Thuisblijfmama's deel 3!!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sandraske, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij kregen vroeger op zaterdagavond een glas cola en een bakje chips, sjee dat was feest!!!!

2. fafje

fafje Niet meer actief

grappig heh hoe dat ging vroeger! lijkt mij heel leuk als M mag trakteren dat ie dan marokkaanse koekjes gaat uitdelen. die bestaan vaak uit gemalen amandel met wat rozensmaak ofzo en wat honing...lijtk me niets mis mee...is lang niet zo zoet als bijv turkse baklava, wat onder gedompeld is in suikerwater...dat is bijv weer nie zo "gezond "vind ik haha

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

hier konden wij altijd zoetigheid krijgen van mijn ouders, maar aten wij het niet/nauwelijks. Als we een zak snoep kregen werd er 1 dag goed van gegeten (10 snoepjes ofzo) en daarna werd het in de kast opgeruimd en konden we elkaar een halfjaar later met de snoepjes bekogelen ofzo... ook koekjes en chips... als er bezoek kwam lag het op tafel en werd er van gegeten maar zolang het in de kast lag werd er door niemand om gevraagd...

gelukkig is dat hier ook zo. Ze vragen af en toe wel om een snoepje of een koekje maar echt veel is het niet. Biscuitjes wordt wel veel gegeten. Iedere ochtend... Thessa krijgt er dan eentje mee naar school voor de snack (een boterham is dan te veel en fruit krijgt ze 's middags al bij het overblijven (door school geregeld) en is vaak ook niet meer lekker als het al 2 uur in een bakkie ligt) en de jongens krijgen dan thuis een biscuit. Maar verder niet echt. Wel lusten ze graag een glaasje fris, maar dan hebben ze liever Apfelschorle (appelsap met koolzuur) dan cola ofzo...

En mbt trakteren. heb de kids op kdv al vanalles laten trakteren, danoontje, cakeje, een keer zelfs een hele taart gemaakt, lange vingers met een vingerpoppetje erop (toen collin geboren werd), etc. Met Thessa's uitdelen op school heb ik de laatste keer zwarte pietjes gemaakt van mandarijntjes en die op een zakje snoep (5 pepernoten + 1 doosje rozijntjes) uitgedeeld.... maar dan mochten ze 1 ding kiezen om te eten (pepernoten, rozijntjes OF mandarijntjes) en de rest moest dan in de tas voor thuis.... maar idd meestal is er veel snoep wat wordt uitgedeeld....

4. silvermist

silvermist Niet meer actief

ben je zelf marrokaanse? vanwege de koekjes?

hier net als de rest, ik kon echt genieten van 1 bakje chips :D maar chips was hier vrij weinig in huis, mama had eigenlijk altijd nootjes in huis voor de weekenden :)

oh en hier ook melk met een beetje diksap

5. fafje

fafje Niet meer actief

laetitia, leuk al die dingen joh! kheb er echt wel zin in ...hou wel van crea bea bezig zijn! ik ben van nov...mijn moeder deed een manderijntje in crepepapier en dan dropveter erom heen en dan daar weer wat van maken...
    Zijn zoveel leuke dingen te bedenken!

Silver, nee manlief wel :D:D

6. silvermist

even family time, tot vanavond als jullie er zijn :)

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Baklava is echt zo zoet!!! Is gewoon niet lekker meer..

Ik vond mijn vishegeltjes goed gelukt de laatste keer, ik zie heel veel uitdeelzakjes.voorbij komen op kdv, ook heel creatief
    :(

8. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, ja die waren leuk...ja ehct heh baklava is gewoon een slok suiekr hahaha...indische koeken zijn ook heel lekker, maar vaak wel met suiker altijd gemaakt

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wij mochten vroeger op zaterdagavond chocomel (melk met een schepje nesquik), en dan bakten we appelbollen oid. Dat heette dan 'zaterdagavond vieren'. Heerlijk!
    Later veranderde die appelbol wel in een milky way oid, maar dat was dus ook echt 1 keer per week.
    Verder mocht ik alleen met verjaardagen een glas frisdrank, verder elke middag aanmaaklimonade en 1 snoepje. Ik heb dat nooit gek gevonden, en hoop dat mijn zoontje dat ook niet gaat vinden, haha!

10. silvermist

@anna, wat heb jij leuke dingetjes gemaakt die in je album staan :)

@sandraske, vishengeltjes?? :)

@fmily time, is over, dochter wil perse bij papa zijn, zit je dan ;)

11. silvermist

hebben jullie trouwens nog tips? dochterlief trekt de slaapzak uit en van de week kwam ik boven en hing ze half buiten het bed, kwestie van tijd voor ze er naast ligt natuurlijk, had het lipje al naar binnen gedaan, maar slimme meid die ik heb krijgt hem toch open, achterstevoren geprobeerd maar ze werd helemaal panisch en begon aan de slaapzak te trekken, hij zat hoog in het nekje want ze greep er echt naar alsof haar keel werd dichtgeknepen, dus wat nu? matras op de grond naast het bed? dan worden er dan wel 3 wnat ze kan er aan 3 kanten uit, of toch naar een groot bed? mijn moeder vond het nog erg vroeg voor een groot bed maar ja ik heb geen ideetjes meer, en als ik zwanger was geweest had ze ook naar een groot bed gegaan dus ja wat is wijsheid :):(

12. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @silvermist: ik heb inmiddels nog veel meer gemaakt, maar ben tegenwoordig te lui om een foto te maken.... Erg he?
    Maar bedankt iig!!

Ik ben nu trouwens bezig met uiltjes van vilt. Eigenlijk wil ik zo'n 'oude' tak onder aan de plank boven het bedje, of aan het plafond hangen, en daar dan die uiltjes aan. Zie het al helemaal voor me, haha! Iemand een idee waar je zulke takken kunt kopen? Zouden ze bij intratuin duur zijn?

13. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

hoe oud is je dochter Silver?

Ligt ook trouwens heel erg eraan wat je kind voor type is. Thessa lag met 1 jaar al in een peuterbed (aangezien Joshua kleine 2 mnd later geboren werd), Joshua lag met 1,5 in een peuterbed en Collin is nu ruim 1,5 en ligt nog in het ledikantje. Maar heb wel het geluk dat hij er niet zelf uit klimt (dat doet hij trouwens wel in een campingbedje)....

Joshua had ook een probleem met het uittrekken van slaapzakken toen hij nog luiers aan had (hij had de nare gewoonte om 's avonds in zijn luier te poepen, daarna zijn luier uit te trekken en dan vervolgens tegen de ochtend in zijn bed te plassen...), ZELFS als ik de slaapzak achterstevoren aan deed. Maar wat bij ons hielp was direct onder het zippertje van de rits (dat ding waar je de rits mee dicht maakt zeg maar) een veiligheidsspeld vast te spelden (van binnenuit, zodat je echt met je armen "in" de slaapzak moet om hem open en dicht te maken....) vond het wel eng, maar we gebruikten van die veiligheidsspelden met zo'n extra kopje eraan zodat je ze niet per ongeluk open kon maken (die wat bij die ouderwetse flanellen luiers werden gebruikt).....

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @silver voor rienke's verjaardag heb ik als traktatie op kdv een aquarium met vishengeltjes gemaakt. Gewoon een grote doos, blauw pakpapier en plaatjes van vissen erop en de hengeltjes een stokje met een touwtje en daar weer plaatje van een visje en doosje rozijntjes en een uitdeelboekje aan.. Zal kijken of ik nog een foto kan vinden..

Hoe oud is je dochter? Ik doe de slaapzak binnenstebuiten aan dan zit lipje van de rits aan de binnenkant en kan ze er niet bij.. Voor jezelf wel lastig!

Hier ook een klimmertje, gaan binnenkort kijken voor een peuterbedje maarja ze loopt nog niet dus vind ik ook wel lastig..

15. silvermist

@anna, erg leuk! en die takken allen best mee qua prijs vind ik bij de intratuin

@laetitia, ze is nu 21 mnd en peuterbedje is leuk maar eerlijk gezegd staat ons budget het niet toe om nu een peuterbedje te kopen en dan straks een 1 persoonsbed, maar ik lees zulke tegenstrijdige verhalen ook hier op zp, ene kindje ligt in ledikant tot zijn 3e en de andere ligt met 1 jaar al in het grote bed vind het zo moeilijk, ik wil namelijk zoveel, deze zomer met zindelijkheid beginnen, ik wil het tutje de deur uit en dan ook nog een groot bed lijkt me zoveel veranderingen, en mijn meisje is erg gehecht aan de rust regelmaat en reinheid, maar vooral ritme, zodra haar ritme ook maar iets in de war word gestuurd door een plots uitstapje of plotseling bezoek dan is ze de rest van de dag uit haar doen

@sandraske, binnenste buiten zou eventueel ook nog kunnen ja, maar is wel een gedoetje :) ben benieuwd of je nog een foto hebt het klinkt erg leuk dat aquarium :)

16. silvermist

oh voor de duidelijkheid, ze gaat nu al regelmatig op het potje en gaat super maar door de kou wil ze vaak niet uitgekleed worden vandaar dat ik het in de zomer echt door wil zetten

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @silver is ook wel een gedoe maarja beter dan dat ze hem openmaakt en uit bed klimt ;)

18. silvermist

das waar ;)

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    nu ligt ze overigens in dunne slaapzak onder een deken en die laat ze warempel ook gewoon liggen.. Maar ze is helemaal out van de medicijnen..

20. fafje

fafje Niet meer actief

Silver er zyn ook ledikantjes te koop war 1 kant open is of van die meegroei.. Echt lastig en eng idee heh hihi hier gelukkig nog interesse in de rits maar durf hem niet zonder zak in bed te liggen dan gaat ie zeker klimmen

Deel Deze Pagina