Thuisblijfmama's deel 3!!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sandraske, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvermist

silvermist Niet meer actief

je hebt toch een lepeltje erbij? groot stuk en klein stuk ik zou dan het kleine stukje geven puur om de pijnlijke randjes eraf te werken

2. fafje

fafje Niet meer actief

ohja idd dat is beter...goed idee ;)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    sinaspril nog nooit van gehoord :D Is dat vloeibaar dan?

Ik heb nog zetpillen van 120 mg, bij hoge koorts moeten we een startdosering geven van 360 ;)

Net ff gewandeld, brr koud. Rienke wel goed ingepakt, extra deken over de voetenzak en nog koude voetjes :(

Ze zouden bedje vanmorgen komen brengen maar eigenaresse belde op dat ze alleen in de winkel zat, bij haar vader (80) ofzo was de verwarming kapot gegaan vannacht dus haar man was hem halen en gelijk ff kijken of hij wat kon doen aan de CV.. Waarschijnlijk komen ze vanmiddag..

4. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Sinaaspril is een merk kinderparacetamol. Heb je in vloeibare en tabletvorm. Merk is al heel oud. Toen ik klein was kreeg ik dat altijd. Hier is de vloeibare vorm (bananensmaak) niet populair. Doe dus alles met tabletjes. (wel de pepermuntsmaak en niet sinaasappel, die spugen ze weer uit). Probeer altijd eerst met een halve tablet (=120gr) tenzij ze echt veel last hebben of veel koorts.. En als ze echt ziek zijn krijgen ze een zetpil. Heb ze van 120 en 240 liggen...

5. fafje

fafje Niet meer actief

ja nou mizra lust dus wel die bananensmaak, wa sidd ook maar een gok, maar ik zag me in de v&d nou geen zetpil geven arm kind...

ja ik merkte de laatste x dat ik het moest gebruiken dat 120 niet genoeg was, en toen zag ik op die doosjes dat vanaf 1 jr al 240 was per pil, dus dat maar gehaald...

net flink dentinox en klein lepeltje 60 mg is dat dus..lekker met hem gedoucht, hij is doodmoe...dus zal zo in slaap vallen!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja ik had ff gegoogled ;)

240 mg is inderdaad vanaf 10 kg. Rienke wil zoiezo geen tabletjes, vitaminetabletjes spuugt ze steeds uit dus ik heb nu maar vloeibaar spul gehaald..

's morgens krijgt ze een boterham, antibiotica, snee peperkoek, vitamines en dan flesje melk met probiotica erdoorheen.. :D

Ik ben bezig met alles op te schrijven wat ik aan de kinderarts moet vragen maandag, manlief kan helaas niet mee dus ik ga alleen maar ik ben altijd bang dat ik iets vergeet te vragen.

7. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, denk je dat haar eczeem alleen door de zuivel komt? zou het ook door de hond kunnen?
    wel goed dat je probiotica geeft, tenminste heb mij laten vertellen dat dat altijd goe dis...

8. silvermist

@vitaminetabletjes, hier heten ze snoepjes, en ze mag er 2 per dag wowie :p kind blij mama blij ;)

@sinaspril, eerste keer drama, gisteren vroeg ze er zelf om ;) flesje dus maar uit zicht zetten anders is het drama dat ze het niet mag ;)

@sandraske, moet je voor controle naar ka? ik heb er vast overheen gelezen sorry :)

@fafje, mirza al lekker op bedje, hopelijk maakt ie een lange dut

@hier, kleine ook op bedje, extra deken gegeven want was zo slim om het raam niet dicht te doen dus de vloer was bevroren :)

9. Laetitia

Tabletjes vinden ze hier super... Idd net "snoepjes" dus. Ook met vitaminetabletten maar hier krijgen ze er 1 per dag (kost me anders teveel :p;) )
    Drankjes is hier het probleem, behalve bij antibiotica.. Dat vinden ze (Thessa en Joshua althans, Collin heeft het nog nooit hoeven hebben) dan weer wel heel lekker.. Rare koters die ik heb..

10. Laetitia

Hier trouwens net de 2 koffertjes van de jongens ingepakt voor het weekend en als Roger thuis komt (over een uurtje ongeveer) gaan we naar mijn ouders toe om te eten en de jongens te brengen. Gelukkig heeft mijn vader gezegd dat hij Collin naar mijn schoonmoeder gaat brengen morgen. (das heel wat voor mijn vader want hij kan mijn schoonmoeder echt niet uitstaan)

Bah, ben nu weer doodop en dat alleen omdat ik 2 koffertjes met kleren heb gevuld...

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Ik ken sinaaspril idd ook van vroeger:)

Net even met Sam naar de stad geweest, moest een onderdeel voor de wasmachine ophalen en kan nu weer wassen:D gelukkig had ik wel veel bij mijn ouders kunnen wassen.

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Oha net een bord met fruit gemaakt voor Sam en mij, en hij at banaan:D tegenwoordig eet ie wel weer appel en banaan.

13. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Vitaminitabletjes vind ze hier heerlijk, wij hebben de davitamon met frambozensmaak!

Sinaspril gaat er ook altijd wel in als ze ziekjes is gelukkig!

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @fafje nee denk niet dat het van de hond komt. Haar eczeem is nu supererg dus ik denk ook te maken met de AB-kuren. Met huisarts ook al over gehad die zegt ook er zit iets niet goed in haar darmpjes en/of nieren waardoor ze de afvalstoffen niet goed kwijt kan via de urine of ontlasting en dat gaat een andere uitweg zoeken en dat uit meestal in eczeem.

@silver we waren eigenlijk klaar bij de ka maar omdat ze nu weer blaasontsteking heeft, moeten we terug voor verdere onderzoeken

Ik heb al een aardige lijst met vragen :D

15. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, ohhja k snap het...ach arme rienke...

16. silvermist

@sandraske, ik snap het balen dat je nu weer terug moet, je bent dus wel even zoet met je vragenlijstje :p

@elsie, jeeejj je kan weer wassen :D

@hier, net lekker gegeten en nu kleine meid naar bedje doen :)

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@silvermist ja daar kan je echt blij mee zijn haha is echt niks die volle manden.

Sam ligt al in bed, en denk ook dat ie al slaapt, zal wel moe zijn.

18. fafje

fafje Niet meer actief

zo ik ga die kleine zo op bed doen! heeft super goed gegeten!
    wel ehct veel poepluiers, water dun, en rode billen ...gelukkig geen pijn..of open..

ik ga daarna lekker relaxxx gtst kijken...theetje, chocolaatje...

zaterdag met mn 2 vriendinnen onze babyshower/ontbijt/lunchje...moet nog voor 1 wat kleins erbij halen...heb lekker zoet voro de 1 van prinsessen en de ander kleine zeemeermin tasje, weetje zo'n hard plastic, en heb roze cadeau papier..en dan die tas vullen met de kleine cadeautjes..

we hebben 20 euro pp afgesporken, dus heb niet ehct veel, ben al over het budget heen maar zijn toch mn 2 beste vriendinnetjes...en vind het zo bijzodner dat we met zn 3en zwnager zijn van onze 2e!

dus denk straks ook even inpakken

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @fafje dat is leuk inderdaad met zijn 3en zwanger! Ik had dat ook met vier vriendinnen..

@silver mijn lijstje voor de ka is inderdaad al lang ;)

Ff fotootjes van haar eczeem, tis nu echt HEEL erg.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sandraske dat ziet er idd erg uit, heeft ze er veel last van?

Ga zo lekker douchen en op tijd naar bed toe:)

Deel Deze Pagina