Thuisblijfmama's deel 3!!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door sandraske, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje idd lekker verwend hoor!

net samen met sam een dutje gedaan! was best moe. meisje ook even geslapen op de bank en nu zit ze een film te kijken.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik lig lekker ziek op bed... Buikgriepje....

Rienke heeft wel goed geslapen, was m vijf uur even wakker maar is weerin slaap gevallen tot half negen!!!

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Goedemiddag allemaal.

Wel bijgelezen maar niet veel onthouden... :(
    sandraske beterschap!

wintertijd hier heeft Collin het klokje meer dan rond geslapen (half 7 naar bed en om 8u nieuwe tijd weer op). Joshua was om half 3 al wakker maar is nog ff bij Thessa op de kamer gaan liggen en daar wat met het speelgoed gespeeld. En om half 6 kwamen ze weer bij mama en papa de kamer op.

Hier vanochtend de 1e jaardienst van de peetvader van Collin gehad. Ongelofelijk dat hij al een jaar gestorven is... Daarna lekker nog iets gedronken met Collin's peetmoeder. Toen naar mijn ouders gegaan en met mijn vader naar het allerzielen-lof gegaan.
    Nu lekker aan het bankhangen en wachten tot oma klaar is met koken... Vanavond komt mijn zusje weer terug uit Frankrijk (heeft daar weer een weekje gewerkt) en daarna gaan we naar huis toe.

tot later!

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam is nu druk bezig met los gaan lopen:D hij doet nu 5 of 6 stapjes los:D

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Niet echt bijgelezen.

Wij hebben een heerlijk weekend gehad.
    Vanochtend werd boet pas om 7:30 wakker. Wat super met de klok. Terwijl hij vorige week nog een handje van 6:00 had. Ik was bang dat hij dus om 5:00 wakker zou worden, maar heerlijk uitgeslapen.

Voor de rest lekker gewandeld, naar verjaardag van Floortje 1 jaar gegaan.

Boet heeft zaterdag en zondag geen middagslaap gedaan , begreep er niets van, Mara hij wilde overal bij zijn. Waarschijnlijk slaapt hij darom zo lang

Nog 3 dagen dan moet in ongi worden. Hoop van niet, maar denk van wel, want heb nog nul symptomen
    We zullen zien

6. Laetitia

Elsie: go Sam!

Hansje: succes en duimen maar.. hier nog wat daagjes langer wachten en duimen ;)

Hier: Thessa vandaag weer naar school... maar loopt moeilijk te doen... (heb in mijn 1,5 jaar kleuterstage hier nog niet mee te maken gehad))

Tijdens het speelkwartier zijn alle klassen van haar school (max. 60 leerlingen) tegelijk buiten. Nu zit ze ermee dat de grote kinderen dan ook buiten zijn. Die spelen altijd erg druk en op een of andere manier heeft Thessa daar ook een aanvaring mee gehad. Ze zit dus thuis de hele tijd met buikpijn omdat ze niet naar school wil uit angst dat die "grote kinderen" weer heel druk gaan doen.

Ik ben met de juf gaan praten en die zegt dat ze niks kan doen als Thessa haar niks aangeeft. Juf heeft al opgemerkt dat Thessa soms (niet vaak, meestal speelt ze lekker met klasgenootjes op het klimrek ofzo) een beetje verloren erbij loopt. Maar als ze dan vraagt wat er aan de hand is zegt Thessa alleen "ik verveel me". Nu krijgen we Thessa maar niet zo ver dat ze, als ze zich niet prettig voelt op het speelplein, naar de juf gaat en vertelt wat er aan de hand is.

Zometeen ga ik nog ff met juf praten om te kijken of zij evt. nog een oplossing weet. Maar ik moet zeggen dat ik het als mama moeilijker vindt om hiermee om te gaan dan als (stagiaire-)juf.

Ga maar eens de boterhammen enzo klaarmaken. Tot later!

7. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Wat sneu voor Thessa. Ik heb gewerkt als hoofd tussen schoolse opvang en dit zie je wel meer. Kleine kinderen vooral meisjes en verlegen jongetjes hebben veel moeite met de grote kinderen.

Die rennen vaak rond en voetballen heel hard. En lette niet op de kleintjes. Kunnen ze het schoolplein niet verdelen? Dat deden ze bij ons en ik mij herinneren vamijn basisschool vroeger ook. We hadden dan plekken waar je niet mocht komen want dat was voor andere groepen. Ik zou het wel proberen, want voor de emotionele ontwikkeling voor Thessa niet fijn, tenzij ze door de jufrouw begeleid wordt om meer vertrouwen te krijgen dat ze het uiteindelijk zelf durft.

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@leatitia wat sneu voor thessa!

hier goed geslapen, sam was om 7 uur wakker half uur later opgestaan. we gaan zo even wandelen en brood halen. vanmiddag boodschappen doen, voorderest lekker in huis dingen doen en vanavond even sporten.

fijne dag!

9. Laetitia

Ff snel op tel
    Thx Hansje. Hier werd het speelplein ook verdeeld toen ik klein was en toen ik stage liep op mijn basisschool werden de pauzetijden zelfs apart gehouden (per 2 klassen speelkwartier ipv hele school). Maar hier zitten 2 scholen + psz + BSO + KDV in een gebouw dus het is al verdeeld zodat iedere school apart pauze hebben (behalve overblijven). Meer opsplitsen kan niet want dan zit je met te veel overlast bij KDV omdat daar kids slapen en dan is het te rumourig als er constant kids buiten spelen.
    Nu hebben ze wel een kleine kleuter-speelplein, maar dat is alleen voor het "extra" buitenspelen want het is daar ook te klein voor fietsjes enzo en daar is ook niks om te spelen (klimrek ofzo)

Ik heb net met Thessa en juf gesproken. Heb Thessa laten vertellen wat er nou precies aan de hand is en de juf zou er vandaag speciaal op letten (zodat ze precies weet wat er aan de hand is want Thessa's verhaal is (zoals je van een vierjarige verwacht) nogal warrig) en dan gaan we vanmiddag kijken hoe we dat gaan oplossen.

10. Laetitia

Elsie ook thx voor jou ;)

11. fafje

fafje Niet meer actief

Sanna,
    Op slingomama.nl heb je veel keus...aangezien het een zomerkindje wordt heb ik besloten voor de Wrap 'n wear te gaan...is een dunne zomerdoek.....ik wil er nog een mei tai bij hebben...makkelijker en sneller..
    Draagdoektopic in Babyuitzet staat ook veel info van draagmama's!
    Ja idd buggy moet je echt erin houden als zijnde ormaal...wnat mizra is nu al een wegloper en een buggyweigeraar haha....dus ik doe hem ooks tandaard in de buggy....maar toch wil ik het wel proberen hem veel te laten lopen...straks bijv met hem aan de hand...en baby in draagdoek en kan hij in het karretje...of hij in de buggy en baby dragen...etc etc...hopelijk wilt hij ook op een kidsit/meeerijdplankje

Sandraske
    Beterschap, las op je fb dat je al wat beter voelt...wel balennnnn

Elsie
    Wat goooeeeedd van sammm, gaaf is dat heh!

Hansje, nouuuu toch spannendddd!!! duimduim

Leatitia, aahhh hopelijk durft thessa er eerlijk over te zijn tegen de juf en kunnen ze een oplossing bedneken, kan me voorstellen dat dat moeilijk is...is toch je eigen kind!

12. fafje

fafje Niet meer actief

@hier
    Helaas mirz al 2 dgn 0730...hahaha ja ik ben verwend met hem altijd 0830...dus dit voelt vroeg, maar ik heb mn energie weer terug jeeeeh!!...dus ik kan het weer aan...perfect timing, zullen we maar zeggen!

komt nu allemaa wel beter uit hoor met zn dutje en bedtijd...dus 0730 is een mooie tijd!...vandaag is manlief laatste dag vrij voordat ie weer terug keert naar oude werk...nu dus als Voorman....betere functie e beter salaris...kga weer shoppen deze maand :p:p

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje is idd echt gaaf om te zien:D zal nu wel niet lang meer duren voor ie echt gaat lopen.

14. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ elsie: goed zo Sam! Leuk!
    @ laetitia: arme Thessa! Moeilijk voor zon kleintje.. Hopelijk komen jullie eruit.
    @fafje: ja dat was wat ik zoek idd! Ik ga eens even kijken. Ik heb al een hipcarrier. Dus dit is denk ik genoeg. Haha. Lekker shoppen komende maand. Jee!

Hier probeer ik wat te rusten luca op zijn kamer aan t spelen. Ben moe.

15. Laetitia

Ff snel op de tel (nog steeds)
    Nou, het mysterie van Thessa haar schoolprobleem is opgelost.
    Juf heeft voor de pauze nog aan Thessa gezegd dat ze 2 ogen op Thessa zou hebben en als er iets was dat Thessa direct naar haar moest komen. Na 5 min buiten spelen zag juf dat een jongen uit groep 3 in de buurt van Thessa speelde en was aan het brullen want hij speelde een leeuw. Juf zag dat Thessa daar erg van schrok. Nu zijn ze bij elkaar ganan zitten en hebben ze erover gepraat. De jongen(s) in kwestie hadden helemaal niet in de gaten dat Thessa zo bang van hen werd maar nu is het allemaal uitgesproken en zou het helemaal goed moeten zijn... Vanmiddag ging ze in ieder geval met goede zin weer naar school!

16. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @laetitia: ooh wat goed! Hopelijk is het nu allemaal opgelost.

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou was me weer een dagje..

Vanmorgen met Rienke naar de kinderarts geweest. Haar bloed en urine worden weer onderzocht. Ze krijgt nu 6 weken preventief AB-kuur om te voorkomen dat ze dus blaasontsteking krijgt. Gelukkig hoeft ze deze AB maar één keer per dag. Over twee weken krijgen we de uitslag van bloed en urine en dan wordt er gekeken of er eventueel verdere onderzoeken nodig zijn. Waarschijnlijk niet want de echo was helemaal goed.

Daarna even naar huis, proberen urine op te vangen met die stomme plaszakjes! Nou werkte dus niet echt. 2 keer geprobeerd en niet gelukt. Vanmiddag bij Ikea maar een potje meegenomen en haar daar maar opgezet tijdens het fruit eten en ja hoor ze plaste op een gegeven moment dus net urine ingeleverd in het zh..

Zelf tussendoor ook nog naar de gyn geweest voor controle echo en helaas er was niks gegroeid dus ik moet nu meer spuiten. Had het wel verwacht dus het was niet echt een teleurstelling..

Ben nog wel een beetje een slappe dweil dus doe tussendoor maar steeds ff liggen, gelukkig was mijn man vandaag vrij dus dat was wel prettig..

Nog ff naar ikea geweest voor een extra speelgoedkast...

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ff bijgelezen..

@hansje spannend en die (of geen)symptomen kunnen je ook voor de gek houden.. ;)

@fafje 7.30 is inderdaad vroeg voor jullie :p wij zouden het fijn vinden als dat iedere dag zou zijn maar het gaat al beter de laatste dagen

@elsie goed van sam zeg, nog ff en hij loopt fulltime! (heb je helemaal geen rust meer;))

@laetitia fijn dat het mysterie is opgelost met je dochter..

@sanna nog steeds zo moe?

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@leatitia fijn dat het opgelost is!!

@sandraske hoe vroeg word rienke nu wakker? sam werd vanmorgen om 7 uur wakker heb hem pas een half uur later uit bed gehaald omdat ie gewoon vrolijk was:D

hier vanavond gesport, heb sh'bam gedaan, weet niet of jullie het kennen maar is een soort dans echt leuk! ga volgende week zeker weer, heb altijd gedanst en ben gestopt toen ik zwanger was en tsja daarna ging het niet zo goed met me he.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tussen half zeven en zeven uur is ze wel wakker.. Dan begint ze meestal eerst te zingen, dan alles uit bed te gooien en dan te gillen.. duurt ongeveer een half uurtje alles bij elkaar :D:D:D

nee ken ik niet, ik heb ooit een les zumba gedaan maar das echt niks voor mij..

Deel Deze Pagina