thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door rach84, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misschien leuk om een topic te hebben voor alle thuisblijfmama's:)

Mijn dochtertje is nu bijna 3 maanden en ik blijf fulltime bij haar thuis om voor haar te zorgen. En ik geniet echt enorm!

Ik ben benieuwd naar jullie reden om te stoppen met werk en thuis bij de kleintjes te blijven:)

2. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Jaaaahhh :D
    Leuk zo'n topic :D

Mijn zoon is net een jaar en ik ben ook lekker thuis om voor hem te zorgen. Verder ontwerp en maak ik sieraden die ik verkoop, dus ik verveel me niet ;)

3. leuk!!
    Ik ben ook een hele tijd bezig geweest om te schilderen, heb zelfs ook wat verkocht, maar mn handen in de verf gaat ff niet met een babytje:D

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Nee :( lukt dat echt niet :D Een gekleurde baby is anders heel leuk hoor, weer eens wat anders :p

5. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    *meld*
    ik ben ook thuis bij mijn 2 meisjes, reageer zo even verder want 1 van die 2 heeft me nu even nodig ;)

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik blijf straks ook thuis..

De reden .. t ontbreken van oppas-oma's ( ze wonen te ver weg, buiten t feit dat mijn moeder t niet wil en zelf werkt)
    Ik werkte in de zorg, veel onregelmatige diensten en hier in de buurt geen opvang-mogelijkheid dat daarop aansluit..
    Mijn man is melkveehouder, die kan dus niet zomaar "vrij" nemen..

Mocht t me toch tegenvallen, dan ga ik volgend jaar werk zoeken waar ik wel passende opvang bij kan vinden...
    maar dat is zorg voor later

7. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Hoi

Ik ben ook thuisblijfmama van 2 jochies (2 , 3 maanden)
    Bewust gekozen:
    - ik hou niet van werken
    - ik wil niet alles missen van mn kids, ze worden als zo snel groot
    - ik heb eigen ideeen en vertrouw mn kids niet bij anderen die andere ideeen hebben. ze luisteren toch niet naar je
    - alles wat ik nu doe, is voor mezelf en de kids. niks voor meneer de baas
    - het is gewoon veels te leuk om het te laten:D

8. whaha:D

9. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    #9 sab85, 4 jul 2009
    Laatst bewerkt: 4 jul 2009
    ik geloof ook niet dat iemand anders zo goed en met zoveel liefde voor mijn kinderen zou zorgen als ik zelf.

ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken wat je dan allemaal mist, fl esjes/bv, fruithapjes, boterhammetjes, luiertjes, alle verzorging word door iemand anders gedaan.
    Als je dan thuis komt kun je je kind nog net eten geven en in bed stoppen. En niet te vergeten wat je gaat missen aan de ontwikkeling van je kind.
    Vreselijk als je van iemand anders moet horen dat je kind net voor het eerst heeft omgerold.:(

maargoed, ik ben dus bewust thuis :D
    ik werkte voordat ik mama was zo ongeveer 50-60 uur in de week, verdeeld over 6-7 dagen. Had het erg naar mijn zin , maar het is geen 1 keer in me opgekomen om daar te blijven toen ik zwanger was. Ik mis het ook totaal niet, dat was gewoon echt een ander leven.

En nu een jaar verder heb ik er 2 :D dus vervelen is er niet bij, die 2 dametjes houden mij wel in beweging :D

ik ben trouwens 24 en al 7-8 jaar samen met sabman :) (de liefste papa van de wereld : )

10. ik ben dit jaar 3 jaar getrouwd met rachman:).
    ik was net verhuist en we waren bezig om zwanger te worden dus heb ook niet meer naar een baan gezocht, was er van overtuigd dat ik thuis zou blijven als we eenmaal een kindje hadden: een bewuste thuismama dus;).

sab, ik heb dat precies hetzelfde hoor. lijkt me vreselijk om te horen dat ze iets nieuws heeft geleerd en ik was er niet bij!:(

het nadeel vind ik wel dat er 'tegenwoordig' (hihi klinkt ouderwets.. en ik ben maar 24) weinig thuisblijfmoeders zijn, het is altijd zoeken. daarom is dit topic wel leuk.

hebben jullie ook dat anderen er al vanuit gaan dat jullie weer gaan werken?
    ik hoor steeds: en wanneer begin je weer?

11. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ja hoor mijn verloskundige vroeg bij de nacontrole nog wanneer ik weer ging beginnen...ik vroeg waarmee?:D

blijkbaar is het tegenwoordig niet meer 'normaal' om thuis voor je kindjes te zorgen, ik ken gelukkig wel wat thuisblijfmama's maar het zijn er niet veel, de meeste werken wel omdat ze het willen of omdat het niet anders kan.

12. uhm sab, een andere reden is er toch niet om te werken? hahaha

Hier in Utrecht, waar ik (nog) woon, wilde een vrouw 'speelmiddagen' organiseren voor kinderen van thuisblijfmama's/papa's. Helaas was er gewoon heel weinig animo voor. (of werkende mama's zeiden: mag mijn kindje een middag komen spelen?)

Het is best moeilijk om in contact te komen met andere thuisblijfmama's, er zouden eigenlijk overal speelmiddagen moeten zijn vind ik!

13. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi!!

Hier nog een mama die bewust is thuis gebleven.

De redenen:
    - geen oppasmogelijkheden binnen familie
    - ik ben van mening dat een baby tot ongeveer1 jaar niks te zoeken heeft op een creche maar bij mama/papa of 1 vervanger moet zijn (zoals bijv. een oma, tante etc)
    - ik wilde zelf niks missen
    - moeder worden was voor mij een soort 'thuiskomen' het klinkt even heel zwaar misschien maar het was alsof ik mijn levensdoel gevonden had, er kwam een soort rust over me die niet kende.
    (ik was altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen, ander werk, nieuwe opleiding, hield van uitgaan, sjoppen, materiele dingen).
    Van de ene op de andere dag was ik klaar met zoeken:D

Na een jaar full time gemoederd te hebben ben ik wel als gastouder gaan werken. GEzien mijn kleine familiekring vond ik dit leuk voor Ruben die anders maar weinig met andere kids in aanraking kwam (geen neefjes/nichtjes en weinig vrienden met kids) en de extra centjes waren hier ook meer dan welkom.

Inmiddels ben ik ook zwanger van de 2e en dolblij dat ik ook voor deze baby lekker thuis kan zijn. Verder hoop ik nog lang gastouder te kunnen blijven zodat ik lekker thuis kan blijven voor mijn kids.

14. leuk Lilly, op hoeveel kindjes pas je als gastouder?

15. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    leuk lilly, en dan ga je je kindje ook nog dragen, super! :D
    Lijkt me ook erg leuk hoor , gastouder zijn, dan hebben je kindjes ook gelijk vriendjes/vriendinnetje :D

is dat nog een beetje goed te doen, met een peuter en hoogzwanger ook nog op andere kindjes passen?

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    @sab, haha, ja en dan ga ik nog dragen ook:D
    Bij Ruben heb ik een jaar lang alle tijd voor hem gehad, om te knuffelen, te voeden, te spelen. Kindje nummer twee zal me toch meer moeten delen. Ik hoop de mamahonger een beetje te kunnen stillen door hem veel te dragen;)

@rach, ik pas momenteel op 5 kindjes.

Of het nog te doen is........;)
    Het zwaarste vond ik om met 2 kids in een duo-buggy ruim 15 minuten van en naar school te lopen. Ik heb nogal last van mijn bekken en de laatste paar keer trok ik dat echt niet meer op de terugweg.

MAar dat is nu voorbij ivm schoolvakantie.
    En ik heb het geluk dat dat 3 kids tot mijn verlof zelf met vakantie zijn dus die waren afgelopen week voor t laatst:) Blijven 1 jongen van 1,3 jaar en zijn zus van 8 over. DAt jongetje heeft nog 3 weken 2 dagen per week opvang nodig, zijn zus nog maar 2 weken.

Dus stiekum is mijn verlof al een beetje begonnen:p

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Hoi Lilly,

Wat een super combinatie, thuisblijfmoeder en gastouder (je brengt me op en idee ;) )

En we hebben een zoon met dezelfde naam!

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meiden,

Ik kom me hier ook alvast melden!
    Momenteel 35 weken zwanger van de 1e en ik ben al sinds half april gestopt met werken...m'n jaarcontract verliep en ik wilde sowieso na de bevalling stoppen, dus ik vond het ook helemaal niet erg dat m'n contract niet verlengd werd! Nu dus al bijna 3 maanden thuis en ik vind het heerlijk!!!! Heb vanaf m'n 17e altijd gewerkt en nu we dan eindelijk een kleintje krijgen, wil ik daar ook zelf voor zorgen. En vriendlief heeft een eigen zaak heeft en werkt gemiddeld 60-70 uur in de week, we hebben hier geen familie in de buurt en KDV wil ik niet. Een mooie balans dus....hij zorgt voor de inkomsten en ik zorg dat thuis alles op rolletjes loopt en maak het geld op hahaha :D

Lijkt me heerlijk om straks alles van ons kindje zelf mee te maken....zou het echt niet leuk vinden om van een ander te horen dat hij dit of dat heeft gedaan!
    Lekker thuis dus....kan niet wachten tot ons ventje er is!!!!

19. hey ginny!

wat leuk dat je ook thuisblijfmama word!
    het is echt heerlijk hoor. we zijn de hele dag samen en ik heb totaal geen last van schuldgevoelens. als iets niet goed voelt doe ik het gewoon niet;).
    mijn man werkt ook zoveel uren, dus voor ons dochtertje is het heerlijk dat mama er altijd is!

maar je gaat echt als een speer joh! nog 2 weken en je mannetje mag al komen. :)

20. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Dan meld ik me hier ook maar alvast want over 4 dagen ben ik ook een thuisblijfmama maar dat komt door mn rug en elleboog: overbelasting. Het lag al eerder in de planning maar toch maar doorgegaan met werken. Nu ik dus ga stoppen geeft het veel rust bij ons in huis. Mn man komt straks in een drukke periode waardoor hij soms om 9 uur 's avonds thuiskomt en 1 dag in de week gaat hij naar school toe. We hadden altijd stress van een oppas vinden. Gelukkig hoeft dat straks niet meer.

Deel Deze Pagina