thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door rach84, 4 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Deze mama komt trouwens uit Brabant

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, je moet het financieel maar kunnen doen he, natuurlijk zou ik ook het liefst fulltime thuis blijven... maar financieel gezien zit dat er gewoon niet in, en om nou nog 10 jaar te wachten totdat we op 1 loon kunnen leven zie ik ook niet zitten... Gelukkig heb ik een superschoonmoeder en moeder die voor 3 dagen in de week gaan oppassen en mijn vriend gaat 1 dag in de 2 weken minder werken.

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Wat een leuk topic.
    Ook ik ben sinds de geboorte van mijn zoontje thuisblijf mama en dat bevalt zo ontzettend goed. Ook nu ik zwanger ben van de 2e moet ik zeggen dat ik meer kan genieten van mijn zwangerschap.

4. Oemie

Oemie Actief lid

6 sep 2009
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    wat een leuk onderwerp!
    ben inverwachting van mijn eerste kindje. en kies er ook bewust voor om lekker thuis te blijven en te gaan genieten van het mama zijn!:D

5. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0

Ik ben wel thuisblijfmama maar werk wel hoor! Maar ben eigen baas anders had het ook financieel echt niet gekund hier! Door omstandigheden (zie paar pagina's terug) was dit voor ons de beste oplossing.....

6. TJB

TJB Niet meer actief

hier ook thuisblijfmama...komt omdat het werk aan huis is (boerderij)

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden, even een vraagje....het lijkt me soms geweldig om thuisblijfmama te zijn en op andere momenten ben ik ook wel weer blij dat ik mag gaan werken. Ik wordt echter de onregelmatigheid (werk als vpk in het ziekenhuis op de medium care) zat, is supervermoeiend als je een late dienst hebt gehad en de volgende dag weer vroeg op moet voor ons dametje;). Nu vraag ik me wel af hoe jullie het financieel allemaal managen. Krijgen jullie een uitkering of kunnen jullie gewoon leven van wat manlief verdient? Mijn man verdient echt niet slecht, maar ik geloof niet dat we het op één salaris kunnen doen en dan ben ik best zuinig...

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn man verdient netto zo'n 1400 euro, waarvan er 300 aan alimentatie opgaat. De rest is om van te leven. Geen vetpot, maar 't is niet anders.

9. dat hadden mijn woorden kunnen zijn. Ik zou dat ook nooit doen. wij passen ons aan ons dochtertje aan en ons dochtertje hoeft zich niet nu al aan ons aan te passen. :(

daffie76, hoe is het met je?:) ik ben heel benieuwd naar foto's van jullie dochtertje (PB????).
    mijn man verdient gelukkig genoeg zodat ik thuis kan blijven, maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik liever in een kartonnen doos woon dan dat ik ga werken en ons dochtertje naar de opvang moet. ik kan dat gewoon niet goedpraten in mijn hoofd. Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik het kan accepteren dat anderen daar heel anders over denken (denk ik:D), maar waar een wil is, is een weg;)

10. Roodkapje1979

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Ja dat doen wij dus ook. Ben heel erg van de regelmaat! Sommige vinden dat een beetje te. (vooral schoonouders snappen het niet) Ze slaapt tussen 13 en 15 dus dan ben ik altijd thuis, plan alles ook daar om heen. En zo kan ik nog wel even door gaan haha. Ach wij voelen ons er goed bij en onze dochter helemaal en daar gaat t om!

11. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

7 mrt 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    hier ook een tbm die houdt van regelmaat, onze zoon doet het super met regelmaat en vinden het zelf ook erg prettig.
    financieel is het soms best even rekenen maar we hebben te eten en hoeven niet in ons nakie te lopen dus we komen niks te kort.. soms wel even aan het piekeren over of het nog lukt als ook nummer 2 er is.
    komt vast wel goed!
    @ saskia heb je de baan als catering ook aangenomen??

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi dat hoor ik regelmatig n heb nog een tijd thuis gewerkt (kantoor aan huis en dat was echt heftig vaak, als ik dan een middag geen kids had was het gewoon vakantie als ik alleen maar moest werken)

Nu doe ik nog wel wat hobbywerk (websites, foto's bewerken, kaartjes ontwerpen voor de lol en de hersens aan het werk te houden) maar verder ben ik gewoon lekker thuis en vind het heerlijk!

Iedereen vraagt of ik het niet mis, NOPE helemaal niet..

Nu is het niet zo dat mijn kids altijd voor gaan of dat ik altijd moet wijken voor hun maar ik vind het heerlijk dat ik er KAN zijn en ze rust en regelmaat en mijn normen en waarden kan meegeven (ipv die van een onderbetaalde kracht die misschien een dag ofzo geen zin in haar werk heeft)

Ik heb Dean (onze zoon) ongeveer een dik half jaar 2 middagen naar het KDV gebracht zogenaamd omdat iedereen zei dat hij socialer ervan zou worden en ik dacht is misschien wel leuk, wij wonen vrij achteraf en zien niet met grote regelmaat kids van zijn leeftijd dus dacht bij mezelf; is wel leuk als hij 2 middagen kan spelen..

NOU het was een ramp! Onze zoon heeft rust en regelmaat nodig en hij kan wel eens een keer afwijken maar hun hebben daar helemaal geen regelmaat of structuur dus nu is hij ervan af en het gaat super met hem, ik probeer nu wel regelmatig met andere mama's af te spreken zodat hij wel met andere kindjes leert omgaan maar eigenlijk gaat dat altijd wel goed...

13. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Same here, ik zit echt met mijn mond open als ik hoor dat iemand zijn kind wegbrengt om een dagje bij te slapen of naar een spa ofzo te gaan. of erger nog een heel weekend of vakantie zonder de kids (zou geeneens een leuke vakantie vinden eigenlijk) ik ga niet weg zonder mijn kids als dat niet nodig is, ik kan het op 1 hand nog tellen (1 keer toen mijn schoonvader is overleden, 1 avondje muzical die we hadden gekregen, onze huwelijksnacht, als ik al wegga passen we onze planning aan dat of mijn man thuisblijft of ik en anders alleen mijn ouders (omdat die mijn regels kennen)

Nu zeg ik niet dat ik een perfecte ouder ben ik loop ook weleens met een gillend kind (peuterpuberteit is net begonnen :p ) maar ik zie weleens wat dat ik denk KOM OP HEY... doe eens effe wat hieraan! Maar dan zijn de ouders zo druk aan het praten dat ze het geeneens zien dus zeg ik maar niets..

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    zeldzaam! ik heb 1 vriendin die doet haar werk dan als ze slapen en savonds (thuis uiteraard)

Wat gaaf dat je dat kan kan Rach, zo uit je hoofd dingen maken, mijn moeder deed dat ook, laat eens wat zien hier wat je gemaakt heb, is superknap!

Ik merk wel dat je iets voor jezelf als hobby nodig heb had ik voorheen minder behoefte aan..

Ja vroeger had je amper keus om te gaan werken en nu maken ze de keuze om thuis te blijven soms heel moeilijk, is echt jammer want ik denk dat we dat over een paar jaar echt gaan merken, waar blijft de opvoeding en het meegeven van bepaalde normen en waarden dan, vraag ik me af?

Je word zo raar aangekeken als je zegt dat je graag thuis bent , je bent of lui ofzo (nou ik doe meer als zat, thank you very much)

Mijn man werkt ook nog eens over de 90 urige werkweken dus ik vind dan stabiliteit van de overblijvende ouder JUIST heel belangrijk..
    Mijn man werkt zo hard om mij thuis te kunnen laten blijven, hij is vroeger sleutelkind geweest en op dat moment vond ie dat prima, maar nu ziet ie pas wat ie altijd heeft gemist; een mama om zich heen... gewoon voor een knuf of een praatje of zelfs helemaal niets doend maar gewoon dat ze er is..

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    #95 Jo79, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
    @Isademi, oh ja, van die vrouwen die doen alsof je thuis uit je neus zit te vreten. Als mijn moeder (altijd huisvrouw geweest) een stuiver kreeg voor elke keer dat mensen zo'n opmerking moesten maken waar ze bij stond, had ze over de jaren heen aardig wat verdiend.
    Mijn vader maakte ook 70-urige werkweken, die vertrok om 6 uur 's ochtends en kwam rond 8 uur 's avonds weer thuis. En dan ook vaak nog op zaterdagen en 's avonds naar allerlei clubjes en dingen voor zijn werk of zakenreizen. Dan is het wel lekker hoor als kind dat je moeder er in ieder geval is. Al heb ik me er nooit druk om kunnen maken dat mijn vader veel weg was, je weet niet beter.

Wij zijn ook best van de rust en regelmaat en ja, dat gaat er ook niet altijd bij iedereen in. Maar vaak is dat dan gewoon niet in het belang van het kind, maar eigen belang. Bovendien, waarom moeten sommige kinderen zo snel 'volwassen/zelfstandig' zijn, die worden zowat groot gekeken door hun ouders.

16. tascha75

tascha75 Actief lid

2 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Dag meiden

Ik ben ook een thuismama. Mijn zoontje is nu bijna 2 en ik heb tijdens de zwangerschap er bewust voor gekozen om zolang het financieel kan voor lekker zelf voor hem te zorgen. Ik vind het zo raar dat mensen soms je scheef aankijken als je zegt dat je niet werkt. Wel leuk om dan hier jullie reacties te lezen. Ik ben ontzettend blij dat ik de beslissing toen heb genomen en dat ik thuis ben gebleven. En het zal dan ook heel raar zijn als mijn zoontje straks naar de peuterspeelzaal gaat. Dat word wel een traantje ben ik bang(voor mij dan ;))

Groetjes

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    nou in bepaalde zaken moet ik wat strenger zijn dan meeste ouders omdat ik ook chronisch ziek ben (en dus minder goede weerstand en alitjd moe en pijn) doorslapen moest ik dus heel streng in zijn want kan het me simpelweg niet veroorloven (klinkt natuurlijk botter als dat het in werkelijk is dat snap je ook wel) maar das wel een keuze die ik moest maken, gelukkig sliepen ze alletwee met een paar weken al door...

Ja ik ken ook niet beter mijn man doet nu hetzelfde werk als mijn vader (ze werken namelijk samen :D ) ze gaan meestal rond een uurt 4-5 in de ochtend weg en dan tussen 19-22 uur savonds komen ze thuis, maar thuis is thuis, wij plannen geen hobbies of uitjes dan nog eens erboven op dat vinden we dan wel belangrijk.. en de weekenden zijn ook van ons.. dus geen voetbal ofzo in het weekend laat ik hem ook veel meer doen, niet zozeer omdat ik dan "vrij" wil maar om die band close te houden met onze kids, vind ie ook heel leuk, we hebben gewoon wisseldiensten :D

Mijn eigen schoonmoeder vind het trouwens belachelijk, dat ik mezelf zo afhankelijk maak van wat mijn man verdiend, ik moet mijn eigen geld maar gaan verdienen (duh dit is ons geld) mijn man zegt altijd, jij zou het meest geld van ons moeten verdienen het is jammer dat het belangrijkste "beroep" van allemaal (mama zijn) niets betaald, en dan zeg ik maar het betaald het meest van allemaal; namelijk liefde en het er voor je kindjes kunnen zijn, ik vind dat zelf echt een kadootje!! En een hele eer, voor sommige mensen lijkt het net een straf! vind ik echt heel erg!

Ja straks naar de PSZ heb ik op zich niet zo'n moeite mee (misschien scheelt het dan het tegenover ons huis is :p ) vind dat wel leuk voor hem ik hoop dat dat beter gaat dan, want hij houd niet van als er geen vaste structuur is.. ik hoop dat dat daar beter is geregeld!

18. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo!

Ja, precies Isademi, mijn man zegt ook altijd; ik verdien wel het geld maar het is wel ONS geld, want zonder een mama thuis voor zijn kind had hij nooit 60 uur in de week kunnen werken.
    En ik vind het natuurlijk ook (meestal ;)) heerlijk om ons meisje de hele dag mee te maken.

Maar, die brutale opmerkingen van " wanneer ga je weer werken" of " heb je al werk gevonden"... Terwijl ik toch heel duidelijk een keuze heb gemaakt!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Oh, wat ontzettend flauw!

Hier nog wel eens opmerkingen tegen mijn man dat 'hij' een mooie televisie of mooi huis heeft ;)!

@Isademi, ja, dan kan ik wel begrijpen dat het wel handiger is dat je kindjes sommige dingen wat sneller moeten kunnen.

Ik vind qua rust en regelmaat gewoon de slaapjes het belangrijkst. En oooh, wat een commentaar hebben we daar op gekregen van de schoonfamilie.
    Er past best wel eens iemand hier op hoor en ze is ook een jaar lang naar het kdv geweest voor een dag per week. Ik heb er niet zoveel moeite mee. Alleen zijn ze nog nooit uit logeren geweest, ze heeft zoveel opa's en oma's en de een vertrouw ik wat meer dan de ander. Alleen als ik haar bij eentje laat logeren, willen ze allemaal, dus laat maar zitten.
    Ze gaat sinds kort naar de peuterspeelzaal en vindt het helemaal geweldig. Daar heb ik niet zo'n moeite mee.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Weet je wat ook altijd zo leuk is, iedereen vind dat je ze afhankelijk word van je man (ik zelf vind dat geen vervelend idee trouwens) maar als je dan bekijkt wat ik thuis gewoon zelf doe, ik heb hem niet nodig om iets op te hangen, ik leg zelf gewoon even vloertje, loodgieterwerk begin ik nog net niet aan haha maar ben handig.

Maar ook maak ik eigenlijk de meeste beslissingen thuis en dat vind mijn man prettig, hij zegt altijd bv over wonen en kids dat ik het meeste tijd ermee moet doorbrengen dus mijn regels gelden (natuurlijk staan onze lijnen wel gelijk dus dat scheelt al) maar tijden, voedingen e.d. bepaal ik gewoon omdat ik dat elke dag doe. Maar ook grotere aankopen ga ik ook gewoon alleen halen (wat moet ik dan doen weken wachten met iets kopen als mijn man eindelijk vrij is) vaak doen we samen online het voorbereidende werk en verder vertrouwd hij op mij volledig.

Hij zat pas trots tegen een collega te vertellen (nav een vraag wat zijn vrouw deed) dat zijn vrouw voor de kids thuis zorgde en het huis altijd perfect en gezellig maakt.. Was even stil aan de andere kant; ooh das eigenlijk best een fijn idee, wel beetje ouderwets he? Ach zegt mijn man heerlijk toch dan maar ouderswets hoor, het is ook ouderwets gezellig, ik vind het helemaal niet ouderwets (ja okay misschien beetje) maar het is juist modern in de zin dat ik het meeste bepaal in huis (dat was vroeger bij mijn oma trouwens ook hoor , die had 8 kids en voor de kids was het heel duidelijk wie de echte baas was maar papa moest altijd DENKEN dat hij de baas was :p

Deel Deze Pagina