Oja onze Dean was trouwens extreem snel met alles, en Miley heeft een normale gang van ontwikkeling (zover dat kan "normaal" ) ik vind dat heerlijk niet alles hoeft snel van mij, alleen doorslapen moest effe streng in zijn (vooral voor mezelf haha)
ow ben zo blij met alle verhalen die ik hier lees! ben nu zwanger van de tweede en kreeg vandaag nog te horen.. OW blijf je straks ook gewoon thuis dan?? als de 2e er is?? net alsof ik dan zomaar anders zou beslissen en meteen weer wil gaan werken! mensen blijven het schijnbaar gek vinden of ze gunnen het je niet.. ik weet niet wat het is!
Ja, alsof je na de eerste denkt 'nou ken ik 't wel, bij deze zal ik dus wel gaan werken'... :s Ik krijg vreemd genoeg (en gelukkig maar!) niet echt negatieve opmerkingen, maar goed, dat komt misschien ook omdat ik wel wát werk af en toe binnenhaal in de fotografie... Men moet 't ook niet proberen hoor, iets negatiefs te zeggen...
HUMOR die opmerking Ja het scheelt wel als je wat thuis doet, toen ik thuis nog werkte kreeg ik ook geen commentaar..
nou, zal ik ook maar iets gaan zoeken dan? wordt dan wel als de 2e geboren is, heb nu alle energie nodig om t huis een beetje netjes te houden en om op ons hummeltje van bijna 2 te letten de hele dag!
Ik vind het soms zo schokkend om te lezen dat mama's niet kunnen wachten om te gaan werken zodat ze eindelijk weer zichzelf kunnen zijn. Mijn mond zakt dan echt open en blijft hangend op de grond van verbazing liggen, nou misschien na een paar jaar ofzo maar na 3 maanden na de geboorte van je kindje al?! Kijk ik ben verre van perfect hoor, ik heb ook dingen voor mezelf, een lekker lang bad, een boekje lezen zonder 100 keer tussendoor te moeten stoppen, lekker forummen (even wat volwassen praat en beetje socialiteit) maar graag bij je kinderen weg willen omdat je je dan even lekker niet alleen mama voelt... echt shocking! Blijkbaar is het een hele straf bij je kindjes blijven, wat een masochisten zijn wij dan he?
Nou nou Isademi dat is wel een heeeeeeeel overdreven reactie als je het mij vraagt... niet iedereen vindt het fijn om dehele dag thuis te zijn & daar is toch niks mis mee? Mensen vinden het toch ook niet "shocking" dat jij dehele dag alleen maar bij je kinderen bent & niet gaat werken? Elkaar in de waarde laten, ieder doet waar ze zich goed bij voelt!
Waarmee ik overigens niet jou in de grond wil stampen ofzo hoor... want ik vind thuisblijfmoeders geweldig, petje af!
Dit is een topic voor thuisblijfmama's die wel vaker dingen begrijpen die werkende mama's niet begrijpen o.a. Dan kan je dus onderling elkaar vertellen dat je iets niet snapt. Daar is het een clupje voor....
Snap dat het een clubje is... zit zelf ook na te denken om thuisblijfmama te worden vandaar dat ik hier aan het lezen was...
ik vind het echt knap dat jullie thuis kunnen blijven zou het zelf ook graag willen maar als ik dat doe dan houden we maar z'n 200 euro over om de rest van de maand mee te leven wel wil ik na me 2de bevalling mssn oproepkracht worden in mijn verzorging/verpleeghuis weet alleen niet of de nieuwe manager dat goed gaat vinden
Weet je wat het is als je het geld nodig hebt e.d. of je moet gewoon gaan werken (of bv na een een bepaalde tijd ofzo) zou ik nog begrijpen (niet dat het mijn keuze zou zijn maar das wat anders) maar dat je echt zegt dat je de werken zit af te tellen (ik zei ook dat ik het SOMS echt niet begreep) die moeders zitten de dagen af te tellen, DAAR kan ik met mijn hoofd niet bij, dan lijkt het net een straf om kids te mogen hebben en hiervoor te MOGEN zorgen.. Werken op zich is niet erg maar hoe erover gesproken word snap ik soms dan echt niet... vandaar dat ik dat shocking vind
Als het financieel mogelijk was geweest had ik ook een thuisblijf mama willen zijn!! Helaas is dit niet het geval en moet ik met pijn in mijn hart mijn guppie achterlaten 3 dagen in de week
Vind ik ook een heel anders iets maar ook al had je gewoon voor je lol willen blijven werken is dat ook goed, maar kan me niet voorstellen dat je er naar uitkijkt en niet kan wachten. Ik zou er in elk geval moeite mee hebben als ik zou moeten werken of dat nu voor geld is of om bv op de arbeidsmarkt te blijven e.d.
Oké dan begrijp ik je beter Isademi.. ik werk zelf 16 uur in de week, wat ik opzich nog te combineren vind maar het moeten echt niet meer uren worden (of pas als mn zoontje op de basisschool zit) Toch kan ik mezelf wel voorstellen dat je het lekker vindt om te gaan werken om éven ook een individu te zijn... op de dagen dat ik werk ben ik wel even echt IK in plaats van DE MAMA VAN haha
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je er echt naar uitkijkt om weer te gaan werken en de dagen af te tellen, maar dat is ieder voor zich denk ik...
momenteel ben ik ook thuis en ik ga wel uitkijken naar een nieuwe job, maar ook geen full-time meer... ik ga kijken om te beginnen voor een job van 30-tal uren en als het beebje er is, om dan te minderen naar max een half-time... ik wil ook niet elke dag men kind naar de creche brengen en grootouders zijn ook geen optie... als je uitrekent wat creche je kost, ben je vaak beter af om minder of niet meer te gaan werken... och we zien wel wat de toekomst brengt, maar ik weet zeker dat ik niet teveel wil missen van het opgroeien...
nou ik vind de crechekosten wel meevallen eigenlijk (als je ziet wat je terugkrijgt van de belastingdienst) is voor mij geen reden om hem wel of niet naar een KDV te brengen, het gaat mij meer om de opvoedkundige redenen en het gebrek aan structuur en ja niemand kan tippen aan mama zeggen ze.. Maar je wilt niet fulltime thuisblijven straks? Aangezien het topic daar over gaat...
ik zou niet eens weten hoeveel je terugkrijgt van de belasting, ik heb er werkelijk nooit over getwijfeld hoor. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de reden 'we moeten onze hypotheek betalen' oid een hele slechte reden vind. Als je daarom werkt, dan had je beter een huis kunnen kopen dat je wél kunt betalen ipv bijwerken omdat je huis te duur is. ik ben het wel met isademi eens, het gaat mij ook om de opvoeding en de structuur maar het belangrijkste: gewoon bij mama zijn, waar een kindje hoort!