Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb niet helemaal bijgelezen, sorry, wel ff de filmpjes van Ankje bekeken, wat ontzettend lief zeg, ik kan niet wachten, Chloé maakt nog steeds niet echt aanstalte om te gaan kruipen:(

Net ff lopend bootschapjes gedaan want Jeroen is thuis die heeft middagdienst, maar jee wat een pak sneeuw is er gevallen zeg!:$
    Ik lees vanmiddag ff bij als Jeroen naar zijn werk is, tot later lieverds!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje sam slaapt idd super! met mij gaat het ook goed hoor, net weer gesport, alleen kreeg te horen dat vanaf 1 januari de kinderopvang er daar mee stopt:( dus daar baal ik wel van want ik vind het juist zo fijn dat ik s'ochtends kon gaan, dat word nu dan s'avonds maar dan ben ik afhankelijk van wanneer mijn vriend thuis is natuurlijk.

3. fafje

fafje Niet meer actief

das wel balen idd van die tijden/...hmmms is er geen tijdstip dat je vriendin sowieso thusi is?

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje nee het is nooit zeker want hij heeft een eigen bedrijf en werkt vaak langer door, maar moet even met hem over hebben dat ie misschien wel een vaste avond thuis kan zijn voor sam en dat ik dan na het avond eten kan sporten.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ohh zoo ja precies, ik snap het...hmmmss nou komt vast goed ;)

ik mis het sporten zeg...geef normaal les in zumba en streetdance...6 uur per week

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik moet wel sporten om weer in conditie te komen en vond het juist zo fijn dat ik s'ochtends kon gaan, s'avonds ben ik meestal toch wat moeier. maarja zal me dr gewoon toe moeten zetten!

@fafje leuk hoor! vanmorgen was er ook zumba les en het klonk erg pittig om te doen! ga je het weer doen of blijf je lekker thuis?

7. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Goede morgen meiden!

Ik lees dat bijn iedereen lekker heeft geslapen!

@ Duchess, hihi jaja ook yasemine kan een boeffie zijn! En idd af en toe laten jengelen is niets mis mee.

@ Fafje, gewoon op je gevoel af gaan, wat jij goed vind voor Mirza ia gewoon het beste. En Betreft Cb ze zijn ze wel schappelijk, in het begin was ik best onzeker over renske en haar voeding. En ze zijden daar echt als zij goed groeid dan zal ze er wel genoeg aan hebben.

@ Roeltje gefeliciteerd met Lennn! Jeeeej 1 jaar!

Ik kom straks de rest beantwoorden, Moet nu echt wat in het huishouden gaan doen:D

8. fafje

fafje Niet meer actief

tjaa zit nog te twijfelen...wanneer ik het weer wil oppakken..hahah...

trouwens gisteravond/nacht kreeg ik een opruim tik...heel de kast van die kleine gedaan.. alles ander singericht in de kast en badkamer allemaal cremes en potjes en dit en datjes uitgezocht...heb zelf de wasmachine staan schoonmaken..:S
    ging pas 2 uur slapen!

ik voel me trouwens zo gierig ...haha heel veel van Mirza's kleidng wil ik bewaren voor een volgend kindje...terwijl er best wat mensen om me heen zwanger zijn...normaal geef ik heel makkelijk dingen weg...nu lijtk het wel alsof ik bij elk rompertje emotionele waarde hecht..
    zelfs allemaal luiertaarten ( newborn luiers) die hij uitgegroeid was en dus veel over heb, wil ik niet weggeven...zo gierig heh...schaaaam me gewoon

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje ik bewaar ook alle kleding van sam hoor, misschien ooit nog een kindje. ook de eerste kleertjes zijn allemaal neutrale kleuren dus die bewaar ik zoiezo.

10. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    @ fafje ik snap je wel hoor! Hier alleen het eerste pakje bewaard, en de rest gaat in een doos, iedere x als Renske een grotere maat heeft dan pluis ik direct de kast uit. En dat wat niet pas in een doos. Evt voor een volgend kindje.

Vannacht niet echt toppie geslapen. Volgens mij heeft Renske haar stem ondekt, Renske heeft van 3 tot 6 liggen kletsen, zo tussen door wel een 20 30 min slapen/stil.
    Ik ben 1 x wezen kijken of ze evt een poepluier kon hebben.
    Ach is ook wel schattig grappig.

Zo huisje weer aan kant, gestoft, gezogen en gedweild, en de wc gedaan. Manlief heeft nachtdienst en is boodschappen aan het halen, en vanmiddag of vanavond de grote kerstboom toch maar opzetten. Hij wou het graag, en we krijgen ook visite met kerst en met oud en nieuw komt mijn vriendin met haar vriend.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Fafje, ben het wel met je eens. Maar ik ben zelf ook erg tegen laten huilen inprincipe.
    Het is de enigste manier om te laten weten dat er iets is, en in mijn ogen moet je daar naar luisteren. Maargoed er zijn ook genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat het laten huilen echt niet goed is.
    Maargoed, met bijna 9 maanden vind ik het idd anders. Ik geloof nog steeds dat ze huilt omdat er wat is, maar dan eerder van, ze huilt omdat ze liever wil spelen ofzo. ;) En dat is niet de bedoeling...

Succes bij de fysio!
    Hier was ik ook altijd anti speen, tot Yasemin geboren was. Zij had zo'n extreme zuigbehoefte dat was gewoon zielig om geen speen te geven.
    Dus ik ben er blij mee. Nu heeft ze hem al maanden eigenlijk alleen maar als ze moe is en als ze ziek is wil ik hem ook wel eens geven.

Elsie, wat balen dat de opvang daar stopt! Was je niet juist daar gaan sporten vóór de kinderopvang?
    Hadden ze wel eerde rmogen zeggen dan..

Fafje wat erg hahaha. Ik ben helemaal niet zo eigenlijk.
    Heb juis theel erg zoiets van, ik wil niet teveel houden, want wil bij een 2e ook weer lekker winkelen!! :D

Tukker, schattig he dat gebabbel.
    Leuk de kerstboom op zetten. Hier staat ie al eventjes.

Zo bij t CB geweest. Viel me een beetje tegen hoeveel ze gegroeit is, maar schijnt normaal te zijn rond deze leeftijd. Ze zakt maar een heel ietsiepietsie in de curve dus dat valt wel mee.
    Volgens de arts komt t doordat ze erg actief is dat ze veel meer verbrand. Ze vond haar er goed uit zien dus moest me er niet druk om maken.
    Ze weegt nu precies 7500 gram en is 72 cm lang.

12. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, ja heh hoort er nu bij omdat ze zoveel energie verbruikt...maarrr ze groeit, dat i belangerijk!
    ja ik wil ook bij een 2e shoppen, alleen bij veel kleertjes heb ik iets van..."ja daar had ie echt plezier van, ja dat is echt handig, ja die stond zo leuk...ja die kan ehct van pas komen..."hahah mss hoort het nog bij het ontzwangeren en emoties enz enz haha

laten huilen, ja idd nu kan ze om heel veel dingetjes huilen idd ook liever van, nee ik wil niet slapen...en tja als je dat ook allemaal gaat toelaten, bepaalt een kindje alles...en geen enkel kind wil haast toegeven aan slaap..toch..
    Tenminste als je gewoon weeet dat ze moe is..moet zeggen dat mirza nu ook niet ECHT meer huilt...tis altijd soort roepen/waarschuwen of mekkeren...en als ie echt echt huilt..ja dan heeft ie echt echt pijn...grappig hoe veel verschillende huiltjes er zijn heh...in het begin dacht ik..nou ik hoor geen vershcil..hihi

zonnetje schijnt lekekr,...ik ga straks ehct helemaal lopen naar de fysio...is trouwens geen 3kwart maar meer als een uur....vind ik wel lekker...

tukker, mirza hefet ook zn stem ontdekt, al een tidjje...maar nu een bepaald geluid...alleen maar keihard aaaaaaaaaaaaaa met allerlei hoogtes...dat ze in een winkel kijken en denken van....wat heeftd at kind hahahahaha

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@duchess ik baal er idd van dat de kinderopvang daar stopt, was ook daar gegaan omdat er kinderopvang bij zat. maarja dan ga ik s'avonds en ik hoop dat ik dan ook een vaste avond kan gaan en dat sam dan bij me vriend is of anders bij mijn schoonmoeder.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heb net ingevuld op mijn WHO BV groeicurve en daar groeit ze gewoon volgens de lijn! Dus nu maak ik me helemaal geen zorgen meer. :)

Ik heb ook wel wat pakjes enzo die ik wil houden. Maar ook genoeg dat ik weg ga doen.
    Moet het alleen nog uitzoeken allemaal.

Pff moet veel doen in huis. Door mn ziekte zijn er toch dingen bljiven liggen.
    Ligt nogal wat was en moet de banken eens grondig zuigen, bed verschonen, badkamer en wc.. pfff. :)
    Yasemin ligt klein half uurtje op bed dus moet nog wachten. Omdat we zo klein en gelijkvloers wonen wordt ze vaak wakker als ik echt aan de slag ga (stofzuigen ofzo) Is heel lang goed gegaan maar nu ze meer besef heeft van alles om haar heen gaat het niet meer.

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier moet ik ook nog wat doen in huis, van het weekend niet zoveel tijd gehad en vanmorgen natuurlijk gesport. maar ben eigenlijk best moe van het sporten! ga me zo ff douchen en omkleden en dan zie ik het wel wat ik doe. sam ligt lekker te slapen nu.

16. fafje

fafje Niet meer actief

k moet ook behoorlijk wat doen...bed verschonen en stofzuigen, dweilen dan ook natuurlijk...nog 1 was te doen...
    mirza's kamertje is in elk geval weer helemaal schoon en opgeruimd en box helemaal netjes...soms gooi ik er ehct van alles in...haha

maar als ik veel van huis ben, kom ik er niet aan toe...zoals jullei weten ben ik best lui, dus savonds heb ik meestal geen zin...tenzij ik dus zo'n neurotische schoonmak tik ineens krijg, zoals gisteravond

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

soms heb ik idd ook ineens zo'n schoonmaak tik en ga ik heel veel opruimen en schoonmaken haha. verder probeer ik elke wel wat in huis te doen, behalve als ik ziek ben natuurlijk of als sam heel veel aandacht wil haha. vandaag ga ik nog wat dingen opruimen en even stofzuigen en dan vind ik het wel mooi hoor!

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb alvast weer bijgelezen, zijn met de slee naar het bos geweest en dat terwijl ik ook meer moest doen dan alleen stofzuigen, amar ik heb al een paar weken er echt geen zin in, maar toch kan er geen energie voor maken. Hebben jullie dat ook wel eens.
    Eerst nu luca naar bed doen en dan eens kijkenhoe de foto's van het sleeen zijn geworden.
    Tot Later!

19. fafje

fafje Niet meer actief

ik kom even spammen....
    ik had dit pakje gekregen van een tante....maar ik hou eigenlijk niet (meer) van schattige kleertjes, bij zijn leeftijd...kleed hem vooral meer stoer, maar geen boxpakjes meer...maar ik had het dus...en voelde me schuldig dat ik het hem eigenlijk nooit zou aantrekken, hij past het nu pas...maar toen dahct ik...ik porbeer het ff...als huispakje...en het stond eigenlijk heeeeeeeel cute, vond ik zelf hihih

Bekijk bijlage 116204

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sannaa leuk hoor naar het bos! wij hebben hier niet echt een bos, en vind het hier in het dorp ook altijd moeilijk om te wandelen, het loopt niet echt gezellig hier.

Deel Deze Pagina