Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Owja sterkte voor jou trouwens, vandaag. ;) Hopelijk slaap je vanavond weer goed!

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Vandaag zijn we gewoon thuis en tja we zien wel hoe het gaat, ze is zo goed te pas dus we zien wel hoe het vannacht gaat:D
    Wat goed van Yasemin zeg, volgens mij ben je echt de dagen aan het tellen he :D kan het me voorstellen hoor tis ook heerlijk voor jullie!

3. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    Goede morgen allemaal!

Fijne 2e kerst dag!

We hebben gisteren weer een kerstspel gespeeld bij mijn schoonouders. Dat was erg gezellig.
    Jonna heeft een leuke wiebelende pinguïn gekregen met ballen erin en maakt ook muziek.
    Van ons heeft ze een tafel gekregen waarop ze kan bouwen met duplo. Ook heeft ze een pyjama gekregen en 2 houten puzzels.

Jonna was wel ontzettend moe en ook heel erg verkouden. Ze heeft voor de 3e keer nog haar slaapje gedaan. Toen ze wakker was zat ze ook heerlijk bij ons aan tafel (wij gingen gourmetten). Ze was het hele eten lekker zoet met 3 stokbroodjes. Lekker ding!
    Jonna ging om half 8 naar bed.

Ben ook flink beet genomen door mijn zwager.
    We kregen een toetje van mijn schoonvader. Daar lag een stukje ijs met een rolkoekje waar je slagroom in kan doen. Je voelt het misschien al aankomen…. Hij richtte die rol naar mij en hield het voor zijn mond. Ik dacht, dat doet hij niet. Nou dus WEL!
    Zo in mijn gezicht. Lag helemaal in een deuk!
    Had het slagroom van mijn gezicht gehaald en hem er helemaal onder gesmeerd. Daar stonden we dan met z’n tweeën. Wat een lol.

Het was half 1 toen we bij mijn schoonouders weg gingen. We hebben het erg gezellig gehad.

Vandaag zouden we lekker thuis blijven, maar er was nog zo veel vlees over van gisteren. We gaan einde de middag weer naar mijn schoonouders om lekker te gourmetten…..wat een luxe.

Jullie een fijne dag vandaag!

@ Palmie: Zo he! Wat goed van Chloe om zo lang wakker te blijven. Het is Jonna niet gelukt, maar ze is ook erg verkouden en snotterig.

Jammer van je vader. Gelukkig komt hij vandaag gezellig bij jullie.
    Wat is dat Twente Plat eigenlijk?

@ Duchess: Ook nog zo’n kind die zich voortreffelijk gedragen heeft tijdens het eten.
    Geweldig!
    Lekker zwemmen! Veel plezier!

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen dames!

zo te lezen een leuke eerste kerstdag gehad! hier ook, s'ochtens opgeruimd in huis en s'middags is mijn vriend zijn dochter gaan halen, rond 16.00 kwamen mijn schoonvader met vriendin en tante en nichtje en de opa van mijn vriend. we gingen lekker gourmetten:) was erg gezellig.
    we gingen zo rond 22.30 naar bed toe, alleen werd toen meisje wakker omdat sam geluid maakte ofzo en kon niet meer slapen, ze belande bij ons in bed, maar ik kan dus dan niet slapen want ze snurkt hihi en hard hoor! ben eerst in haar bedje gaan liggen maar dat is een juniorbed dus kon me benen niet strekken, dus ben toen maar beneden op de bank gaan slapen. heb nog best redelijk geslapen.

vanmiddag gaan we naar mijn familie.

allemaal een fijne dag vandaag!

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ankje, Twente Plat is een reveu met allemaal twentse grappen echt iets voor mijn vader, kan ie een keer ECHT lachen:D
    Super zeg dat het zo gezellig was, jij begint het jaar echt goed met je mooie nieuwe baan!!

Elsie, fijn dat je zo'n leuke dag hebt gehad en voor vandaag ook veel plezier!

6. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]Jonna wilde vanochtend niet slapen. Hooguit 15 minuten.[/FONT]
    [FONT=&quot]Om half 1 weer op bed gelegd nadat ze lekker met papa heeft gedoucht. Ze wreef erg in haar oogjes en gaapte. Ze was bekaf.[/FONT]
    [FONT=&quot]Ze heeft nog geen halfuurtje geslapen en stond net weer rechtop in bed te gillen (roepen).[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Ben net even naar boven gegaan om haar een speentje te geven en haar weer neer gelegd.[/FONT]
    [FONT=&quot]Het is tot nu toe stil boven. Hoop dat ze nu echt even gaat slapen, anders is ze doodmoe als we naar opa en oma gaan.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Elsie:[/FONT][FONT=&quot] Jullie hebben ook een leuke dag gehad! Jammer dat de nacht alleen niet zo’n succes was. Hopelijk een betere nacht voor jullie.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]@ Palmie:[/FONT][FONT=&quot] Dat klinkt zeker leuk. Mijn vader en moeder houden daar ook wel van.[/FONT]
    [FONT=&quot]Nu je het zo uitlegt heb ik mijn ouders daar wel eens over gehoord, alleen nooit geweten dat het zo heet.[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot]Oh nee! Ze is nog steeds wakker…..gelukkig zit ze wel te spelen in bed. Maar waar haalt ze de energie vandaan!!! Pfff.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Allemaal een fijne kerst gehad dus zo te lezen. (ervanuitgaand dat vandaag ook een fijne dag geweest is, haha!)

Heeft Jonna nog een beetje geslapen vandaag, Ankje?

Wij hebben vandaag echt heerlijk gezwommen! Alledrie genoten, en Yasemin heeft echt veel lol gehad. Dit was voor t eerst dat ze echt zoveel plezier had in het zwemmen enzo, dus was zeer geslaagd.
    Doe er ook even een fototje bij. :D

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    @ Duchess wat een leuke foto van yasemin!

Zo te lezen heeft iedereen leuke kerstdagen gehad.
    wij ook, Gisteren gournmetten met mijn ouders en schoonouders.

en vandaag bij mijn ouders stampot buffet gehad (mijn mama alles vers gemaakt) Hmmm lekker hoor!

Hier een uitgeputte mama, ik ga zo slapen. Denk dat Renske misschien vannacht wel weer een fles wil...wou ze vannacht ook om 3 uur, dus kan maar zo want vandaag en gisteren de laatse fles tussen 19:00 20:00....

Tot morgen allemaal!

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Leuk hoor! dat iedereen een leuke kerst heeft gehad, wij ook. Gisteren bij schoonouders en vandaag heerlijk met zijn 3tjes gourmet met wild, heerlijk. Luca heeft vanmiddag voor het eerst zonder speen geslapen. Ik had gevraagd of hij hem aan bob de bouwer wilde opsturen en dat wilde hij wel. Toen ik hem daarna in bed deed, vroeg hij naar speen en zij ik dus, we hebben hem naar bob gestuurd... Hij nog wat vragen en mopperen (half uurtje) en is toen gaan slaepn! En net weer even vragen en papa legde uit, dat hij bij bob is en weer is hij gaan slapen... Wat wordt hij groot. Nu afwachten da het morgen en de dagen erop ook zo gaat, en ook hoe laat hij wakker wordt morgen ochtend!
    Morgen hebben wij nog een kerstetentje in een restaurant, heb ik wel zin in.

Leuke foto van yasemin trouwens. Wat een schatje!

10. fafje

fafje Niet meer actief

Hoii

zo leuk dat iedereen een fijne kerst heeft!

duchess, zooo lief zeg die foto!...gaat nog steeds goe dmet slapen?

Sanna, ach wat goed zeg van Luca....jeetje dat ging makkelijk dan heh....*klopklop* afwachten wat de volgende dagen doen...

@Mirza...1e kerstdag etentje met hele fam bij mn tante was voor Mirza echt veeeeeeeeel te druk, arm kind...niet echt geslaagd...
    Hij had een kort ochtenddutje gedaan van een uurtje, middag dutje erna ook maar 3 kwart...
    We waren daar 1430u (iedereen zou 1530u komen) ik dahct daar even rustig wennen, eten en dan nog voor de drukte een slaapje pakken (uiteraard zn wagenbak enz mee)

Nou toen heeft ie idd geslapen, helaas 3 kwartier... (hij was dus al moe voor we daar aankwamen)
    Toen hij wakker werd stroomde de drukte binnen...nou iedereen die hem groette moest ie ehct keihard huilen...dus ik verschool me in de slaapkamer....heb daar bijna hele tijd gezeten...kind was vaak overstuur, ook van vermoeidheid..

Af en toe pakte ie slaapjes van 5 a 10 min per x...en dan keihard huilen...ehct zichzelf in slaap huilen..in mn armen wilde ie niet slapen..mega sjaggo...en ook ngo last van krampjes...ach ach ach..

we zijn 1930 weggegaan...

Denk dat hij al in de 4 mn dsprong zit, aangezien ie nu echt vaak komt om te drinken, mn dip is volgens mij al over...
    Ik zit nu weer op 2 nachtvoedingen..pfff hihi wennen hoor..
    Vandaag bij mn moeder kaasfonduen gedaan...ging helemaal goed, daar is het rustig en heeft iegewoon lekker kunnen slapen...

Morgen ook weer huis uit, met een vriendin afgesproken die paar mnd weggaat naar het buitenland!

truste!

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hey wat leuk, een thuisblijfmamaclubje :D Hier ook een bewust tbm! Tijdens mijn zwangerschappen studeerde ik nog en ben vorig jaar december afgestudeerd. Ik ben van plan om binnenkort aan de slag te gaan als gastouder, omdat wat extra inkomen nooit weg is en ik kinderen leuk vind :) Lijkt me ook leuk voor mijn zoontje om regelmatig met andere kinderen samen te zijn.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Fafje, Mirza had er dus niet zoveel zin in, hij is ook nog wel erg jong he, Chlóé kon op die leeftijd ook niet tegen die drukte hoor, het is pas sinds een maand dat ze er echt goed tegen kan zonder gelijk te gaan huilen daarvoor was ze ook heel snel geprikkelt.

Tukker, lekker hoor een stampotbuffet:)

Vlinder, welkom, en wat leuk dat je gastouder gaat worden:)

Gister een hele leuke dag gehad met mijn vader, die heeft echt genoten van de dag en van Chloé, daar ben ik zoooooo blij om, dat gaf die man weer een beetje moed!
    Jeroen is werken, hij heeft ochtenddienst dus is lekker de hele week op tijd thuis:)

13. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Goede morgen!
    Ik hoop dat jullie allemaal lekker hebben geslapen, en voor diegene die ziek zijn een beetje zijn opgeknapt.

Jonna was gisteren avond rond 10 uur helemaal overstuur. We zijn toen ook maar naar huis gegaan.
    Ook thuis weer helemaal overstuur, denk dat ze erg last had van haar verkoudheid.
    Ook had Jonna haar laatste fles niet leeg gedronken (is niks voor haar) ze liet 130cc staan! Ook at ze weinig brood.
    Teken dat ze dus niet lekker is. Toen we thuis waren nog lekker een fles erin en toen in bed gelegd. Ze is toen lekker in slaap gevallen en werd pas om 8 uur wakker.

Vandaag is ze wel vrolijk (maar dat is ze eigenlijk altijd), maar twijfel of ik naar mijn ex-collega (waar ik al 5x mee heb geprobeerd af te spreken) zal gaan. Zij heeft een paar keer af moeten bellen, en wil eigenlijk nu niet afbellen.
    Jonna gaat straks nog even naar bed en zie het daarna wel.

@ Duchess: Wat een leuke foto zeg!
    Helaas heeft Jonna niet echt goed geslapen, maar bleef vrolijk.

@ Sannaa: Wat wordt hij groot zeg! En wat knap van hem dat hij zijn speen niet meer wilde ’s nachts!
    Denk dat wij ook moeite krijgen met Jonna. Ze is dol op haar speen.

@ Fafje: Denk dat idd ook dat hij in een sprongetje zit. Daar lijkt het wel op tenminste.

@ Vlinder: Welkom! Een gastouder, wat leuk zeg!
    Zat er ook over te denken, maar lijkt mij enorm zwaar.

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Oh ja Duchess, wat een superschattige foto, je kan wel zien dat ze het naar haar zin had:D

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen meiden!

hier gister ook een leuke dag gehad, lekker naar familie geweest en lekker gegeten met zijn allen. jammer dat ik erg moe was en als ik liep het net leek of ik dronken was haha
    sam was op een gegeven moment heel erg moe, maar slapen ho maar, huilen en heel hard! toen ie stil was hem in de maxicosi gezet en uiteindelijk is ie daar in slaap gevallen. thuis hem in bed gelegd waar ie nog even wat mopperde maar pas om 7.00 uur weer wakker werd en om 3.30 alleen voor een speentje. we zijn er lekker net pas uit, maar ben nog steeds wel een beetje moe, dus als sam vanmiddag op bed ligt ga ik lekker op de bank liggen! vandaag dus een beetje een lui dagje, moet kunnen toch haha.

@vlinder welkom en wat leuk gastouder!
    @duchess wat een leuke foto van yasemin, en fijn dat ze het zwemmen zo leuk vond.

16. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    NOu even een kort berichtje voor we rihting amsterdam gaan voor onze kerstlunch. Luca heeft heerlijk geslapen zonder zijn speen. NU bij opa en oma logeren (middagslaapje) dat is misschien wel moeilijk, maar ja.
    @ankje; Hij wilde hem nog wel hoor. Hij had sinds hij 3 dagen was al een speen, naast BV. Met een jaar hebben we hem overdag niet meer gegeven, alleen in bed, maar daar als ik hem wegnam, begon hij te duimen...Dat wilde ik toch ook niet, dus dan maar liever de speen en nu...Uitgelegd en verteld dat BOb de speen heeft en dat werkte. Vanochtend vroeg ik of er misschien post was en Luca meteen: bob de Bouwer? Dus hij kjiken en ja hoor ! Een brief van BOb met een mooie plaat erop van bob! En de tekst dat bob nu de speen heeft en er goed voor zou zorgen!
    Ik hoop dat het vanmiddag bij opa en oma ook goed gaat...Spannend.
    Groetjes en tot vanavond!

17. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    Almere-Buiten
    Jonna is wat huilerig vandaag.
    Mijn ex-collega heeft weer afgebeld. Ben vandaag gewoon thuis.
    Vind het wel erg jammer, maar voor Jonna is het wel goed. Ze is erg snotterig en hangerig. Ook wordt ze snel boos als iets niet lukt.

Jeroen is net weg naar zijn werk.

@ Elsie: Lekker een relaxt dagje. Hier ook hoor. Even bij komen.

@ Sannaa: Wat een geweldig spelletje hebben jullie er van gemaakt zeg!
    Jonna is bijna een jaar en ook wij gaan proberen om vanaf volgend jaar haar alleen ’s avonds in bed een speentje te geven.
    Als ze loopt (echt los lopen) dan wil ik liever niet dat ze een speentje in haar mond heeft.
    Jonna had vanaf dag 1 al een speentje. Ze bleef erge zuigbehoefte houden en mijn tepel was geen speen….dus speen gegeven.

18. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ankje: nee, tepel is geen speen nee.Haha! Volgens mij was t bij ons ook idd met dat lopen dat speen niet meer mocht.
    Bij opa en oma heeft hij net ook weer goed geslapen. Ik ben heeeel trots!! Wat heb ik toch een knappe zoon!
    Het eten was weer heerlijk. Wat gezellig en lekker was het. We hebben 4 uur getafeld. Het is lang geleden dat we dat deden. Nu maar even bijkomen op de bank .

19. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi allemaal!

palmie, ah wat leuk dat je het zo fijn hebt gehad met je paps..

sanna, ehct goed hoor van Luca, dit is wel een heel spelenderwijs speleltje dat gelukkig heel goed uitpakt...natuurlijk zal t ff doorbijten zijn af en toe mss...maar tis in elk geval niet echt Cold turkey, dat het zo heftig is met nachten huilen enz...

@speen, Mirza heeft em ook vanaf een week of 2....zn reflux en darmen waren erg aan het opspelen en toen had ie het nodig tegen de pijn leek wel..en hij wilde geen borst ( zit ik natuurlijk ook niet op te wachten om als speen te fungeren) plus het zou niet goed izjn voor de reflux

@kramjes, Ik denkd at ik het weet....het komt weet ik bijna zeker van de Motilium...(zn medicijn)...dat vervoert het eten sneller vanuit de maag de darmen in..

In principe ging het heel goed een tijd...geen last van krampen..maar sinds een week of 3/4 zit ie op 5 voedingen...ik denk dat de dosis te hoog lag op dat moment...en zn darmen te hard moesten werken..

Ik ben het toevallig 2 dgn 2x per dag vergeten te geven (dus 2 ml per dag ipv 6ml) en vandaag helemaal niet...en ja hoor..vandaag een poepluier!!! (geelgroenig heel dun, dnek van het vele melk afgelopen dgn)
    En hij ha dnog wel zo'n last van de krampen afgelopen dgn....
    Ik ga morgen de kinderarts bellen...wie weet kan ie motilium nog wel krijgen, als de reflux erg terug komt...maar dan een lagere dosis...

Verder naar de stad geweet, sokjes en polsbandjes met speeltjes eraan van Lamaze gekocht, leuk joh, kan ie grijpen
    naar zn voetjes
    en wat gedronekn met een vriendin...net gegeten kga uitbuiken

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @fafje: Hee wat geod, dat t door de motilium kwam. Erg sneu dat hij daardoor zo'n last had, terwijl hetzo simpel was eigenlijk. Goed dat je erachter bent gekomen.
    Lekker he winkelen met een vriendin. Gezellig!! Ik wil ook wel weer eens winkelen met een vriendin. binnenkort maar eens afspreken!

Deel Deze Pagina