Thuisblijfmama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamaMarije, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Elsie, wat fijn dat je moeder soms op Sam gaat passen. Sterkte meis.

Fafje, ja Yasemin staat! Had ik dat hier nog niet gezegt? hihi.
    Yep ze trekt zich aan alles op en zet stappen langs de box/tafel/bank...En vanochtend ook achter haar babywalker!!
    Zo leuk.. Het gaat nu zo hard!

Mirza dus een sprong gehad?! Super!

Wbt kinderstoel, wij hebben de Chicco Polly omdat die plat kon.. Maar denk dat ik die binnenkort de deur uit doe en een tripptrapp neem. Maar daar kunnen ze pas goed in als ze zelfstandig goed kunnen zitten en dat is hier nog niet.

Zo net bezig geweest met Yasemin pfff. Papa ging wat pakken en maakte teveel lawaai waardoor ze wakker schrok en toen was het huilen geblazen. Gelukkig slaapt ze nu weer, maar heeft wel weer ongeveer 3 kwartier geduurt..

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het is idd gewoon heel vervelend! ik heb homeopatishe druppeltjes van de drogist om te ontspannen, het werkt wel een beetje. wat gisteravond werkte was warme melk met honing en rustig ademen voordat ik ging slapen, dat ga ik vanavond ook doen.

3. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, oh echt...nou dat heb ik dan gemist! gefeliciteerd wat een mijlpaal hahaha!
    Echt gaaf! foto's foto;s !!
    Ah arme meid, dr rust verstoort ...gelukkgi slaapt ze nu weer...gaat dat nog steeds helemaal goed? slaapt ze nog steeds zo door!!??

Mirza...nou ik denk dat die sprong er nog aan komt eigenlijk...tenminste hij is nog niet huilerig, hangerig geweest netals vorige x....dat ie zich vorige week zo rot voelde en slecht sliep was door die kutkrampjes en mijn dip denk ik...maar hij kan wel steeds meer...

jij had toch zo'n mega 4 mnd dip..?? ik weet nou niet of hij snel drinkt, ik weinig melk heb of dat hij nu zo afgeleid is tijdens hetdrinken...het is zo kort hoe hij drinkt..maar laat er wel 3 uur tussen....en hoeft ook niet te huilen als ik em "afkoppel" ...maar drinkt nog steeds onrustig..alsof het wienig melk is...
    Beetje raar eigenlijk...wel irritant want ik wil wel dat die nachtvoedingen ergens goed voor zijn LOL

4. fafje

fafje Niet meer actief

oh goed...en mss als je in bed ligt inbeelden over iets heel leuks en rustigs....een mooi wit strand....of een plek wara je graag bent...
    Sosm als ik niet kan slapen, doe ik dat

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje misschien helpt het idd. ga het proberen:)
    ik ga morgen ook naar een osteopaat, misschien kan zij iets voor me doen.

6. fafje

fafje Niet meer actief

vriendin van me heeft ook baat gehad bij acupuntcuur en magnetisering...

7. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Pfff ik had alweer heel wat getypt, toen weer verkeerde knop ingedrukt.Alles weer weg! GRRRRR:x.

Fafje, wij hebben deze stoel gekregen als kraam cadeau.
    [​IMG]lijkt op de trip trap, maar is een goedkopere variant. We zien wel of hij bevalt nog een paar maandjes he! HEb hem overgins wel zelf uitgezocht. De website is www.meegroeikinderstoelen.nl

Ik kom morgen wel weer wat beter mee babbelen heb nu geen zin meer:)

Slaap lekker allemaal tot morgen:)

8. fafje

fafje Niet meer actief

@tripptrapp maar deze kan je toch ook nemen met babysit en zitverkleiner...of moet baby dan nog steeds heel goed kunen zitten...is het echt zo erg voor die 10 min dat baby ff moet zittn proeven??

thanks Tukker!

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Elsie, lekker weer doen dan vanavond meis!

Fafje, ja het slapen gaat inprincipe wel goed ja! Soms horen we haar snachts maar dan zie ik op de babyfoon (al kijk ik nu al niet eens meer) dat ze in haar slaap een beetje jengelt, en dan slaapt ze na 10 seconden ofzo weer gewoon door.

Hoelang doe je over een voeding?
    Ik kan me niet heel veel meer herinneren van de 4 maanden dip. Ja wel dat het erg heftig was maar verder?
    Maar weet wel dat ik altijd erg lang deed over een voeding, en dat volgens mij ook rond die periode wel korter werd. Maar jeetje die dingen onthoud ik erg slecht blijkt maar weer haha.
    Dat onrustige drinken is/was hier echt als de TSR te langzaam op gang kwam, inprincipe is er altijd melk.
    Maar als ie tevreden oogt is het wel goed hoor. Zeker als hij er 3 uur tussen laat. Wat dat betreft ehb ik altijd op Yasemin vertrouwd.

Elsie succes morgen bij de osteopaat. Hopelijk kan ze idd wat voor je doen. :)

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Fafje, ik zou zelf mn baby daar nog niet in zetten als ze niet kan zitten.
    Maar, je heb ttegenwoordig ook zo'n ding erbij dat de baby kan liggen. Als ze dat eerder gehad hadden, was het absoluut meteen de tripptrapp geworden hier. :D
    Zitten is erg belastend voor zo'n klein lichaampje als ze dat eigenlijk nog niet kunnen.

11. fafje

fafje Niet meer actief

@yasemin ja eigenlijk bizar kort...mn linker borst is echt het toetje...dat zijn echt hooguit 5 grote slokken en dan begint ie al erg ongeduldig te worden...dan de rechter doet ie wel langer...dnek 6 min...en dna ineens sinds 2 dgn ofzo...gaat ie soort van spelen en mij aankijken en lachen en om zich heen kijken...en dan wordt ik ongeduldig en dan zeg ik ...zoo klaaaaar!...hou em omhoog...boertje...en dan vraagt ie er niet echt meer om...ja soms wel..maar hij wilt tegenwoordg ook heel vaak zn speen...wnat met mn borst doet ie niks meer...OF hij krijgt er niets uit en accepteert dat dnek ik...

maarja als hij zo kort drinkt kan mn productie toch niet echt omhoog...? late tsr heb ik idd...ik ga die spray weer gebruiken bij elke voeding..

12. fafje

fafje Niet meer actief

haha @ DUCHESS bedoel ik

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hahaha moest al lachen!

Voor het opkrikken van je productie maakt het niet uit hoelang hij drinkt! Het beste is als er een toeschietreflex aangezogen wordt, dan krijgen je hersens een seintje dat er melk aangemaakt moet worden. (door o.a. de oxytocine) Dus dat ie zo kort drinkt dat maakt verder niet uit voor je productie.
    Kindjes worden natuurlijk wel sterker naarmate ze ouder worden. Wij deden in het begin vaak 1 uur over een voeding. Maar nu vaak nog maar 5 a 10 minuten. Is ze echt hongerig dan drinkt ze beide borsten leeg en dat is hier altijd 6 minuten per borst. Wat ze daarna nog drinkt, is nieuw aangemaakte melk zeg maar.
    Kan bij jou ook maar zo zijn natuurlijk. 6 minuten ene borst en anderen een paar slokken als toetje, lijkt me juist heel fijn, en dat je productie goed afgesteld is op Mirza's vraag.
    Als hij er tevreden vanaf gaat en 3 uur lang tevreden blijft dan zit het echt wel goed!

14. fafje

fafje Niet meer actief

@duchess, ja toch heh...vind het af en toe maar lastig...vraag me eigenlijk af...als je nou in een dip zit...en je krikt em op...kan ie dan weer terug vallen...of is ie dan weer stabiel..

zat ook te dneken, kan mss met mn eisprong te maken hebben...die tsr...?
    ja 3 uur doet ie altijd...en idd toen ik vertelde dat ik dahct dat ik in ene dip zat...toen legde ik em om de 2 uur aan en toen dronk ie echt gulzig...dus dat was ehct honger...

hij is sinds ene week ook eerder moe...ipv 2030 in bed is het nu rond 19/1930...maar gister ofzo kwam ie 7 uur dirnken en wil dan gewoon weer verder slapen...dan ligt ie gewoon 15 uur in bed eigenlijk...is dat erg??

15. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee ik zou niet zeggen dat dat erg is.. Zeker met voeding tussendoor niet. Slapen is goed voor baby's en als ie verder wel goed alert is buiten het slapen om dan zou ik er gewoon lekker van genieten.

Een dip kan weer terugkomen hoor! Ik merk dat nu mijn productie een beetje stabiel is. Heb dan ook dagen dat we op 3 voedingen zitten en dagen dat we op 6 a 7 voedingen zitten. Zonder problemen. Dus heb niet t idee da tmijn voeding terugloopt als ik eens 1 voeding oversla. Dat probleem had ik altijd heel snel.

16. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik kan alleen maar spreken voor de stoel die ik heb Fafje: ik heb een joolz bloom. Ideaal. vanaf de geboorte lekker erin gelegen en nu natuurlijk stoer erin zitten aan tafel.

17. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, nee oke als we die 4 mnd voorbij zijn zal t stabielER zijn...na die sprong/dip periode...thanks !

sannaa, ja die vind ik ook zo mooi

18. fafje

fafje Niet meer actief

en zou ik voor mp gaan of helemaal nieuw?

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    De Joolz Bloom is toch een kinderwagen of zit ik er nou helemaal langs haha.

Fafje, wij hebben hem nieuw gekocht, maar zou net zo goed voro een 2e handse gaan als ik een leuke betaalbare op marktplaats zou zien hoor. Ben daar niet zo moeilijk in.

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Ik ben een groot MP fan, in ieder geval voor speelgoed, maar een stoel moet toch ook kunnen denk ik? Waarom niet, evt kun je voor neiuw gaan ivm garantie. Dat is misschien wel handig.

Share This Page