Thuisblijfmama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamaMarije, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    De helm is af sinds deze week en ze vind het heerlijk zo zonder.
    Je ziet nu ook dat ze veel meer dingen onderneemt, ze begint ineens keiveel te rollen en te tijgeren dus de helm heeft haar toch wel iets beperkt in haar ontwikkeling;):)

2. becky

becky Actief lid

Jan 12, 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    Hallo, hier ook een tbm,
    Mn oudste is inmiddel 10 en mn jongste 4, en ben net begonnen met wat werken in de huishouding nu we geheel onverwachts zwanger blijken te zijn.
    Ben wel tso-medewerkster 3 dgn per week al een jaartje of 6 met een stop van ong 2 maanden toen mn jongste geboren moest worden, maar dieging na een paar weken ook gewoon mee naar de tso hahaha, dus kindjes genoeg daar.
    Financieel is het wel moeilijk maar ik ben altijd blij dat ik er voor mn kids ben als ze uit school komen, heerlijk

3. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Becky, welkom en klets lekker mee:)
    Jouw kids zijn al wat ouder en nu onverwachts weer zwanger poe zeg wel erg leuk toch enne nog gefeliciteerd!

4. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Becky, heel erg leuk hoor!!! Gefeliciteerd...duimen dat alles goed blijft gaan.
    Klets gezellig met ons mee!!!!

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hallo! Weer terug van spelen. Luca is nu weer in bed aan het spelen. Hij sliep uit tot 8 uur, dus ik denk dat middagslapen, middag in bed spelen wordt. Misschie morgen na de drukke ochtend op de PSz maar ach zo gaat het ook goed.

@ Waterlelie: Oh dat is niet goed! Allemaal enthousiaste eitjes ipv 1! Verdorie weer onduidelijkheid en zo. Dat is niet leuk! Maar bedenk wel: Het is de eerste keer weer dat je probeert, misschien moet je deze maar loslaten en kijken voor de volgende keer. Dan is het niet anders. Vervelend hoor!

@ becky: Welkom hier. Een volleerde moeder in ons midden, gezellig. Spannend om weer zwanger te zijn!! wel nog heel pril zie ik. Heerlijk geniet er maar van, of heb je erg last van misselijkheid?

@palmie; leuk dat de helm af is en ze meteen actief wordt, ik herken het van een vriendin, haar kindje ging toen de helm af was ook meteen als een speer. Meteen allemaal foto;s van haar zonder de helm?

6. Waterlelie81

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Sannaa, hier ook een dames die liever s middags in bed speelt ipv slapen;) Ik hoor haar nog steeds kletsen:D

Net gebeld door het zkh. Ik mag gelukkig door met dezelfde hoeveelheid eenheden. Geen gekke dingen gevonden in het bloed;) want als er bijv. een te hoge oestrogeen gehalte zou zijn dan zou deze behandeling mislukken. Zondag dus weer een echo om te kijken:)

7. fafje

fafje Niet meer actief

waterlelie, wat ontzettend spannend...maar ook wel zenuwslopend, of valt dat wel mee??..tis elke x weer zo'n afwacht moment...

sanna, ja luca wordt nu ehct groot heh...toch goed van hem dat ie zn rust pakt vind ik

palmie, oh wat schattig en goed zeg...idd straks gaat ze per dag vooruit! en gaat ze als ene speer

Becky, welkom! wat gaaf gefeliciteerd, nog heel pril maar wat leuk!

Heel gek, ik ben de kamer uit gegaan, was opgevouwen..papa met mirza en een flesje...maar nee hoor..hij speelt er alleen maar mee...ben na 20 min naar binnen gegaan en zelf geprobeerd...
    Hij huilt niet, maar speelt en sabbelt gewoon op de speen...gek genoeg na de truc met het aanhappen, lukte het direct weer..

Voeding erna heb ik het zelf gelijk geprobeerd...op een stoel gaan zitten, hem niet tegen me aan, maar van me af...en hij dornk gewoon! haha heel vreemd...dus hij drintk wel telkens bij mij...en dus laatste x zonder borsttruc:(

8. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Fafje, wat goed van Mirza, zie je wel komt vanzelf goed.

Waterlelie, hoe lang zijn jullie alweer bezig voor een 2de wondertje, lijkt me wel een gedoe hoor, succes meid!

Sannaa, misschien gaat het middagslaapje van Luca er wel af?

9. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Dames even een vraagje he, ik heb rozijnenbolletjes gekocht, die mag Chloé gewoon hebben toch?
    Ze word nu ouder dus mag ze ook meerdere dingen hebben behalve nijntje koekjes, liga en soepstengels bijvoorbeeld, hebben jullie misschien tips voor mij?

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    @palmie: Ik geloof dat rozijnen/krenten pas na 12 mnd mag vlgs kleintjes, maar zo'n bolletje zou wat mij betreft wel kunnen , ik geloof alleen dat er wel melk in kan zitten en evt suiker(weet ik niet zeker hoor). Andere dingen: ik geef vaak mariakoekjes, of volkoren biscuitjes. Ook ontbijtkoek (ontbijtkoek is ook weer suiker en koekkruiden) of eierkoek kan, maar ontbijtkoek maakt zooo'n kliederboel, moet echt een slab bij. Bij de ecowinkel verkopen ze ook bert en ernie koekjes, die geef ik nu vaak. Zijn kleine koekjes vind ik wel handig om hem er 3 of 4 te geven. Anders bij de koekschap in de winkel kijken wat nog kan. Van die kinderkoekjes, daar vind ik nooit zoveel aan, want is vaak met chocola of suiker.

11. Waterlelie81

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Krentenbol mag wel hoor...
    Je hebt ook van die kleintjes..die zijn wel erg handig. Voor de rest geef ik Emma ook volkoren crackers. Ontbijtkoek (Bijv. Kletskoek; mini ontbijtkoekjes met appel en rozijnen) gaf ik haar ook zo rond de 11 maanden. Dat vind ze erg lekker na haar ontbijtpap flesje.
    Eierkoeken is ook een goede!!!!!

Ohja, ik las net in de gids dat er een doku wordt uitgezonden over de City box ramp (brand) van november 2009! Is op ned 2 om 22.50 uur.
    Wij hadden destijds (alleen maar voor 4 weken:$) onze hele inboedel daar opgeslagen:( En precies 6 weken na mijn zware bevalling was de brand. Ik stortte letterlijk in!
    Ik heb er gemengde gevoelens erover...zal ik kijken ja of nee.
    Ik ben zo bang dat ik weer een terugval ga krijgen...maar aan de andere kant...ben ik toch ook erg nieuwsgierig;)

12. fafje

fafje Niet meer actief

goh waterlelie, das heftig!!! Hmmm tja nieuwsgierig...als je er nu geen lekker gevoel hebt, niet doen...en dan mss heb je morgen(of van de week) zin om het op uitzending gemist te kijken...;)

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    @waterlelie en fafje: Ik vind het een goede tip van fafje. Neem het op of zoiets en kijk het later, bijv in de middag, als je minder moe bent of samen met iemand. Maar miss ook helemaal niet. Dan 'moet' je het in ieder geval nu niet kijken en kun je altijd nog beslissen. Miss dat ik het zelf gewoon niet zou kijken. Ik ben daar niet zo goed in om dat soort dingen op te rakelen. Dan maar niet kijken.

14. fafje

fafje Niet meer actief

ja zeker als het zo heftig was...en je er net een btj overheen bent...lijtk me zo confronterend...zo voor het slapen gaan!...

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hier een vroeg berichtje van mij. Ik ben nooit zo vroeg. Ik heb goed geslapen, ondanks dat ik het spannend vind. We gaan zo weg naar de PZS. Ik ben heel erg benieuwd. We hebben het Luca uitgelegd, dat hij daar gaat spelen met andere kindjes en dat mama even weggaat, maar hij bleef erg vasthoudend in zijn: "mama mee!" dus we zien het wel!

16. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Waterlelie, heb je nog gekeken gister of toch maar opgenomen?
    Sjee zeg lijkt me erg heftig!

Sannaa en Luca, heel veel plezier en succes bij de PSZ!!

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen meiden!!

kon gisteravond niet slapen, voelde vanalles in me lichaam en word dan ongerust ookal weet ik dat er medisch niks aan de hand is! uiteindelijk na veel gedraai me vader even gebeld en die stelde me gerust en ben nog even gaan lezen en toen in slaap gevallen.
    sam werd om 5.20 wakker en hij had honger, ik geef hem s'morgens altijd een papfles, dat deed ik in het begin s'avonds toen ie nog geen groente en fruit kreeg. maar ik vond het een beetje dubbelop om 17.00 groente en en dan rond 19.00 een papfles, of kan ik dit wel gewoon doen? want soms als ie ze groente niet wil geef ik hem dan een papfles en red ie het langer tot de volgende ochtend.

net even lekker naar buiten geweest, maar wat is mijn conditie weer slecht! het ging beter maar nu is het net als in het begin na de bevalling. maar weer opbouwen nu.

@sannaa veel plezier op de psz en luca natuurlijk ook.

18. fafje

fafje Niet meer actief

waterlelie, hoe is het meid, heb je nog gekeken??

elsie, hmm fijn dat je papa je gerust kon stellen, sam was wel vroeg wakker heh hihi...mss kan je binnekort weer sporten, is mss wel lekker om je gedachten even uit te zettem!

sanna, hoe is het gegaan?? gaat ie een halve dag?? Denkd at ie het vast super naar zn zin zal hebben en daarna mega moe! :D

Duchessss??? nog ziek??? gaat het al wat beter??

@hier, Gister was Mirza om 1815u al moe! dus lag er 1830u in...werd wakker om 2215, heb em een voeding gegeven...en issie doorgeslapen...werd nog wakker om 0230u...speenje werkte niet, toen heb ik em bij me genomen...hij vroeg niet echt om de borst...dus heb em naast me neer gelegd, en is toen lekekr gaan slapen tot 0830 vanochtend! Dus het klokje was weer bijna rond...ben benieuwd of dit eenmalig was hihi!

ik wild e deur niet uit vandaag, wat een rotweer..harstikke grijs

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje ik hoop idd dat ik binnenkort weer wat meer engergie ga krijgen voor het sporten! maar even lekker naar buiten is ook goed voor sam en voor mij natuurlijk.
    sam is wel nog gaan slapen na 5.30 eerst was ik om 7 uur wakker en toen nog even geslapen tot 8 uur.

20. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Hallo!! Hier een trotse mama. Ben na 45 min weggegaan en blijf nu even lekker thuis... Oh wat een knapperd is hij toch... Hij ging lekker spelen, wel alleen natuurlijk. Samen spelen is nog een beetje eng met al die 'oudere meiden' (zijn een half jaar ouder min.)
    toen gingen ze in de kring en ben ik weggegaan. Hij keek niet eens naar me, maar ja... Nu ga ik over een uurtje weer terug.
    @waterlelie; heb je gekeken?
    @elsie: Logiscj dat je conditie weg is, komt echt snel weer terug. Als je je onzeker voelt, voelt je hele lichaam zo. Lekker veel wandelen of fietsen is echt heerlijk en goed voor je. Ik heb niet voor niets een bakfiets, dat is zo goed voor me om te doen en ik hebg een excuus dat luca niet mee kan, of dat hij nat wordt van de regen. Met dit slechtere weer is naar buiten gaan nog belangrijker om voldoende vit d binnen te krijgen.

@fafje: Oh ik hoop dat hij weer lekker door gaat slapen. Is hij ook flink gegroeid afgelopen dagen, daarom wil hij natuurlijk ook meer drinken. Als de groeispurt voorbij is, kan hij weer met minder melk af. Wie weet is dat nu zo.

Share This Page