sanna, ohh wat ontzettend knap van Luca !! wat kan je dan trots zijn, het "kleine" is er nu wel echt af dan heh, ook omdat ie gewoon lekker ging spelen...heel goed! En wat leuk dat je een bakfiets hebt...lijkt me ook zo leuk, en makkelijk!! Nou wat je zegt, Mirza is idd flink gegroeid, naar mijn idee...zn hoofd is groter en hij voelt zeker zwaarder! Oh trouwens hij gaat altidj in badje, nog nooit gedoucht...maar ik ging gister tijdens het badderen hem besproeien! en leuk dat ie het vond!! hij vond het kietelen en water in zn gezicht vind ie sowieso al niet eng, dus dat was echt leuk even spammen!: View attachment 121431
@fafje. Wat een stoere jongen is Mirza toch! Je hebt altijd van die leuke foto's! Goed dat hij het niet eng vond, sommige kinderen vinden het helemaal niets! Doe je met hem ook aan babyzwemmen? Dat is echt een aanrader! Zo leuk!
Goedemorgen iedereen!!!! even over gisteravond. Ik heb wel gekeken. En ik moet zeggen: het viel mee Godzijdank ging het voornamelijk over een aantal mensen over hun spullen en hun verhalen daarachter... Gelukkig niet zo veel beelden over de brand zelf....tja en toen ik het wel zag en het beeld van dar er alleen maar een geraamte overblijft slikte ik wel ven hoor. Mijn lichaam tolde even van woede, teleurstelling en verdriet dat ik mijn dierbare spullen kwijt ben geraakt. Uiteindelijk vind ik dat we het mooi opgebouwd hebben....we wonen in een mooi huis, we hebben nieuwe spullen kunnen kopen en we zijn happy met elkaar.... Het is niet anders....je moet toch verder... sannaa, Jeejjjjj Luca grote jongen!!!!! Wat stoer van hem! En hoe voel jij je onder? Fafje, echt een lieve foto!!! En wat heeft hij toch heerlijk veel haar!!!!! Heel mooi!!!! Ik kan babyzwemmen jou ook zeer aanbevelen...is echt heel leuk!!! palmie, vind het super knap dat je nog steeds gestopt bent Applaus ik nam altijd een slokje water als ik trek had in een sigaret...dat heeft mij enorm geholpen. eslie, wat vervelend voor je zeg! En vooral het gedoe rondom je nachtrust. Is heel erg naar als je lichaam niet ontspant als je wilt slapen. Lijkt je een ontspanningmassage niks voor jou? Dat je dan even helemaal tot jezelf komt en alles kan laten stromen...ook je gevoel, emoties...even hun gang kan laten gaan... Ik weet uit eigen ervaring dat het bij mij altijd heeft geholpen....ook toen ik in de mmm zat...het ging toen veel beter met me. Heb me lekker laten gaan...en dat luchtte heel erg op. Massagetherapieën heeft me altijd geboeid...ben nu zelf ook paar jaar masseuse en geef in mij studio verschillende soorten massages aan klanten die bijv. pijn hebben in de spieren of stress hebben, emotioneel zijn of gewoon voor de fun. Misschien heb je eentje bij jou in de buurt die dat doet... Naja, kjik maar Ik ben druk aan het koken en bakken want mijn vriendinnetje met haar dochter komen vandaag langs ipv afgelopen woensdag. Ze kunnen ieder moment komen....ik ga maar gauw verder met voorbereiden enzo. Tot later. Liefs
@waterlelie een massage zal misschien idd wel helpen. ik zal eens rond gaan kijken of er hier in de buurt ook wat is. @sannaa naar buiten gaan is zeker belangrijk, het ging best wel goed vanmorgen alleen moet ik rustig aan doen en gewoon rustig lopen. ik baal er wel van hoor dat ik dit nu heb, maarja het is niet anders en het komt wel weer goed.
waterlelie, oh wat fijn dat het mee viel! en idd je hebt er nu allemaal andere mooie dingen voor in de plaats waar j nu gelukkig mee bent1 veel plezier met j vriendin! Sanna, ben dus net met hem samen in d douche gegaan en het een succes!! hij vond t helemaal niet eng, ook sproeier over zn hoofd enz/...ff btj schrikken en adem in houden, mar meer als dat was t niet...vond die straal heerlijk op zn rug.. ik had de wipper met een badcape klaarliggen in ligstand, hem erin...toen zelf even snel echt douchen tandenpoetsen enz...en hij wachtte heel geduldig zat naar me te kijkenm...ik deed natuurlijk wel; gekke bewegingen en geluiden Daarna snel wat aangetrokken en hem verder gedaan! dit ga ik vaker doen, wat handig!! Al wordt ie zo niet heeel schoon...of moet ik em dan vantevoren inzepen en wassen enz?? babyzwemmen ga ik zeker doen...t was of in jan of in mei....dus kan pas mei, dan issie 8 mnd...is dat erg?? bij ons kan t vanaf 6
Hoi meiden, ik kom weer mee kletsen. Ik ben echt goed ziek geweest de hele week. Gelukkig voel ik me weer wat beter. Nog steeds heb ik verhoging, maar de koorts is weg. Ik heb me eerlijk waar nog nooit zo beroerd gevoeld, ik heb een paar x op t punt gestaan de huisartsenpost te bellen omdat ik het gewoon eng vond. Maar gelukkig is alles weer goed gekomen. Ik ben nu alleen nog wat moe en verkouden! Ik ga niet alles teruglezen, heb soms wel tussendoor bijgelezen trouwens, maar niet altijd. Dus klets vanaf nu weer mee, ga ik iig proberen! Zag hierboven wel een foto van Mirza, leuk zeg! Yasemin vind de straaltjes van de douchekop ook zo leuk hihi.
duchess, Gezellig.. oh gelukkgi voel je je al beter! en heeft Yasemin nog veel last van dat hoesten gehad, wa sje nog naar de Ha geweest??
Hallooooootjes Sannaa, wat leuk voor luca en voor jouw natuurlijk dat maakt het allemaal een stuk makkelijker he! Fafje, wij gaan altijd met Chloé onder de douche, ze vind het heerlijk. Als ze straks groter en dus ook zwaarder word willen we gaan kijken naar zo'n bibabad want we hebben helaas geen bad in de badkamer Waterlelie, gelukkig dat het meeviel gisteravond enne heel veel plezier met je vriendinnetje Duchess, gelukkig weer een beetje beter meid, ja wat kan je je ellendig voelen dan he pfffff Chloé word echt ouder nu, ze begint nu veel meer te bewegen en rolt nu de hele kamer door. Ze gaat al wel op haar handjes en knietjes zitten maar dan heeft ze zoiets van hmmm ja en nu?? Ook begint ze meer te brabbelen en te kletsen en woensdagavond zei ze voor het eerst heel duidelijk MAMA (smelt)
Ik ben weer terug. Luca weer opgehaald en hij is wel moe, dus dat is wel lekker. Ben ruim een uur weggebleven en hij heeft meniet gemist. Toen ik er weer was zijn we gaan gymmen dat vond hij natuurlijk ook super, lekker klimmen en glijden van de glijbaan! maandag gaat hij weer, maar ik denk dat hij het geweldig gaat vinden. alleen heeft hij daar slechts één beker drinken en één koekje op.. Dus hij had enorme honger en dorst! Dus hij heeft 2 bekers melk en een beker water opgedronken. Jeetje! Dat is wel even wennen, want hij drinkt best veel overdag en nu een hele ochtend op één bekertje limo.. Nu speelt hij even rustig op de bank met mama's ifoon. Zitten leuke peuterspelletjes op. Even bijkomen van de drukte. @waterlelie: oh dat viel wel mee. LIjkt me afschuwelijk om mijn dierbare spullen kwijt te raken, zoals dingen van mijn jeugd of foto's. Knap dat je toch gekeken hebt, ik denk dus dat ik het niet gedaan had..haha! @duchess: Fijn dat je er weer bent. Naar hoor, zo erg ziek. gelukkig nu weer wat beter. Zal wel even duren voor je weer fit bent, nadat je zo ziek was. @fafje: Oh heerlijk samen douchen! Lag hij daarna dan op de grond of zo? Als hij sterk genoeg wordt, rolt hij zo van de commode anders toch? Ik ben met luca vanaf 5 mnd gaan zwemmen, maar heel veel komen rond een maand of 6 of later pas. Maakt helemaal niets uit wanneer je gaat. Het is op elke leeftijd leuk en ze leren er heel veel van.
sannaa, nee ik had de wipper in de badkamer met badcape erin..in ligstand...dus smaen douchen..toen hem daar in gezet...even afgespoeld en echt gaan docuhen, hij zat lekekr naar me te kijke... En ik doe altidj het aankleedkussen op de wasmachine ( die staat ook in de badkamer)...en dan kleed ik em daar altijd aan/uit... Ja ik kan tot aan dat ik op babyzwemmen ga lekekr veel waterspelletjes doen...als hij mss kan zitten kan ik douchen en hij in het badje op de gron in een laagje water...
Sannaa, je was me al voor hihi! Goed om te lezen dat Luca het wel leuk vond! Is een goed teken...Jaja het loslaten begint een beetje zo heh? Fafje, Leuke foto weer van MIrza! Hij heeft lekkere spekjes zo te zien! Dua het douchen met hem is je ook goed bevallen, hier 1 keer gedaan, ik vond het maar een gedoe...Renske gaat ook alleen maar in haar badje. Duchess, Gelukkig ben je weer beter meid en kun je weer meekletsen! Hoe is het met Yasemin? Palmie, Jeeej meid het stoppen gaat je best goed af! You go girl en cloé ook zo te lezen die gaat als een speer in ene x! Mooi hoor. Waterlelie, Ik las het wat moet dat hefig zijn geweest voor jullie! Gelukkig is je de docu meegevallen en kun je goed relativeren. En gelijk heb je je moet toch verder maar dit vergeet je nooit. *knuf*
Palmie, Hier gaat het goed, Het minder snoepen gaat mij goed af, ben al 8 ons kwijt en merk al iets aan de broeken. mijn man was de hele week ook ziek en is nu weer beter. En renske is weer de oude, ik denk dat ze wat van slag was van de prikjes en het nieuwe ritme met 4 flessen. Gaat helemaal super! Ze krijgt 4 x 240 en ze drinkt ze allemaal leeg op 10 cc na. Ook slaapt ze beter 2 x per dag bijna 2 uur. Ook met de ontwikkeling gaat ze als een speer, Als ze op de buik ligt dan pakt ze al het speeltje wet voor haar ligt. En ook doet ze de handjes tegelijk bij elkaar en het speeltje over pakken. Ook probeerd ze wat meer op haar buik te rollen wat haar niet lukt en dan gaat ze jammeren hihi.
tukker, leuk heh die ontwikkeling hie rhetzelfde...doet renske ook hele tijd haar handje sin dr mondje?? hier wordt er continue op gezogen, soms dnek ik..zal ie al toe zijn aan bijvoeding...maargoed ik wil tot 6 mnd het liefst volledig bv geven.. Trouwens ik heb heel toevallig van die proefpakje svan vanille pyamapapjes...ik las gewoon uit nieuwsgierigheid op het etiket...en daar stond maak het aan met 200 ml bv of kv....200ml!!! zoveel...mirza drinkt hier max 140 ml!
Fafje, Renske stopt ook de hele tijd handjes, vingers, Shirtjes etc in haar mondje. Ik wil net zoals jij wachten tot renske bijna 6 maand is voordat ze bijvoeding krijgt. En wil graag rapley gaan doen. Toen ik het afgelopen maandag wou bespreken op het cb keken ze mij met ogen als schoteltjes aan van....wat zegt u. Maar heb haar in het koprt gezegt dat het eigenlijk voeding aanbieden is zoals het is. En dat begreep ze wel. En ze ging het opzoeken en het leek ze wel interresant. Ik denk dat ik hier maar eens een topic ga openen om er over te praten met mama's die rapley ook hebben gecomineerd met fles voeding. Want fles voeding is wel iets anders dan borstvoeding enz....
ja ik lees verschillende dingen daar over...maar in principe moet het gewoon kunnen bv en fv..... volgens mij staat er in ons groene cb boekje ook iets over het aanbieden in hele stukken bij bijvoeding...mss kende ze de oorspronkelijke bron niet idd! ik wil dat ook zo graag doen, en ga met 6 mnd overstappen op fv, omdatwe zo graag een 2e willen en ik wel ooit ongi dan moet worden!
zeker stil !!! update: Heb vanmiddag mirza 60 cc aangeboden terwijl in de box lag op een voedingskussen...denk 5 sec spelen en hij dronk gelijk... En om 1930u laatste voeding heb ik zelfs 80cc gegeven...en fles in zn mond en GELIJK gedronken!! ben zo blij!! hij begrijpt me weer (was zo bang dat ie het niet zou drinken en dan is 60 cc ineens zo zonde...wnat dat is op een gegeven moment koud...en moet ik het weggooien!