Schattige foto Marjon! Ga vanavond ff met manlief overleggen of we voor 11 januari kunnen boeken en dan PM ik je nog! Denk wel dat we interesse hebben, altijd handig. Stroopie dat is niet zo handig van je man! oops. Of mijn volgende zwangerschap weer zo gaat zijn dat blijft afwachten denk ik. De gevoeligheid van mijn baarmoeder zal waarschijnlijk wel zo blijven, maar nu had hij gereageert op een blaasontsteking. Dus als ik de volgende zwangerschap geen blaasontsteking krijgt kan het best zo zijn dat het niet weer gebeurt. Maar moet bij een volgende zwangerschap wel onder controle van een gyn en of er andere maatregelen getroffen gaan worden hoor ik als ik weer zwanger ben. Maar denk het niet hoor. Ik ben uiteindelijk blij dat ze is blijven zitten hoor! Met 29 weken kregen we een rondleiding op de NICU omdat ze dachten dat ik snel zou gaan bevallen. Kregen een beebje te zien dat net zo groot zou zijn (1250 gram) en dat was echt heftig. Vergeet dat nooit meer denk ik. Maar heb toch 10 weken met weeën geleden en een volledig verstreken BMM en 1,5 a 2 cm ontsluiting. Daar bleef het bij. Nu zeg ik gelukkig, maar moet eerlijk zeggen da tik die laatste weken heb liggen schelden hoor, dat ze maar moest komen. Die weeën waren erg heftig. Toen ze 4 dagen oud was mochten we weer terug naar t ziekenhuis (nu wel gewoon t streekziekenhuis hier) omdat ze een extreem hoog bilirubine gehalte had. Net op de grens voor bloedtransfusie. Dus dat kon er toen ook nog wel ff bij, grrr. Gelukkig gaat nu alles volgens het boekje. Zo wij hebben lekker gebaddert, nu ligt ze lekker op de grond te spelen. Dat is zo fijn voor mama, nu ze zelf wat kan kruipen en spelen op de grond, geeft meer rust haha!
Mijn bevalling was heel zwanger maar de 9 maanden gingen super, nergens bijna last van gehad! Heb 3 dagen in de weeen gezeten en uiteindelijk giga ingeknipt en veel hechtingen, superveel bloed verloren en de eerste week in het ziekenhuis doorgebracht vanwege een te laag HB! Was echt superziek en toen ik eenmaal thuis was kon ik nog de eerste 2 weken helemaal niks, was wel fijn dat mijn vriend 2 weken vrij had Wij houden het lekker bij 1 meisje Net bootschapjes gehaald en begint het ineens te regenen pfffff We hebben de kinderwagen van marktplaats, een superding maar we hebben geen regenbescherming erbij, hoe doen jullie dit en weten jullie of dit misschien te krijgen is voor de Quinny xl? Wij gaan zo ook ff een boterhammetje doen Hihi ik bedoel natuurlijk zwaar hahaha
Palmie je hebt ook universele regenhoezen bij de babydump o.a. Maar ook van quinny hoor. Ik had ook een quinny, gekregen van een vriendin. Maar vond de wandelwagen inzet niet fijn dus heb nu een maxicosi mura. Dat is ook een heftige bevalling dan jeetje! Mijn bevalling was ook niet volgens het boekje maar voor mijzelf een eitje. Na die 10 weken weeën kon het echt niet slechter dus ik vond het heerlijk dat het eindelijk zo ver was en kon geweldig ontspannen waardoor de bevalling maar ongeveer 4,5 uur geduurt heeft. Alleen foetale nood gehad daardoor flink ingeknipt en omdat er geen tijd was voor een vacuum is de gyn met 2 handen naar binnen gegaan. Maar heb daar zelf vrij weinig van mee gekregen hoor, mijn manheeft het meer gemerkt want die werd weggestuurd. (ook dat had ik niet eens door haha) Wij gaan zo ook een boterhammetje doen. Ze ligt nu nog zo lekker te spelen, maar heb t al gesmeerd dus als ze uitgespeeld is meteen de stoel in.
Misschien hebben jullie tips voor mij! Tis weer drama met boterham eten, fruit eten trouwens net zo.... Ze heeft 2 kleine stukjes brood opgegeten en that's it! Gaat nu al ongeveer 2 mnd zo, heb alles al geprobeerd maar niks helpt, ze wil het gewoon niet eten, zo frustrerend. Morgen moeten we naar het cb en ben bang dat ze niet veel is bijgekomen Mensen zeggen allemaal tegen me als ze vrolijk, allert en niet ziek is geen zorgen maken maar toch... Denk dat ik hier gewoon een slechte eter heb
palmi kan je helaas geen advies geven zal her echt even vragen op het cb! marjon, wat een toetie! @vrienden, ik heb al regelmatig meeting gehad met de meiden van zp. ik schrijf al een tijd mee met de bevallen dames vd verlengde wachtbank en het is best een hechte club geworden. is ook erg spannend als je elkaar voor het eerst ziet!!! enne...de kids vinden het helemaal geweldig net boodschapjes gedaan en eff langs de apotheek geweest voor duphaston. nog een paar weekjes en dan weer de mmm in!!!!
Ik kan het niet bijhouden hoor Ben 1 dag niet geweest en er zijn zoveel pagina's bijgekomen. Kan onmogelijk op iedereen reageren, dan ben ik over 2 uur nog bezig haha. Hoe doen jullie dat? Ik las wel dat er meerdere dames zijn die 4 kindjes willen? Ik ook . 4 lijkt me helemaal perfect. Manlief is het er nog niet helemaal mee eens, maar dat kan nog veranderen . En anders 2, 3 vind ik geen leuk aantal. Ik kom zelf uit een gezin van 3, mn man ook, en we vinden dat allebei geen succes. Ehh pff ik las ook iets over perfectionisme? Hmm voor mij niet zo herkenbaar eigenlijk. Ik vind mezelf behoorlijk perfect . Ik ben een leuke moeder, lieve partner, goede vriendin en super huisvrouw. Weinig ruimte voor verbetering . Haha geintje hoor . MamaMarije, las ik nou dat jouw zoontje in de 15 maanden sprong zit? Wat een hel he? Mijn dochter is er net weer uit, ik vond het echt de ergste sprong tot nu toe. Drama.
Nu ik toch mijn zorgen met jullie bespreek, Chloé kruipt nog niet en trekt zich ook nog niet op, lees ik veel verhalen van kindjes die dit al lang doen
palmie, Emma kroop al met 7,5 maand. Nou moet ik zeggen dat zij sowieso altijd een snelle henkie was. Ze zat al zelfstandig met 6 maanden. Nu is lopen aan de beurt....ze kan het wel maar is veels te lui Ik zou ook graag 4 kindjes willen hebben. Maargoed, is al gezegd, je weet nooit hoe het loopt. Wij moet altijd de mmm in... Het is echt een wonder als je kinderen kunt krijgen. ben ook ape trots dat we al een prachtdochter hebben!! mamajess, gaat snel hier he!
Palmie, volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken hoor. F kroop met 8 maanden, maar zij is met alles erg snel geweest. Optrekken weet ik zo een twee drie niet. Ze loopt al vanaf haar eerste verjaardag. Ik weet dat haar nichtje (even oud) met alles een paar maanden later was, en dat was helemaal niet erg. Waterlelie, je hebt helemaal gelijk hoor. Het is een wonder om een kindje te mogen krijgen. Ik moet ook nog maar zien of 4 kindjes wel binnen de mogelijkheden ligt, ik wordt niet zo makkelijk zwanger (zeer onregelmatige cyclus).
Palmie ik zou ook zeggen dat als ze gewoon blij is je je niet al te druk hoeft te maken. Ik neem aan dat ze nog voldoende melk krijgt buiten de bijvoeding en dat is toch nog de belangrijkste voeding. Je kunt het er moeilijk in proppen. Mijn dochter eet echt extreem goed, ze eet volgens de rapley methode en eet met veel plezier. Weet niet hoe Chloe bijvoeding krijgt, maar misschien wat om te proberen? Waterlelie hier ook meetings met meiden van zwp. Maar toch niet heel vaak. De laatste is een maand of 4 terug en over 3 weken gaan we weer. MamaJess, ik wil graag 4 kindjes. Zeg ik nu he, misschien als de volgende zwangerschap weer zo heftig is en misschien een rotbevalling, dan ga ik niet zeker weten of ik er daarna nog 2 wil. Maar ik wil t liefste 4 kindjes... mijn man vind eigenlijk alles prima, haha! Palmie ook daarover zou ik me niet druk maken hoor. Kennisje van ons hebben een dochtertje van 10 maanden en die draait nog niet om. Alles op zijn tijd! Mijn dochter kan niet goed zelf zitten en ik krijg nu al (ja nu al, ze is pas 7,5 maand!) reacties dat dat wel laat is. Pffff. Ze kruipt/tijgert wel, maar zelfstandig zitten lukt soms 3 seconden en dan valt ze om, haha! Ze kan wel zichzelf vasthouden, dan gaat het goed.
Palmie Zit natuurlijk een kern van waarheid in, als ze verder niet ziek is en goed en alert reageert kan het vast geen kwaad.. Zolang ze haar flesjes maar drinkt.. Aankaarten bij het CB kan natuurlijk altijd.. Nou, volgens mij kruipen veel baby's pas gemiddeld bij 10 á 11 maanden zei het CB.. Kan er niet echt over meepraten, Lenn is belachelijk snel.. Zet nu al 6 stapjes los.. Kan zo ineens komen hoor.. En soms slaan ze kruipen over Los staan deed Lenn bij 8 maanden en langs de tafels lopen was hij bijna 10 maanden.. Kan snel gaan ineens Lenn moet eigenlijk naar bed, wordt moe, maar heb zo geen zin in weer een drama Hij blijft nog lekker beneden dus ;D
Dat is toch dat je alles in stukjes voor ze neerlegt? En wat geeft je dan zoal? Chloé krijgt gewoon potjes omdat ze groente wel heel erg lekker vind zijn we al blij dat ze zo´n potje erg smakelijk helemaal opeet plus ze krijgt nog 3 flessen melk, smorgens met bambix en fruit en brood wil ze dus niet!
Chloé ligt alweer in bed, na even in de slaapkamer voor de grote spiegel gespeeld te hebben werd ze moe en dan begint ze te zeuren dus gaat ze lekker slapen Poe jouw mannetje is snel zeg, eerlijk gezegt kan ik niet wachten tot ze weer iets nieuws doet
Palmie Hoe geef je het brood? Gewoon in stukjes voor haar neerleggen of stop je het zelf in haar mond? Zelf laten doen wil ook nog wel eens helpen..
Dat is inderdaad met stukken. Ze krijgt echt van alles. Sochtends eten we samen fruit, vanochtend dus een mango. Die snijd ik gewoon in stukken en geef haar elke keer een stukje. Wel stukje per stukje, anders gaat ze dingen op de grond gooien. De boterham op dezelfde manier, dan eet ze een hele boterham met boter op. En savonds eet ze tegelijk met ons, erg handig ook. Meestal eet ze nu gewoon wat wij eten en dan natuurlijk zonder zout/kruiden en nog geen vlees. Maar echt van alles lust ze graag, worteltjes, sperziebonen, champignons, aubergine, courgette, vorige week heeft ze zelfs mee gegeten met ons zuurkoolstamp! Ze vind alles superlekker en eet heeeel erg graag. Als ik haar in haar stoel heb zitten en ik kom aanlopen met eten dan wordt ze al helemaal wild. Ik ben in eerste instantie ook begonnen met gepureerd maar dat ging hier ook niet. Ze wilde niet en vaak was het huilen. En nu eet ze geweldig!
Heb het eerst geprobeerd met stukjes in haar mond doen, dat ging dus voor geen meter, nu snijt ik het in kleine reepjes en geef het haar en dan eet ze 2 stukjes op en geeft dan aan ok nu heb ik geen zin meer ik het zelf maar op! Echt niks lukt. Had gister een mandarijntje gegeven, velletje eraf gehaald maar ook die belande op de grond
@ rapley: hier ook een fan! We mengen het dan wel deels met af en toe voeren enzo, zodat hij dat ook blijft accepteren. Yoghurt eten met de handjes vind ik nl. niet zon succes . Hij poogt het nu met een lepel, maar dat is ook al een hele 'bevalling', hihi @ 15-mndsprong:..... wat een K-sprong!! Mijn hemel zeg, niks is goed en er wordt de hele dag tegen me geschreeuwd en aan mijn benen gehangen. Kniel ik dan neer om hem te knuffelen, duwt ie me weg.... grrrr..... It's one of those days.... Hetiseenfase....Hetiseenfase....Hetiseenfase..... wachten tot manlief thuiskomt, dan is ie van hem! @ mamajess: hoe lang heeft ie bij jullie geduurd? @ duchess: jeetje, zeker een pittige zwangerschap en bevalling! Mijn bevalling was ook heftig (26 uur vanaf breken vliezen, uiteindelijk ruggenprik, en daarna 5 kwartier persen en vacuum met 1,5 liter bloedverlies). Gelukkig was mijn HB goed (6,8) en mocht ik snel naar huis. Mijn zwangerschap was daarentegen super, dus daar hou ik me aan vast, ook deze keer @ palmie: qua ontwikkeling hoef je je echt nog geen zorgen te maken hoor meid! Je meisje is wellicht niet de snelste, maar ook zeker niet de langzaamste. Er zijn ook kindjes die binnen een paar weken gaan kruipen, staan en stappen, dus wacht het maar gewoon lekker af. (en ja, ik weet dat dat lastig is!)
Duchess, eigenlijk is dit al zo vanaf het moment dat ze bijvoeding mag hebben dus nu al zo´n 3 mnd! Mamamarije, wij zitten nu in de 9 mnd sprong, zal me vast voorbereiden op de 15 mnd sprong hahaha zo word het nooit saai he Meiden ik ga nu ff lekker op de bank, heb gister Project Catwalk opgenomen, laterzzzzzzzzzzzzzzzzzzz