sanna, nou je schat me eigenlijk wel goed in hoor...ik ben van mezelf best ongeduldig, nou heeft het moederschap me echt megaaaa gedudlig gemaakt, wat btreft mirza!..maar mijn dingen of dignen in huis enz, ja daar komt mn ongeduldige karakter toch tot uiting! hihi... Toevallig zei manlief het van de week tegen me, toen ik zei..nou voel me vandaag weer goed, ik ging gelijk de deur uit, lang gewandeld en gewinkeld met kleintje...en dag erna weer kut...toen zei hij, jij rust helemaal niet goe duit, je wilt te snel hihi *schaamschaam* Ik heb altijd het idee anders dat ik me aanstel..denk altijd van..ach joh het gaat prima! ahw ja schattig heh die foto, is mijn favoriete op dit moment hihi dankje!.. Toch best veel respect voor alle vrouwen die na 3 mnd gelijk were ana het werk gaan...als je er zo bij nadenkt heh
Ja ik denk dan hoe ik zelf ben/was en ik zat ook de hele tijd, tegen mijn man, dat ik me niet goed voelde en dit niet kon en dat niet lukte, dus herken het wel... @ met 3 maanden werken: Ja respect dat wel, maar vraag me af hoe gezond het is? Als wij wel de tijd kunnen nemen en ons niet zo sterk voelen, hoe goed is het dan voor de werkende vrouwen om zo snel alweer alles te 'moeten'?
Sannaa, wat leuk dat Luca dan zo naar buiten kijkt! Zou idd mooi zijn als je met schilderen wat kunt verdienen meid. (ik ben manlief al aan t overhalen hoor. hihi) Fafje, we hebben eigenlijk niks gehaald bij de ikea, behalve een afwasborstel en een klein spiegeltje haha. Wij gaan meestal voor de lol, het is hier vlakbij, vandaar. Leuk dat Mirza het zo goed doet! Palmie, ja dat dacht ik ook, maar Yasemin vind het geweldig. Nu gaat Yasemin wel ook overal tegenaan staan, maar ook t kruipen, met papa in de ballenbak en van de glijdbaan af etc, echt ik heb haar nog nooit zo zien genieten! Met doorslapen moest ik nu ook erg wennen, de eerste paar nachten was ik sochtends juist heel erg moe haha. Owja wbt werk. Ik heb echt van alles gedaan. Voor ik stopte met werken toen ik zwanger was, werkte ik gewoon met mijn man in de winkel. Daarvoor woonden we in Turkije, en heb ik 2 jaar in de animatie gewerkt. Voordat ik daarheen verhuisde, werkte ik in een fotospeciaalzaak, en dáárvoor werkte ik op een stal met paarden. Dus heb nogal verschillende dingetjes gedaan, haha!
Fafje, ik ben precies zoals jou! soms is dat echt moeilijk he haha! Wbt zo snel weer werken, ja ik vind het echt veelste snel. Maar toch hoor ik veel om me heen dat vrouwen het fijn vinden dus tja...
ja dat begrijp ik dus niet...ja als het financieel gewoon ECHT niet haalbaar is...tja..al vraag me ik af op je op zo'n grote voet moet leven, door afhankelijk te zijn aan bijv 2 fulltime banen... lijtk em zoveel extra stress geven...kijk als het nou gaat om 16 uur ofzo kzegmaar wat...maar als het echt bepalend is om de hypotheek te kunnen betalen...hoe leuk is het dan om aan kinderne te "beginnen"... maar goed zo dnek ik er nou eenmaal over...k wil niet mn kindje op de wereld zetten om vervolgens gelijk weer mn ëigen" leven op te pakken...maarja! Het lijtk me echt mega zwaar na 3 mnd werken en dan alle klappen later te krijgen...ik bedoel op deze manier kan ik rustig aan, er weer tegen aan..EN ik heb alle leuke momentjes met het kleintje goed meegemaakt! Ikea, haha ja ik vind hebbedingetjes altijd zo leuk...kaarsnehouders etc of dingne voor in de keuken!
Ik geef je helemaal gelijk hoor Fafje, wbt werken. Ik had alles niet willen missen, maar ja de werkenden zijn daar dan aan gewend denk ik. Ik vind/vond het ook heel moeilijk om dingen los te laten, zoals zijn eerste hapjes door iemand anders laten doen en zo. Ik wil alles zelf doen want ik ken mijn koind t beste.... @ikea: wil ik zo graag weer eens heen, miss gaan we donderdag!
@fafje ik heb idd ook hetzelfde hoor dat ik denk ah joh niet aanstellen gaat best! tot dat je zo moe bent dat je niet meer kan, ik weet dus nu dat rust heel belangrijk is! ik ga ook gewoon lekker slapen als sam tussen de middag slaapt, of iniedergeval lekker rusten. huishouden komt wel als ie wakker is en lekker ligt te spelen. het gaat wel wat beter met me wel erg verkouden nog en benauwd dus weinig lucht en daardoor kan ik dus wat minder, moet echt weer om denken van wat ik doen enzo. maar ik merk ook dat als ik juist wel ff iets doe al is het maar iets kleins dat ik me dan ook weer wat beter kan voelen
hebben jullie ook koosnaampjes voor je kinderen en je man? Ik noem mijn zoontje altijd popje en moet er echt aan denken om dat niet op te schrijven hier... Mijn man verkort ik zijn naam. dat is niet zo bijzonder...
Nou dat ben ik helemaal met je eens. Ik ken mensen die beiden fulltime zijn blijven werken. Sochtends wordt het kindje om 07.30 naar t KDV gebracht, eet zelfs zijn ontbijt daar, en 's avonds om 17.00 opgehaald en om 19.00 ligt 'ie in bed. Dan zeggen ze tja we kunnen niet anders, maar dan denk ik, dat ik gekozen had om geen kinderen te willen zolang er niet in ieder geval 1 minder zou kunnen werken. Als ik hun soms hoor...Ze hebben een boekje van t KDV waar ze elke dag wat in schrijven. En daar staat dus ook telkens in dat ie mama zei, maar ze heeft het zelf nog niet gehoort!
Oh, ik mis telkns reacties haha! Elsie fijn dat het wel wat beter met je gaat. Sannaa, ik noem Yasemin vaak jasepientje haha, geen idee waarom. Of anders Yas/Yasje. Mijn man noem ik al vanaf toen ik hem net kende Askim... dat betekend mijn liefde in zijn taal. Ik ben dit al die jaren zo gewend, dat ik het automatisch zeg. Maar probeer het op t moment af te leren, want het staat zo stom! Nederlanders vragen vaak van, wat zeg jij nou? En tjaa turkse mensen vinden het helemaal raar vaak. Haha.
@elsie: Ik begrijp precies wat je bedoelt en je hebt groot gelijk. Ook het juist wel wat doen kan ook zo'n goed gevoel geven, hbe ik ook ja. ZOals vandaag lekker opgeruimd en dingen weggegooid en dan kijk ik in de kast en dan ben ik helemaal blij, zo dat heb ik weerlekker gedaan!
@sannaa juist omdat ik me nu dus nog niet helemaal topfit voel ben ik wel blij als ik wat gedaan heb, zoals net sam in bad gedaan ( s' avonds geen engergie voor) vaatwasser in en uit geruimd was in de droger, sam wat te eten en drinken gegeven en nu lekker op de bank! heb nu de fles van 15.00 eraf gehaald en dan krijgt sam een soepstengel en wat fruit en wat te drinken, hij doet het er goed op. eet rond 17.00 ook beter groente en de laatste fles om 19.00 gaat dan ook beter. jammer is dat ie rond 6.00 uur nu wakker word s'ochtends, na een fles gaat ie nog wel even slapen gelukkig.
elsie, ja idd ik ben nu ook wat makkelijker wat betreft het huishouden...daarvoro was ik echt heel precies, deed het huishouden heel grondig..maar denk wel dat dit tijdelijk is...en dat het wel terugkomt zodra ik me heel goed voel weer... Goed dat sam nu beter eet heh...en ja wat vroeg heh hihi...gelukkgi slaapt ie daarna verder sanna, ja ik durf het soms niet uit te spreken, wnat ja "werkende" hebben zo'n andere visie./..maar soms krijg ik het idee..dat ze dat alleen maar allemaal heel hard roepen om zichzelf er een beter gevoel over aan te praten!... Duchess, ja idd nou dat is toch niet normaal ...ja sorry ik snap ook wel dat je je kind een geweldige toekomst wilt bieden met de duurste kleding ofzo (als je dat zo belangerijk vindt)...maar om nou direct je kind zo vanuit je buik aan derde te geven...hmmm...is het nou je eigen moeder ofzo...dan vind ik het nog wel een ander verhaal...maar kdv...tja nee ik ben daar een btj tegen ....wat jij doet met een gastouder vindt ik weer een heel ander verhaal... maar fulltime je kindje niet zien..?? nee mij niet gezien! Ik noem Mirza zoveeeeel hahah...Mirza pirza poepchinees schatje/liefje/mooierd/mama'skindje Ik ben nogal van het doorrijmen...dus hallo schattepatat...tepatoetttt toetieeepetooet hahah dat soort gekkigheid... mn mannetje, noem ik gewoon schat, of liefje of tjaaa in elk geval nooit zn naam...alleen als ik bijv hem moet roepen en hij niet reageert op schat haha ik kom net van de boogaard..winkelcentrum...ff snel met mn moeder geweest zoij moest iets ruilen, hebben we ff broodje gegeten bij v&d, mirza is k.o
Wij noemen Chloé vaak mevrouw de koekepeer hahahaha vraag me niet waarom volgens mij heeft Jeroen het bedacht
Sannaa, ik noem Renske vaak bolletje omdat ze gewoon lekkere babyvetjes heeft. Probeer wel wat vaker haar bij de naam te noemen...straks denkt ze dat ze "bolletje" heet En mijn man heeft ook een koos naam. Wil je ff de link neerzetten van je schilders kunsten, ben benieuwd! En niets is mooier om van je hobby je werk te maken en dingen te doen waar je gelukkig van wordt. Fafje, dat wat jij hebt als je je weer een dag top voelt dat je dan meteen weer van alles gaat doen hier net zo. En dan de andere dag nergens geen puf voor hebben...en idd na 3 maanden weer gaan werken is idd veel te snel vind ik. Ik ben bvan menig dat een vrouw sowieso 6 maanden bij de kleine moet blijven...maar dat is volgens de regering onmogelijk dus dat is weer zo'n 10 jaren plan. Owja leuke foto weer van Mirza! Elsie, hoe gaat het? Gaat het de goede kant op meid? en hoe is het met Sam? Duchess, Jij hebt ook wel veel gedaan kwa baantjes. En slaapt yasemin nu echt goed door. Zoja fijn he? Ook alles goed en gezond bij jullie? Ben blij dat ik lekker thuis kan zijn bij Renske...en dus alles wat ze voor het eerst doet ook mee kan maken. Maar ik ga binnenkort wel weer wat vrijwillegers werk doen in de weken dat mijn man late dienst heeft, merk aan mij zelf dat ik daar wel weer aan toe ben..mijn koppie leeg maken daar. En wil wel weer wat meer gaan sporten bewegen, wou vanmiddag wel wandelen maar dan regent het weer:x. Op naar het voorjaar zou ik zeggen, jan en feb zijn zulke saaie maanden.....
Fafje haha ik vind je echt wel een type om zoveel naampjes etc te verzinnen voor Mirza...hoe gekker hoe leuker ze het vinden! Ik vind KDV/gastouder en naast je gezin als vrouw werken best kunnen.. Maar dan met de max van 3 dagen per week zoals mijn zus en schoonzusje het doen, Hun hebben geen andere keus en hun kinderen hebben echt geen merk kleding aan hoor...En Ze hebben ook net zo'n sterke band met hun kids als wij met onze kids/baby's.
@tukker het ging de goeie kant op totdat ik weer verkouden werd en een beetje griep, nu voel ik me weer moe en slap ook omdat ik slecht in slaap kan komen s'avonds. heb nu van mijn schoonmoeder homeopatische tablbletjes gehad om beter te kunnen slapen dus hoop dat het helpt, want als ik goed slaap ben ik niet zo slap en moe en ook minder angstig.
@tukker: de link: Welkom op de Site! Over band met je kind: dat zal idd niet anders zijn. Ik hebt het er echter wel eens over met mijn werkende vriendinnen en wat ik wel merk, is dat zij op hun vrije dagen het moeilijker hebben met hun kinderen, omdat ze veel moeten doen op zo'n dag (boodschappen, schoonmaken en leuke dingen met de kidneren). Dat een kind dan zijn dag niet heeft komt dan niet uit in de planning en dat stel mama dan teleur. Ik heb die dagen met Luca ook wel eens en dan denk ik: ach dan doen we het morgen wel. dat kunnen de werkende mama's helaas niet en dat vinden mijn vriendinnen wel lastig.
Sannaa, Heb gekeken Leuke dingen hoor! Wat heeft luca een mooie kamer dan als zijn mama zulke mooie dingen maak. En idd Werkende mama's hebben op hun vrije dag hun handen wel vol aan kinderen huishouden etc...Maar er is ook nog een papa die wat kan doen als hij thuis is en in de weekenden. Mijn man doet echt veel voor ons, Boodschappen hond uitlaten helpen bedden verschonen, Voor Renske zorgen zodat ik ook wat langer kan liggen, of naar vriendinnen kan in de avond.
Ja dat doet mijn man gelukkig ook. Wel fijn, want huishouden is niet echt mijn hobby.... Dus soms ben ik er echt klaar mee en dan doet man de keuken of zo. En mijn vriendin zegt: ja maar als mijn man vrij is, is het wel fijn dat hij wat leuks doet met de kinderen, want hij werkt voltijd en ziet ze maar zo weinig ik ben meer vrij, dus doe ik de grote dingen...Tsja.. Denk ik dan.