Thuisblijfmama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamaMarije, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Fafje, ben t helemaal met je eens hoor!! Ik zou het ook nooit doen, 5 volle dagen werken. Als het dan niet anders kan, zou ik serieus denken dat het dan gewoon nog niet de juiste tijd is om voor een kindje te gaan.

OWJA, ik noem Yasemin altijd 'dikke billen mevrouw' :D WHAHA!
    Ik 'knijp' altijd in haar billen en dan zeg ik 'van wie zijn die dikke billen?' en dan moet ze heel hard lachen.
    Maar nu zei ik het laatst ook op t CB, en toen keek iemand me wel raar aan toen ik tegen Yas zei 'Kom dikke billen mevrouw!' :D

Tukker, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het slapen gaat de laatste tijd erg goed!!! Heel erg fijn, was er echt aan toe...haha!

Ik heb ook zin in het voorjaar... Ga lekker veel fietsen met Yasemin.
    Ben aan t kijken voor een fietsstoeltje en een buggy + buggydrager voor op de fiets.
    En ga een abbonement nemen op de dierentuin hier, kunnen we lekker vaak beestjes kijken strakjes. :D

Wbt werken, vind ik 3 dagen ook de max.
    Helaas ken ik ook iemand (ik vind het eigenlijk vervelend over anderen te praten want wie weet lezen ze wel mee maargoed haha!) die 5 volle dagen werkt en dan savonds t kindje ophaalt en dan savonds weg gaat. Om 23.00-24.00 thuis en dan slapen en volgende dag weer hetzelfde.
    Maargoed diegene bracht haar kindje ook weg toen ze zelf 3 weken vakantie had! :( Erg vind ik da thoor!

Elsie, hopelijk werken die tabletjes meis!

Ik ben gek op poetsen en het huishouden. Ik ben echt een huisvrouw type hoor...
    Mijn man hoeft dus eigenlijk niets te doen thuis, maar soms neemt hij het zelf over zeg maar. Wil ie wel eens de afwas doen, of net zoals vanavond kom ik thuis van de fysio en heeft 'ie de was al op gehangen.
    Maar inprincipe doe ik alles. Hij werkt natuurlijk best hard! (toch 6 dagen)
    En ik denk wel een beetje t zelfde als jou vriendin Sannaa, papa werkt en in zijn vrije tijd vind ik het belangrijk dat ie tijd doorbrengt met Yasemin.
    Maargoed ik doe t huishouden graag en heb er tijd zat voor. ;)

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    ja precies duchess, in mijn geval vind ik het ook, maar niet als je er 3 dagen of zo ij werkt.. dan is het toch wel jammer.

3. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik ben het met jullei allemaal eens hoor! ik heb zoiets ALS ik weer ga werken hoop ik iets te kunnen doen, wat halve dagen zijn...ik weet niet..lijkt me zo raar een hele dag weg te zijn...en idd alleen opstaan snel snel en naar bed..

In mijn familie is er 1...die lekker in de bijstand zit, vriend werkt fulltime ( wonen stiekem samen, om de te kunnen genieten van de bijstand)...walgelijk..maargoed...zij moet dus in principe sollicteren en of opleiding doen...wat betekent dat kids (2 en 4) naar het kdv moeten...dus daar maakt ze echt gebruik van...
    Lees: zij doet niks, alleen huishouden, brengt 8 uur kids naar kdv (toen nog 1 en 3) haalt ze 18u weer op ...(omdat vriend dan klaar is van werk)....
    Waarom, vraag je je dan af....tja...weet jij het?

en dan pronken hoe zij het met 2 kids doet en opscheppen wat voor geweldig leven ze hebben...ik bedoel dat noem je toch geen moederschap...sorry hoor...Ohja en elk weekend zijn de kids bij oma en opa ( 1 kid is va adere vader, dus die gaat aar haar oma)...zodat zij uit kunnen gaan en pokeravonden kunnen houden...

Ohja of alleen de jongste brnegen, wnat anders moet ze die de hele dag vermaken...:S

Sanna, leuke foto's op je hyves!!!! mooie jurk :D

duchess, ik ook poetser, manlief HOEFT niets van me te doen...maaaaaar als ik het vraag verwacht ik wel dat ie het meteen doet :D...doet ie meestal ook hoor...of hij wa shet "vergeten" ..

Oh en Mirza reageert heeeel erg op zn naam dat wel...die koosnaampjes gebruik ik mee rom hem te vertroetelen, maar echt zn aandacht trekken altijd met zn naam...

hebben jullie ook dat jullie kindje heel goed reageert op Mama, mirza moet altijd lachen als ik of iemand het zegt

4. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh erg he Fafje! Pff.

Ik moet eerlijk zeggen, toen ik aan de gedachte gewend was om Yasemin naar de gastouder te brengen, dacht ik ook, dan ga ik die dag lekker relaxen!
    Nou echt niet hoor.... Ik kan het niet! Morgen ga ik ook gewoon weer werken in de winkel, anders voelt het gewoon ECHT niet goed.
    En dat terwijl Yasemin het daar super heeft en we echt verschil merken aan haar sinds ze daarheen gaat! Ik twijfelde voor mezelf nog maar nu we dat hebben gezien... Yasemin is het belangrijkste en we merken dat het haar echt goed doet.

Yasemin heeft zaterdag voor het eerst echt bewust MAMA gezegd. Echt geweldig was dat.
    Maar ze werd toen ze jonger was ook helemaal gelukkig van 'mama' idd. :D

5. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, ohw wat geweldig gefeliciteeeerd!! :D
    Ja en al zou je dan relaxen, weetje daar gaat het ook niet om...ik bedoel iemand op laten passen is geen crime...en is ook leuk voor het kind...andere omgeving etc etc..

Laatste tijd vraga ik me namelijk af...ik heb Mirza pas 1x 2 uurtjes bij papa gelaten...voor de rest nog nooit van elkaar gescheiden...
    Maak ik nu een echt mama's kindje van hem straks??...

Zou ik hem een x alleen moeten laten, bij papa of oma ofzo??...ik weet niet of ik hier aan goed doe...tis ook gewoon dat ik geen reden heb hem ergens te laten...ik neem em gewoon altijd mee...

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh ik was ook zo hoor. Ik was altijd bij Yasemin. En kreeg wel soms commentaar van mijn ouders bijvoorbeeld. Maar hier helemaal geen problemen. Bij de gastouder gaat het goed, en bijv zaterdag heeft mijn moeder opgepast en dat ging ook gewoon goed!
    Ik zou me er niet druk om maken. Heb ik ook nooit gedaan. Maar ik had wel zoiets van, als ze alleen bij mama wil zijn, dan blijft mama gewoon lekker thuis. ;) Ik ehb niet zo zeer die behoefte om weg te gaan zonder haar.

Oh en als iemand wil relaxen terwijl zijn kind bij de opvang is mag ie dat ook best van mij. Maar ik kán het echt niet. Heb 1 x met een kop thee op de bank gezeten tussen de bedrijven door, en voelde me helemaal opgefokt. Dan ga ik haar ook meer missen, trouwens. Moet echt goed bezig zijn die dag! En das ook wel eens lekker, trouwens.

7. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, ja heh, we hadden het er laatst over man en ik...dat wij het zelf helemaal geen probleem vinden...maar bijv mn moeder maakt wel es een opmerking zo van ..."ja maar hij is alleen maar met jou de hele dag"..
    Mirz azit nu in een fase dat ie onbekend en bekend onderscheid en erg moet "wennen" of de kat uit de boom kijkt...

mn moeder is hier best vaak...dus hij reageert ook heel goe dop haar..maar als ie bijv net wakker is, laat ik em altid even bijkomen bij mij, als mn moeder dan biv gelijk druk druk gaat praten tegen hem...moet ie soms wel ff jengelen ofzo...of wilt even niet bij haar....tjaaaaaaaaaaa

En dus op feestjes wilt ie liever niet van hand tot hand (logisch)...ik laat het vaak (express)...zodat mensen snel doorhebben dat ie het toch niet wilt, hij laat het gauw genoeg merken...
    Zaterdag dus kon hij ehct niet tegen het rumoerige geluid en de plotselinge harde lachkreten (tantes hier lachen echt KEIHARD)

zn lichaam schokt gewoon, zo erg schrikt ie en moet dan huilen...ga ik snel in de rustige kamer met hem, is het over....

En eerlijk gezged boeit het mij vrij weinig, alleen soms dnek ik...ik hoop niet dat ik hem dan eenkennig ";maak" zegmaar snap je wat ik bedoel

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Denk dat het wel goedkomt hoor. Vaak is het heel anders als jij er zelf dan niet bij bent.
    Maar hier was Yasemin wel regelmatig bij papa, omdat ik revalideer van de zwangerschap.

Dr Phil zei eens iets moois, en daar ben ik het echt helemaal mee eens.
    Namelijk dat je je kindje het gevoel moet geven dat ze een prinsesje is (in jou geval dan een prinsje :D ) en dat ze er vanzelf achter komen dat ze dat niet zijn. :D Hihi.
    Ik ben daarom heel erg makkelijk met alles, slapen, voeden, alles wat ze wil vind ik prima.. Alles op haar verzoek. En lekker verwennen. ;) (moet niet te erg worden natuurlijk)
    En Yasemin is een hardstikke makkelijk kindje, met eigenlijk alles. :)

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Nu ga ik écht slapen, haha! Trusten!

10. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, zeker leuk van Dr Phil hihi...ja en in feite is Mirza ook heel makkelijk, ook altijd op zijn verzoek...en doe ik het es op mijn verzoek...gaat ie lekekr in mee

Ik heb ook zoiets van, hoezo MOET hij NU per se wennen, dat gaat ie toch wel doen op den duur...kijk al sik idd moet werken ofzo...is het wel fijn je kindje langzaamaan te laten wennen...maarja ik vind het idd helemaal nog niet nodig hem alleen te laten...ben ook heel bang iets te missen..hihi
    en ik vind het ECHt heel gezellig met hem, alleen al wandelen...ik vind het echt fantastisch hahaha

11. fafje

fafje Niet meer actief

truste! ik ook, loopneus van hier tot tokyo

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    (ja ik ben er nog steeds, hoezo erg!)

Faf, idd waarom moet het nu. Straks als 'ie groot is, zeurt 'ie vast aan je kop of hij bij oma mag logeren. :D
    Komt allemaal wel goed joh!

Maargoed, ik wacht nog ff tot manlief zn film afgelopen is, want heb er een hekel aan als ik al lig te slapen en hij dan naar bed komt, stom he haha!
    Zal zo wel weg zijn. :)

13. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Goede morgen!

Fafje, ik las het stukje over die mensen met bijstand en continu de kinderen naar het KDV brengen zodat zij lekker haar gang kan gaan. Bij dat soort mensen vraag ik mij af waarom wilde je dan in godsnaam kinderen:(. En idd dat wennen dat Mirza straks wel een keer alleen is bij oms enz komt vanzelf. Ik heb er in iedergeval geen moeite mee om Renske alleen bij papa te laten, of bij opa's en oma's. Broer en zus. (schoonzusje heeft al 2x opgepast)

Zit nu met Renske op schoot, kom straks wel weer:D

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen meiden!

heb gisteravond voor het eerst een homeopatisch slaapmiddel genomen! en ik was na een half uur heerlijk ontspannen en kon best snel in slaap vallen gelukkig, meestal duurt het namelijk wel even.

sam werd om 4.30 even wakker, hij moest erg huilen dus ik heb hem wat te drinken gegeven en toen ging ie weer slapen tot 7.00 uur toen een lekkere fles en nog geslapen tot 8.15:)

15. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Goedemorgen meiden,

Nou vanaf gisteren moest ik 2 tabletjes nemen en begin nu de bijwerkingen wel te merken hoor, vanmorgen kon ik er echt niet uitkomen ik was helemaal kapot en toen ik er eenmaal uit was werd ik me daar een portie misselijk en duizelig pffffff...
    Duchess, hadden jouw ouders hier geen last van?
    Nou ja ik zie wel mocht het echt erg worden dan ga ik ff bellen met de ha of ik er niet gewoon eentje per dag kan nemen;)
    Moet je nagaan wat dat roken met je doet:$:)

Wat betreft de inderen naar het KDV brengen tja dat doe ik ook liever niet en vind 3 dagen ook de max hoor maar helaas zit het er binnenkort wel in want financieel gaat het niet echt super dus ik ben druk op zoek naar een baan en dan gaat Chloé waarschijnlijk 2 dagen naar een gastouder (overbuurvrouw) en 1 dag naar oma;):)

Wij gaan straks even naar mijn vader, mijn tante komt daar en die heeft Chloé nog nooit gezien:$
    Vanmiddag krijg ik een ex collegaatje op de koffie en daarna hopelijk nog ff ergens heen hahaha sinds ik gestopt ben met roken wil ik alleen maar ergens heen of terwijl bezig blijven:D

16. fafje

fafje Niet meer actief

Palmie, hihi wat gezellig allemaal!! heel veel plezier, alleen wel klote van die bijwerkingen, idd mss is 1 al genoeg voor jou, aangezien je al zo alng gestopt bent!

Tukker, ja opzich heb ik geen moeite hem bij zn papa te laten...alleen er is niets (nog) waar ik alleen voor weg moet ofzo...lunchen met een vriendin doe ik gewoon met hem erbij, of ze komen heir op bezoek..

elsie, hey wat super meid...dat het werkt..dus je bent lekker uitgerust vandaag? leuke nieuwe foto trouwens!

duchess, haha ik vind het nooit erg als manlief even zn prog afkijkt...kan ik rustig slapen...vaak valt hij het eerst i slaap en dan moet ik door zn gesnurk in slaap vallen :p lol

@hms mirza kreunde af en toe gister avond, maar viel verder in slaap...en ieens hoord eik em, was het 0330u...hij had honger, dus lekker laten drinken en vervolgens net 0815u wakker!...
    Ene x wilt ie ene nachtvoeidng, andere x een avondvoeding en anderex weer niets haha...hij is nu even niet te peilen!

Vandaag komt mn nichtje met haar zoontje van 10 mnd, hebben van alles bij te beppen, dus wel gezellie! nou mirza is ana het jengelen..hij wilt zn ochtenddut doen!!

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje helemaal uitgerust niet omdat ik wat in te halen heb, maar het scheelt al een stukje! thnx we hadden een auto voor sam gekocht hihi moeten toch ff proberen hoe ie er in zou zitten.

pff net gedoucht en daar moet ik echt van bijkomen! dus nu ff op de bank zitten relaxen en dan zo sam fruit geven.

18. fafje

fafje Niet meer actief

@elsie, oh nou wel fijn dat het toch een btj helpt! ik spring nu ook snel onder de douche, Mirza is net in slaap! en dan ff huissie schoonmaken!

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou ik kom weer een beetje bij:) s'avonds heb ik nu echt de engergie niet om te douchen dus dan maar s'ochtends! vervelende is dus dat ik ff bij moeten komen en dan nog niks in huis kan doen, maarja was staat wel al aan, bedden zijn opgemaakt, sam is aangekleed en ik ook.

hebben jullie nog plannen vandaag?

20. fafje

fafje Niet meer actief

nou das toch een goed begin! ik doe vaak de was al in de wasmachine enz savonds, hoef ik het alleen aan te zetten als ik opsta..
    Ik begin meestal met het huishouden als Mirza zn middagdutje doet, rond 11uur...
    daarvoor neme ik ff tijd voor mezelf, rustig eten, achter de laptop..

nou gister had ik helemaal schoongemaakt, maarja mn moeder wkam eten...en nu kan ik weer alles doen..helaas :p

Share This Page