Goedemorgen! Ik lees dat je snel in slaap bent gevallen Elsie! Goed hoor, fijn dat ze werken de tabletjes. Luca had vanochtend 37,6, dus dat is weer goed. HIj is alleen wat verkouden, maar kunnen morgen wel lekker gaan zwemmen! Jee!
@sannaa wat fijn dat het beter gaat met luca!! begin nu alweer wat moe te worden, heb net was opgevouwen en wat opgeruimd en schoonmoeder kwam ff langs. ik heb die thuiszorg afgezegd omdat ik niet zit te wachten op thuisbegeleiding, ik kan best zelf naar buiten enzo maar heb gewoon hulp nodig bij de grote dingen schoon te maken, maar heb het idee dat mijn schoonmoeder het niet echt door heeft een weet ook niet zo goed hoe ik dat duidelijk moet maken eigenlijk. ze zei misschien kunnen we straks wel even naar de winkel, maar daar voel ik me echt nog niet goed genoeg voor.
Oh Sanna fijn dat Luca al weer beter is! elsie, mss kan je iets bedenken (1 van die grote dingen) bijv keukenkastjes schoonmaken...en dan vragen aan de schoonmoeder, dat je dat graag wilt doen en of ze je daarmee wilt helpen? en dna kun je mss uitleggen dat je dat naar de winkel gaat rustig aan wilt opbouwen...dat je eerst graag thusi alles op orde wilt..
@fafje ik heb al eens gezegt tegen dr wat ik precies bedoelde en wat ik van die thuiszorg verwachte, daar reageerde ze gewoon op en wilde me helpen, maar nu komt het dus over alsof ze me niet wil helpen en vind dat ik me aanstel ofzo. heb ook tegen dr gezegd dat ik zelf heel goed voel wat ik wel en niet kan.
oehhh ja das een beetje vervelend dan heh...hmm tja...mss kan je dan beter je eigen mama vragen te helpen...? en vraag je je schoonmoeder alleen als ze even kan oppassen ofxzo...
mijn moeder werkt 4 dagen dus vind beetje rot om dan te vragen of ze voor me wil schoonmaken. schoonmoeder werkt ook maar is elke middag thuis. vriend werkt ook heel veel waardoor zowat alles op mij neerkomt en dat kan nu dus gewoon niet.
hmm lastig dus...mss kan je vriend het aan zijn moeder nogmaals duidelijk uitleggen waar jij hulp bij nodig hebt!?
Elsie, Hmmm Jammer dat je schoonnmoeder jou niet helemaal berijpt, En idd je voelt zelf heel goed wat je wel en niet kan. Wil mij nergens mee bemoeien, Maar begrijp ik nu goed dat je geen hulp in huis wilt, van de thuiszorg terwijl je het wel goed kunt gebruiken meid...als je bijna nergens aan toe komt en het is een dikke bende in huis dan heb je ook geen rust en dat gaat je herstel alleen maar langzamer denk ik. Denk er goed over na het is maar voor even..Maar wel fijn dat die tabeletjes wat helpen, en dat je daardoor beter hebt geslapen. Sannaa, gelukkig kunnen jullie morgen wel zwemmen Luca is wel vaak verkouden he? Ik ga zo met renske en yoshi wandelen en als ik weer kom afstoffen en stofzuigen. Tot straks maar weer.
@Elsie: DIt soort dingen is heel moeilijk te begrijpen voor mensen die het niet mee hebben gemaakt. DIt is iets wat ze moet aannemen en vaak helpt het wel als je vriend dit aan haar duidelijk maakt, die weet het (in mijn geval) wel beter uit te leggen. Belangrijk om te weten voor jezelf: mensen zullen het nooit begrijpen, maar ze kunnen er wel rekening mee houden en het als feit aannemen dat jij je zo voelt. Dus als jij hulp nodig hebt, kan ze best hulp geven. Als jij nog niet zomaar naar de supermarkt kan, dan dus gewoon niet. Ze zal moeten accepteren dat jij daar moeite mee hebt en er nog niet aan toe bent. Miss vindt ze het inderdaad onzin, maar dat is haar probleem. Probeer dus te accepteren dat zij het niet zal begrijpen, en dan is het aan haar om te accepteren dat jij je zo voelt en je daarom nog best kan helpen met de dingen die jij nodig hebt.
@ tukker: alle kinderen vanaf een jaar bouwen weerstand op, en daarvoor worden ze vaak ziek. Toen ik nog BV gaf(11 maanden) was hij niet een keer ziek geweest. een maand nadat ik gestopt ben was hij gelijk ziek. En nu dus regelmatig verkouden en zo. Zeker nu hij naar de PSZ gaat zal het regelmatig voorkomen dat hij verkouden en of ziek wordt. Ik denk dat zijn weerstand wel goed is, want hij is tenslotte maar 1,5 echt ziek geweest, nu nog een beetje verkouden. Ik moet maar zo denken, dat het goed voor hem is om weerstand op te bouwen!
sanna, ja soms dnek ik..luca is best vaak ziek..maar wat je zegt of psz en kdv enz daar worden kindjes echt snellllll besmet hoor! En in feite is het ook gewoon goed voor de weerstand...tis alleen echt sneu...als ie zich er heel rot onder voelt... Je kan natuurlijk wel altijd iets homeopatisch geven voor de weerstand opbouw...wnat het kan zijn, telkens als zn lichaam probeert te herstellen, komt er weer wat...en krigjt het niet de kans echt goed beter te worden.. (ik dnek even mee)
mn neefje wordt ook telkems aangestoken op kdv..vorige week weer oorontsteking, blijft ie thuis...issie eindelijk beter...1 dag weer daar en hup weer verkouden koorts...wordt j dan ook niet goed van eh
@fafje nee, dat is niets. Luca wordt wel elke keer beter en aan de snelheid van zijn herstel merk ik ook, dat het op deze manier goed gaat. Als hij idd 3 dagen koorts zou hebben zou ik ongeruster zijn, maar een dag heel hoge koorts, is een heel goed teken. Dat betekent dat zijn lichaam hard aan het werk is om beter te worden. En dat klopt, want vadaag is hij alweer opgeknapt.
sanna, ja ik begrijp het..en het is ook een kind dat houdt van buiten spelen en ravotten enz...dus qua weerstand moet het ook gewoon goed zitten!..moet je nagaan hoe snel dat gaat dan heh ..
Sannaa, idd zo krijgt hij wel weerstand en zo knapt hij iedere x steeds sneller op. Maar tis nooit echt leuk voor de kindjes...Renske is al een x flink verkouden geweest en ze heeft al buikgriep gehad..niet leuk maar vroeg of laat krijgen ze het toch wel een x. ben alweer een uur thuis en heb heerlijk gewandeld toen bijna thuis was begon het te regenen, Renske was het laaste stukje in slaap gevallen en ze slaapt nu nog. eindelijk maakt ze nu een wat langere slaap. Dan gaat ze niet zo vroeg de nacht in. Alhoewel het vanmorgen weer 7 uur was. Het is zo schattig als ze al wakker is dan pakt ze met bijde handjes precies de rand van de deken vast en dan kom ik boven haar en meteen lachen en enthousiast! Ze is zo'n lekker knuffeltje..
ik wil idd geen hulp van de thuiszorg want dat ging om thuisbegeleiding, dat betekent dat ze dan ook met je naar buiten gaan enzo, er stond omschreven op die indicatie dat ik een postnatale depressie heb angstig en depresief ben, maar ik ben helemaal niet depresief heb wel die angsten, ohja stond ook nog dat ik niet alleen durfde te zijn met sam maar dat is niet zo. vanuit daar was de hulp aangevraagd, maar ik wilde alleen huishoudelijke hulp aanvragen en dit krijg ik dus niet omdat ik mijn vriend gezond is.
Haaaaaai kom weer eens aanwapperen hier....ben een beetje druk met van alles en een andere topic waar ik schrijf is het even spannend. Ik lees wel mee hoor maar reageren komt er steeds niet van Ben in een soort soap terecht gekomen....wel of niet doorgaan met prikken, hormoonwaarden die enorm schommelen, geen ene flokkie die wil groeien...oh en dan zien de artsen er toch wel een, al de vele fm's in een week....pfffff word er knetter van! Maargoed, ben weer gebeld en gelukkig mag ik door. Aanstaande vrijdag staat weer een echo in de planning. We'll see Denk aan jullie hoor meiden!!!!! Liefs