pff ik word echt een beetje gek van sam hoor, sinds ik bij mijn ouders ben geweest met hem is het huilen als je hem neerlegt!! kan dus weinig doen, in zijn wipstoeltje zitten vind ie wel goed maarja dan kan ie weinig bewegen. nu ligt ie op zijn speelkleed heel hard te huilen, maar ik ga hem echt niet de hele tijd oppakken! vanmorgen heeft ie wel lekker liggen spelen erop dus hij kan het wel... wat moet ik hier nu weer mee?
Over ziek zijn, Chloé is nog geen enkele keer ziek geweest op een heeeeeeel klein verkoudheidje na (afkloppen maar)! Morgenvroeg moet we naar het cb voor haar 11 mnd prikjes en hoop dat ze daar een beetje goed op reageert, afwachten maar! Sannaa, mooi schilderij hoor, teken je eerst en dan schilderen? Elsie, tja ik denk toch dat je verhaal dan niet helemaal duidelik is overgekomen, misschien moet je het nogmaals maar eens goed uitleggen? Wat betreft Sam, ja die momenten hebben wij ook en kan je volgens mij niet veel aan doen, misschien zit hij zichzelf wel een beetje in de weg en verveelt hij zich maar weet ook niet wat hij wel wil? Dit denken wij altijd als Chloé zo doet
@palmie: Ik zet het in grote lijnen uit, maar nu had ik alleen de toren geschetst, en ongeveer de plaats van de prins, prinses en paard en heb ik dus niet getekend. @elsie: Ik denk dat palmie gelijk heeft wat sam betreft. Is lastig hoor. Idd even proberen en dan weer troosten, miss bij hem op het kleed gaan zitten. Hem wat aanreiken om te spelen en dan zelf iets anders doen (evt alsof om te leren dat je hem niet achterlaat, dat hij niet bang hoeft te zijn dat hij alleen is) Dus hij speelt zelf, maar jij bent in de buurt. Dit opbouwen en evt morgen hetzelfde doen, maar een stukje verder weg gaan zitten? Wie weet leert hij dan weer zichzelf vermaken. Het zijn ook fases die kinderen doormaken hoor!
Sannaa, vind het zo knap van je en erg creatief, dit zeg ik omdat ik dat zelf totaal niet ben en dat erg jammer vind want dan zou ik ook zoiets kunnen doen maar volgens mij word dat niks hahaha Jeroen is vanmorgen naar de tandarts geweest en ze hebben zijn verstandskies getrokken. Omdat hij bloedverdunners heeft moest hij even terugkomen als het vanmiddag om 16.00 nog niet gestopt was met bloeden dus hij is nu terug, ben benieuwt!
het is gewoon zo opvallend dat sam zo doet sinds we daar een week geweest zijn, ik dacht misschien daar te veel aandacht gekregen en nu weer thuis en veel met ze 2.
@elsie: dat is ook vervelend en dat speelt zeker mee hoor! Het enige dat je doen kunt is weer oefenen. Want daar was er natuurlijk veel meer om zich heen en nu niet meer, dus dat moet je oefenen.
@sannaa ik laat hem als ie niet al te hard huilt ook gewoon liggen of ga even bij hem kijken en even spelen en dan weer wat anders doen. ik zat er ook aan te denken om hem 1 dag naar een gastouder te brengen, is ook goed voor mezelf denk ik omdat ik nu natuurlijk oververmoeid ben. straks even met mijn vriend over hebben, die is helaas nog niet thuis vanmiddag wel lekker een stukje met sam gewandeld
Hai ladies! sanna, gaaf schildeirj weer! leuk sprookje is dat! Elsie, hmm ja mss issie daar idd steeds opgepakt..mirza doet ook soms zo als ie zich verveelt of het alleen spelen ffbeu is..zodr aik erbij lig heeft ie weer zin..of ik doe wat rol spelletjes met hem of optrekken..ik zeg maar wat...en dan probeerik em ook weer ff alleen te laten spelen daarna als ie weer opgevrolijkt is tukker, heerlijk zo genieten heh van je kleintje! @hier, Nou mirza draait nu hele cirkels om zich heen, en maakt al bewegingen met zn kontje zo omhoog en zn teentjes afzetten!! Hoe gaat de ontwikkeling eigenlijk, in welke volgorde? Ohja en hij probeert zich telkens van buik naar rugligging via rechts om te rollen, maar er is nog iets wat ie net niet begrijpt, dus het lukt nog niet haha
Ik was trouwens ook lid van een site, die ieder maan mailtjes stuurde over de ontwikkeling van je kind. Ook pampers stuurt die mailtjes als je je opgeeft. Vond ik altijd wel leuk!
Palmie, mijn ouders hadden daar geen last van! Zij hadden allebei geen bijwerkingen. Maar iemand op hun werk is er ook snel mee gestopt omdat 'ie erg veel bijwerkingen had. Fafje, haha hier geen snurkende man gelukkig! Maar als mijn man niet in bed ligt, ga ik automatisch in t midden liggen, en dan komt hij en moet ik dus opschuiven. En daar wordt ik dan chagrijnig van, ook duurt het dan allemaal zo lang voor 'ie er in ligt (met de lampen aan) dus dan wordt ik nog chagrijniger whaha. Als een film dan nog een kwartiertje ofzo duurt, wacht ik altijd maar ff. Elsie, moeilijk hoor meis.. weet ook niet zo goed wat ik nog toe moet voegen aan de posts van de andere meiden! Sannaa, mooi hoor!! Elsie, ik ga op die momenten wel altijd in op haar behoefte eigenlijk, maar begrijp dat niet iedereen daar zin in heeft. Yasemin heeft soms echt 'mama-honger' en dan zit ze dus soms een hele tijd bij mij of we gaan samen spelen. Maar wij hebben dit ook gehad toen we op vakantie waren (ook veel aandacht en veel te doen en te zien etc) maar hier was het met een dag of 3 wel weer over. Fafje, leuk hoor dat Mirza zich zo mooi ontwikkeld! Zo ben vandaag lekker in de winkel geweest, maar ben doodmoe nu hoor haha. Vanavond samen met Yasemin gedouched. Die ligt nu lekker in bed en ik ga er ook vroeg in. Yasemin heeft vannacht weer slecht geslapen, ze had duidelijk last van haar tandjes, ook overdag zit ze weer telkens met haar tong bij haar tandvlees enzo. Dus heb haar nu maar dentinox op gesmeerd voor ze ging slapen, hopelijk scheelt dat wat.
O ok ik snap het, zo te lezen hebben ze ook een totaal verkeerde diagnose gesteld. En dat je niet aleen durft ze zijn met Sam wat een mensen zeg. En idd als je partner gezond is krijg je geen hulp in de huishouding heb het wel vaker gehoord. Mischien dat je man/vriend wat meer met je samen in het weekend kan doen qua klusjes in de huishouding? Je mams die wat kan helpen?
Renske net de laaste voeding gegeven en ze ligt nu weer op een oor. Binnen 15 min fles leeg, jaja die kan echt eten hoor zit nog wel de kleinste maat speen op. Sannaa leuk schilderij hoor! als hij af is dan is ie vast helemaal toppie. Mijn man is naar een collega Gamen, Komt zo weer thuis dan kunnen we samen lekker optijd naar bed. Sinds Renske op 4 voedingen zit ga ik er tegenwoordig lekker vroeg in en dat merk ik aan mijzelf dat ik de laaste tijd weer een stuk meer uitgeruster ben. Wil morgen met Renske ff naar de stad voeding halen en een cadeau kopen voor een vriendin. Tot morgen meiden!
sanna, bedankt! ja ik vroeg me meer af wat als hij dit nu doet, zal ie hierna dan gaan tijgeren...hoe ging dat bij jullie kindjes?? Want in feite doet ie een btj aan buikschuiven en zn armen afzetten om rond te kunnen gaan duchess, nou voorheen keken we altijd in bed tv, maar met Mirz aop de kamer, is dat geowon niet meer te doen..in het bgein kon het nog wel..maar nu niet meer... manlief kan dus alleen met tv in slaap vallen, maar valt vaak als eerst in slaap..nou lekker dan...lig ik daar met die tv aan..haha ik ben dus heel blij dat het nu gewoon stil en donker is...dus hij duwt me maar opzij hoor haha mirza heeft trouwens een niuewe huil erbij, echt driftig boos huilen als ie heeel moe is, en niet GELIJk inslaap valt.. dus ik leg em in bed, met zn knuffeldoekje hij doet netjes zn oogjes dicht..maar beseft ineens dat ie nog niet slaapt...zet het op het krijsen( ik sta er gewoon bij)..dan aai ik em ene btj, doekje were bij zn gezicht, speentje..even opnieuw instoppen, valt ie were als ene blok in slaap...voor 30 sec haha en dan gaat ie weer...wat een driftkop zeg Duurt gelukkig maar hooguit 5 min... ik heb een loopneus...niet normaal..wordt er echt gillend gek van..mn oog is geirriteerd ik nies me een ongeluk...en heb weer het idee dat mn melk weer minde ris...IRRITANT zeg... ik heb het nu best vaak gehad eigenlijk..zou het een eisprong zijn? of van het ziek zijn?..ik geef em tegenwoordig weer nachtvoeidngen...dus het zou op peil moeten zijn
@fafje: ik geloof dat verminderde weerstand wel productiedips oplevert. @ ontwikkeling: Deze vond ik nog ergens, staan wel leeftijden bij, moet je maar niet op letten. Hij was nogal snel. omrollen, op de buik: 2,5 maand terug 3,5 maand. Hij vond op zijn buik liggen nou eenmaal leuk dus waarom terug rollen! zitten blijven 5 maanden tijgeren 6 maanden kruipen 7 maanden zelf zitten 7,5 maand zelf optrekken 7,5 maand lopen langs de bank 8,5 maand stapjes los 10,5 maanden loslopen echt is sinds 11 maand
@ iedereen, bedankt voor de positieve reacties, motiveert me wel hoor! @ naar bed gaan. Ik ga meestal tussen 22.30-23.00 naar bed, man doet dan de hond. Na 15-40 minuten komt hij ook naar bed en rond 23.45 gaan we slapen. Meestal tegeljik, want als man eerder in slaap valt, houdt hij me ook wakker met gesnurk. Ik slaap ook al met oordopjes. Ik vind alleen in slaapvallen heerlijk, de rust.... Maar dat vind ik dan ook wel erg ongezellig.
sannaa, ik heb het precies hetzelfde! Kan ook eigenlijk alleen maar met oordoppen in slapen...het liefst ook alleen in bedje Ik hou echt van de stilte...of is dat gek Gelukkig hebben we een groot bed dus ieder zijn kant zegmaar Echt hele mooie schilderijen maak je!!! Ga zo door!!!
sanna, thanks...wat een snelle jelle heh leuk dat je dat zo bij hebt gehouden! hihi ja idd het is heerlijk maar ook saai...maar omdat mirza nog op de kamer ligt, vind ik het nu gezellig met mirza haha over 1,5 mnd zla ie er aan moeten geloven!...truste allemaal!!
@waterlelie: thanx! En ja ik begrijp het van de stilte. Nu vind ik het soms wel erg stil, als man op dienstreis is, maar stiekem ook heerlijk rustig. haha! Wij hebben ook lekker breed bed en aparte dekens, want anders....Heb ik het hele dekbed in mijn eentje!! Maar dan nog lig ik mijn man wel te schoppen hoor. Ik heb gewoon veel ruimte nodig. Slaap lekker Fafje!
ja sanna, ik snap wat je bedoeld indd een snelle henkie...ik dacht even dat Emma snel was........maar luca....zozo fafje, sweet dreams mop