goeiemorgen!! sam was om 5.30 wakker fles gegeven en toen om 7.45 weer wakker! dus vanaf 19.00 gisteravond niet meer wakker geweest, lekker hoor. ik ben ook op tijd naar bed gegaan was echt moe. wat zijn jullie plannen vandaag? @tukker en kwam renske vannacht?
Goeiemorgen meiden, wij hebben wel lekker geslapen! Emma ging vroeg haar nest in en wij eigenlijk ook dus we zijn goed uitgerust. Vandaag ben ik de hele middag op pad. Mijn neef is voor een paar dagen hier in Amsterdam en we hebben met hem afgesproken om een koffie te doen. Is volgens mij erg koud buiten...brrrrr we gaan ons maar goed aankleden en ik neem ook een extra deken mee voor in de wandelwagen. Morgen echo...echt...mijn duimen draaien overuren haha Tot later ladies
hallo dames, ik ben er over aan het denken om te stoppen met werken(buitenshuis dan) en thuisblijfmoeder te worden. Ik vind het veel geregel worden met opvang, bso etc, ik zit nu nog in mijn verlof en het idee mijn jongste naar de opvang te brengen vind ik heel erg. vroeger was mijn moeder er altijd voor mij en dat voelde altijd heel veilig, wil mijn kinderne graag hetzelfde meegeven. blijde moeder blijde kids toch? wat ik graag zou willen weten is of jullie vanuit een vaste baan zijn gestopt of dat het geen bewuste keuze was. Het voelt voor mij zo dubbel om te stoppen omdat ik een vaste baan heb, en je daar eigenlijk heel blij mee moet zijn.... maar ben ik dus niet helemaal... groetjes lea
Hoi lea, ik snap je dilemma wel hoor. Ik had een vaste baan (was daar ook heel blij mee) en ik had zo tot aan mijn pensioen daar kunnen werken. Het fijne is dat het bij ons mogelijk is. Is natuurlijk wel ietsiepietsie minder uitgeven enzo maar dat vind ik totaal niet erg. Al voor dat ik zwanger werd hadden we dit al besloten... Ik vind het heel fijn om thuis te zijn...op dit moment voelt het goed! Daarnaast heb ik mijn eigen massagestudio aan huis dus dat hebben we altijd achter de hand zegmaar. Ow ik moet nu echt opschieten!!!! Doeidoei
elsie, fijn dat ie goed heeft geslapen, hoe gata het spelen nu? waterlelie, oh gezellig zeg...ja zag dat het 2 graden wordt!!(is) veel plezier met je neef! en ik duim echt voor je!! Lea, ja ik begrijp wel wat je bedoelt...ik deed ook gewoon vast werk, maar geen urencontract ofzo...en zou sowieso al stoppen toen we besloten er voor te gaan.. Ik hou erg van het thuis huisje-boompje-beestje leven...ben helemaal niet carriere gericht... Maargoed kan me voorstellen dat je het zo dubbel voelt...Ja wij wilden het gewoon zo dat we in elk geval van 1 salaris konden leven...of desnoooods dat ik 1 a 2 dgn bij verdien...dan is oma beschikbaar...maar tot op heden nog niet nodig, wellicht in de toekomst! Als jij zou blijven werken, is kdv/bso dan de enige opvang? of kan het ook familie zijn, dnek dat je daar een beter gevoel van zou krijge!?
@fafje hij ligt nu op zijn speelkleed en eerst moest ie huilen, maar nu ligt ie wel te spelen. @lea ik was bezig met een opleiding toen ik zwanger was, na een tijdje ging het niet meer en ben ik gestopt omdat ik toen ook al besloten had thuis te willen blijven, en daar ben ik heel blij mee.
bedankt voor jullie reacties tot dusver! wat snel... geen fam in de buurt, moeder wil wel incidenteel, maar niet op regelmatige basis. mijn dochter gaat nu naar de opvang, en daar heeft ze het super naar haar zin, maar na de vakantie dag gat ze naar de basisschool, de eerste schooldag moet ik werken en dan zou ze meteen naar de voorschoolse opvang en bso moeten, ik moet met kerst werken, mijn man met oud en nieuw, en vind dit echt vreselijk. ook dat ik dingen van mijn kind moet missen, bij speciale dagen er niet bij kan zijn omdat ik werk...... knap dat jullie dit weloverwogen beslist hebben, ik hou misschien teveel rekening met wat mensen vinden, stom he. soms ben ik echt een muts haha...
@lea ik zou het ook niet leuk vinden als je kind voor het eerst naar school gaat ze ook gelijk naar de voorschoolse en naschoolse opvang moet! ik heb stage gelopen op een bso en vond het soms best vervelend voor die hele kleintjes, want school is al zo vermoeiend voor ze.
lijkt mij dus ook na een dagje kinderopvang is ze nu al helemaal stuk, dus lijkt mij van gewoon school nog meer, laat staan de buitenschoolse activiteiten... volgens mij weet ik al wat ik moet doen........
lea, als het financieel haalbaar is, minder (of niet)te werken...waarom niet? je kan het in elk geval proberne, mss vindt je het vele thuiszitten op den duur vervelen, wie weet kan je dan iets anders doen, iets wat past bij de schema's van je kids?
idd als het haalbaar is zou ik het lekker doen! kan je dr lekker zelf naar school brengen enzo hoeft ze niet over te blijven!
goede middag! Lea, welkom meid! dubbel he je wilt niet stoppen met werken, maar ook lekker thuis zijn voor de kinderen. Als het financieel te doen is zou ik lekker thuis blijven en idd mijn moeder was ook altijd thuis voor ons en ik vond het heerlijk! En ik sluit mij ook aan bij de reacties van de andere meiden. Elsie, Renske kwam vanmkorgen weer netjes om 7 u. waterlelie, Veel plezier meid! Ik ga zo ff lekker wandelen met renske en Yoshi, moet voor 13:00 thuis zijn want wacht op een pakje, Heb mij zelf getrakteerd op een paar laarzen...zag gister leuke bij wehkamp en de prijs stond mij aan. Ben gek op echt leren laarzen van die plastic dingen heb ik er niet staan hihi erg he. Ik ga ons lekker warm kleden...
Hier ben ik weer! vanochtend met mijn vriendin gewinkeld, Luca met haar dochter bij mijn man achtergelaten. Hij had weer koorts vanochtend, dus waarschijnlijk morgen geen PSZ. Ik wil nu dat het goed over is, de griep! ook als het morgen weg is maar vanmiddag nog neit, wil ik toch dat hij thuisblijft en goed uitziekt, Het is volgens mij een hele vervelende griep die heerst. @tukker: Leuk hoor, nieuwe laarsen. Durf je dat? Ik zou niet weten welke maat en of ik ze pas. Doe je dat vaker zo bestellen? Ik heb wel eens laarsen online gekocht, maar die had ik in de winkel van te voren gepast. @lea:ik had vaste baan heb hem na mijn ouderschaspverlof opgezegd. Maar bij mij speelde andere dingen ook mee. Ik was aan het reintegreren en kon niet terug in mijn oude werk en moest intern gaan solliciteren en ondertussen op een vreemde werkplek beginnen. Nou financieel hadden we er wel al rekening mee gehouden dat ik wel zou stoppen met werken, maar in mijn hoofd wilde ik het wel proberen, dacht ik. Tot ik voor de keuze stond en bijna moest beginnen....Toen kon ik het niet en ben ik gestopt. Vond het wel moeilijk hoor. Ook merk je dat je in de ogen van anderen een minderheid bent. Want mama's moeten tegenwoordig werken. Maar bedenk maar aan wat JIJ wilt en niet wat anderen VINDEN. Zeker met je kindjes . Nou, ik ga luca zo in bed stoppen en even meten of hij nog koorts heeft.
sanna, beterschap vor Luca...echt een vervelende griep...iedereen hoor ik erover! zou em ook voor de zekerheid thuis houden...straks is er weer een kindje ziek daar en steekt ie luca weer aan! mirza had gister ene heel kort middagdutje gdaan(normaal 2a 3 uur)...pas om 1415u ging ie slapen..tot 1730! nu lijtk het er weer op...had em 1115u op bed gelegd, pas na ruim 3kwartier sliep ie..FF....nu toch maar eruit gehaald...lijtk klaar wakker...denk zodra ik de deur uitga straks dat ie dna weer als een blok in slaapvalt...gek kind
Fafje, Mirza slaapt beter als Renske overdag, Renske heeft nog maar 1 x 45 min geslapen vandaag. Ze had gepoept en ze moest in badje en na het badje had ze alweer honger. Net om 13:15/20 in bed gelegd en ze is nu weer wakker. Baal er soms wel van dat ze niet echt lekker achter elkaar doorslaapt overdag. Maar ze is dan soms om 17:00 doodop en wil gaan slapen. Maar ze slaapt s'nachts tot nu toe wel goed, en ze is er gelukkig niet schagerijnig van. Zal zo maar gaan kijken, misschien wel weer gepoept. Sannaa, Dit is de eerste x dat ik schoenen online heb besteld. Heb 2 paar laten komen. 1 paar hou ik wel die zitten wel goed, heb ze nu ff aan om te voelen hoe ze zitten. En beterschap voor Luca. Tis echt een rot griep wat heerst hoor!
AAAAAh ik baal Renske haar slaap cyclus wordt iedre x verstoord! Ze had een poep luier heb haar verschoont. En weer terug gelegd het is toch niet normaal dat een baby van 5 maanden maar 2x een klein uurtje slaapt! En dan kan ik haar straks weer zeker om 16:00 uur in bed leggen omdat ze doodop is. Ze gaat dan zo toch veel te vroeg de nacht in...ze ligt nu te jammeren dat ze het er niet mee eens is. Pfff ik haal haar zo maar weer op. Daardoor heeft ze ook een heel wisselend ritme. Zo moest ff klagen....terwijl zij best een makkelijk kindje is en altijd vrolijk, en als ze huilt dan is er ook echt wat...dus wat heb ik dan te klagen heh? Ach zal nog wel aan het ontzwangeren zijn.....
@tukker wat vervelend dat renske weinig slaapt overdag! sam slaapt meestal s'ochtends een half uurtje tussen de middag gemiddeld 2 uur en soms aan het einde van de middag nog een half uurtje en dan gaat ie om 19.00 naar bed tot de volgende ochtend.
He meiden, Lea, welkom meis, inderdaad als het haalbaar voor je is zou ik lekker thuisblijven. Waterlelie, mijn duimen draaien ook voor je morgen, succes meid!! Sannaa, he bah Luca alweer ziekjes, heel veel beterschap met hem! Tukker, hoe bevallen je laarzen? Fafje, hoe is het met Mirza, is ie al aan het rollen? Elsie, hoe gaat het met jouw? Ik ben vandaag de hele dag in Hengelo geweest, ik moet meedoen aan een reintergratie project elke donderdag tot eind mei hmmmm nou ja ik zal er maar niet teveel over zeggen Dus Chloé gaat vanafnu elke donderdag naar oma en opa, zal ze wel erg leuk vinden Chloé had vandaag wel last van haar prikjes, haar beetje was helemaal dik geworden en ze had er duidelijk pijn aan dus Jeroen had haar vanmiddag maar een zetpilletje gegeven, voor de rest gaat het wel, strakkies lekker douchen met haar
Hee palmie, helpen de pillen nog wel? Vind het super knap dat je het zo lang volhoudt!!!!! *klap in mijn handen*