Thuisblijfmama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamaMarije, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal!!

@fafje H.A. is mij aangeraden na de bv en wij hebben geen allergien, vooral omdat het licht verteerbaar is, dan hebben ze minder last van de overgang van bv naar fv.. (zo is het mij verteld door CB)

@waterlelie, bij werd standaard 10 dagen na het zetten van de pregnylspuit bloedgeprikt.. Vond het altijd wel prettig, was wel een gedoe want de kliniek waar ik onder behandeling was, was half uurtje rijden..

Hier was het een kort nachtje, Rienke is hartstikke verkouden alweer dus ik hoorde haar steeds hoesten en niezen, ze huilde niet maarja was wel wakker en ik dus ook..

Ik ga maar eens beginnen met de werkzaamheden, ik moet eten koken voor mijn schoonouders, de vriendin van mijn schoonvader zit met been in het gips en kan niks.. (en schoonvader kan niet koken ;)) En ik moet de kasten boven nog opruimen, heb gisteren een hoop in plastic bakken gedaan, kleertjes van Rienke die niet meer passen en mijn zwangerschapskleding maar uit de kast gehaald..

2. fafje

fafje Niet meer actief

@sandraske, een hoop te doen dus...en ahww verkouden baby is altijd zo sneu heh...mirza niest sinds gister , had em gisteravond ook maar ingesmeerd met Luuf...ik ben namelijk al weken verkouden en tot nu toe dan stook ik em blijkbaar niet aan..maar lijkt er nu wel aan te komen...gooi vanacht ook maar een uitje op zn kamer!

Oke ja en ik heb allerlei allergieen! alleen mirza reageert tot nu toe nergens nog op...heeft een heel goed zacht huidje etc, ook (nog) niet allergisch voor d ehond...of stof
    Denk eigenlijk ook HA dat ze gaan adviseren...maar ik zal hoogstwaarschijnlijk eerst nr 1 moeten gebruiken en daarna pas opvolgmelk...dat is toch ook best een overgang, sowieso ??

3. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Zo we hebben vandaag niets op schema staan altijd lekker ;)

Grrr de hond had alleen in de keuken geplast, terwijl ie om half 12 nog uit was geweest, ik word echt gestoord van die hond, hij zit al achter "slot en grendel" want hij heeft Dean 2 keer nu 2 keer gebeten (waarschuw maar toch) ik ben al maanden op zoek naar een nieuw baasje maar iedereen vind hem te oud (9 jaar terwijl ie makkelijk 16/17 kan worden!) en naar het asiel brengen vind ik zo zielig want daar zal ook iedereen hem te oud vinden en het feit dat ie niet met kleine kids kan werkt hem ook tegen (oudere kids gaat wel) maar hij word nerveus van kleintjes, onze andere hond die gaat als hij ze beu is naar de keuken en daar mogen de kids niet komen, das hun rustplek zeg maar.

Ik wou dat ik maar iemand vond die hem wilde hebben, gratis mogen ze hem hebben ik wil zelfs een jaar op proef en de kosten betalen maarja niemand wil.. :(

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook wel een hoop te doen, maar ik moet goed opletten dat ik het rustig aan doe en niet te veel achter elkaar wil doen. nu ga ik de was opvouwen.. joepie haha

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Duchess, ben het wel met je eens hoor het gaat hier inderdaad supersnel en ik kan het ook niet altijd bijhouden:)

Daarom tik ik maar even de dingen die ik nog weet.

Waterlelie, wat rot dat je je zo voelt meid, ik zou ook even bellen, baat het niet dan schaad het ook niet, dikke knuffel voor jouw terug en hopelijk voel je je snel weer een beetje vrolijk:)

Fafje, sjee meis wat lekker he de hele nacht doorgeslapen, misschien is dit wel het begin van iets goeds:)

Sylvia, gefeliciteerd met je neefje, sjee 25 weken is erg vroeg, hopelijk is het snel een heel sterk knulletje!

Ik heb denk ik een oplossing gevonden voor mijn misselijkheid, neem nu de tabletjes samen met een kom yogurt, tot nu toe ben ik dan een stuk minder misselijk:)

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als je met 6 maanden overgaat kan je meteen naar nummer 2 volgens mij, of wil je nu meteen afbouwen, je kan natuurlijk ook zo doen dat je sochtends en savonds BV blijft geven, overdag HA melk en bijvoeding zeg maar , altijd een beetje kwestie van aanvoelen..

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi leuk klusje!! NOT.. ik heb aan twee dingen een hekel, was opruimen (vouwen en strijken e.d.) en de afwas (wat bestaat uit vaatwasser in en uit ruimen) moet je nagaan als ik echt moest afwassen :p

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@isademi ik heb ook een hekel aan strijken, doe ik ook echt niet alleen afentoe een blouse van mijn vriend, en ik heb een hekel aan de badkamer schoonmaken.

@palmie wat fijn dat je minder misselijk bent met de yoghurt! hopen dat het zo blijft.

9. fafje

fafje Niet meer actief

palmie, ja heerlijk...heb ook het idee dat mn melk weer goed is zgemaar....hij stopt nu uit zichzelf en gaat praen als ie vol zit...betekent dus een tevreden baby..k maakte me eerst zorgen dat ie niet genoeg kreeg..maar tis weer goed...

isademi, ja eigenlijk wil ik ..als ie 6 mnd is klaar met afbouwen zijn, of bijna....wil dus iets eerder beginnen...dit betekent dat ik met nr 1 zal moeten beginnen toch...hij zit op 5 voedingen..en wil heel rustig afbouwen..

Ja met honden is het op zich wel normaal..zeker als het mss een dominant typje is, blijft lastig en niet in te schatten..

Wij hebben ook een heel dominante hond, maar tis echt mirza;s vriendinnetje...als ie op de grond speelt kijtk ze niet naar em om...en blijft heel netjes van het speelgoed af...ben benieuwd wat er gebeurd als ie echt kan kruipen, nu schuift ie alleen nog maar...

succes ermee, moeilijk hoor

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja hier ging het nog goed totdat ze gingen lopen, toen kwamen ze teveel in "zijn" gebied zeg maar en werd ie nerveus, hij heeft zoiezo een dominante tik idd.

@Elsie; ooh badkamer vind ik heerlijk, dat geeft een lekker resultaat en ruikt heerlijk, ik gebruik nu spullen van Mylene en dat werkt echt super en superweinig van nodig!

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou de was is opgevouwen, nu nog opruimen maar eerst ff zitten. wou de tante van mijn vader bellen, maar die neemt niet op. zij heeft hetzelfde mee gemaakt als ik nu dus dat is wel fijn als je kan praten erover.

12. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38

Balen zeg dat de andere hond niet met je kids kan...wat je andere hond doet is goed, als het teveel wortdt erbij weg gaan..doet de onze ook. je bent er nog wel donders gek mee als je hem al een jaar op proef wilt doen en ook nog kosten wilt betalen...wat voor een hond(je) is het dan?

Fafje, Ik zie dat je de bv gaat afbouwen en voor een brusje voor Mirza, leuk hoor! En vannacht goed in zijn bedje geslapen grote jongen hihi een pluim voor Mirza! En jij moet mischien nog wel meer wennen aan dit idee dan Mirza. Renske heeft lekker tot 6:30 geslapen. En we zij net een 30 min uit bed na Het ochtend dutje van Renske.

Waterlelie, Ik zou toch maar bellen voor je eigen gemoedsrust...want zo 2 weken in spannig lijkt mij niets...succes verder meid.

Sylvia, gefeliciteerd met je neefje..maar ook heel veel sterkte voor hem en zijn papa en mama en familie...En dat hij een vechtertje mag zijn.

Sandraske, Ik wil iedere x nog zeggen dat ik Rienke een erg leuke naam vind. En vervelend dat ze nu verkouden is...idd uitje op het kamertje en zoutoplossing voor het neusje om wat te verlichten. Gelukkig is Renske nog maar 1x verkouden geweest.

Ik ga renske zo de fles doen..en vanmiddag nog wat tel pleegen omdat we overstappen naar ziggo voor t.v internet en bellen..digitenne van KPN stoorde hiet teveel en na 2 jaar zijn we het zat. Huisje is aan kant alleen ff wat was weg vouwen in opruimen....

13. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    4,789
    620
    113
    Female
    Noord-Holland
    Nou, ik heb net gebeld hoor...
    Ik kan wel huilen:(
    Zegt mevrouw koekepeer dat je door pregnylprik altijd een eisprong hebt!
    Ik hoef me geen zorgen te maken, punt:(
    Ik moet het maar accepteren en 2 weken afwachten en duimen dat alles goed gaat...;)
    Ik weet me te herinneren ook op zp gelezen dat niet altijd een ei springt! Ik word gek:( Ik hoop echt dat mijn gevoel niet waar is en het gewoon volgens het boekje loopt....

14. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik wil niet dat mijn hondje wat me jaren overal doorheen heeft gesleept de prijs moet betalen voor onze keuze om voor kids te gaan, het is altijd gewoon goed gegaan maar hij is niet betrouwbaar genoeg zeg maar, het kan ook maanden goed gaan maarja 1 keer is genoeg.

Ik heb hem jarenlang gehad toen ik nog single was en ik heel erg last mijn chronische ziekte had (wat nu veel beter gaat) hij heeft me er echt door heen gesleept, en ik vind zoiezo niet dat je zomaar je hondje weg doet en als ik het al doe dan wil ik echt een goed nieuw thuis.

Het is een sheltie / jack russel kruising, een gecastreerde reu van net 9 jaar oud. Hij gaat goed met andere honden, oudere kids dus ook geen probleem, is echt zo'n troetelhondje.

Ik heb hem bij iemand vandaag die hem in een schuurtje had gestopt toen was ie 8 weken en zat ie al 4 weken alleen in een schuurtje (omdat eerder zijn moeder was verkocht) hij heeft hiervan gewoon een flinke knauw overgehouden en als ie bang / nerveus is kan ie gewoon raar uit de hoek komen, al heeft ie nog nooit echt doorgebeten, hij geeft een duidelijke waarschuwing.

Ik heb al tientallen mensen gemaild op marktplaats zelfs als ze een gratis hondje willen en geen kids hebben vinden ze hem nog te oud, er was iemand met een uitkering (was zelf ziek) dus die kon niet goed betalen, heb ik voorgesteld om de hondenbelasting bv te betalen maar ze vond hem te oud maar goed dan heeft ze naar mijn idee teveel eisen haha

Dus voorlopig hebben we de keuken helemaal dichtgemaakt, vind het alleen zielig voor de andere hond die zit nu ook meer hierin, omdat ik het anders weer zielig vind haha (muts dat ik ben :p )

15. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

Ik zet mijn duimmachine voor je aan meid, altijd zo rot als ze zo onpersoonlijk doen aan de telefoon!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@waterlelie wat vervelend zeg dat je dan toch 2 weken moet wachten! hoop dat je ze dan toch een beetje goed door komt.

17. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb twee keer gehad dat ik geen eisprong had met Pregnyl!! Het liefst zou je zo'n mevrouw door de telefoon een draai om haar oren verkopen! Sjongejonge zei heeft makkelijk lullen, ze zit niet met een rotgevoel en jij wel!

@tukker dankjewel! We hadden eerst Rieneke maar toen kwam het songfestival met dat achterlijke liedje dus de naam veranderd en daar zijn we superblij mee.. Rienke is vernoemd naar de moeder van mijn man, Riny, ze leeft niet meer helaas.

Rienke heeft drie uur ontroostbaar gehuild vanmorgen, ze slaapt nu eindelijk.. Ze heeft een beetje verhoging en ze zit vol met snot, heb nu een ui op haar kamertje gezet, Luuf gesmeerd en bij iedere voeding neussprayen..

18. fafje

fafje Niet meer actief

waterlelie, nouuuuu wat een domper...
    hmm mss een schrale troost..maar je weet wa het is met internet heh....mensen posten eerder de slechte ervaringen dna de goeie...en komen juist op internet zoeken naar soort gelijke verhalen ....
    Dus blijf positief...zij zegt dat niet zomaar...waarschijnlijk is het 99% dat altijd eisprong heeft en 1% niet...en wij duimen allemaal dus kom op!! :D
    MAak een lekker bakkie voor jezelf en eet ff een reep chocola...:p

tukker, oh renske heeft ook goed geslapen! Ga je er dan ehct uit 0630...ik tot nu toe wel..maar soms is er die verleiding, om hem gewoon bij me in te nemen, te voeden en kijken of ie nog door wilt slapen :p

19. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Isademi, wat vervelend zeg van je hond, hoop dat je snel een goed baasje vind!

Sandraske, beterschap met je meisje!

Elsie, voel je je iets beter vandaag?

Waterlelie, kop op meid, weer een dikke knuffel vanaf deze kant!

20. fafje

fafje Niet meer actief

even een spam, moet zo lachen om deze foto...DAT HAAAR...dit gebeurd er nou, als ik mirza's haar na het badje naar achter kam..en hij vervolgens gaat slapen..dan wordt ie zo wakker :p

View attachment 126627

Share This Page