Jep daar tegenover zit ons bedrijf (tenminste nog in aanbouw ) zijn superaardig daar (vind ik) ik heb er ook bij gelopen, niet vanwege vruchtbaarheid of iets maar heb donorschap overwogen (in de zin van BAM mama voordat ik Martin ontmoet heb) vandaar... alleen toen zaten ze nog in De Mortel..
Hoi! Het is erg gezellig hier! heb nu een meisje over de vloer in plaats van een jongen. Lekkere kletsmajoor. Zit aan tafeltje een broodje te eten en hele verhalen te houden. Zo lief!! (luca is heerlijk slapen, want PSZ is zoooo vermoeiend) Haha! Meisjes zijn ook zo lief!
meiden, ik heb weer even een klein dipje, dan denk ik waarom heb ik nou zo weinig energie en waarom heb ik last van paniekaanvallen? zou het allemaal goed komen? tuurlijk weet ik ergens wel dat het goed komt, maar dat is zo vervelend van die dipjes!
@elsie: DIpjes horen erbij, weet je: Eerst heb je bijvoorbeeld elke dag een dip, maar langzaam aan worden ze minder en heb je ze opeens om de dag en de week erop nog maar 3 keer in de week. En voor je het weet is het nog maar een keer per maand... Echt hoor! Je merkt het zelf niet, omdat je 'erin' zit, maar toch gaat het langzaam beter. OOk bijvoorbeeld omdat je weer wat kan genieten van dingen, terwijl dat eerst niet zo makkelijk ging. Let op de positieve dingen!
@sannaa ik weet idd dat ze erbij horen! als ik een dipje heb probeer ik meestal juist wat te gaan doen om me weer goed te voelen. ook ga ik een cursus volgen het het kleur je leven en is via internet te volgen.
ik heb ook echt een dip.. wij zitten al een hele tijd in zwaar vaarwater, een zakelijk geschil en dus ook privé is het lastig (geen financiële problemen hoor maar ik kan er nog weinig over zeggen).. en dan hebben we Rienke er nog bij gekregen, hormomen enz.. Alles vergt zoveel energie dat het me nu beetje begint op te breken en ik weet niet hoe lang ik het nog ga trekken op deze manier maarja hopelijk komt er snel een oplossing.. heb net een paar klachtenmails verstuurd, eentje naar difrax, eentje naar Kruidvat.. En ik heb een mail gestuurd naar een bieder op marktplaats, die zou het artikel van de week op komen halen maar kwam weer niet opdagen, afspraak was al drie keer verzet en nu was ik het beu dus heb een gepeperde mail gestuurd. Lucht wel weer even op.. @elsie tuurlijk komt alles goed, sterkte met je dip @isademi wat voor bedrijf hebben jullie? mijn man heeft een autobedrijf
@sandraske het komt ook wel weer goed, dat weet ik! maar soms is het lastig en ben nu ook ongesteld dus weer hormomen enzo en dat versterkt het echt erg.
@elsie: oh ja dat maakt veel uit!! Ik ben altijd veel emotioneler dan, dus daaraan merkt mijn man al meteen heo laat het is...
@sannaa ik heb er normaal nooit zo'n last van, maar nu dus wel helaas zal er dus maar even doorheen moeten denk ik.
@sandraske; wij leggen tennisbanen aan, onderhouden deze en richten diverse type sportvelden in.. niet alledaags in elk geval @elsie; ik heb geen postnatale depressie gehad maar wel een normale en heb veel steun gehad aan medicatie (lichte vorm) het maakt de golven (dipje, beter) wat rustiger en maakt je rustiger in je hoofd, ik heb het jarenlang gebruikt omdat ik snel depressief kan worden door mijn chronische ziekte (met ME ben je altijd moe en heb je elke dag pijn dus depressief worden is dan best aannemelijk zeg maar) ik ben er nu alweer een hele tijd vanaf (ook heerlijk trouwens) IK gebruik nu mijn kids als AD medicatie het helpt echt vroeger toen ik nog single was kon ik gewoon dingen niet goed overzien, ik had een slecht ritme en zag geen reden om uit bed te komen.. Ik gebruik nu een "streng" schema, dus elke dag alles op dezelfde tijd, dat is vertrouwd en werkt heel goed ook bij mensen met een dip, omdat je dan weet wat je moet doen e.d. je hebt vastigheid. Ik zeg niet dat je aan de medicatie moet gaan maar er zijn een hoop manieren om met alles om te gaan, je moet het in elk geval niet zo alleen willen doen, hulp vragen is geen verkeerd iets en misschien denk je "hey qua ritme kan ik misschien wat meer aan doen" een kind onder 1 jaar is zoiezo iets heftigs hoor! Al die hormonen, een kind, alles op zijn kop zeg maar! Geef jezelf ook de tijd je hoeft niet perfect ofzo te zijn, en als je je overweldigd voelt door bv klusjes, schrijf alles op een lijst dat maakt je hoofd leeg, alle beetjes helpen moet je maar denken
haha wel herkenbaar, gisteren heb ik staan janken om een paar oorbellen van mijn dochter waar waarschijnlijk een van door het putje is gespoeld.. Ik dacht jemig wat heb ik toch een pijn in mijn buik vandaag en jahoor ongesteld, dat word vanavond een flinke reep chocolade!!!
@isademi ik heb al een schema gemaakt qwa huishouden, maar soms is het zo moeilijk om te doen, want de grote dingen in huis kosten me gewoon te veel energie nu. vanmorgen had ik mijn bed afgehaald en toen mijn schoonmoeder sam kwam halen gevraagd of ze me wilde helpen met opmaken, dat heeft ze gedaan. misschien moet ik naar haar toe ook duidelijker zijn wat ze voor me kan doen, dus niet vragen of ze me in huis wil helpen, vragen of ze bijv de badkamer schoon wil maken. hoelang heeft het bij jou geduurt? ik had van de huisarts wel medicijnen voorgeschreven gekregen, maar ben zo bang dat het al mijn gevoelens afvlakt, en nu ging het al een stukje beter, alleen nu dus een dipje maar dat zal wel komen doordat ik ongesteld ben, denk dat ik daar ook even doorheen moet.
Ik ben ook depressief-achtig geweest en heb AD geslikt. Noooit meer!!!!! Ik heb ook een chronische ziekte, ben snel moe en zo en idd daardoor sneller neerslachtig, maar een ding weet ik wel, zolang ik het kan voorkomen (je weet nooit wat er gebeurt) zal ik geen AD meer slikken. Troep! Ik ben er dankzij mijn zwangerschap van Luca mee gestopt en vond de afbouwverschijnselen zo eng, dat ik dat echt neit meer zal slikken. Dan maar harder proberen zelf eruit te komen. Ze geven het tegenwoordig ook niet zomaar meer, geloof ik. Maar goed dat is mijn mening. Ik weet dat het soms echt neit anders kan, maar ik vlakte er wel van af en kon niet meer echt vanbinnen lachen. Dat besefte ik pas toen ik ermee gestopt was. Dus elsie: wat je zegt is duidelijker zijn naar je schoonmoeder zal zeker helpen. Ook vragen of je samen kunt doen, zo van: wil je me helpen met de badkamer? dat oogt voor haar waarschijnlijk actiever en vindt ze vast prettig.
@sannaa precies! ik ga echt nooit aan de ad! ik ben echt nog wel vrolijk, nu ben ik gewoon ongesteld en dan door die hormonen, maar ik kom hier mijn afleiding wel even zoeken dan haha en vanavond maar iets leuks op tv kijken. ik probeer ook om er zelf uit te komen, dat is de vorige keer ook gelukt dus waarom nu niet? gelukkig heb ik veel steun van mijn ouders en vriend en ik hoop dat als ik het anders ga vragen aan mijn schoonmoeder dat die druk dan ook weg is.
@elsie: als je het zo al kunt bekijken, ben je al een heel eind op weg hoor! Lijkt me een goede instelling!
@sannaa ik denk dat het accepteren van de situatie gewoon belangrijk is anders zit je jezelf zo in de weg! iedere keer als ik een dipje heb ga ik even wat vrolijks doen en dat kom ik er sneller weer uit of ik bel even iemand die me kan helpen.
@elsie: ja, dat is goed! Even afleiding en iets leuks doen, en bellen! Ik ga ook vaak even bellen als ik iets anders wil horen dan mijn eigne gedachten...
@sannaa ja idd je hoort steeds je eigen gedachten als je veel met je kindje thuis bent. jij kan met luca iets leuks gaan doen, spelen met sam is ook leuk hoor en dat zal ook steeds leuker worden en drukker
Hoelang het heeft geduurd, ja het heeft nooit echt een einde voor mij, ik heb er alleen mee leren omgaan (dat duurde dan een paar jaar maar in totaal heel mijn leven al ziek) Ik had eerst zwaardere AD die waren me te heftig vond ik helemaal niets, maar toen een lichtere gekregen en die waren perfect (ook geen afkickverschijnselen bij het stoppen / afbouwen eigenlijk, bij die andere wel heel erg, dus je moet echt het goede soort voor je hebben) Ik denk idd dat je duidelijker moet zijn naar de mensen die je helpen, je "meehelpen" is een vage term terwijl een duidelijke taak makkelijk is Das wel een goede van je vind ik!!
haha ik forum, ik beheer diverse forums (zet ze zelf op) en ontwerp websites en webshops enzo houd me een beetje bezig. Maar ga ook heerlijk naar buiten, even wandelen en heb zo'n cluppie bij het consultatiebureau 1 keer per week ontmoeten moeders elkaar daar en kunnen de kindjes met elkaar spelen, is vanaf 0 jaar, beetje voor thuisblijfmama's, dan bespreken we even alles, opvoeding, nieuws, haarkapsels e.d. maar dan ben je er even uit) Ik ga natuurlijk ook naar PSZ en logopedie als ze ouder worden dan word dat wel beter moet ik zeggen!!