Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Oh wat gezellig een thuisblijf-mama-topic!
    Mag ik ook meedoen? Jullie zijn zo te zien nog niet zo lang aan het kletsen (wel veel :))? Of was er al een eerder topic?

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dit is het eerste topic.
    we zijn nog niet zolang aan het kletsen idd maar wel veel! soms is het niet bij te houden haha

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd soms is het niet bij te houden, maar als ik de tijd hbe (zoals nu :p ) valt het wel mee, hahaha.

Welkom, trouwens!

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja vandaag kan ik het redelijk bijhouden! maar van het weekend toen de dochter van mijn vriend er ook was had ik weinig tijd en moest ik wel een paar pagina's bijlezen!

idd welkom!

5. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Leuk, wil wel meedoen met een vers nieuw groepje! Hahah! :)

Ik ben Thirza, 25 jaar, moeder van Aaron (februari 2008 ) en Iris (oktober 2009).
    Ik werk wel, maar ongeveer 10 tot 20 uur per MAAND. Dus ik ben wel grotendeels thuisblijf mama :). Ik ben verpleegkundige in een verpleeghuis. Ik werk als oproepkracht. Dus wanneer er eens iemand ziek is en wanneer ik kan. Weinig maar wel leuk even tussendoor!

6. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Tnx voor het welkom!
    Ik neem niet de moeite om terug te lezen hoor! Ik val gewoon lekker hier in huis!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Thirza
    welkom:D
    Zijn idd niet veel uren.. Bevalt het? Thuisblijven bedoel ik;)

Elsie
    wat een mooie foto!! schatje hoor!

Lenn wil niet met me spelen:( Sjeest met de kinderstoel door de kamer:D

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@roeltje thnx! ja het is echt een schatje. had hem net ook voor het eerst in de kinderstoel gezet wel met een kussen achterhem anders kon het nog niet. Bekijk bijlage 110141

9. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    @Roeltje, ja het thuisblijven bevalt echt prima! Ik geniet volop van mijn kids! Hoewel het wel erg vermoeiend kan zijn soms! Ze zijn nog maar 1 en 2 jaar oud. En Iris kan nu net lopen, dus Aaron duwt haar regelmatig om wat tot geĆÆrriteerde huilbuien kan leiden!
    Ik geniet savonds extra van de rust in huis! Hahaha! Maar nee, ik zou het fulltime mama zijn niet graag willen ruilen voor een parttime baan!

10. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    @elsie22 Wat een scheetje! Heerlijk!

Ik ga even mijn kids in bed leggen! Ze zijn beide een beetje ziek, dus lekker vroeg hun nest in!
    Tot straks!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wat een leuke foto!

Hebben jullie nou nooit dat gevoel van eenzaamheid?
    Nu voel ik me weer prima, maar het kan maar zo zijn dat ik volgende week echt weer zo'n rotdag heb (ehh, meestal zijn het er meer achter elkaar)
    Blijf maar twijfelen of ik haar naar een gastouder wil doen of niet... Het gaat dan om 4 maximaal 8 uurtjes in de week.. pfff. Moeilijk hoor!!

12. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    @Duchess Ja dat gevoel van eenzaamheid ken ik wel! Vooral als de kindjes ziek zijn en je dus helemaal gedwongen thuis zit. Dan zie ik de hele dag geen normaal volwassen mens! Heel vervelend! (behalve mijn man dan 'savonds).
    Daarom ben ik nu heel bewust dingen aan het doen die ik leuk vind om de doen, buiten mijn kinderen om.
    Zo ga ik vanavond naar yoga. En vrijdagavond ben ik met twee vriendinnen aan het breien (niet lachen, haha).
    Ik denk sowieso dat het als fulltime-mama heel belangrijk is om voor jezelf dingen te blijven doen.

13. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Nou goed ik ga naar yoga! Ik kom vanavond nog wel even gluren hier! :)
    Bye

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Thirza
    Veel plezier vanavond!

Duches
    Herken het wel hoor.. Af en toe zit er een dag tussen dat ik denk: Wat doe ik in godsnaam thuis? Meestal is het de dag erna wel over en blijf ik gewoon genieten van Lenn;)
    Maar ik zit constant alleen.. Pas op vrijdagavond is mn man weer thuis en die breng ik op maandagochtend weer weg..
    Familie woont 30 minuten verderop.. Dagjes weg doordeweeks doe ik dus ook niet, de rest in de omgeving werkt gewoon..

15. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    @ thirza welkom! Hey leuk 2 kindje een jongen en een meisje!
    wil je nog meer kindje's of houd je het hier bij?

Elsie Leuke foto's van sam! wat kijkt hij lekker wijs hihi schatje hoor!

Lenn wil niet met me spelen:( Sjeest met de kinderstoel door de kamer:D Flauw hoor Roeltje dat hij niet met je wil spelen!

Ik ga zo Renske de fles geven en dan gaat ze het bed in. en dan ga ik lekker douchen en mijn nieuwe creme uitproberen die ik vanmiddag in de stad heb gekocht.

Renske krijgt Kruidvat standaard voeding, scheelt een hoop met de merk voeding ;). Wat krijgt sam elsie ben gewoon benieuwd..

16. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Ben nog niet weg :). Maar ik heb me wel al omgekleed!
    Tukker, ik wil heel graag nog een derde. Maar mijn man liever niet. Dus ik denk dat het hier wel bij blijft. Ik ben zo ook heel tevreden hoor. Die enorm rommelende eierstokken heb ik niet meer. Dus zo is het ook wel goed. maar als hij nog wil dan zeg ik geen nee! :).

Voeding. Hier gebruik ik ook eigenmerk van kruidvat of jumbo. de eerste 6 maanden gebruikte ik nutrilon. Maar ik vraag me nu af waarom ik dat heb gedaan? Gewoon weggegooid geld denk ik! Bij een volgende wordt het eigenmerk! Net zo goed!

Kindjes zijn onrustig vanavond. Zijn beide snipverkouden, ik denk dat het daar aan ligt. Ben blij dat ik zo de deur uit ga! Laat ik Erik lekker met twee huilebalkjes zitten :D. Voor mij even rust!
    Ach, vannacht zit ik weer met de brokken!

Nou nu moet ik echt weg! Bye!

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ thirza: welkom! Hoe was je yoga? Ik ga binnenkort met zw.sch.yoga beginnen, kan er nu al naar uitkijken!

@ voeding: toen Lucas nog opvolgmelk kreeg (na 7,5 mnd bv) kocht ik altijd groot in en maar net degene die in de aanbieding was, slecht he... ;) Heb geloof ik Bambix, Friso en nog iets anders gehad, maar dat weet ik eventjes niet meer. Lucas maakte het iig niet uit!

@ kindjes: och, wat hebben we toch allemaal een heerlijk kroost he? Als ik idd die kleintjes zie zoals Renske, dan denk ik ook: smelt... Over een tijdje mogen we weer! Wat is het dan lang geleden dat Lucas er zo bij lag!

@ gevoel van eenzaamheid: jazeker, hier ook wel hoor! Tis hier meestal zo dat op het moment dat het me dreigt op te slokken, het de volgende dag ineens beter gaat en we er lekker op uit kunnen. Weet eigenlijk niet waarom dat is. Maar als jij het gevoel hebt dat je de kleine beter een dag naar de gastouder kunt brengen, wat houdt je dan tegen? Het principe?

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

O, wat gaan we hard! Dat hou ik niet bij hoor om op iedereen te reageren, sorry!

Zag wel wat mooie koppies voorbij komen!

Eenzaam voel ik me soms ook wel, ik woon afgelegen in een buurtschap, maar heb mijn beesten die me gezelschap houden (2 honden, 2 geiten, kippen en konijnen en wat katten die niet van mij zijn en niet binnen komen). Maar vandaag als het zo'n grauwe dag is en zoonlief is echt ziek en dus vervelend (wil niks en brult de hele dag) dan duurt de dag wel lang hoor... Mijn man is nooit voor 18.30 uur thuis, maar toen ik om 16.30 uur belde, stond hij binnen een half uur voor de deur, dat was wel fijn.

Ik weet niet wie er kinderen heeft van 1,5 maar wat is nou leuk om binnen te doen? Zoonlief kon hele goed zelf spelen, maar momenteel kan hij nog niet 3 tellen zijn aandacht ergens bij houden en gooit de houten puzzel of de duplo dan boos de kamer door of gaat rennen en aan de keukenkastjes trekken, de koelkast open gooien met duplo op de ramen rammen, etc.

Dan duren de dagen wel lang ja...

19. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

#379 MamaMarije, 23 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2010
    @ Zogelukkig: zoon van ruim 14 mnd, mag dat ook? Ik weet het niet, misschien dingetjes zoals kleuren en vingerverven? Zou je zoontje dat wat vinden? Ik ga ermee beginnen vanaf Sinterklaas, hahaha, want dan krijgt ie de spulletjes ;)
    Kan hij een beetje dansen op kinderliedjes?

Ik vind het ook heel moeilijk om echt activiteiten te beginnen. Meestal is buiten de beste oplossing, maar ja... met een ziek kind...

Die stormneigingen van zo'n kleine man ken ik maar al te goed helaas... Hier was het drama vandaag en heb ik mijn 'good old friend' babytv even van stal gehaald. Had het echt nodig (hij en ik allebei trouwens...)!

20. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Thirza welcome to the club en yoga ze he;)

Ja ik ben ook vaak eenzaam en zit alleen thuis, heb geen auto dus dat echt balen maar ja niets aan te doen.
    En nou komt er ook nog eens heel leuk weer aan, sneeeeeeeeeeeuw bleeehhhhh kan ik helemaal niet meer weg!
    Denk niet dat ik er vanavond veel ben, vriendlief gaat weer mixen...

Lekker met ChloƩ gedouched en ze heeft me niet gebeten hahaha ze vond het heerlijk!

Deel Deze Pagina