Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hihi ja als ze nooit tranen hebben is dat ook niet handig nee. Dan zijn er weer andere dingen die je in de gaten kunt houden (zoals het fontanelletje bijvoorbeeld :p )

Fafje, dus je gaat nu al afbouwen? Ga je niet voor 6 mnd exclusief borstvoeding? Dat dacht ik. :)
    Fijn dat het beter gaat met hem, en goed gegroeit zie ik!! Goed hoor.

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja gelukkig had onze Dean een krater op zijn hoofd (echt een mega fontanel maar goed zijn hoofd was ook 37 cm bij de geboorte!!)

Onze Miley had dan weer een extreem kleine fontanel die kinderarsten met hun handen bijna niet gevonden kregen (ook extra controles voor gehad omdat ze anders ruimte moeten maken natuurlijk) maar die huilde gelukkig MET tranen (nouja niet te vaak gelukkig haha)

Maar er zijn een hoop andere methodes idd, plasluiers vind ik altijd een goede en even je vinger in beentje drukken en kijken hoe lang het blijft staan e.d.

3. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, ja weetje wat het is ik wil graag met 6 mnd gewoon met bijvoeding beginnen...of iets later als het nodig is...wil dat hij de fles en de voeding gewoon helemaal lekker goed pakt...dus begin gewoon iets eerder...maar ik ga het echt heel rustig doen, mss 5 dgn per voeding...of zo..
    anders moet ie EN wennen aan de fles en aan de kv en aan de bijvoeding...of ik moet pas met 7 mnd aan bijvoeding beginnen...wil zn darmpjes even rustig de tijd geven..

tenminste dat is mn theorie hahah...

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Geen idee hoe ik dat zou doen, ik zou denk ik zelf beginnen met 1 voeding 50/50 geven voor minimaal een week en dan bv 2 voedingen 50/50 geven en dan zou ik die 2 voedingen per dag gaan ophogen naar bv 25/75 en dan weer een week volhouden (dan ben je al 3 weken verder en dan in de 4e week 2 complete FV flessen geven zeg maar en vanaf daar kan je bv ook een groentehapje (is beter om met groente te beginnen voor darmen en smaakontwikkeling) gaan proberen. dan ben je een maandje verder zeg maar en geef je EN bijvoeding EN 2 FV flessen per dag, zo zou ik het denk ik opbouwen..

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kweetniet, hoe ik het zou doen. Heb me er nooit in verdiept natuurlijk hihi..
    Ik zou denk ik hier bij de lactatiekundige eens vragen om tips.
    Ik zou zelf wel gaan voor 6 mnd exclusief BV en dan liever wat later beginnen met bijvoeding denk ik. Maar ik vond zelf de 6 maanden halen ook heel erg belangrijk, voor mijn gevoel.

Ik ga mn bedje opzoeken, welterusten dames!

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen meiden!

hier wel weer redelijk goed geslapen! sam werd om 6.45 wakker! daarna nog tot kwart voor 8 in bed gelegen.
    vanmiddag komt de dochter van mijn vriend weer dus dat word weer een druk weekend.

fijne dag!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Goedemorgen allemaal!

Was een heerlijke rustige nacht, ik schrok vanmorgen wakker om 6.45 uur van de wekken van mijn man! Rienke werd om 7.00 uur wakker..

Om half tien moet ik met Rienke bij de fysio zijn, hoofdje opmeten dus ik hoop dat ze een beetje meewerkt, vorige keer was echt dikke ellende..

Vanmiddag ga ik met Rienke naar mijn peetoom die jarig is.. en misschien daarna nog even naar Den Bosch als ik zin heb, kijken of ik nog wat kan vinden in de opruiming.. Alleen moet ik even kijken waar ik mijn auto parkeer want ik durf niet in de lift in een parkeergarage..

8. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Dank jullie wel voor al jullie felicitaties zowel hier als op hyves, superleuk!!
    Chloé heeft een geweldig leuke dag gehad met fantastische cadeau's:D
    We hadden het huis helemaal versiert met slingers en balonnen dus toen ik sochtens met haar beneden kwam keek ze haar ogen uit en werd er al helemaal happy van!
    Opa, opa en oma kwamen smorgens en toen hebben we ook gelijk de taart en cadeaus gegeven.
    De taart vond ze maar raar en ze heeft dan ook niet echt gesmeerd en de cadeaus( boerderij van little people, leuk nijlpaard dat geluid maakt, een mooie blokkenkar en een popje met speen)!
    Ze vond alles helemaal leuk gelukkig en heeft er veel mee gespeeld.
    Mag natuurlijk niet vergeten dat ze de geweldige autostoel ook nog heeft gekregen van mijn vader!
    Smiddag kwamen mijn schoonzusje en de 2 kinderen met een hele leuke loopfiets van woezel en pip aan.
    Al met al was ze savonds helemaal kapot want ze had maar 2 kleine slaapjes gedaan en heeft heerlijk geslapen tot 07.00, pfffff mijn kleine meid is al 1 jaar!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oooh geweldig Palmie, heb je zelf ook genoten van de dag? Is het echt zo emo als ze zeggen? :D
    Wat een lieve foto van je meisje, super. 1 jaar alweer, wat gaat het hard he.

Goedemorgen allemaal trouwens. Allemaal goede nachtjes dus.
    Hier ook geslapen van 20.00 tot 07.10. Heerlijk. (mama natuurlijk niet vanaf 20.00 dat begrijp je wel he haha)

10. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Duchess, ik moest wel veel denken aan vorig jaar maar was niet echt heel emo, ben ik misschien ietsje te nuchter voor hahaha
    En ik heb zeker genoten, geweldig!

11. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Jajaj Palmie, gaat snel allemaal he!:D Ik hoop dat jezelf ook genoten hebt van alle aandacht;)
    Kan me voorstellen dat ze bekaf was, is natuurlijk best veel voor zo'n kleine mensje:)
    Wat is ze trouwens verwend zeg! Hier is speelgoed van Little people ook erg populair!

Hier is onze kleine poekie sinds gisterochtend ziek:( erg verkouden, koorts en hees. ze is noooooit ziek dus dit was wel een primeurtje;)
    Ach ja een beetje weerstand opbouwen is zo verkeerd nog niet!
    Morgen heb ik een massageklant maar als ze nog zo ziekjes is stuur ik mijn vriend en Emma echt niet de deur uit....dan maar cancelen!
    Ik hoop zo dat ik morgen ongi word. Niet dat ik iets voel hoor;) maar ik word altijd 12/13 dagen na Pregnyl ongi. Zo niet zondag testen en dan gelijk de maandag de 14e naar het zkh voor bloedtest....zodat ik eerder kan beginnen aan de Provera-kuurtje.

We blijven thuis vandaag. Had toen het prachtig lente weer was al bloemen en planten gehaald voor in de voortuin. Ik kan echt genieten van een beetje tuinieren enzo:D Laat de lente maar beginnen!!!!!

Nou lieffies, fijne dag allemaal!!!!!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@palmie wat een lieve foto!! en fijn dat jullie een leuke dag gehad hebben.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    net bij de fysio geweest met Rienke en de afplatting is erger geworden.. We moeten nu beslissen of Rienke een helmpje gaat krijgen of niet, het is een twijfelgevalletje.. Ik baal er echt stevig van, heb het gevoel dat al het geoefen voor niks is geweest...

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sandraske snap dat je ervan baalt dat ze misschien een helmpje moet!! sam had ook een afplatting en toen zijn we goed op gaan letten en nu is het veel minder, maar helaas kan het soms niet anders denk ik.

sam is weer op zijn buik gerold en wil volgens mij naar voren kruipen haha!! hij vind het wel steeds leuker om op zijn buik te spelen.

15. fafje

fafje Niet meer actief

hoi allemaal!!

aaaahhhh die lieve Cloé jeetje zeg 1 jaar...how sweet :D en super dat zij zo genoten heeft, heerijk!

Yasemin ook weer heerlijk geslapen..
    MIrza wat onrustig..werd wakker om 00u...moest em weer in slaap helpen van naast het bed...btj kriebele op zn bolletje en weg was ie..
    Daarna om 3 uur btj huilen, honger...dus hup bij mij in bed...en heb em daar maar gelaten, hij viel zo heerlijk in slaap in mn armen! En ja hoor uitgeslapen tot 9!! :D:D

dacht ff huisje schoonmaken, krege de kolde rin me kop heb gelijk echt allerlei dingne uitgezocht en echt grote schoonmaak gehouden! Ben nog niet klaar, zo grote boodschappen halen! nu ff bakkie en opmaken, net gedoucht

16. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Tukker, hoe is het meid, alweer een beetje afgekoeld?:p Geeft niks hoor ik denk dat wij dat ook vaak genoeg hebben dat de kleine dingen erg irriteren, je wil niet weten hoe het mij daarmee vergaan is de afgelopen weken hahaha:$:D
    Hoe was het bij de bejaartjes?

Elsie, hoe is het met jouw, las dat je vriend niet mee kon naar de psycholoog?

Fafje, jeeeej wat doet Mirza het goed!

Isademi, hoe is het met Miley der oortje?

Sandraske, Chloé heeft ook 5 maanden een helmpje gehad en had er totaal geen last van, wel weer een mooi rond bolletje:)

Wij hebben vanmiddag een buggy gekocht, wat een ideaal ding en je kan hem zo makkelijk in en uit klappen, geweldig.
    De kinderwagen en maxi cosi zetten we mooi te koop op internet:D
    Vanmorgen naar de fysio geweest met Chloé voor de laatste meting en hij vond haar hoofdje erg mooi geworden, verder ontwikkeld ze goed, ze zit net tegen de lijn aan van wat ze moet kunnen dus dat is op zich wel heel netjes!
    Vanmiddag even naar de stad de nieuwe buggy uitproberen.:D

17. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, meid ik las idd je topic...balen zeg...ook balen dat het verergert...bij ons was dat ook, maar wij waren al met 2,5 mnd bij de fysio...toen werd het erger rond 3 mnd, en toen ben ik heel fanatiek hem op zn zij laten slapen..daardoor is heel die schuine afplatting helemaal weg...en de voorkeurshoduign wa smet 3 mnd sowieso al verwdwenen..Maarja daar heb je niks aan, wnat jouw kindje is alweer ouder en rolt natuurlijk enz...is nu heel link..
    Super lastige keus lijkt t me...mijn kinderfysio gelooft er helemaal niet in ...zij zegt dat die helmpjes wel degelijk helpen met verschil van vandaag en morgen maar over een jaar gezien, weinig veranderd...omdat het hoofd ook een eigen groei heeft...en het verder niets medisch aan kan richten ...in elk geval daar is niets wetenschappelijks over bewezen OFZIETS hoor..
    zolang de voorkeur maar wordt verholpen...tjaaaa maar aan de andere kant, kijk naar Palmie's Cloé....heeft totaal geen last ervan, helemaal mooi rond hoofdje en maar 5 mnd...dan zou Rienke er in feite vor een jaar klaar mee zijn...ook wel een fijne gedachte..

waterlelie, hopelijk wordt je ongi ja of niet natuurlijk..maar dna kan je in elk geval weer verder..
    Ahhw emma ziekjes ook..beterschap! veel plezier met het tuinieren :D

Tukker, hoe was het in het bejaardenhuis?

Palmie, oh lekker het gemak van een buggy, klinkt idd heel relax! veel plezier ermee!! Wat is Cloé's haar eigenlijk lang geworden???!!

Duchess, hoe was Yasemin eigenlijk ngo na dat korte dutje ??

@hier, Mirza lijkt trouwens nu weer even wat minder last van de kwaaltjes te hebben, laleen nog veel bijten, maar lijtk zich wel lekkerder te voelen...slaapt trouwens wel meer!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sandraske, wat balen zeg. Hier ook een plat koppie... Nooit laten meten. Maar het is nog steeds best plat, maar al veeeeel beter dan toen ze een maand of 3 was, toen was het gewoon echt recht. Yasemin ligt sinds ze een maand of 6 is nooit meer op haar rug, ook in bed slaapt ze op haar zij of buik, en daar is het wel flink van verbeterd.

Palmie een buggy gekocht. Welke heb je gekocht?
    Ik wil binnenkort een Quinny Zapp gaan halen denk ik. Maar wil eigenlijk mijn wandelwagen blijven gebruiken, en dan de buggy voor op de fiets. Heb vorige week ook een fietsstoeltje gekocht. Nu nog mijn banden plakken, want die zijn allebei lek haha!

Fafje, Yasemin was gister gelukkig wel erg gezellig. Omdat we bij mijn vriendin waren waar alles weer leuk en nieuw is hihi. Op de terugweg in de auto viel ze in slaap dus ook savonds was ze nog gezellig, gelukkig! Alleen toen ik aan het koken was, was het drama. Maar tegenwoordig laat ik haa rmaar, ze begint nu soms echt een beetje te drammen en daar heb ik geen zin in. ;)
    Nu ligt ze alweer 1 uur en 5 minuutjes op bed, wat later dan anders dus. Vanochtend veel gedaan, even naar de dierenwinkel geweest, even naar onze winkel omdat we even mijn moeder moesten helpen met wat, naar de supermarkt geweest om boodschappen te doen, en nog ff naar de speeltuin. Dus drukke ochtend. Hopelijk slaapt ze nu dan toch wat langer, maarja, dat zien we wel he haha. Zolang ze snachts maar goed slaapt vind ik alles prima, alleen dat chagrijnige is niet zo gezellig.

Vannacht heeft ze 11 uur geslapen en dan dat ene uurtje erbij van gister vind ik het wel erg weinig, 12 uur van de 24. Maar het zal wel goed zijn. Kan er niets aan veranderen hihi.

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb even niet bijgelezen en ben druk bezig in huis dus ga ook snel weer verder maar Miley haar oor zag er goed uit zwelling was al aan het wegtrekken en is niet erger geworden dus gaat goed, even afwachten hoe het straks als alles weg is eruit ziet zeg maar (qua hoe erg ze een "flapoor" ervan heeft)

Iedereen een prettige dag gewenst!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier is dat met de tandjes dus ook telkens superveel last, dan weer helemaal niet, dan weer wel.. Heel gek. Maar schijnt bij ons ook zo te zijn als je verstandskiezen krijgt?? (geen idee, heb ze zelf niet :D )

Deel Deze Pagina