@ fafje: moet jeecht doen. Ik zit nu ook de hele tijd dat ik gekke woordjes van Luca moet opschrijven, voordat ik ze vergeet. Zo noemt hij appelstroop sjursjur? geen idee waarom, maar zo noemt hij het! Dat moet je onthouden en wanneer ze iets kunnen is ook wel heel fijn. En ik ben echt zoveel vergeten en dan lees ik iets op zijn blog en dan denk ik : oh ja dat was zo! Ik houdt ook zo'n boek bij, waar je vanalles inzet over wie er op zijn verjaardag was en wat hij eheft gekrgen en zo. En in het groene boekje van het consultatie buro even kort de lengte gewicht en even afvinken wanner hij wat kon. Maar dat doe ik eens in de drie maanden hooguit hoor! Maar die blog en zo is echt leuk om te doen. Ik heb ook vaste lezers, (familie) die commentaar levert. Ook als ze op vakantie zijn kunnen ze dan toch meeleven. ZO ik heb de huiskamer gesopt en gedweilt en nu even een kopje koffie! Hmmm
@elsie: ik deed het eigenlijk nooit. Je zou een koude bijtring kunnen proberen? Ik gef hem hooguit een zetpil voor het slapen, maar ik ben redelijk terughoudend met het geven van medicijnen. Het is de eerste dus er komen er nog veel aan en dan iedere keer geven voelt voor mij gewoon niet goed.
pfff ik baal! Ik heb net de dokter aan de telefoon gehad en ik ga denk ik toch vragen of ik terug mag naar mijn oude dokter.. hij neemt mijn ME/CVS duidelijk niet serieus (dacht ik al te proeven de vorige keer) ik werd de laatste tijd moeier en verkoudheden bleven langer hangen (lagere weerstand) is meestal een teken dat mijn B12 te laag word en hij is nu 158 dus niet geweldig hoog, maar omdat hun een ondergrens aanhouden van 110 spuiten ze niet, mijn oude dokter hield een onderwaarde aan van 150 maar hield voor mij 300 aan omdat ik sneller reageer! Hij zegt dat ik misschien te druk was met mijn bezigheden dat ik daarom moeier was, ik zeg ; ik ben hele dagen thuis zoveel is dat nu ook weer niet hoor ja zegt ie misschien toch druk in je hoofd, ja zeg ik dat zal vast wel, gaan we weer op die toer, ik zeg daar heb ik geen zin in, ik vecht al jaren tegen mensen zoals u die blijkbaar vinden dat ME geen echte ziekte is maar tussen je oren zit, mijn vorige dokter was misschien een onzekere klojo maar hij nam me wel serieus dat is zoooo belangrijk met het soort ziekte wat ik heb... Dus ik ga ze denk ik maar eens opbellen of ik terug mag, dan moet ik wel 40 kilometer rijden ervoor (heen en weer) maar dat is me waard! Trouwens de vorige keer had ik een waarde van 130 en toen had ik al schade aan mijn lever! (leververvetting!) dus vandaar dat ik er zo mee bezig ben.. gelukkig waren de rest van mijn bloedwaardes wel goed (dus ook lever) maar leververvetting zie je niet in je bloed (tenminste niet in het begin )
Als je echt zeker bent dat het tandjes zijn kan je het wel voor een dagje doen maar als je twijfelt zou ik niet doen, maar even afwachten, kan je hem niet wat afleiden met wat leuks, lekker even in bad of wandelen..? noem maar wat..
ik ga hem nu geen zetpil geven, hij krijgt zo een broodje en melk en dan gaat ie hopelijk lekker slapen, vanmiddag kijk ik weer verder en idd misschien voor de nacht.
Heej stellteje kletskousen! Waterlelie, happy brith day! Veel plezier met de boodschappen, zonnebankje en je mooie meid ophalen. Isademi, ach meid een beetje een baaldagje, eerst de diaree en nu de dokter die je n iet serieus neemt. En leververvetting klinkt niet goed. Dat wil je denk ik niet nog eens hebben. *digi knuf* voor jou en Miley en Dean, kan hem niet vergeten he. Sannaa, wat leuk dat je zoveel hebt bijgehouden van Luca. Dat moeten we idd eens goed gaan doen fafje. Ik heb van mijn zwangerschap een heel boek bijgehouden is idd best speciaal je vergeet zoveel dingentjes zo snel. Elsie, Vervelend dat ze dan zo kunnen huilen zeuren...ik ken het je kunt er dan niet altijd even goed tegen. Gewoon even afwachten, je kunt beter een zetpilletje voor de nacht geven als het echt te erg is. Wil je mij ook het WW van de site van Sam pben? Fafje, goed om te lezen dat je je goed voelt. Misschien heb je wel meer enrgie omdat je aan het afbouwen bent met de borstvoeding. Veel plezier bij je vriendin. Palmie, Jij had ook een drukke dag gisteren. Kan mij voorstellen dat je wel wat wil gaan doen en dat de muren op je af komen. Daarom doe ik weer vrijwillegers werk, en ga ik donder dag avond zwemmen met mijn vriendinnen. Hier was het een rommelige ochtend met Renske. Rond 9:00 in bed gelegd voor haar ochtend slaapje. Mama ook terug naar bed. Werd ze om na ong 30 a 45 min slapen weer een beetje hoestend wakker. Ik ff laten liggen en ze mopperde, ff kijken of ze niet had gepoept. Nee dat was het niet. Heb haar meegenomen naar mijn bed. En gapen maar niet willen slapen. Na 30 min haar geprobeerd terug te leggen. Mocht niet baten. Ik mij en Renske aangekleed en naar beneden gegaan. Om 11:45 fles gegeven en tijdens de fles in slaap gevallen. Ze heeft bijna 240 opgedronken op 20 na. En nu slaapt ze lekker. En ik ga ook wat eten en yoshi zo uitlaten.
ik herken heel mijn kind niet, normaal kan ze over de 40 graden koorts hebben en dartelt ze nog rond (en merkt een vreemde niets) maar nu ligt zo op de bank te slapen (en dat gebeurd dus echt nooit bij haar!) wel schattig hoe ze ligt, heb een foto met mijn foon gemaakt..
@isademi: ahhhhh Wat een schatje, maar ik kan me voorstellen dat je dit niet kent. Luca is ook altijd gewoon levendig ondanks de koorts. Laat haar maar goed uitzieken en genoeg eten. Sterkte! Wbt de huisarts. Ik weet niet of je verhuisd bent end at de reden is dat je niet meer bij je oude HA bent, maar in principe hebben ze een werkregio en ik denk dat je nu te ver weg woont. A;s er iets is, kunnen ze niet in 5 minuten bij je zijn. Succes ermee.
Ja dat geldt hier in Helmond wel maar waar ik eerst woonde niet (das afgelegen zeg maar) ik mocht ook gewoon bij hun blijven als ik wilde maar ik dacht met de kids is makkelijker in de buurt alleen voor mezelf twijfel ik nu even.. ik heb nog niet gebeld ik laat het even zakken (voordat ik helemaal over de rooie ga aan de telefoon zit nogal hoog hihi) ik vecht al zo lang tegen mensen die mij niet serieus nemen je hoeft ook niet alles aan de kant te schuiven als ik eraan kom maar niet zeggen dat het in mijn hoofd zit daar word ik pissig van, als ik zelfs naar een speciaal ME centrum en al ben geweest en door urenlange psychische testen heb gezeten en helemaal van binnen naar buiten ben gedraaid door het Radboud..
Ik ken je gevoel, alleen dan met fibromyalgie. Ben uiteindelijk naar het reuma-centrum gegaan. wat een verademing. Die mensen snappen ten minste dat je je niet aanstelt en dat het niet in je hoofd zit.. Wat een verschil maakt het uit, he? Mensen kunnen je wat dat betreft maken of breken.
ja precies want anders kost het alleen maar kostbare energie...! die stop ik veel liever in wat leuks!
Hallo allemaal Ik ben nu al (aanstaand) thuisblijf mama.. vanwege me verergerde astma.. kon ik niet meer blijven werken .. nu heb ik alle tijd om te genieten van mij zwangerschap
@isademi wat een lieve foto! maar wel sneu dat ze ziek is natuurlijk. sam red het nog wel zonder zetpil, misschien vanavond maar meestal gaat ie wel lekker slapen. @tukker ik zal je het ww pb-en!
@waterlelie gefeliciteerd met je 30ste verjaardag! @sanna mijn moeder heeft ook fybromyalgie, die is inmiddels bij de reumatoloog in Belgie omdat ze hier in nederland nog steeds die diagnose niet willen geven.. @isademi, beterschap met je meisje (had al gereageerd op hyves) @saartjeb welkom! Geniet van je zwangerschap @fafje die HA poep stinkt idd. Rienke krijgt ook nog nutriton erbij dan is het helemaal erg (ben ik nu wel aan het afbouwen) nog iemand vergeten? @hier Vanochtend beetje (in)gewerkt, is weer even wennen! Verder is het hier megahectisch, er moeten honderd dingen geregeld worden op het bedrijf. Mijn man zat vanochtend met de accountant en toen kwam de expert van de verzekering binnen voor de schade van afgelopen week en er liep een klant in de showroom.. Ik ben net op kdv wezen kijken, afpsraak gemaakt bij de kapper voor Rienke en tussendoor gekookt voor onszelf en voor mijn schoonouders.. Oja en nog boodschappen gedaan, moest luiers hebben maar hier in dorp NERGENS huggies luiers te krijgen dus maar weer naar volgende dorp gereden.. Zal blij zijn als de kruidvat volgende week weer open is! Nu even uitrusten op de bank.. Ik denk dat hier ook tandjes komen, Rienke had vuurrrode billen vanmorgen en ze vreet haar bijtring bijna op en tandvlees is een beetje rood.. Heb gisteren op de beurs gengigel meegenomen dus dat komt goed uit
oh arme sam!! hij heeft echt last van tandjes mijn vriend keek in zijn mondje en op zijn tandvlees zitten bobbels! en hele rij gewoon!! we hebben al met dentinox gesmeerd, maar het lijkt nog niet echt te werken en hij huilt zo hard... dat snap ik wel arm mannetje! wil hem troosten maar echt niks is goed
sorry ik haak eventjes in!! Mirza heeft het onwijs goed gedaan ij mn moeder...t ging heel goed...hij deed zelfs zonder huilen een dutje...en goed gedronken, onwijze lol gehad... alleen na het wakker worden wel even geschrokken...besefte ie waar hij was...moest mn moeder em wel ff troosten..daarna is ze gaan wandelen...ik ben zo'n 2,5/3 uur weggebleven, ze beld eook tussendoor dat het alelmaal heel goed ging...dus liet ik haar nog ff genieten! Ik maakte me eerst btj zorgen of hij wel zou gaan slapen en of dat het niet makkelijk zou gaan, maar nud at zo goed ging...maak ik me geen zorgen meer!! Hij had me wel gemist en ik hem ook onwijs!!!
So!!!! Hoezo zwanger!!!! Lelie was vroeg uit de veren!!! Niet schrikken............TIEN VOOR HALF VIER Ik kon echt niet verder slapen. Ook Emma had een nare droom en had dorst dus heb ik haar maar uit bed gehaald en zijn we met zn 2-en naar beneden gegaan gezellig tv-tje aangezet, lichtjes aan en warme melk voor dr gemaakt. Om de tijd te doden heb ik voor de gein weer een testje gedaan (ik moest toch heeeel nodig naar de plee en had nog 3 testjes in huis ) en binnen een minuut al een vette donkere streep! Tja ik weet het, ben een onzekere troela, voel niks...vandaar een testje er tegenaan geknald Ik heb gisteren wel een leuke verjaardag gehad. Voelde me niet echt jarig ofzo....misschien komt het vanmiddag wel als ik mijn big party geef, maar had wel wat bezoek en kreeg allerlei gezellige dingen voor in de tuin..zoals plantjes en lantaarndingen waar je stompkaarsen in kunt doen... Van mijn moeder heb ik 200 eurie gekregen We sparen namelijk voor een nieuw badkamermeubel...nou dat komt zeker goed van pas! Vanmiddag dus mijn feestje, ik verwacht zo'n 30 mensen Heb gisteren bij La Place 3 mooie quiche taarten gehaald. Straks nog even bij hun langs voor verse stokbroden en taart! Dan vind ik het wel welletjes...kost verdorie een hoop poen! Nou, ik ga maar wat doen hier. Wil mijn jurk nog eff gauw in de was gooien. Ik wil er tenslotte wel TIP TOP uitzien vanmiddag!!!! Oh en over vertellen dat ik zwanger ben....de meesten weten het dus ik hoef eigenlijk niks stiekems te doen. Vriendje had al 2 dozen alcohol vrij wijn en champie gehaald voor mij en nog 2 anderen die zwanger zijn (zusje en vriendin). Gelukkig kan ik toch een beetje mee doen fafje, wat fijn dat mirza het goed heeft gedaan bij je mams En is toch ff een soort van emo moment als je elkaar weer ziet!!!! Toen Emma gisteren thuiskwam, rende ze meteen naar me toe....en knuffelen, zo lief!!!!! Verder lees ik dat het tandjes tijd is! Sterkte met de kleintjes!!! Is vaak alleen het begin van het doorkomen...daarna valt het gelukkig wel mee. De rode billetjes maken het indd wel erger. Zo zielig sandraske, moet Rienke naar de kapper??? Heeft ze al zo veel haar? Sorry, verder is het in mijn hoofd een soort van zeef. Ik hoop dat ik morgen meer op zp kan meelezen enzo. Heel fijn weekend en tot snel!!! Liefs
@waterlelie, Rienke heeft best veel en lang haar.. en voor het helmpje moet het een stuk korter, anders gaat het toch irriteren... Ik heb trouwens toen ook 4 zwangerschapstesten gedaan Kan het gewoon niet geloven.. Veel plezier op je party! @hier Rienke was om half vijf wakker, gelukkig ging ze met een muziekje en speentje weer slapen tot zeven uur.. vandaag rustige dag hier gelukkig, beetje poetsen en misschien nog even wandelen..