Je hoeft op deze leeftijd toch niet meer uit te koken? Mijn kraamhulp zei dat het sowieso niet hoefde, maar heb de fopspenen enzo in het begin wel uitgekookt. Doe ik nu niet meer hoor. Gewoon afwassen is toch prima. (ik lees mee want jullie gaan me te hard de laatste dagen, heb het druk gehad hihi)
hier gaat alles (flessen, spenen en fopspenen) twee keer per week in de sterillisator.. dus ik zou het wel doen, vind het wel zo hygienisch moet ik eerlijk zeggen en een sterillisator kostte een tientje geloof ik..
Ik vind het niet nodig. Hoelang wil je dat blijven doen dan? Oh zie nu dat jou kindje wat jonger is, ik heb het uitkoken denk ik tot 6 a 7 maanden gedaan en toen ben ik er mee gestopt. Ik ben zelf wel voor een beetje bacteriën. Sowieso natuurlijk hier geen flessen en fopspeen heeft ze alleen in bed. Die was ik dagelijks af onder de kraan en dat vind ik prima.
duchess, mijn kraamzorg heeft mij idd verteld dat goed afwassen gewoon genoeg is...ik doe het ook niet elke dag of na elk gebruik ofzo.. netals die kolf, eerst gebruikte ik het niet elke dag ofzo...gewoon na een paar x gign ik pas uitkoken...met fopspeentjes idem.. maar nu met die kv...ik weet niet...dat lijkt zo'n dikke aanslag in die fles en spenen...dat ik niet het idee heb dat het echtttt schoon is als ik het alleen afwas...heb zoiets van...mss is het toch wel handig al sje eenmaal zo'n ding hebt..hup in de magnetron... btj bacterien is ehct nie erg...krijgt ie goede weerstand van..hij speelt ook op de grond, waar de hond loopt en zijn handjes zitten ook de hele dag in zn mond...kan moeilijk telkens met die doekjes bij elk wisje wasje gaan zitten vegen...
Als zo'n sterelisator maar een tientje kost, dan koop je die toch eentje? Ik dacht dat die dingen heel duur waren. Met kunstvoeding geen ervaring, dus dat weet ik niet, of de fles dan viezer blijft. Maar als jij je er prettiger bij voelt gewoon doen hoor. Ik vond alleen uitkoken altijd net zo makkelijk, maar heb eigenlijk geen idee hoeveel 'afwas' je hebt als je flesjes geeft.
tja ik dus ook niet hihi...wist ook nie dat ze zo goedkoop zijn, zie altijd dure staan...hmm ff rondkijken dus... ja bijv als ik een flesje geef, dan vergeet ik het nog wel es gelijk schoon te maken...heb dan een andere flesje in mn tas...kom thuis..en dan ligt die vieze daar nog...ik weet nie...ben er dan heelmaal vies van...en ik heb geen afwas machine ofzo...ben dan bang dat ik het nie goed schoonmaak ofzo.. ja duidelijk verhaal hahah ik ga gewoon zo'n ding halen
Haha ja voor dat tientje, waarom niet! Ik zou ze sowieso wel meteen ff omspoelen met koud water en dan later afwassen met heet water en afwasmiddel. (deed ik zo tenminste als yasemin een flesje kreeg)
ja dat doe ik ook idd, omspoelen in koud water...(maar dus niet gelijk afwassen) ik ben echt in een hele andere wereld terecht gekomen, haha klintk echt super overdreven...maar tis wel raar haha
@sannaa dat is zeker een heftige beslissing en idd niet niks, het was gewoon steeds niet meer gezellig en dan vraag ik me af of ik dat dan wel wil want dat kost ook energie natuurlijk, maar ik hou toch van hem en we gaan er gewoon voor want als ik me gewoon goed voel is er niks aan de hand! dit is een periode waar we doorheen moeten, en het gaat nu stukken beter dus zal het tussen ons ook steeds beter gaan. over de flesjes ik heb ze niet uitgekookt hoor, ik spoel ze nu steeds om en s'avonds gaan ze in de vaatwasser.
duchess, ik geef ochtend en avond voeding...heerlijk die momentjes, geniet er nog meer van...ik ga nog voorlopig echt neit volledig afbouwen!
@fafje: ik geloof dat hema ook magnetronsterelisator verkoopt, maar weet weer niet of alle flesjes daar weer in passen. Ik had er wel een, en vond het een superding. Aan de andere kant. weet ik niet meer tot wanneer ik hem gebruikt heb. Miss wel maar tot een maand of 8, dat is voor jou nog 3 maanden. Alhoewel jij misschien wel de fles af wil leren, maar misschien wil mirza dat wel niet! Dus als hij niet te duur is zou ik er zeker een aanschaffen. Ik vond het erg makkelijk.
Hebben jullie geen vaatwasser dan hoeft het niet echt meer.. ach het is ook altijd zo wel gedaan, ik heb het maar de eerste 3 maanden gedaan en toen daarna programma van de vaatwasser (70 graden)
Het is mij verteld dat sterilliseren van de flessen tot de 6 maanden verstandig is.. Dus dan doe ik dat netjes, vind het geen moeite eigenlijk.. Gooi alles in de sterillisator, 5 minuten ping en klaar.. oja ik heb wel een vaatwasser, maar flessen en spenen gaan er nooit in..
nee hier geen luxe van vaatwasser helaas... sanna, idd als het zo goedkoop is...sowieso denk ik als je em ehbt...gebruik je em toch wel...zoals Sandraske zegt, hup ping klaar... tis ook meer voor mijn idee...
hallo! Fafje, ach voor 10,- kun je wel een sterrelisator kopen. Ik spoel de flesjes af en ze gaan s'vonds de vaatwasser in. En ik kook nog 2x per week de flessen in een pan uit. Sannaa, ik voel mij vandaag een stuk beter. Vanmiddag een gezellige middag gehad bij mijn moeder. Elsie, die ierritaties hebben wij ook en iid we moeten er maar ff doorheen. Om hierom meteen de boel aan de kant te gooien, nee we vechten ervoor. En zo te lezen jullie ook. Straks dan heb je weer een super tijd en dan vergeet je deze rot periode... Hier, Renske heeft vanmiddag maar een dutje gedaan van 30 min. en ze was de hele dag vrolijk en ze drinkt weer goed. Heb haar net pas in bedje gelegd en ze ligt nu nog ff wakker. Ik voel mij vandaag een stuk beter, maar toch maandag gewoon naar de ha ermee. Mijn man is patatjes aan heb bakken, dus we gaan zo lekker patatjes eten. Hmmm...
Lekker tukker! Wij hadden kaasfondue, maar vandaag was het niet aan me besteed. Helaas voel ik me niet lekker. misschien heeft luca me aangestoken. Daarnet al een halfuurtje geslapen en nu lig ik alweer in bed... Altijd als ik met rotvoel ook meteen enorme hoofdpijn. Dan heb ik zoiets, van zonder dat voelde ik me een stuk beter. meot dat nou? DUs mijn met luca beneden en ik in bed met de laptop.Ongezellig hoor. Gelukkig heeft luca geen koorts meer.
Wij hebben shoarma gegeten (zelf gemaakt dan) met frietjes.. Zometeen Rienke even in bad en daarna lekker op de bank.. We hebben een komediefilm gehuurd, hoeven we niet zo veel bij na te denken @tukker, fijn dat Renske zich wat beter voelt! @sanna, beterschap!