Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Palmie
    Je kan het altijd proberen vannacht om even af te wachten wat ze gaat doen.. Als ze echt harder gaat huilen kan je altijd nog heen..
    Succes bij Livit straks!!

ELsie
    Oeh wat een lekkere nacht zeg :) Helemaal super:)

Duchess
    Wat goed dat ze zo lekker geslapen heeft ondanks dat ze ziek is.. De slaap heeft ze ook wel nodig als ze ziek is natuurlijk..

haha ja moet toch echt naar de supermarkt vandaag.. vanavond toch maar gewoon koken dus moet groente en vlees hebben.. Het is dat die winkel de helft goedkoper is dan de C1000 (en op loopafstand) anders kwam ik daar echt niet meer..
    Heb in de C1000 ook al eens een preek gekregen van een snotjoch van 16 ofzo toen ik Voeding ging halen.. BV was het beste en FV is vergif.. Fijn om te horen als je net gestopt bent met kolven omdat er letterlijk niks meer uit kwam.. Klacht ingediend bij de manager (persoonlijk gesprek, in formulieren invullen geloof ik niet).. Heb de jongen daarna niet weer gezien daar.. Maar kom daar nog steeds heel weinig..
    maar goed, ligt ook aan het dorp.. Streng gelovig en we hebben het al verkeerd gedaan door eerst samen te gaan wonen.. Dan zwanger raken (hij kwam gewoon 2 jaar te vroeg;)) en dan pas te gaan trouwen.. Wij zijn zo'n beetje de enige straat waarin niemand naar de kerk gaat.. En dat valt behoorlijk verkeerd bij de rest:)
    En we proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de rest, maar ja, dit ging gewoon niet anders:)

zal even foto uploaden:)
    heb nog wel vast een filmpje van Lenn die probeert te lopen.. Ook leuk he;)
    YouTube - jeej, weer een paar stapjes erbij! 22-11-2010

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Liset, een druk programma vandaag......terwijl je zulk hoofdpijn hebt. Sterkte!!! (je hoeft iig niet te koken vanavond;))
    Vond het altijd zo moeilijk wel of geen paracetamol tijdens mijn zwangerschap....

3. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh roeltje, toch geen Staphorst;)???
    Hoe ben je daar dan terecht gekomen of kom je al je hele leven uit de buurt?

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Daar is ie dan.. In zijn nieuwe pyama!!
    Nu even fruit eten:)

5. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Mogge,

Wat zijn jullie allemaal vroeg zeg. Hihi, wij beginnen hier pas rond 8 uur te leven.
    Ik heb om 6 uur nog wel even luier verschoond. Nienke lag te huilen, ik erheen en ik rook het al gelijk. Half in het donker en haar in haar bedje laten liggen, luier verschoond. Speentje er weer in en verder slapen tot half 9. Ze is niet helemaal in orde, eet slecht en ligt alweer in bed. Nou ja, is niet erg, we hoeven er niet uit vandaag.

Palmie, wij hebben hier 2 slaaphuilers. Lastig is het wel, want ik word er wakker van. Ga je goed luisteren, dan is het al gestopt, maar jij bent dan wel klaar wakker. We gaan haast nooit kijken of ze moeten om de 5 minuten steeds even huilen, dan ga ik wel kijken of ze goed liggen of wat dan ook.

duchess, fijn dat het met Yasemin beter gaat. Als ze eenmaal weer goed gaan slapen, dan zie je ze opknappen.

Ankje, benieuwd hoe Jonna het vind bij de gastouder.

Elsie, veel zitplezier met je nieuwe bank.

Tukker, veel plezier bij de dames van zwgym

Roeltje, nog een beetje kunnen slapen of ben je heel de nacht met dat mens in gevecht gebleven.:D

Twijfel, nee je bent niet de enige fossiel. :D Kan me wel voorstellen, dat je al dat babygepraat inmiddels wel ontgroeid bent.

We gaan maar weer eens wat doen. Ik denk dat ik de was maar eens ga wegwerken.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee, Genemuiden.. Is eigenlijk nog erger:)
    We wilden een huis kopen, maar in de stad waar mn man vandaan komt waren/zijn de huizen echt heeel duur en niet te betalen..
    En zijn oom en tante wonen hier en wilden een ander huis..Dus hun huis overgekocht.. Ze wonen hier nog steeds in hetzelfde dorp dus dat scheelt;) En verder onwijs leuke straat.. BBQ in de zomer, in het weekend voor het huis zitten.. Regelmatig bij elkaar op de koffie of zomaar een zaterdag avond wat drinken bij elkaar.. erg leuk:) Vandaar de keuze om hier toch te komen wonen..

7. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Staat hem enig!!!! En een gaaf activiteiten tafeltje heeft hij!!!

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh dat klinkt best gezellig:)
    Maar ik dacht even omdat je schreef dat de mensen uit jullie straat beetje tegen zijn hoe jullie leven zegmaar:)

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wat een leuk pyamaatje.

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ja gaaf ding he :D

Nee deze straat is de enige straat in heel Genemuiden die niet naar de kerk gaan haha.. De rest van de straten om ons heen zijn fel tegen en hebben aan het begin heel veel commentaar gehad helaas.. Maarja, niks van aangetrokken haha..

Zo, fruit gegeten.. Nu even uitbuiken voor de tv.. Umizooooomiiiii

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Liset, sterkte met je hoofdpijn!!
    Paracetamolletjes kunnen misschien wel helpen?

Waterlelie, ik vond het in het begin van de zwangerschap ook moeilijk.
    Maar je wil niet weten wat ik op t eind allemaal geslikt/gespoten heb, gelukkig is ons meisje gewoon gezond.

Wauw Roeltje wat een gave pyama. ;)

Roeltje klinkt als een gezellige straat!

Zo wij gaan ook lekekr fruit eten, heb pruimen. :D

12. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ roeltje: die pyjama heeft Lucas ook!! HEMA, of niet? I love de HEMA! Vind m zo stoer staan, echt een grote jongens-pyjama.

@ twijfel: jammer dat je weggaat (weg bent) meid! Kan het me idd wel voorstellen... tis ook zeker druk hier!
    Maar ik val gewoon in wanneer het me uitkomt, de ene keer vaak, de andere keer minder vaak. Maar mijn kind(eren) zit(ten) nog een beetje in dezefde leeftijdscategorie, dat scheelt idd ook!

@ hoofdpijn: heb er ook regelmatig last van in de zwangerschap. Bij mij is het een combi van te weinig vocht en vermoeidheid. Bij beide komt het er gewoon niet van (gaat even een glas water halen, nu we het er toch over hebben).

@ opmerkingen TBM: had er gisteren weer eentje. Ik vertelde op een vergadering gisteren dat ik rustiger aan moest doen ivm harde buiken enzo. Zegt de voorzitter 'maar hoezo rustiger aan, je werkt toch niet?'..... okeeee.... ademen en maar niet reageren. Tis wel een kerel van 70, dus hij heeft wrs zijn eigen kids ook niet opgevoed, hij weet dus gewoon niet beter!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    MamaMarije, pff irritant zo'n kerel. Lekker ene oor in, andere oor uit!

Wat een rust hier nu. :D Wat is iedereen aan het doen hihi.

Ik heb net fruit gegeten met Yasemin, maar ze had niet zoveel zin geloof ik. Heeft misschien een halve pruim op.
    Daarna heb ik de keuken een goede beurt gegeven, ramen gewassen, keukenkastjes, onder t gasstel etc etc. Yasemin lag lekker op de grond te spelen met een lepel en een schuurspons haha. (vind het zo geweldig hoe ze zich altijd kan vermaken met 'normale' dingen ipv dat dure speelgoed, toevallig ligt ze nu weer met een lege colafles, terwijl er allemaal speelgoed op de grond ligt haha)
    Nu ff bakkie thee. Yasemin vermaakt zich dus dat is fijn voor mama!

Heb de keuken met dasty gedaan, kennen jullie dat? Van de wibra. Kreeg vorige week een fles van mijn vader en dacht vandaag zal het eens proberen. Wat een superspuL!

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Duchess
    Nee Dasty ken ik niet, maar toevallig moet ik zaterdag nog naar de stad, dus zal gelijk kijken.. Wibra is toch niet duur dus als het niks is is het ook niet erg;)

MamaMarije
    Oh zo denkt mijn buurman er ook over hoor.. Maar goed, hij krijgt zijn eerste kindje binnenkort dus heb er maar niks van gezegd en van hem kan ik het wel hebben.. hij komt er vanzelf achter.. Heb hem wel mijn dag uitgelegd en toen zei hij: "Oh, best druk nog dus."
    Jups, haha zekers..

15. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen!

Nou even kijken wat er is blijven hangen, stelletje kletskousen :p.

Liset, vervelend van je hoofdpijn. Een paracetamolletje kan geen kwaad tijdens de zwangerschap hoor.

MamaMarije, fijn dat alles goed was bij de 20w echo. Grr wat een opmerking van die man, alsof je niks doet als je niet werkt.

Waterlelie, wow wat goed dat Emma loopt!

Roeltje, heb net je topic gelezen, nouja zeg! Wat een raar wijf! Hoe haalt ze het in haar hoofd.
    Lijkt me overigens wel raar om in zo'n gelovig gebied te wonen als je zelf niet gelovig bent. Kan me er ook niks van voorstellen dat iedereen naar de kerk gaat haha. Wij hebben 2 kerken in het dorp (35.000 inwoners), en daar komen alleen wat bejaarden volgens mij.

Palmie (toch?), lastig dat Chloe zo'n moeilijke eter is. Ik heb niet echt advies, F is altijd super makkelijk geweest met eten. Ik heb het volgens de Rapley methode gedaan, en vanaf 1 jaar met de pot mee. Ik zou me niet teveel aantrekken van het CB, en gewoon een beetje experimenteren wat ze lekker vindt. Heb je het boek Opperdepop (van de Appie)? Daar staan een hoop lekkere kinderrecepten in.

Duchess, wat een vervelende ervaring met je kraamhulp :(.

Nou dit is wel goede geheugentraining zeg :D.

Ik zit nu aan de koffie, vanmiddag heb ik afgesproken met de vrouwen en babys van de zwangerschapsyoga, heel gezellig!
    Nu eerst even mail bekijken, stofzuigen en het avondeten voorbereiden.

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

zo weer terug van een andere vriendin! sam was wel heel erg moe maar slapen ho maar! dus weer huilen:( om 11.00 maar naar huis gegaan en in de auto viel ie in slaap, nu weer wakker dus ik ga hem zo een fles geven.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    MamaJess
    Uh hier hebben we zo'n 6 kerken.. 7 gelovige basisscholen en 1 vrije school.. KDV: 1 gelovig (mega wachtrij) en 1 'vrije' KDV: Geen wachtlijst.. Valt mee hoor, is prima te doen.. Heb er ook geen last van, alleen sommige momenten merk je dat het iets anders gaat hier met veel dingen..
    Veel plezier vanmiddag!

18. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Roeltje, wow 6 kerken! Dat is echt veeeel. We hebben hier wel een keer per maand jehova's enzo aan de deur, waarschijnlijk omdat het zo'n ongelovige gemeente is :p. Er zijn hier een hoop mensen te bekeren haha.

Ik mocht vanochtend uitslapen van mn kleine schat, ze werd pas om half 9 wakker. Ik ben in weken niet zo uitgerust geweest. En toch zit ik maar te computeren.

Ik geef mezelf een trap onder mn kont en ga wat in huis doen.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Roeltje het zal idd niet duur zijn! Geen idee hoeveel precies.
    Echt geweldig spul hoor. Ik heb een witte keuken en kreeg de vingers er nooit helemaal goed vanaf, erg ergerlijk! Maar nu is er niks meer te zien!
    En zo heb ik meer plekjes die ik nooit echt helemaal schoon kreeg en met dat spul wel!

Zo'n gelovig dorp zou niets voor ons zijn hihi.. Wij zijn moslims, dus laat ons maar in de stad wonen. ;) Hihi.

MamaJess ga maar eens wat doen dan, hihi!

Wat is het rustig hier vandaag, iedereen druk?
    Ik ben de hele ochtend lekker bezig geweest met t huishouden, heerlijk dat Yasemin nu zelf op de grond zich kan vermaken, samen liedjes gezongen onder t poetsne enzo. Heerlijk!!
    Nu ligt ze net op bed, hoop dat ze het ff volhoud. ;) Kan mama ff op de bank met een pot thee!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Owja, wie was dat nu met die centerparcs cheque? Kan het namelijk niet meer terug vinden maar we willen 'm graag hebben. ;)

Deel Deze Pagina