@ MamaMarije Dat is ook zo! Ik heb erzelf geen verstand van, maar me schoonmams is boekhouder en zei dat we er recht op hadden. Ik vind het een smak geld en kan het zeker wel gebruiken!! Maar ik bleef nog steeds thuis, ook al kreeg ik de vergoeding niet. @ Gimena Heerlijk de voorbereidingen doen van de 1e verjaardag he? Geniet er lekker van!! Wat ga je je dochter geven voor d'r verjaardag?
ik heb geen idee!Ik krijg het formulier nog en die kan ik dan invullen voor het jaar 2010, maar wanneer ik die vergoeding krijg en hoeveel precies weet ik ook niet. Als je werkt krijg je belastingvoordeel...maar omdat je niet werkt, krijg je het niet, maar je hebt er wel recht op, dus dat is dat geld. (zoiets? Of aftrek van is, ik weet al die termen allemaal niet) Het was vorig jaar 2100 euro en het zou nu iets van 1800 euro zijn dacht ik.
Fijn! Maar eh, andersom gebeurt ook echt nog heel vaak: jeetje, werk je (toen nog) vier dagen? En je kind dan? Nu, bij drie dagen werk, krijg ik die reacties overigens nog steeds. En dan meteen: en zijn de kids dan bij opa en oma? Nee, op het KDV. Oh..... (op een veelzeggende toon...) Ws moet je je altidj verdedigen als moeder...
hey meiden, hier nog een bewuste thuisblijfmama . was al een tijdje van het forum af, maar het blijft toch trekken. gezien het feit dat wij niet meer zwanger kunnen worden maar nog wel heel graag hadden gewild, zoek ik toch nog een plekje hier om mee te kletsen en dit topic is perfect! dus...ik zou graag ook meekletsen. btw: mijn zoon is alweer 7 jaar en omdat hij alleen blijft, vond ik het een heel fijn idee om voor hem en met hem thuis te zijn.
Hey Judibi, dat zal best moeilijk zijn als je niet meer zwanger kunt worden, maar wel graag zou willen! Welkom hoor!
dank je madelief! ja, het is slikken...maar je gaat maar verder! @juud: idd, wat je ook doet als moeder, je blijft je verdedigen. het is blijkbaar nooit goed, hoe je het ook doet, want er zijn altijd mensen die er anders over denken. moet zeggen, toen ik vertelde op mijn werk en in mijn omgeving dat ik TBM ging worden, waren de meeste reacties heel leuk. heb zelfs nog wat moeders aangestoken om hetzelfde te doen
Vandaag ben ik vrij en zoals ik al zei ben ik dan een stuk drukker dan wanneer ik werk, kom nu pas weer kijken en jeetje wat een drukte, gezellig !! Welkom alle nieuwe tbm!! @waterlelie; oh oepsie massagestudio , klinkt heerlijk!!! Goed nieuws, super! @de mannen; hier ook een drukke baan (nu alweer 4 weken weg ) vind het ook echt heel druk nu! Hij vind het heerlijk dat ik straks thuis ben, voor hem ook rustiger en hij weet uit eigen ervaring gelukkig heel goed hoe druk het is met ons temperamentvolle dametje @palmie; ooohhh wat vervelend, hier ook weer raak vannacht hoor pffff heb haar uiteindelijk bij me in bed genomen, kon gewoon niet meer. Dit gaat al weken zo en mijn vriend is al een paar weken van huis. Lastig he dat je niet weet wat er aan de hand is! Sterkte! @madeliefje; spannend, ook in de running voor een 2e! @judibi; wat naar meid, lijkt me idd heel erg lastig. @hier, meisje vannacht maar weer even bij me in bed gelegd (weet het, niet doen ) Gelukkig heeft ze vanmorgen nog even geslapen en met het uitlaten van de hondjes ook nog even. Nu was ik net ietsje te laat met op bed leggen (vind het soms nog steeds zo lastig te bepalen wat ze nou wilt) en dan is ze gelijk helemaal over haar toeren, maar gelukkig slaapt ze nu weer even (meestal niet langer dan 45min helaas). Verder beetje opruimen/schoonmaken.
Waterlelie, heel veel succes alvast! Ik heb ook PCOS en was zwanger na 3 jaar en 9 maanden. (9 maanden onder behandeling, ook OI dus) Umm, mijn man dacht ook altijd dat het rustig voor me was maar dat vond hij ook prima. Zolang ik het naar mijn zin heb! Hij vind het zelf heel belangrijk dat ik als moeder thuis ben. Nu was hij vorige week een dagje doodziek thuis en zag hij hoe druk ik het had zo de hele dag; wat een respect heeft hij nu haha! Maar voor hem is het niet meer dan normaal; zijn moeder & tantes & zussen hebben nooit gewerkt. Even beetje kort hoor, mijn meisje is aan 't zeuren. Wij hebben vanochtend gewinkelt en moeten zometeen weer weg, drukke dag dus.
Duchess, ja soms zit het erg tegen zo'n behandeling omdat je het zelf niet mag sturen Het duurde ook flink lang omdat ze qua eenheden eerst het laagste wilden proberen 30 was dat geloof ik. Tja die wisten ook niet dat ik alleen reageer op 125 en 150 eenheden Ik had ook net in het zkh gevraagd of ik niet WEER van voor af aan moet beginnen...gelukkig niet De arts dacht eerder aan 100.
Hier ben ik ook weer eindelijk. Was nog best een drukke dag, terwijl Luca uitlogeren is bij opa en oma. Man en ik waren allebei nog niet helemaal beter (ja hij is ook ziek geworden, ik mag kennelijk nooit alleen ziek zijn...). Vanochtend ging het toch wel weer, dus even lekker gaan fietsen, zonder kleintje. Dan merk ik toch dat het veel makkelijker fietst (met bakfiets) zonder 13 kilo kind erin. Ook ben je veel sneller even ergens binnen en weer weg. Ik was in een uur weer terug, terwijl ik anders toch langer bezig ben, met buggy hijsen en kind dat iets niet wil enz. Over mijn man: Die is allang blij dat het wat beter met me gaat, omdat ik ook fibromyalgie heb en alles toch wat moeizamer gaat voor mij. Heb vaak pijn en zo. Door niet te werken heb ik minder stress en dat doet onze relatie natuurlijk alleen maar goed! Hij zegt altijd: als jijhet naar je zin hebt, dan is het toch goed? Dat vind ik altijd wel fijn om te horen. Hebben jullie ook wel eens een schuldgevoel naar je man toe omdat je een dag helemaal niets hebt uitgevoerd en eigenlijk een hele leuk dag hebt gehad met je kindje? Ik voel me dan wel eens een beetje schuldig. Hij hard gewerkt en ik alleen maar lol gehad. Manlief vindt dat nooit erg. Dan voel ik me weer beter.
Sjee meiden het word gezellie druk hierzo haha kan het bijna niet meer bijhouden We zijn ff lekker de stad in gegaan en leuke en nuttige dingetjes gekocht, Chloé gelukkig goed te pas en heeft van het uitstapje genoten. Straks gaan we lekker even een doner eten en tegen 19.00 Chloé lekker in bad doen. Normaal gesproken slaapt ze nu nog een uurtje maar we proberen haar lekker op te houden tot ze naar bed gaat, misschien helpt het voor de gebroken nachten. Ze ligt nu in ieder geval lekker te spelen in de box en brabbelt er wat af hihihi..... Vanavond lekker avondje op de bank voor de voice! Jullie nog leuke plannen?
Luca komt zo weer terug van opa en oma, wij hebben lekker pizza gegeten in Amsterdam. Heerlijk. Lekker rustig met zijn 2tjes. Doen we eigenlijk niet zo vaak. Nu lekker internetten, tv kijken en nietsdoen. Morgen komt sinterklaas in het dorp en gaan we even zwaaien naar de pieten en de sint. Doen jullie nog aan sinterklaas? Wij gaan het klein vieren met de opa's en oma's erbij. Ik wil het eigenlijk een beetje beperken, want Luca is zo klein, wat snapt hij er nou van? Kadootjes krijgen vindt hij natuurlijk leuk hoor, maar ja het hele idee van sinterklaas ontgaat hem grotendeels.
@ Sannaa Ik herken dat ook hoor! M'n man werkt echt hard en hij heeft maanden achter elkaar 6 dgn in de week gewerkt. Ik voel me dan ook wel es schuldig. Hij zegt dan van: je zorgt toch voor onze dochter, dus dan is het toch goed! (zo lief!) Wij vieren sinterklaas bij me schoonouders, maar die zijn ook 35 jaar getrouwd, dus het is combi. Voor mij had het idd. ook niet echt gehoeven...ze is net jarig geweest en ze beseft het toch niet. @ Palmie Hier ook de voice kijken!! Fijne avond alvast iedereen!!
Wij vieren sinterklaas hier thuis met mijn schoonouders, schoonzusje en man met hun 2 kinderen(2.5 en 5)!
goedenavond hier ook een man die het heeeeeel erg fijn vindt dat ik thuis alles onder controle heb ( en hou! haha) want hij heeft het ook zo druk en erg veel aan zijn hoofd. @schuldgevoel: niet vaak meer, omdat hubbie dan ook zegt dat hij het niet erg vindt! @sinterklaas: elk jaar vaste prik met schoonfam en heul veel kadootjes voor de kids. dit jaar iets minder kado's en meer waardering voor het gekregene...
Vanmorgen visite gehad en hoorde weer dat het beter voor een kind is als ze eens per week naar KDV gaan. Want vinden jullie hiervan? Horen jullie dit ook vaker? m'n dochter is wel heel eenkennig op het moment en af en toe is dat wel es behoorlijk lastig. En voel ik me ook wel es schuldig dat ze altijd bij mij is. Maar ik heb ook gehoord dat hoe meer eenkenniger ze zijn, hoe beter het is. (dan is je binding tussen jou en je kind heel goed) hoe moet ik hier mee om gaan? M'n dochter is vooral huilerig als ze in de buurt van een ander komt terwijl ik er bij ben. Ik bedoel als ik haar es wegbreng naar de buurvrouw, omdat ik naar de tandarts moet, is het huilen over zodra ik de deur uit ben! En op zondagmorgen gaat ze altijd wel naar de creche, omdat wij naar de kerk gaan, dus ze leert wel omgaan met kinderen. En ik pas nog wel es op de kinderen van de buurvrouw dus dan is ze ook niet alleen. (zo, heel verhaal)
Ja ik vond haar ook super goed zingen!!! Maar dat vond ik in het begin al Vind ook gaaf dat ze ook piano speelt! @sinterklaas, wij vieren dit jaar bij mijn schoonouders. De kleinkinderen krijgen cadeaus en wij (volwassenen) gaan onderling dobbelen. We moeten ieder apart 2 cadeautjes kopen 1 voor een man en een voor een vrouw. Is echt een leuk spelletje. Ga straks naar mijn zusje (is 10 weken zwanger). Heb wel een leuk rompertje gekocht. daar staat op: ik ben mijn tante's knuffel