@thirza dat duurde het bij jou ook best lang! het gaat al stukken beter als 3 maanden terug hoor bij mij en daar ben ik blij mee maar merk wel dat ik nog niet helemaal terug ben.
Ze zeggen 9 maand zwanger, 9 maanden ontzwangeren he. Dan heb ik nog een ruime maand.. gaat mij niet lukken whaha..
Herstel bevalling had een heel verhaal getyped vanavond maar zag dat ie niet aangekomen is.. Anyway, mijn bevalling verliep op zich wel soepel..Binnen 6 uur was het gedaan.. Alleen had Lenn in het vruchtwater gepoept en dus ziek geworden.. Dipjes in zijn hartslag tijdens weeën..Dus als een gek geperst i.c.m. knip en vacuüm.. Gelijk onderzocht en werd naar de couveuseafdeling gebracht.. Na een paar uur ging het steeds slechter en is naar de highcare overgeplaatst voor beademing en slierten en slangen (echt waar, zijn hele lijfje zat vol met draadjes en dingetjes, zo zielig!) Hij moest minimaal een week blijven en ik mocht dan 3 dagen blijven.. Beleid van het zh, moeder mag blijven als kindje niet mee mag naar huis.. mijn kraamtijd bestond uit naar het zh, thuis slapen, eten, naar het zh, thuis naar bed.. en zo de rest van de week tot zaterdag.. Geen visite gehad, alleen beste vriendin van mn man en toenmalige vriendin.. Heeft wel indruk gemaakt en omdat ik geen tijd heb gehad om te rusten kreeg ik de klap pas veeel later..heb er onwijs veel moeite mee gehad.. Ook voor de keus voor een tweede is hierdoor beïnvloed.. Wat als hij/zij nou ook ziek wordt geboren en het dus niet haalt? Pas rond 10 maanden had ik er nagenoeg vrede mee (mentaal gezien).. Lichamelijk herstel ging vrij snel.. Wel een paar weken last gehad van de knip maar meer niet gelukkig..
@ ontzwanger. Ik ben het daar wel mee eens. Bij mij duurde dat echt wel zo lang, ondanks dat ik minder last had van mijn fibromyalgie, was ik erg moe en had weinig energie. Ik dacht ook wel dat ht met de BV te maken had. Dat dat toch ook veel energie kostte. @filmpje Lenn, superknap!! Leuk om te zien hoor. Dat zwabberen en met die handjes. erg leuk. Hier eingelijk ook sneeuw, dus toch een witte verjaardag! Jee! Ik heb met luca in de sneeuw gelopen en Hij vond het prachtig de hele tijd riep ie: Neeuw neeuw neeuw! En even voelen met ijzn vingers en dan: Koud! Haha en maar willen wandelen en wandelen. Maar het sneeuwde nog, dus na een half uur wilde ik wel weer naar binnen, daar was hij niet blij mee....
Sannaa ben je vandaag jarig?? Zo ja: GEFELICITEEEERD!! Zo nee: Ach, zomaar een felicitatie is ook leuk Leuke foto!
Goh Roeltje ik had hetzelfde kunnen typen (laatste stukje dan tenminste) Hier dan over mijn zwangerschap. Maar hier kreeg ik ook pas de klap toen ik overal aan 'gewend' was zeg maar. Heftig hoor. Maar jeetje wat sneu dat Lenn zo ziek geweest is! Kan heel goed begrijpen dat je bang bent voor een 2e kindje. Ik heb ook de angst voor een 2e zwangerschap. Sannaa gefeliciteerd meis! En wat geweldig, lijkt me heerlijk straks met Yasemin in de sneeuw als ze het echt door heeft.. Nu keek ze (door t raam dan wel) wel zo van wat is dit nu, hihi.. Leuke foto ook!
@ Elsie: Jeetje, wat balen dat je lichamelijk er nog niet helemaal bovenop bent. Lijkt mij ook behoorlijk zwaar. Sterkte. @ Roeltje: Wat een droppie!!! Terecht dat je trots bent en dat je even lekker een filmpje plaatst! Wat ontzettend gaaf zeg! Zo lief!!!! Jonna loopt steeds beter aan de tafel en bank en nog veel meer. Ook staat ze soms even los. Volgens mij is het zon gaaf gevoel als je kleintje ineens kan lopen. Jeetje! Wat een verhaal zeg. Vind het ook niet zo gek dat je de klap later krijgt. Kan me ook voorstellen dat de keuze voor een 2e beïnvloed, maar poepen in het vruchtwater hoeft niet te gebeuren bij je volgende bevalling he. Snap dat gevoel en verstand verschillend is. Jonna had ook in het vruchtwater gepoept, en zou dus naar het zh moeten. Maar ik kreeg zo snel persweeën dat de vk toch had besloten om thuis te bevallen. Gelukkig maar want ik had anders in de ambulance bevallen. Wel met risico, maar gelukkig had Jonna niks. @ Duchess: Hahaha. Gelukkig ben ik niet de enige hier hahaha. @ Palmie: Wat heerlijk dat jullie nog lekker verliefd zijn! Houden zo! Maar zijn jullie totaal 2 jaar bij elkaar .of 2 jaar getrouwd? @ Sannaa: Wat een geweldige foto!!
Goede morgen dames! Hier weinig bijzonders eigenlijk. Jonna heeft heerlijk geslapen ondanks haar verkoudheid. Ik heb niet zo best geslapen helaas. Lag te woelen en te draaien in bed. Kon niet mijn plekje vinden. Mijn neus doet ook zo'n pijn, ben nu echt flink verkouden. Bah! Alles doet me zeer. Hopelijk blijft het bij verkoudheid. Om 8 uur gaat Jonna lekker weer naar bed, en mama ook
Ankja alvast welterusten Ik duik er straks ook nog lekker in als Lenn gaat slapen Vannacht was het kw voor 4, hij had het koud.. Dus dekentje over gedaan en weer gaan slapen.. rond 4 uur knalde hij met zijn hoofd tegen de spijlen dus die schrok zich rot.. Deed ook wel zeer geloof ik.. Dus klein flesje en is weer gaan slapen tot half 6.. Daarna tot kw over 6 bij mij in bed gelegen.. televisie aan, kussens om hem heen, ben op onderkant van de slaapzak gaan liggen, kon mama nog even dommelen Net gedouched en aangekleed.. Nog even spelen en dan kan ie weer richting bedje..
Roeltje, dat lijkt me zo zwaar dat je na een paar dagen gewoon uit het zkh word ontslagen. Wat dat betreft heb ik het toen getroffen. Ik mocht de kraamtijd in het zkh blijven en de dag dat ik naar huis mocht, mocht hij vd couf afdeling bij mij op kamer om te kijken hoe het zonder antibiotica ging. Dus wij gingen samen naar huis. Hier is het bij de 2e heel anders gegaan, 2 uur na de bevalling waren we al lekker thuis. Maar ik vind het zo en zo elke x spannender. Je hoort steeds vaker nare verhalen. Zo is mijn neefje met 29 weken geboren. Gelukkig gaat het wel goed met hem. Maar je neemt het nu toch weer mee. Elsie, ik heb beide keren ook echt wel 9 maanden nodig gehad om weer de oude te worden. Ankje, beterschap. Heb je net nog een beetje kunnen slapen? Voor diegene die jarig is, van harte gefeliciteerd. Wou zeggen de sneeuw is hier vanacht aardig geminderd. Maar kijk naar buiten en zie toch weer wat vlokjes dwarelen. Hier heb ik er even de balen van. Mijn bekken zit alweer dwars. En ik merk dat ik het deze zwangerschap gewoon minder kan hebben. Dus maar weer een rustig dagje, alleen vanmiddag de oudste naar de psz brengen en ophalen.
goeiemorgen! sam heeft heerlijk geslapen, om 19.00 ging ie naar bed en om 7.00 uur weer wakker, ook niks gehoord vannacht heerlijk! het is heel erg koud buiten bah en wat een wind!! straks toch ff naar buiten denk ik.. verder niet zoveel doen vandaag ben erg verkouden
Goedemorgen! Hier nog geen vlok sneeuw te zien en ook de autoramen zijn niet bevroren! Daar kan ik best wel mee leven hoor! . Heerlijk nachtje gehad. Geen kind gehoord. Hun zijn ook best vrolijk dus ik neem maar aan dat zij ook goed geslapen hebben. Zometeen maar even een vroege ochtendwandeling maken. Even nog een paar boodschapjes in huis halen. Misschien ga ik ook wel even bij mijn moeder op bezoek. Eens even kijken. We moeten ons iig nog allemaal aankleden, dus voordat ik de deur uit ben is het een uur later! (als het niet langer is). sommige dames hier hebben het maar zwaar gehad met herstellen! Ik moet zeggen dat ik het eerste niet altijd makkelijk vond. Ik voelde me altijd slap en futloos en moe. Maar verder weinig. Allebei mijn kids zijn met keizersnedes geboren, daarvan is het herstel natuurlijk al langzaam. Maar er is ook nog een stuk vermoeidheid aan vast dan volgens mijn gyn wel 1,5jaar lang kan duren. Gelukkig is het bij mij na een jaar gestopt! Aaron en Iris zitten nu heel schattig het konijntje van mijn moeder te aaien. (die logeert hier omdat mijn moeder laatst in het ziekenhuis lag, maar we hebben hem nog niet terug gegeven ). Ik zal hier eens even wat pyjama's uit gaan trekken en gewone kleding aantrekken... Wordt wel tijd he, om 9 uur ...