Thuisblijfmama's!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamaMarije, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    @madeliefje. Zoveel als jouw dochter in contact komt met kinderen is toch prima. En het feit dat als jij weggaat en ze maar even huilt is ook goed. Het zijn fases waar ze doorheen moeten. Lijkt mij dat als ze iedere zondag de creche heeft ze onwijs veel leert hoor! Zie niet in hoe nog een dag KDV hier aan bij zou dragen.
    Dat hele verhaal dat creche goed is voor kinderen vind ik zo opgedrongen. Stel je voor dat je als werkende moeder schuldgevoel krijgt. Ik had een keer een stuk gelezen in de ouders van nu of zo. dat ze onderzoek hebben gedaan naar stress bij kinderen die naar de creche gingen en die thuis bleven en dat bij de crechekinderen het stressnivo de hele dag hoog bleef. Wat de gevolgen hiervan zijn werd niet genoemd, maar het idee dat ik mijn kind dan zoveel stress aan zou doen, vooral het eerste levensjaar, voelt zo onnatuurlijk! Ik kan het niet. Luca mag vanaf februari naar de Peuterspeelzaal en dat vind ik al een heel avontuur. Oei! Moet ik gaan loslaten!
    Ik vind het ook wel fijn dat ik vaak complimenten krijg wat een leuk en lief en braaf kindje Luca is. Dat motiveert ook!

We zijn net terug van Sinterklaas hier in het dorp! Hij heeft een handje gegeven aan de Sint! Dat kon hij wel vertellen en wat kreeg hij van de pieten? Pepernoten!! Ik vind dit zo leuk! De spanning van de kinderen en de magie van zwarte piet en kadootjes! Ik geniet er echt van.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

wat gezellig hier!!

wij zijn vanmorgen bij mijn ouders geweest, daar even een stukje gewandeld en we wilden naar de speeltuin alleen was die helaas heel modderig en nat van de regen. nu ligt de dochter van mijn vriend lekker te slapen en sam ligt naast me in de wagen die had geen zin meer om te slapen.

nu ff lekker rustig aan doen dus en straks zien we wel weer. gisteravond hebben wij trouwens ons bankstel verkocht dus nu hebben we even geen bank meer. maandag gaan we naar de winkel voor een nieuwe.

fijn weekend!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik had dit topic even gemist maar ik meld me ook! Ben sinds 1 november thuisblijfmama bij onze prachtige Irem :). Heb er echt mijn baan voor opgezegd omdat het voor mijn gevoel echt niet meer ging. Helemaal niets meer doen ligt me niet maar ik probeer nu werk te vinden wat ik vanuit huis kan doen zodat ik toch bij Irem kan blijven en kan werken als zij slaapt.

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Sanaa Bedankt voor je reactie!!:)

5. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Net ff lekker de stad in geweest en Chloé ligt nu lekker te slapen!
    Ik ga zo even een lekker patatje halen, geen zin in koken hihihi
    Net bij de Wibra een mooie slaapzak met mouwen gekocht, we willen uitsluiten dat ze snachts wakker word omdat ze het koud heeft maar die mouwen zijn weer veels te lang pfffff hoe doen al die moeders dat toch, wou dat er ook een fatsoenlijke slaapzak voor Chloé was waarin ze zich eens lekker voelde:(

6. judibi

judibi Bekend lid

hello :)
    @waterlelie: klinkt ook als gezellige sinterklaas! en wat een leuke tekst op de romper voor je tantezegger op komst :)
    @sannaa: heerlijk is dat hè, die koppies de spanning, top! van mij is nu 7 en ben bang dat dit het laatste jaar geloven is, maar oh, hij (en wij door hem) geniet er nog zo van!
    @madelief: wij wisten al snel dat de kans erg groot was, dat onze zoon enig kind zou blijven en daarom bewust gekozen voor KDV en voor hem is dat heel goed geweest vooral op sociaal vlak. maar je moet doen wat voor jou/jullie goed voelt!
    @elsie: zonder bankstel het weekend in?? op een paar kussens dan maar?
    @eylem: hoi!
    @palmie: ik had altijd mouwloze slaapzakken en daaronder een lekkere knusse pyama met lange mouwen. was voor mijn zoon altijd meer dan warm genoeg.
    @hier: sint en pieten gezien in de stad, handjes geschud, koek gescoord: helemaal goed dus! verder een rustig weekend voor de boeg met vanavond ik hou van holland op de planning. ook zo'n leuk programma!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nee we hebben nog wel een noodbank voor even dus die zetten we neer!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hey meiden!

Gaat idd hard hierzo zeg, gezellig hoor!

@ nieuwe meiden: welkom en gezellig!!

@ waterlelie: hoor het hier ook vaak, KDV is beter voor de sociale ontwikkeling. Het zal ook best goed zijn voor een kindje als het andere kindjes ziet, maar ik zie nooit zo goed waarom dat per sé een KDV moet zijn. Ik ga nu naar inloopochtenden voor dreumesen/peuters 1x per week, ik heb een vriendin met een kindje en vanaf dat Lucas 2 is, gaat hij ook naar de PSZ, dus dat vind ik dan ook een mooie oplossing.
    Ach zoals Juud al zegt: je moet je altijd verdedigen, waar je ook voor kiest. Jij weet het beste of je kindje happy is!
    En idd, die eenkenningheid is normaal en een goede ontwikkeling! Mijn zoontje is hier een jaar lang bang geweest voor oma (echt krijsen...) en zelfs dat is nu over, dus ach... laat kletsen!!

@ sint: ook even in de stad geweest, vergeten dat de Sint kwam.... ;) OMG wat was het druk! Kleine man heeft twee zakjes pepernoten gekregen. Dacht dat ie die nog niet kon eten zonder kiezen.... ja daaaag mama, die krijg ik echt wel weg hoor! Hij heeft er lekker 5 ofzo opgesmuld :)

@ hier: vanavond lekker laat samen met manlief eten (als Lucas op bed ligt! lekker rustig, manlief kookt :D), daarna bankhangen en slaaaaaapen! Deze week druk geweest en dus veel harde buiken :(

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Zo, ben ik weer.

Vandaag is de sint aangekomen met de stoomboot. Waarschijnlijk vond dochter het veel te druk, want ze vond er niks aan. Gisteren waren we in Dordrecht bij het sinterklaashuis en daar heeft ze een uur lang met de zwarte pieten gespeeld, dus bang is ze er niet van.
    Maar haar vriendinnetje uit Gemert was er ook en ze hebben heerlijk gespeeld.Nu is ze met hun mee, voor het eerst uit logeren.:)
    Vind het zo raar , dat ze nu niet op bed ligt. De kids zijn altijd bij mij.

Zo kom ik gelijk bij de vraag van Madelief. Mijn kids zijn eigenlijk nooit zonder mij. Als je mjin oudste dochter nu ziet en hoe ze met iedereen omgaat, dan vind ik zulke verhalen maar onzin. Het is een heerlijke sociale meid, die heel graag naar psz gaat en nu dus ook zomaar mee gaat logeren. Ze gaat ook naar de cresche van de kerk en heeft dat altijd leuk gevonden.

Sinterklaas vieren, doen wij met ons gezinnetje.

Welkom Eylem

Palmie, heeft Chloé lekker geslapen afgelopen nacht?

10. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Nee tis echt een regelrechte ramp, 2 keer overstuur wakker, we zitten nu ook weer te wachten tot ze rustig word, vriendlief is even op haar kamertje liedjes aan het zingen.
    Volgens mij zit ze in een mega sprong, hele tijd op de buik draaien in bed(ze draait nog niet terug) dus weer terugdraaien.
    Het gekke is dat er overdag niks aan de hand is, supervrolijk niet te geloven en snachts is het helemaal mis.

We zijn zooooooo moe!

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik zie dat onze beebjes niet zo heel veel schelen. :)
    Nienke draait ook op haar buik en slaapt dan heerlijk. Geef je haar dan ook een beetje drinken, als ze zo overstuur is? Hier wil dat weleens helpen. Gewoon water hoor.

12. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Ja maar de laatste dagen wil ze dat niet, ze wil helemaal niets, we kennen ons meisje helemaal niet terug:(
    Wel heeft ze vanmorgen voor het eerst weer teruggedraaid dus das al een hele stap.
    Ach ja het zal wel weer overgaan maar hoop wel heel snel hihi

Wat kan Nienke allemaal al eigenlijk?

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @ Palmie Ik herken dat van m'n dochter ook. Die heeft het nog steeds dat ze soms huilt en dan hoef je nu enkel nog haar konijntje met muziek aan te zetten. Ze heeft een fase gehad (ook rond 9 mnden)dat ze huilend wakker werd (waarschijnlijk nachtmerries of dat ze andersom lag en wakker schrok) en dat je niks met haar kon beginnen. Ik haalde haar er dan even uit en het leek wel of ze even goed wakker moest worden...soms liep ik ff met haar naar onze slaapkamer naar de spiegel (dan hield het huilen ineens op want ze zag zichzelf) Als ze wat wakker was geworden, legden we haar weer terug en dan sliep ze gewoon weer verder. Maar hielp niet altijd, dus dan lieten we haar maar huilen en dat ging dan (gelukkig) binnen een kwartier over. Vermoeiend is het wel he?

14. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ook ik kom hier binnen wandelen.
    Hier dus ook een tbm.
    Zit sinds januari thuis en deels bevalt het wel,deels niet.
    Voordelen zijn dat ik lekker de oudste kan halen en brengen,er altijd ben als ze ziek is.Voor de kleinste kan zorgen zonder die weg te brengen.
    Maar nadeel vind ik dat ik weinig sociale contacten zo heb.Mijn grootste hobby heb ik achter gelaten in mijn oude woonplaats en zo ook mijn werk.Ik heb hier geen vrienden en enkel contact met 2 schoolmoedertjes.Ja contact met oude vrienden,maar zie die minder nu ik hier woon.
    Werken is eigenlijk haast geen optie op dit oor nu hou ik het dus beetje op het huishouden,zorgen voor de kids,internetten en hotfixen.

Hoop gezellig mee te kletsen met jullie.

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Welkom Loontje! Vervelend dat je niet zoveel mensen kent in je nieuwe woonplaats. Ik begrijp dat wel. Ik ben met opzet al in onze nieuwe woonplaats op zwangerschapsjoga en babymassage gegaan zodat ik mensen leerden kennen. Wij wonen hier eend voordat luca geboren werd. Ik heb van de baby massage gelukkig veel vriendinnen leren kennen. Zij werken wel, maar daar valt omheen te plannen gelukkig. Misschien dat jij ook nog zoiets kan gaan doen?
    Hier een heerlijke rustige zondag en Luca nu weer naar bed. Lekker relaxen zo.

16. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    @Madeliefje, gelukkig zijn we niet de enigen pfffff tis inderdaad erg vermoeiend maar ja we kunnen niks anders doen dan het laten gebeuren!

@Loontje welkom hier en kom maar lekker meekletsen hoor.
    Ik verveel me af en toe ook dood hoor, mijn vrienden die werken allemaal en tja we zijn net verhuist en in deze woonwijk ken ik ook nog niet veel mensen dus das inderdaad lastig, helemaal met het snertweer wat eraan komt he;);)

17. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Hallo dames,

Hoe is met jullie op deze mooie zondag :D
    Iets in mijn computer doet een beetje vreemd zodat mijn vraagtekens opeens = worden iemand een idee = hihi
    Maar goed, hier een redelijk rustige nacht gehad gelukkig. Ik heb sterk het idee dat ze zo van slag is doordat ze doordeweeks dan weer een dag bij oma dan weer een dag op het kdv en dan weer een dag bij mama is. Dan komt papa in het weekend ook ineens weer thuis en gaat zondagavond weer weg. Zou dat kunnen dat ze daarvan zo onrustig wordt.
    Vandaag even bij overgroot oma geweest en lekker wezen wandelen. Het is hier prachtig weer!
    Fijne zondag allemaal!!

18. gimena

gimena Niet meer actief

hier gister sophie haar verjaardag feestje gehouden! en ze heeft haar 1e 4 stapjes gezet was zo trots dat ik begon te huilen.
    alles goed met iedereen?

19. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    Gimena )he bah al mijn symbolen doen zo raar, sorry!!) wat goed zeg, geweldig is dat toch als ze weer wat nieuws kunnen! Was het verder ook een geslaagd feestje

20. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Gimena, super zeg kan me voorstellen dat je een traantje hebt gelaten, super hoor!
    En nog gefeliciteerd!

Noukie, wat heb je gedaan met je toetsenbord hahaha;)

Share This Page