JA HOI mag ik me ook melden als tbm! ik probeerde ff bij te lezen, maar ik kan nu al niet meer onthouden wie hoeveel kids heeft van hoe oud enz.... shame on me.. even kort dan... ik ben 25, zoontje half indisch/moluks+half marokkaans van bijna 3mnd kom uit Oh oh Den haag en ben gewoon thuisblijfmama omdat 1. man het graag wilt 2.ik het heeel graag wil 3. we snel een 2e willen ik kan wel es bijspringen ind e zaak van mn pa...maar dat is niet echt werken natuurlijk... ik ga snel bijlezen ladies,
Hallo Allemaal, Allereerst even voorstellen: Ik ben een 34 jarige thuisblijfmama ik vind het heerlijk om ons mannetje zelf op te kunnen voeden (samen met mijn man natuurlijk) en lekker ons eigen ding te kunnen doen. Papa zorgt voor de centjes en als hij vrij is ook voor bart. Ik heb een vraagje en ben hoop ik hier aan het goede adres Ons zoontje is 16 maanden en in mijn omgeving ken ik (helaas) geen adere tbmama's. Nu ga ik 1x per week ouder en kindzwemmen en vanaf januari 1x per week meedoen met muziek op schoot (muziek maken en zingen met andere kindjes tussen de 1 en 2 jaar. Hardstikke leuk maar ik wil mijn mannetje ook thuis diverse dingen aanbieden (ben het blokken bouwen een beetje zat) Misschien hebben jullie nog leuke ideeen om smaen te doen met een kindje van rond de 16 maanden. Wat we samen doen: *Blokken bouwen (ik bouw hij gooit ze om) *boekje lezen *koekjespot met vormen en muziek *kleuren (lees krassen) met viltstiften *"helpen" met eten koken (dingen aangeven en vooral heel hard met een lepel op een pan slaan) *ringentoren *mama "helpen" met huishouden volgens mij nog veel meer maar dat kan ik nu niet even verzinnen De meeste dingen zijn met 2 a 5 minuten klaar of houd hij het voor gezien. Verder rommelt hij ook zelf lekker in zn box of loopt lekker rond en rijd op zn karretje. Ik weet wel dat ik m niet de hele dag hoef te entertainen maar een beetje variatie is leuk voor hem en mij
Heb weer een was weg gestreken en een was opgehangen. Nu even lekker op de bank ploffen met en lekker kop thee. Hmmmm. Nee, toch niet. Hoor net dat Jonna begint wakker te worden.
Hoi! Welkom fafje en mini me! Mijn zoontje is nu alweer twee, maar rond die leeftijd deden wij nog: Samen lekker fietsen naar de kinderboerderij of naar de hema of zo, lekker eruit, iets eten of drinken en weer naar huis, Wandelen in het bos of naar de kleine speeltuin In de tuin spelen met een schepje en een bezem. Voor in huis: Inderdaad tekenen, schilderen en kleien. (vond ik zelf erg leuk en mijn zoon is eraan verslaafd) Bij de hema kun je van die kleisetjes kopen met uitdruk vormpjes en lepels en zo. Ik gaf hem de swiffer en hij was lekker zoet, kan ik de afwasmachine doen of zo. Ander ding is een kist met 'oud' speelgoed pakken en daar mee spelen en alles herontdekken. Wat ik nog niet las was puzzelen. Dat is ook een favoriete bezigheid, nu inmiddels met echte puzzels, maar rond 16 maanden volgens mij ook nog de houten met nopjes. Luca had het heel snel door! Nou ja ik hoop dat je er een idee van opdoet, verder kun je ook nog wel koekjes bakken of zo. Hier nog steeds aan het dichten 2 klaar nog één te gaan...
Hai, Duchess, Ankje, Sannaa en ook welkom Mini me! ik had me vandaag voorgenomen om heeeel veeel te doen in huis...uiteindelijk heb ik alleen maar een afwasje gedaan, slaapzak gewassen ohja en wat was opgevouwen... straks maar alvast koken, scheelt ook weer... wat eten jullie vandaag?
Wouw naar de voice of holland, kan mij voorstellen dat je er zin in hebt meid! Lekker een avondje gezellig weg, dat zal je ook wel goed doen denk ik! Ik wens je nu alvast heel veel plezier
Ow het is weer stil boven....nog even gauw bijlezen dan @ Palmie: Hey wat grappig. Heet jou man ook Jeroen? Misschien wordt Chloe eenkennig? @ Duchess: Dan moet je het idd zo laten. De gastouder weet vast en zeker wel wat je bedoeld. @ Fafje: Welkom! Ik ben Anke en heb een dochter van ruim 10 maanden. Ik woon in Almere. Ook ik wil graag een 2e, maar nu nog even niet. Wil eerst een baan. @ Mini me: Welkom! Mijn dochter is 10 maanden. Misschien dat sommige dingen jou kind deze spelletjes te kinderachtig vind, maar dat moet je dan maar even zien of je het leuk vind. Kiekeboe (verstoppertje) Krijten op de stoep (kan nu natuurlijk niet) Glijbaantje vanaf mama Wipwap op mamas been.
Wij eten groentensoep, als ik zelf soep maak maak ik een grote pan dus er is nog over van gisteravond. Denk wat tosti's erbij ofzo. Op vrijdagavond eten we altijd simpel omdat mijn man dus pas rond 20.30 thuis komt. Zo kan ik al eerder eten als ik echt honger heb, meestal probeer ik wel op hem te wachten en eet ik iets kleins als Yasemin eten krijgt aan tafel. Dat worden sperziebonen met een aardappeltje denk ik vanavond. Hier best actief vandaag. Had dus al afgewassen, gestofzuigd en gedweilt, net nog voor een 2e x gestofzuigt (heb een hond die best wel verhaart en aangezien yasemin t liefst op de grond rondkruipt stofzuig ik 2 tot 3 x per dag), de 2e wasmachine draait nu dus die zometeen ophangen, de 1e machine hangt al, 2 machines gevouwen, met yasemin gespeelt, de keuken gepoetst, vanochtend al de badkamer.. pff ik ben best actief whaha.. wilde vandaag nog gaan winkelen, maar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. Zit nog steeds in mijn huisbroek, haren nog niet eens gekamt haha. Maar moet nog kadopapier hebben voor de sintkadootjes, nahja morgen kan ook nog. Roeltje idd gaaf zeg naar de voice! Lekker van genieten meid! Hier een dochter van 8 maand dus zou nog niet weten wat je met een ouder kindje kunt doen hihi..
Zo wat gaaf Roeltje, logisch dat je zin hebt! heel veel plezier alvast...wat zal je genieten! anke, hai ja heel mss als er wat op mn pad komt wil ik ook wel werken...maar pas over paar mnd...prikpil is in jan uitgewerkt...even wachten tot cyclus dan opgang komt..daarna ff kijken of we gelijk weer gaan of nog een andere anticonceptie tijdelijk nemen...even aankijken duchess, lekker groentesoep...ga ik ook maar es maken..jij doet aan rapley toch met die kleine...ga en wil ik ook doen als Mirza 6 mnd is! en wat ben jij actief geweets zeg ahhaha...ik ook in huisbroek...wel ff gedouched vanmorgen... oh ik hoor het kleintje....leesjullielater ladies
Ankje whaha dat doen wij hier ook altijd.. Vooral dat geklim op mama's hoofd is helemaal geweldig mama vindt het iets minder.. *vaaag.. Hij zit nu me aan te kijken en begint keihard te lachen* heel apart.. nouja.. Mini-me en Fafje Welkom!! Huishouden Nah nog steeds geen bal gedaan whaha.. oja, de vaatwasser uitgeruimd, maar ja, dat moest wel anders kon ik het ontbijtspul niet kwijt verder..... Mmmm, niks en ben het ook niet van plan.. Ja zo de aardappels schillen en de broccoli snijden en dan koken, maar meer echt niet
mini me en fafje welkom meiden! @ sannaa succes met je gedichten, heb hier gisteren nog 1tje voor mijn vader gemaakt. @ ankje, is meestal zo als je ff lekker wilt relaxen dan hebben ze je nodig. daarom ben ik blij dat ik al meteen vanaf de geoorte van renske de avonden voor mij zelf had/heb. Renske net in de kinderwagen gelegd ze heeft 15 min geslapen, en ze ligt nu wakker. We lopen zo richting mijn broertje die op 10 min lopen van ons af woont. Heb er zin in straks die oogjes van de kids, Geweldig! Fijne middag en avond allemaal! Tot morgen zal ik maar zeggen.
@tukker Veel plezier vanavond! Ik krijg er helemaal zin in! Leukt trouwens dat je broer zo dichtbij woont, die van mij woont helemaal in zwolle. Kan ik niet zo even heen. Best wle jammer.
Jonna ligt nog lekker te slapen. Ze heeft er zin in vandaag @ Duchess: Zo! Jij bent ook flink bezig geweest zeg! Nu even lekker uitrusten. @ Fafje: Spannende tijd voor jullie volgend jaar dus! @ Roeltje: Hahaha. Soms ga ik ook gewoon op de grond liggen en dan laat ik Jonna over mij heen kruipen en klimmen. Zorg dan wel dat ik mijn haar goed vast heb, want anders hou ik gaan haar meer over. Hihi, Lenn lacht ineens uit het niets? Grappig! @ Tukker: Veel plezier bij je broer! @ Hier: Net een belletje gekregen van de makelaar. Ons huis zou normaal gesproken (met een goede huizenmarkt) zeker 250.000 moeten opleveren. Maar momenteel in deze huizenmarkt (als we ons huis nu zouden willen verkopen) dan zouden we moeten denken tussen de 235.000 en de 245.000. Jeroen en ik hebben het hier vanavond nog over. Maar ik denk dat we bepalen om toch nog een paar jaar in dit huis te blijven wonen. Want we gaan er flink op achteruit. En het is niet meer mogenlijk om het verlies mee te nemen in de volgende hypotheek, dus dan zouden we een lening moeten afsluiten...en dan gaan we financieel er nog meer op achteruit + dat we kleiner gaan wonen
zo even niet geweest en moest even een paar blz terug lezen haha! welkom nieuwe meiden!! sam werd om 13.50 alweer wakker!! veels te vroeg maarja gezellig samen op de bank gezeten tot dat ie een fles moest en nu ligt ie in de box een beetje te jammeren, zal wel moe zijn! denk dat ie ook wel inslaap valt zo. vriend moest toch nog even weg vanmiddag, maar geeft niet kan ik lekker op de bank liggen, als ie terug is gaat ie even de vergeten boodschappen halen en nog wat sinterklaascadeautjes. morgen vieren we het met zijn dochter en sam natuurlijk en mijn schoonmoeder en haar vriend zijn er ook bij. we hebben alleen cadeautjes voor de 2 kids, maar sam snapt er natuurlijk nog niks van.
Fafje, wij doen idd volgens de rapley methode! erg leuk hoor!! Tukker, veel plezier! Ankje, denk dan idd verstandig om nog een paar jaar te wachten. Ik wil ook zo graag verhuizen, maar wij zullen ook nog even moeten wachten. (wij wonen nu in een koopflat) Heb net nieuwe foto's op de laptop gezet dus zal er even een paar laten zien haha.
View attachment 112599 deze heb ik gister gemaakt hij ligt nu te huilen van vermoeidheid, maar slapen ho maar, wat is dat toch de laatste dagen. het tussen de middag slapen en s'avonds naar bed is geen probleem, maar voor het ochtend slaapje is het huilen en aan het einde van de middag ook