Hier ook een thuisblijfmama ! Althans zo voel ik me nog altijd. Op het moment in behandeling ivm ziekte, dus ben even tijdelijk niet heel veel meer thuis, maar het is wel mijn bedoeling weer lekker thuisblijfmama te worden. Als ik welkom ben, zou ik het misschien wel leuk vinden om met jullie mee te mogen schrijven en kletsen wanneer ik tijd heb ! Liefs, Hanneke!
Welkom Hanneke!! Zo, dat klinkt niet niks zeg! Is het goed te verhelpen de ziekte?? Beterschap en sterkte meid!! En klets gezellig mee!!
@ Hanneke: tuurlijk ben je welkom, gezellig! @ toetsenbord: heb je de taalinstelling (per ongeluk) veranderd? Engelstalig toetsenbord is qua symbolen anders dan een NL-talig toetsenbord, dit wil nog wel eens plotseling switchen! Misschien daar even naar kijken? @ gimena: gefeliciteerd met je meisje! Wat worden ze ineens groot dan he? Fijn dat je een leuke dag gehad hebt! @ palmie: zeker balen dat je dochter zo slecht slaapt! Kan het ook eenzaamheid zijn? Onze zoon is rond die periode met een knuffel gaan slapen in bed (Zetje Zebra uit t CZ kraampakket) en toen was t over. Maar in jullie geval, als je dochter nu net draait, is dat misschien nog wat link. Heeft ze een tutteldoekje of klein knuffeltje ofzo waar ze zich veilig bij voelt? Of anders een nachtlampje ofzo? @ hier: lekker naar t hertenkamp geweest vandaag, Lucas heeft genoten! Verder niet veel bijzonders, t menneke was chagerijnig de rest van de dag!
Hanneke welkom hier, tis supergezellie hier hoor! Mamamarije, ja ze heeft 2 knuffels in bed en ook een nachtlampje, geef het echt op een sprong anders zou ik het niet weten, ken mijn kind helemaal niet terug Zie nu al op tegen de nacht.
@ palmie: blegh... sprong klinkt dan idd de meest voor de hand liggende optie! Ik leef met je mee meid, al kan ik niks voor je doen vanaf hier... *dikke knuffel*
Dank je wel meis, die knuffel helpt al Net lekker met Chloé onder de douche geweest en strakkies lekker op de bank voor So you think you can dance! Vriendlief gaat lekker verder met zijn mix voor 2010, tis inmiddels al 21 november dus het jaar is zo voorbij! Wat gaan jullie doen vanavond?
Klinkt heerlijk! Even samen douchen is lekker he? Die momentjes zijn ook heel belangrijk, zeker tijdens zo'n sprong. Op een gegeven moment zie je dat zonnetje eventjes niet meer achter die donderwolkjes! Op dat moment merk je waar je het ook alweer voor doet ! Die sprong waar Chloé nu in zit, was bij Lucas ook erg heftig. Ik had dan ook een mantra "Het is een fase, het gaat over, hij kan er niks aan doen" "het is een fase, het gaat over, hij kan er niks aan doen" "het is een fase, het gaat over, hij kan er niks aan doen". En voila... opeens was het ook over, maar dat maakte het niet minder heftig op dat moment! Dus tot die tijd... blijf ademen, blijf leuke dingen doen met je meisje en praat het lekker van je af hier!! Wij zitten nu overigens ook op de bank voor SYTYCD! I love DAN Heb jij voorkeur over de finalisten?
Hallo!! Het wordt hier nog druk met alle TBM's Leuk hoor. Hier een minder relaxt dagje dan gepland, want Luca had opeens geen zin in een middagslaapje. Dat is nu iets van de derde keer dat hij dat niet wil en ik meot er nog steeds aan wennen. Dan hebben we opeens geen vrije middag. Helemaal neit erg, maar kennelijk stel je je toch in op de rust van die paar uur slaap. Heb toch nog een leuk stukje voor zijn blog gemaakt. Maar ja, hij is toch minder gezellig dan anders. En natuurlijk te moe om goed avond te eten. Ik vind het gewoon zo jammer dat hij niet lekker geslapen heeft en zichzelf daardoor zo in de weg zit dan. Houden jullie iets bij voor/van je kinderen, zoals een blog of een boek? Ik probeer de verhaaltjes vooral grappig te houden en niet te serieus alles te benoemen. Ik post iedere maand en soms wel vaker. Vooral met mooie fotos en grappige verhaaltjes. En jullie? @ hanneke welkom en sterkte met je ziekte. @ Palmie: klinkt idd als een sprongetje. Als je denkt dat er geen einde aankomt, is het opeens weer over. Probeer ook naar de dingen te kijken die je kindje opeens kan, zoals terugrollen of nieuwe geluidjes en zo. Dan begrijp je een beetje waarom het allemaal zo gaat. EN lekker veel knuffelen en bij je houden. Vaak hebben ze daaar ook erge behoefte aan.
Thanks voor je peptalk, het zal vast wel een keer overgaan toch Chloé vond het heerlijk onder de douche, zeligt nu lekker in bed en verder zien we wel wat er gebeurd. Ik vind eigenlijk Lorenzo de beste en Floris de leukste Van de meisjes zou ik het zo niet weten maar ik vind denk ik Enora wel de leukste maar of ze de beste is......hmmmmm En jij/jullie?
Lorenzo vind ik ook de beste (en de leukste), maar ik vind Floris ook super! In ben niet zo'n fan van Stefano, wel als persoonlijkheid, maar als danser vind ik hem net iets té (vrouwelijk ofzo? Ik hou wel van stoere dansers ) Van de dames vind ik Natasja het leukst en Lise ook wel goed, maar een beetje...kweenie.... niet mijn persoon ofzo. Enora vind ik wel lief en een mooie danseres, maar die doet het ook niet zo voor mij. Dus Natasja is daar favoriet. Wie er dan van die 2 zou moeten winnen (Lorenzo/Natasja?) geen idee! @ sprongetje: 'we zien wel wat er gebeurd' is vaak de beste overlevingsstrategie Nergens op rekenen, blij zijn met de kleinste dingetjes en gaan met die banaan! Maar volgens mij komt dat helemaal goed!
@toetsenbord is weer gefikst, weet niet hoe maar doet niet meer raar @sytycd; ben voor lise! @bijhouden; ik hou een boekje bij, maar staat nog niet veel in moet ik eerlijk bekennen @samen douche; ik durf dat dus niet zo goed. Ga wel vaak met Isabelle in bad maar is het dan handig dat mijn man haar even over pakt als we klaar zijn of hoe doen jullie dat. Isabelle is erg verkouden en hoor haar zo vreselijk roggelen door de babyfoon, heb al een halve ui onder haar bedje liggen, hoop maar dat het snel over is
@ bijhouden: ik heb voor Lucas een babyboek, het ikke-rabobank boek en ik heb ook de mijlpalen in het groeiboekje bijgehouden (oké, lichtelijk obsessief, dat geef ik toe ). Maar wel heel leuk om terug te zien allemaal! Plus, wij hebben Lucas voor zijn 1e verjaardag een groot uitgebreid fotoboek gegeven over zijn eerste jaar (van zwangerschap - 1e verjaardag). Dat vind ik eigenlijk nog wel het mooist! Nu nog een persoonlijke tekst erin, dan krijgt hij het een keer 'officieel' kado als hij het snapt, zeg maar... Voor onze tweede beeb heb ik het boek 'mam en pap vertellen over jou' gekocht. Daar kun je ook heul veul in kwijt!
@ douchen: noukie, hoe oud is je dochter ook alweer? Hier ongeveer begonnen met douchen met een maand of 5, uit een soort van noodzaak! Ik stond onder de douche, manlief waste Lucas 's morgens even, maar die had zo'n enorme poep-bom geproduceerd, dat we dachten: hoppa, onder de douche ermee! Ging heel erg goed! Misschien gewoon een keer proberen? En anders je man laten proberen? Je laat je kind echt niet zomaar vallen hoor! Wij deden het wel altijd zonder zeep, dan is het iets minder glibberig, hihi
Oooh fotoboek hou ik zo van. Ik was denk ik een van de laaste met digitale camera omdat ik afdrukken zo leuk vond . Waar ik al bang voor was gebeurd nu ook, we hebben de computer vol staan maar nog nooit wat laten afdrukke! Toevallig vorige week een selectie gemaakt, nu nog weg sturen. Isabelle is nu ruim 4mnd, ga het denk ik idd maar eens proberen als mijn man ook thuis is, kan die haar even overpakken als ik in de knoop kom Ik ga zo nog snel even de hondjes laten plassen en naar bed, morgen weer werken . Nog maar een paar weekjes gelukkig! Verwacht weer een lange nacht aangezien meisje zo verkouden en onrustig is (net alweer huilen, maar gelukkig met even kusje snel opgelost). Fijne avond nog allemaal!
Wij gaan eigenlijk meestal met Chloé onder de douche, we gaan om en om hahaa, lekker makkelijk, hoef je niet eerst het hele badje te vullen haha en Chloé vind het heerlijk dat water langs haar heen. Inderdaad ook geen zeep hier! Ik hoop dat Stefano en Lise eruit gaan maar denk toch dat Enora gaat!
Hallo meiden, Vinden jullie het goed dat ik ook mee kom kletsen? Ik ben ook een bewuste thuis blijf mama voor ons meisje. Ik ben 28 lentes jong en ben getrouwd met een super lieve man/papa! Verder woon ik in de buurt van enschede en is REsnke ons eerste kindje. @ Verkouden, Ze kunnen er lang last van houden, en als ze echt last hebben en een beetje verhoging hebben kun je een zet pil geven. En zout oplossing voor baby's van de apotheek mag altijd @ Boeken bijhouden van je kindje, ik heb tijdens mijn zwangerschap met 13 weken een 9 maanden boek gekocht om de gebeurtenissen in op te schrijven en echo's en foto's in te plakken van de zwangerschap zo leuk! kijk er nog regelmatig in. Heb ook een boek gekregen met baby's eerste jaar, en die vergeet ik weleens bij te houden. Ga proberen mijn best te doen, het is zo jammer als je dat niet doet. En zo leuk voor je kindje later! @ douchen, Ik durf wel met haar te douchen maar mijn man moet dan helpen, maar hij heeft haar nog nooit afgedoogd en helemaal aangekleed en dat vind het overgins het enige wat hij niet leuk vind om te doen. En hij durft ook niet met haar te douchen...Tjah komt wel een x denk ik
Palmie, Nienke is druk bezig om het kruipen goed onder de knie te krijgen, maar ze glijd steeds weg op het parket. Voor de rest zit ze lekker in ons schema.Rond 8 uur wordt mevrouw wakker, dan krijgt ze een bordje pap. Rond 10 uur gaat ze weer slapen.Dat is meestal maar een uurtje. Komt wel goed uit, want om 11.15 moeten we grote zus van de psz halen. Om 12 uur krijgt ze een boterham met een flesjes melk. Om half 2 gaat ze weer naar bed voor een goede tuk. Als ze dan uit bed komt, krijgt ze fruit en om 6 uur eten wij vaak en meestal eet ze lekker met de pot mee. Tegen 7 uur is het naar boven en dan lekker in bad en tussen 7 en kwart over 7 ligt ze op bed tot de andere ochtend toe. Overdag ligt ze veel op de grond te scharrelen. Ik moet iedere avond stofzuigen en dweilen, want ze steekt alles in d'r mond. Loontje, welkom.Hopelijk ben je gauw ingeburgerd in je nieuwe woonplaats. Wat is hotfixen? Noukie, zou best kunnen hoor, dat ze te veel prikkels krijgt. Maar ja, soms kun je erniks aan doen. Ow en een gesnipperde ui, schijnt nog beter te werken, dan een halve. Gimena, gefeliciteerd met je dochter. Wat een snelle stapper is het. Leuk hoor. Hanneke, welkom in ons midden. Klinkt niet leuk, dat je veel weg bent voor je ziekte. Hopelijk mag je gauw weer tbm zijn. Sannaa, Rond die tijd zei mijn dochter ook toedeledoki tegen het middagslaapje. Geloof me, het went echt. De eerste week storte ze onder het eten in slaap, maar van lieverlee krijgen ze steeds meer conditie in het later naar bed gaan. Tukker, welkom.
Vandaag hebben we onze oudste opgehaald bij haar vriendinnetje. Ze heeft daar vannacht geslapen en vanmiddag gingen ze naar K3. Toen we naar huis gingen was het huilen. Ik hoefde me niet af te vragen of ze het naar haar zin heeft gehad. Fotoboeken, ik doe altijd braaf een poging, maar die stranden bij mij altijd. Ben daar echt superslecht in.
Wat gaan jullie hard zeg.Morgen maar eens puzzelen waar het onderwerp over gaat,nu de oogleden te zwaar Wel bedankt allemaal voor het warme welkom en inburgeren zal vast wel eens lukken hier. @Stroopie....Hotfixen zijn steentjes die je op kleding,hout,stoffen en papier kan "lijmen".Je kunt dit doen door een hotfix aplicatie of door het te verwarmen met een strijkijzer. Ben nu volop bezig met Kerstboompjes voor op kaarten,servetten en tafelkleden(placemats ook goed). Om dat ik tijd over heb nou ja veel tijd heb wil ik dit hobbymatig gaan verkopen dus lekkere bezigheid dan. Morgen zal ik proberen om in te haken in jullie onderwerpen *lol* Fijne nacht allemaal.
Stroopie, goed teken toch, wil zeggen dat je haar vaker uit logeren kan sturen haha, gezellie! Loontje, ach ja we lullen maar wat hoor dus is denk ik niet zo moeilijk in te haken hihi, tot snel he! SYTYCD, nou toch Stefano en Enora eruit, wel een goede keuze vind ik Tja sorry maar ik moet weer ff zeuren, kom net bij Chloé vandaan die weer op haar buik was gedraaid(dan slaapt ze niet) en heb even 10.000 liedjes gezongen en zit nu beneden te wachten of ze alsjeblieft stil blijft hihi dan kan ik weer lekker slapen