Yasemin slaapt trouwens nog steeds, had haar een uurtje geleden al wakker verwacht eigenlijk. Maarja lekker rustig.
Mini me en Duchess, gelukkig ben ik niet de enige maar het voelt niet zo leuk toch? Net ff lekker patatje gegeten, nu ff afwassen en zometeen Chloé bij papa onder de douche doen, zal mevrouw wel weer lekker vrolijk van worden hahaha
mirza slaapt vandaga rtrouwens ook wonderbaarlijk goed...en veel...denk dat met zn sprongetje te maken heeft...is al paar dgn "niet te genieten"...voor zover dat kan met zo'n kleintje haha palmie, nou toevallig zat ik daar ook aan te dneken..maar dan andersom...door dat ik natuurlijk altijd met die kleine ben...en manlief alleen maar even 'savonds kan genieten...dat ie mss straks veel naar mij zal trekken... lijkt me zo vervelend, is ie overstuur kan papa em niet troosten ...maar goed...we doen er nu veel aan...iedere dag heeft papa een 1 op 1 momentje...badje, fles ofzoiets
ooh even tussendoor trotse-moeder-gedrag hoor YouTube - nog meer stapjes 03-12-2010 hij gaat zooo snel ineens!! hopelijk lukt het vanavond om wat bij te lezen, manlief heeft alweer bereik dus die verwacht ik ook niet zo laat thuis.. tot vanavond!!
zo ik baal echt even van mijn vriend nu! net beetje ruzie gehad het is logisch dat ik veel meer of eigenlijk alles in huis doe, maar als je dan vraagt of ie even wat boodschapjes wil halen omdat die gister vergeten zijn is het nee ik ga niet naar de winkel! en hij wil ook dat ik de hele dag met een poetsdoekje rondloop.. nou dat dacht ik dus niet! ik doe genoeg maar heb ook me momenten nodig van rust als de kleine op bed ligt. hij zei doodleuk dat we dan een probleem hadden en dat ik toch wel kon opruimen de hele dag nou eh ik ruim genoeg op! hij ziet echt niet wat ik allemaal doe, en ben bang dat het ook niet zal veranderen.. ook met sam doet ie niks.. ja af en toe even op schoot maar dat is het dan ook.. beetje jammer.. en heb ook het gevoel dat ik alleenstaande moeder ben maar dan met de luxe dat ik niet hoef te werken.. maar bah wat baal ik ervan.
Elsie Jeetje wat k*t zeg Altijd fijn een beetje begrip van je partner Al moet ik zeggen dat mijn man ook zo was aan het begin.. Hij wist echt niet wat het inhield om een hele dag met zo'n uk te zitten.. Tuurlijk, het is heerlijk en ik zou niks liever willen, maar ook erg druk en soms heb je gewoon tijd tekort om alles te doen.. Hallo, je bent niet fit! Wat verwacht hij dan? Dat je met een druipneus de kastjes gaat afpoetsen? Kom op zeg! *sorry word hier altijd zo kwaad om*.. Uiteraard is het logisch dat jij meer doet in het huishouden, je bent tenslotte thuis en er is altijd wel een gaatje om iets te doen, maar alles lukt niet altijd.. Laat hem ook eens met zijn handjes wapperen, die dingen heeft hij niet voor niks gekregen.. Laat hem eens wat verantwoordelijkheid nemen zeg, zeker richting Sam.. Jij bent de moeder maar hij is net zo goed de vader.. Zo, hier laat ik het bij, kan nog wel even doorgaan Je vriend is vast een prima vent, maar hier mag hij wel eens iets op verbeteren zeg.. *bedoel het allemaal niet zo lullig als het ws. overkomt hoor*
het is zeker k*t!! maar ook als ik niet verkouden en me gewoon goed voel is het zo.. nou dan weiger ik dus ook om de hele dag met een poetsdoekje rond te gaan lopen! en ik vind het gewoon zo lullig voor sam dat zijn papa niks met hem doet maar wel met dochterlief..
Elsie jeetje dat is niet niks. Laat hem eens een dagje thuis al jou klusjes doen, dan zal ie zien wat je allemaal doet. Jee snap goed dat je hier flink van baalt. En ook dat hij zo weinig met Sam doet, dat is ook echt niet leuk... Ben he thelemaal met je eens Roeltje. Elsie vraagje, wilde hij Sam wel? Omdat je zegt dat hij wel met zijn dochter tijd doorbrengt? Ik denk dat het tijd is voor een goed gesprek, want in mijn ogen klopt dat echt niet. Ik zou me daar echt niet goed bij voelen om dat maar door te laten gaan op die manier.
@ Palmie: Jij heet toevallig niet Anke he? Hahahaha Dat is niet raar hoor. Hier is hetzelfde. De mannen werken en de kids zien ons de hele dag. En als Papa dan thuis komt, dan is dat weer nieuw en leuk! Ligt absoluut niet aan jou hoor. Maar kan me voorstellen dat het een beetje pijn doet. @ Mini me: Verstoppertje: Ik laat zien dat ik weg kruip achter de bank en blijf daar zitten. Dan komt ze mij achterna. Soms maak ik er ook gelijk een soort van tikkertje van. Dan blijft ze mij achterna kruipen. Zo leuk! @ Duchess: Geweldig die lach! Natuurlijk vind je als moeder de fotos het mooiste, het is jou kind dat erop staat! Hahaha. @ Elsie: Ow heerlijk zeg! Mis dat ook erg hoor dat ze lekker bij mij in mijn armen in slaap kan vallen. Soms wil ze na haar laatste fles in slaap vallen als ze slecht geslapen heeft overdag. Dan blijf ik bewust nog even langer met haar zitten en genieten!! @ Roeltje: Jah! Wat goed zeg! Wat zul jij trots zijn zeg! @ Elsie: Jeetje! Dat meen je niet. Hij kan toch ook wat kleine dingen doen in huis? Als Jeroen zo zou reageren had hij met mij ook ruzie gehad hoor. Ben geen schoonmaakster. @ Hier: Lekker Macaroni gegeten. Jonna heeft ook heerlijk meegegeten. Daarna lekker met papa onder de douche geweest. Nu loopt en kruipt ze in haar slaapzakje rond. Probeer haar nu aaien te leren. We hebben een kat en die vind alles goed, maar ze knijpt en trekt. Dus maar proberen aaien aan te leren. Straks even de administratie doen. Daarna ga ik opdrachten kaarten maken voor het sinterklaasspel voor zondag. Wordt vast gezellig! Fijne avond alvast!
Duchess best een goed voorstel.. mijn man heeft ook wel eens opmerkingen gemaakt over het huishouden.. Totdat hij één ochtend(!!) thuis was omdat ik mijn nagels liet doen.. Toen ik thuis kwam gelijk gevraagd waarom de vloer niet was gedaan en de vaatwasser nog niet was uitgepakt.. "Geen tijd gehad." zegt ie.. Oh, dus ik moet het wel kunnen en jij niet? is niet eerlijk he.. Toen was het eigenlijk over.. Maar tijd voor een gesprek is wel duidelijk.. Ik dacht dat jullie alleen Sam hadden, sorry.. Misschien heeft hij niets met baby's? en dan bedoel ik het natuurlijk niet letterlijk Maar veel mannen vinden er niks aan om alleen flessen te geven en gekke bekken te trekken e.d. Doet hij hem weleens in bad? Of naar bed? (Oke, dat doet mijn man ook nauwelijk, die heeft er een pesthekel aan) verschonen? stukje wandelen? Of doet ie echt NIKS? als dat het geval is, aan de bel trekken meid.. Want dit ga je niet volhouden zo te lezen..
hé elsie! Klinkt idd niet leuk. En voor ons als buitenstaander idd niet goed. Ik weet nog wel dat het de eerste 5/6 maanden wel zoeken was naar een nieuwe balans bij ons thuis, dus miss is dat bij jullie ook wat er mist. Maar je zou echt wel even met je man moeten praten over hoe jij je voelt en hoe vermoeiend je leven is thuis met een kindje. Hij beseft idd niet hoe het voor je is en misschien vindt hij het moeilijk om met hele kleine kindjes om te gaan en heeft het niet te maken met zijn dochter of zo. Sommige mannen vinden baby's eng omdat ze bang zijn dat ze ze pijn doen of laten vallen en zo. Dus er zijn meerder dingen. praten met je man en uitleggen hoe JIJ je voelt, maar ook vragen hoe hij zijn zoon ziet. Belangrijk is om te praten praten praten en praten. EN hem anders een dag alleen te laten met jullie zoon zodat hij beter snapt wat je allemaal doet. Succes meid!
Roeltje, mijn man is gelukkig altijd heel begripvol en vooral respectvol naar mij toe geweest. En al zou ik de hele dag niks doen, dan zal hij daar waarschijnlijk nog niet eens wat van zeggen, zelfs als ik dan zou vragen of hij ff wil stofzuigen... Hij vind het belangrijkste dat ik doe waar ik me fijn bij voel. Nu doe ik natuurlijk altijd wel het huishouden. Wel zo eerlijk. Maar mijn man was een tijdje terug een dagje ziek thuis en zag toen pas echt hoe mijn dag eruit zag. Nu was dat nog eens extra druk omdat ik ook voor hem zorgde (hij was echt goed ziek, 40,9 temperatuur sochtends) maar hij heeft die avond en de volgende dag wel 100 x egzegd hoeveel respect hij heeft voor mij. En hij laat bijna dagelijks weten hoe erg hij waardeert dat zijn kleren gewassen en gestreken zijn, zijn eten klaar staat als ie thuiskomt, het huis áltijd netjes is etc etc. Heel fijn dus. Mijn man neemt de zorg van Yasemin meestal meteen over als hij thuiskomt. Hij doet haar 'savonds in bad/pyama aan, legt haar in bed, als ze wakker wordt gaat hij er naartoe etc. De nacht doe ik dan weer, maar de avond is echt van hem. Ben het verder helemaal eens met Sannaa. Praten lijkt me echt de oplossing. Yasemin zit naar Dora te kijken en te gillen, haha! Had dus wel gelijk, na zo'n lang en vooral laat slaapje is ze dus niet moe rond de normale bedtijd (19.30 gaat ze normaal naar bed) Achja dat maakt ook niet uit.
Duchess ach een avondje wat later naar bed kan geen kwaad toch Zeker niet als je ziet hoeveel plezier ze nu heeft.. Kan ik echt van smelten als hij Dora zit te kijken (gaat babbelen tegen dat poppetje).. Bij Diego gaat hij keihard lachen Heel apart haha.. Mijn man deed het ook hoor, vertellen dat hij respect voor me heeft en het ontzettend waardeert,maar word daar zelf zo kriegelig van In bad doen we meestal samen, ben daar ook onwijs boos om geweest dat hij dat nooit wilde.. Totdat we een paar weken geleden samen in de badkamer stond. "Pas op, hij glijdt weg." "Kijk uit, hij gaat bijna koppie onder." "Lenn, blijven zitten, straks ga je onderuit." Duidelijke taal, hij vindt het doodeng.. Dus badderen doe ik en hij blijft beneden, maar hij kleedt Lenn wel uit als ik het bad klaar maak.. Daarna doen we samen zijn pyama aan enzo.. Nooit wilde hij hem naar bed brengen.. Ook duidelijk geworden waarom.. We hebben zoooveel problemen gehad met het slapen van Lenn.. Niet 's avonds, maar overdag.. 8 weken lang, heb daar toen ook een topic over geopend.. Lenn is megablij als papa thuis is.. Wil niet op tijd naar bed (hoeft dan ook niet, op maandag gaat het allemaal weer prima).. Als papa wegloopt is het mis en wil hij er het liefst achteraan.. Gevolg: Papa denkt dat Lenn gaat huilen en niet meer wil slapen als hij hem naar bed brengt.. (Verhaaltje lezen vindt ie ook vreselijk maar dat wil ie dan nog wel doen). Afgelopen zondag is het de eerste keer geweest dat hij Lenn alleen naar bed heeft gebracht (meestal deden we het samen of ik alleen) en er was niks aan de hand.. verhaaltje gelezen, nog even gebrabbeld en lol gemaakt en is heerlijk gaan slapen.. Viel hem 100 procent mee en heeft aangegeven het nu ook wel vaker te gaan doen.. Wat ik hier mee wil zeggen Elsie (ja ja er is nog een punt) Het kan echt heel goed zijn dat hij ergens 'bang' voor is of onzeker.. Net als mijn man met het badderen en naar bed brengen.. Zoals Sannaa al aangaf: praten praten praten.. Jij maakt je kwaad (wat logisch is, dat vooropgesteld) terwijl er misschien (voor hem) een goede reden is (zoals dus angst of onzekerheid).. Als jullie niet praten, zullen jullie nooit te weten komen hoe de ander zich voelt en tegenaan loopt.. Het kan zo maar zijn dat na een (goed) gesprek veel meer begrip is voor de ander.. Kijk, als er uit komt dat hij gewoon geen zin heeft of puur uit luiheid, ja dan wordt het tijd om hem een goeie schop onder zijn hol te geven en heeeel duidelijk te maken dat hij als vader zijn verantwoordelijkheden heeft.. Oei, heel verhaal, sorry
hij heeft nu wel gezegt dat ik niet de hele dag met een poetsdoek rond hoef te lopen, maar gewoon alles bij houden waarop ik zei dat ik dat ook doe, en toen was ie stil! haha! en hij zei dat veel dingen die in huis staan natuurlijk ook van hem zijn. en wat betreft sam hij was degene die begon over een kindje en we wilden het allebei heel graag. ik heb ook gezegd dat hij de vader is en ook weleens een fles kan geven of in bad of bed kan doen, daar was ie het mee eens, maar het is wel vaak zo dat ie pas rond 19.30 ofzo thuis is en dan ligt sam al in bed. maar op de dagen dat ie wel eerder thuis is kan ie dat best doen, was ie het ook mee eens! zijn dochter is 3 en die ziet ie niet zo vaak, maar dat is natuurlijk geen reden om niks met sam te doen. wat wel zo is dat ie iets minder met baby's heeft, maar sam word vanzelf groter.
Elsie wat vervelend meid, misschien kan je hem op een tactvolle manier duidelijk maken dat jij echt niet de hele dag maar niks aan het doen bent Ankje, hahaha nee mijn naam is Anja, hmmmm lijkt wel he We gaan ff Chloé naar bed doen en daarna The Voice kijken, fijne avond meiden en tot snel.
Kijk, wat een gesprek al niet kan doen Denk niet dat je nu mag verwachten dat het perfect gaat lopen en je zal hem vast nog eens moeten herinneren aan dit gesprek.. Maar als hij zijn best doet moet het vast goed komen meid.. Palmie tot snel! hier ook zo the voice
Elsie!! Goed gesprek. Heel duidelijk. Ik denk echt dat het ook wennen is hoor de eerste 5 maanden, dat wordt ook beter, vooral als de kinderen nog beter doorslapen. En wat roeltje ook zei: over een paar weken moet je er weer met hem over praten, maar ja. Dat zie je dan wel weer. Goed dat jullie erover gepraat hebben!
fijn Elsie dat het gesprek goed ging... hier had manlief als excuus...omdat ik bv geef, hij niks kon doen...eerst voelde dat voor mij eigenlijk ook...plus ik wilde per se alles zelf doen met die kleine...was een soort waakhond... Mede ook doordat hij erg last van reflux had...en dus veel in mn armen lag...(hij compenseerde het dan wel met alle huishoudelijke taken) maar toen ik eenmaal weer alles ging doen in huis...had ik ook zoiets van hallo!...volgens mij weet je nie hoeveel ik doe... maar die eerste echte babybabyperiode voelde hij zich denk onzeker over ofzo...nu vanaf 2 mnd brabbelt mirza, lachen veel, en echt reageren etc...dus nu vind manlief het helemaal geweldig en neemt ie veel meer over... gelukkig vind hij het nooit erg als ik een dag niks heb gedaan... hij ziet kleine ook weinig...dus hij doet elke dag "iets" met de kleine...dus of een fles, of het badje ofzo....zo heeft ie toch 1 op 1 momentje...
Sorry ik typ hier nooit maar breek even in voor Elsie Mijn man is precies hetzelfde, hij werkt ook ontzettend veel maar is ook gewoon LUI om iets met de kinderen te doen. Nu was hij gister vrij en ik ging onze dochter naar de psz brengen terwijl ze allebei (zoontje en papa) nog in bed lagen. Toen ik net bij de psz aankwam ging de tel al, zoontje was wakker en had honger.. papa kon geen fles maken (sure, hij is ook nog eens laborant van beroep maar dit lukt hem niet? ) .. heb maar gezegd dat ik er zo aankwam maar even snel een boodschap moest doen. Maar daarna ben ik heeerlijk in mijn eentje naar het winkelcentrum gegaan, heb daar een beetje rondgekeken en geshopt, wat dingetjes gekocht, eindelijk weer eens even alleen sinds erg lange tijd. Toen ik thuiskwam was het 1 grote chaos hahaha. Overal lagen delen babykleding, beddengoed van het ledikant, geknoei van poedermelk op het aanrecht. - zoontje was doorgelekt dus moest helemaal verschoont - zoontje had honger dus papa moest een fles maken welke eerst te heet was, toen weer te koud, hij wist niet zeker hoeveel schepjes hij nou moest toevoegen, zoontje had gespuugd, toen ook nog eens gepoept.. En stiekem lachte ik in mijn vuistje, echt een aanrader .. hij had het er net nog over ('Pfff wat een gedoe allemaal in de ochtend!.. JA INDERDAAD! en je hebt geen klap in het huishouden uitgevoerd, zelfs niet de vuile was in de wasmand gedaan )