Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Tukker
    Sorry kan je niet helpen.. Wij doen het andersom, hier is afgelopen weekend de pil de prullenbak ingegaan :D

Sannaa
    Lenn is op 19 december jarig.. nog 13 dagen.. (ben aan het aftellen, valt het op?:D)

Sinterklaas
    volgens mij zijn wij de enige die geen Sinterklaas gevierd hebben:) Met de familie doen we eten met de kerst en voor de kleintjes een klein cadeautje maar meer niet.. Volgend jaar wel Sinterklaas dan is Lenn ook wat groter..

Lenn slaapt.. doordat de ha zo uitliep zijn ochtendslaapje gemist.. oogjes zijn wel minder ontstoken dan afgelopen weekend dus gaan sowieso vooruit..
    nu de loopneus nog, onder zijn neusje is het helemaal schraal:(

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Tukker, mijn schoonzusje heeft hem ook en bevalt haar supergoed!!

Ankje, hier heeft Jeroen ook vroege dienst dus ook lekker op tijd thuis;)
    Wij moeten ook nog een kerstboom gaan uitzoeken en inderdaad vanwege de box maar weinig ruimtje, nah ja dan maar een iets kleinere;)

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    ZO weer gegeten en gezogen en de was gedaan... Nu weer even zitten.
    @tukker: Ik heb ook. Ik vind hem ideaal, nauwelijks meer een menstruatie en geen hoofdpijn meer, dat had ik altijd met de pil. Wel nog redelijk kortaf rond de periode, maar ja.
    Verder vond ik het plaatsen een eitje, maar ik hoor daarover ook adnere verhalen, dus even voordat je gaat een ibuprofen of een PCM nemen.
    Over het eruit halen hoor ik ook niet zulke leuke verhalen, dus dat ga ik nog beleven...
    Luca zingt nog steeds sintrklaas liedjs, die snapt natuurlijk niet dat het over is, met schoenzetten en kadootjes... VInd ik wel sneu. Maar binnenkort staat er een mooie kerstboom! Ook leuk natuurlijk.
    Ben wel benieuwd hoe hij het dit jaar vindt.

@plek voor de boom: Het eerste jaar was het even proppen, maar het jaar erop was Luca 14 maanden en was het een mooie reden om de box eruit te gooien, maar eerder had ik het ook nog niet gedaan hoor, dan maar even creatief zijn met ruimte.

@roeltje: Dat gaar hard. Spannend altijd rond de verjaardag. Elke keer rond zijn verjaardag denk ik weer aan die periode. Jij ook? Wat worden ze groot he?
    Wij vierden sinterklaas vorig jaar ook niet hoor! Was toen totaal niet van belang nog. Snapt hij toch niet, des te leuker is het dit jaar, nu hij al mee kan zingen en het een beetje begrijpt.

4. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Roeltje, wat spannend dat jullie voor de 2e gaan.

Tukker, ik heb na de 1e ook een spiraaltje laten plaatsen. Beviel hier wel. Alleen na het plaatsen heel lang last van bloedverlies gehad.
    Verwijderen ging hier ook goed, al duurde het even voordat de huisarts hem kon vinden.

plek kerstboom, hier nu geen box in huis. Maar neem nog steeds genoegen met een kleiner boompje. Vind het wel fijn als hij tussen de banken in kan staan op een tafeltje. Kunnen de jongens hem ook niet om ver lopen.

Box ging er bij de oudste met 1 jaar uit, toen zat hij er niet meer in. De jongste zat er toen nog wel geregeld even in maar, na 14 maanden ging ons huis in de verkoop, dus de box uit de woonkamer.

Hier vandaag een rustig dagje, de jongens liggen nu in bed en daarna naar mijn ouders. Die blijven even daar en dan hebben wij om 17 uur een echo. Weten we eindelijk of er een jongen of meisje in mijn buik zit.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@liset wat spannend dat jullie straks weten of jullie een jongetje of meisje zullen krijgen!

net nog maar even een stukje gewandeld met sam, hij lag in bed maar moest huilen en wilde niet meer in bed liggen, dan maar even naar buiten.

ik ben echt moe vandaag, geen idee waar het van komt eigenlijk, heb goed geslapen vannacht. nu ligt sam rustig in de box dus ik ga ook maar ff op de bank liggen.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Roeltje arme Lenn, zalf in zijn oogjes! hopelijk lukt het.

Fafje heb je regeldagen, hihi.
    Wij wonen 4 hoog, zonder lift helaas.

Tukker, fijn dat Renske goed gegroeit is! En sneu he die prikjes..
    Hier geen spiraaltje maar de Cerazette pil.
    Succes alvast!!

Oehoeh Roeltje de pil in de prullenbak, spannend.
    Zou ik ook wel willen, haha!

Kerst doen we ook, zoveel altijd he pff. :) Yasemin krijgt alleen een babywalker van ons met de kerst, dan vind ik het echt wel genoeg geweest.
    Wbt kerstboom, hier wordt het een kleinere en dan op een tafeltje die er toch al staat. Anders echt geen plek met de box hier, een zitzak van Yasemin en ook nog een grote schommelstoel....staat hier helemaal vol haha.

Wbt sinterklaas en het niet weten, wij hebben het wel gedaan omdat mijn zus een dochtertje heeft en die dan niet zou snappen waarom Yasemin niets krijgt; dat is ook een kindje.
    En het was toch echt tijd voor nieuw speelgoed dus kwam alleen maar goed uit...hahaha.

Liset alvast veel plezier en succes bij de echo.

Zo ga even voeden..

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Net ff gedweild en nu aan het wachten tot Jeroen thuiskomt.
    Dan gaan we of samen bootschappen doen of ik ga alleen, ligt eraan hoe moe hij is:)

Net ff een bootschappenlijstje gemaakt want ben van plan om nu eens echt 4 dagen in de week gezond te gaan eten, aardappels, groente en vlees en vrijdags hebben we altijd patat dag:D
    Het schiet er gewoon vaak bij in dat gezonde, niet dat we elke dag ongezond eten hoor maar tis wel veels te vaak ff makkelijk doen hahaha
    We willen Chloé met de pot laten meeeten als ze 1 is en dan moet het zowieso wel dus kunnen we tot die tijd ff goed oefenen;)

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ liset. Succes met de echo en spannend!!!

@ Duchess: gefeliciteerd met de 8 maanden van Yasemin!

@palmie: Goed idee, om gezond eten in huis te halen, ik haal altijd op vrijdag voor 4 dagen eten, en dan een dag bij mijn schoonouders, scheelt weer koken, wel makkelijk altijd.
    Luca heeft heel leuk gespeeld met zijn nieuwe speelgoed. Vooral de skippyezel is erg leuk. Hij gaat er al op staan met zijn handen los. Volgens mij is dat niet de bedoeling van dat ding...

9. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Sannaa, dat wil ik dus nu ook gaan doen, gelijk voor 4 dagen halen!
    Dan heb ik het probleem ook niet dat als het slecht weer is ik dan mijn vriend moet bellen om eten te halen omdat ik er niet door kan;)

Liset, succes met je echo!

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou ik had niet te hard moeten roepen dat sam lekker rustig in de box ligt, want hij was toch wel moe dus weer in bed maar daar ligt ie nu te huilen:( maar niks is goed dus ik heb het nu 10 min ff zo gelaten maar nog huilen niet heel erg hard maar ga dr maar even heen.
    hij slaapt altijd slecht als ik moe ben.. alsof ze het door hebben.

11. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    liset, nog even en dan weten jullie wat het is!!!! Spannend...mooie foto's spammen he!

Roeltje jij ook voor een 2e:D
    Hier ook ghihi
    16 december gaat de eerste duphaston pil er in!!!!

duchess, heb je nog een beetje kunnen rusten vandaag?

@gezond eten,

ik probeer elke week gerechten met vis, vlees en groenten te eten. Sowieso elke week pasta of lasagne (omdat ik het lekker vind:p)
    Vanavond eten e gebakken aardappels, vleesje en sla.

@kerstboom,

nog geen problemen ondervonden! We vieren het altijd in het buitenland (bij de fam.) Daar hebben we elk jaar een mooie grote boom staan. Ik ben ook weg van 22 dec t/m 28 dec...dan weten jullie dat alvast;)

12. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Liset, Succes met de Echo! Bedankt voor je reactie op het spiraaltje.Fijn om te horen dat het je goed bevalt.

boodschappen, Wij plannen voor 5 dagen het eten en halen dat ook meteen voor 5 dagen in huis. En op vrijdag halen we voor het weekend.

Roeltje, De pil in de prullenbak, Spannend succes meid!

Kerstboom, Past hier met gemak in de kamer, Hij komt in een hoelk te staan. Denk dat we hem morgen gaan opzetten, aankomnd weekend weinig tijd. Kerst is wel een gezellige tijd vind ik.

elsie, Scheelt dat het niet zo koud is vandaag om te wandelen. en een beetje frisse buitenlucht is voor bijde goed:) het is niet zo leuk als ze wat huilerig zijn en je weet niet wat:(. Hoop voor jou en voor sam zelf dat hij snel weer rustig is.

duchess, Hier hetzelfde dat we meedoen met sint, omdat mijn neefjes en nichtjes het dan raar vinden dat Renske anders geen cadeautjes krijgt;).

Renske is een slaapkopje, ze wil heel veel slapen vandaag hihi.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hihi ja heb er onwijs zin in om weer te beginnen al zal het de eerste maanden 'we zien wel' zijn..

eten staat op:)

waterlelie
    oooeeh spannend! nog 10 daagjes!

Kerstboom
    hier niet.. mijn man vindt dat ding vreselijk en ik heb geen zin om elke keer een rennende dreumes bij die boom te halen.. volgend jaar maar weer..

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam is na een fles om 14.30 naar bed gegaan want hij was echt moe, maar hij ging weer alleen maar huilen, maar heb hem maar laten huilen. na een kwartier ofzo was ie stil en heeft ie bijna anderhalf uur nog liggen slapen! net uit bed gehaald en hij is weer vrolijk:) om 17.00 krijgt ie lekker groente en dan lekker in bad en rond 19.00 naar bed.

wij gaan erwtensoep met stokbrood eten, lekker makkelijk!

15. fafje

fafje Niet meer actief

Hoii

Liset en Roeltje wat super spannend!!!!!

Duchess, ja of het zijn "normale" regeldagen of het komt doordat ik 2/3 dgn een voeding over heb geslagen (met kolven) omdat manlief een flesje gaf en ik te lui was...:(...
    Heb trouwens het idee dat het al goed geregeld is na vandaag!

Elsie, vaak is Mirza na een wandeling ook altijd moe...slaapt en in de wagen en als we thuis komen ook weer...

verder, is mn kraambezoek NIET geweets...pff wordt weer verschoven...ach ja..heb wel het huis helemaal gedaan...moest wel na 2 dgn lui zijn...;)
    Mirza had een middagdutje gedaan, heel kort...en toen was ik aan de telefoon terwijl ik em uit bed haalde...en toen sliep ie ff 2(!!) uur in mn armen...(schaamschaam, ook 2 uur aan de telefoon)..

@gezondkoken/eten...ja dat doe ik wel veel...manlief is niet zo van het makkelijke .maar ik kook geen 3 gangen diner natuurlijk...
    Vandaag wordt het wel makkelijk rijst, courgette/chmpignons wokken met vis!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

nou weer te hard gezegt dat ie vrolijk is! hij ligt nu alweer te jengelen op zijn speelkleed, bah wat is dat toch vervelend en zeker als het al de hele dag zo gaat! je komt aan niks toe zowat en ook zelf niet zoveel energie vandaag.

het is hier trouwens heel mistig geworden.

17. J2J

J2J Bekend lid

4 sep 2009
    965
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo mede-mamma's,

Ik kom af en toe bij jullie meelezen als jullie dat goed vinden?
    Ik zou dolgraag een thuisblijfmamma willen worden. Heb nu nog verlof, moet half februari eigenlijk weer beginnen.

Mag ik gelijk met de deur in huis vallen door te vragen naar tips, ik bedoel dan: thuiswerk of anders zins? Of redden jullie het op 1 salaris?

Ik ben druk in mijn hoofd aan het puzzelen hoe we het zouden kunnen organiseren dat ik lekker bij mijn kleine mannetje kan blijven.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, J2J

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Elsie
    Ach wat vervelend toch:( is dat al lang zo? Wij hebben het ook gehad rond 5 á 6 maanden.. werkelijk NIKS was goed.. zo ineens was het over.. heel apart..

J2J
    hee hallo! Welkom:) TUurlijk mag je meelezen..
    Wij redden het op 1 salaris.. Het is idd wel verstandig om alles na te rekenen.. Wat zijn de vaste lasten, hoeveel ben je qua voeding, luiers etc kwijt.. Het zou zonde zijn om ontslag te nemen en er vervolgens achter te komen dat het toch niet lukt op 1 salaris..
    Als je partner trouwens onder een bepaald bedrag per jaar verdiend heb je ook recht op Algemene heffingskorting.. Is zo'n kleine 200 euro per maand.. Moet je geloof ik wel fiscaal partner zijn van elkaar.. Even navragen bij de belastingdienst hoe dat zit..

19. fafje

fafje Niet meer actief

J2J,

wij doen het gewoon met 1 salaris, wij roken niet, drinekn niet...gaan niet uit...ik doe geen boodschapen ALLEEN bij AH ofzo...geef verder ook geen geld uit aan gekke dingen ofzo...
    buiten dat heb geen koophuis, gewoon huurhuis met huurtoeslag...simpel 3 hoog...wel ruime 4kmr woning...

eventueel wil ik mss in het nieuwe jaar ofzo 1 daggie werken...of paar ochtenduurtjes schoonmaken...boeit me niet zo...

nu kunnen we nog gewoon pampers betalen...mocht dit niet meer kunnen, dan neem ik wel kruidvatluiers :p

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Gezond eten doen wij eigenlijk wel altijd.
    Wij zijn beide gek op aardappels/groente/vlees.

Sannaa wat leuk, dankjewel! :D

Boodschappen doe ik altijd op zaterdag voor de hele week!
    Zelden dat we wat bij moeten halen, en als dat wel moet is het vaak alleen brood en soms fruit, maar meestal is dat er ook genoeg.

Elsie wat rot dat Sam niet wil slapen. Hij slaapt wel vaak moeilijk of niet?

Waterlelie, ja ik heb vanochtend even een uurtje geslapen toen Yasemin sliep. Gelukkig!
    Ben zo blij dat dat nu kan. Ze heeft heel lang hele korte slaapjes gedaan (30-45 minuten per keer) dus dan ging dat echt niet...
    Wij eten hetzelfde als jullie vandaag haha! Gebakken aardappels, kip en salade.
    In welk land vier je kerst? ;)

Fafje, dat is inderdaad niet zo slim hihi.
    Je hebt normaal gesproken wel rond de 3 maanden regeldagen dus dat kan ook nog.

Elsie wat vervelend dat Sam niet zo lekker in zijn velletje zit.
    Is het misschien tijd voor een sprongetje?

J2J, welkom! Ik werk helemaal niet.
    Hoop dat het jou gaat lukken om ook thuis te blijven bij je kindje!

Yasemin is weer wakker, toch 85 minuten liggen slapen.
    Ga haar maar uit bed plukken en dan aan het eten beginnen, moet vanavond weer naar de fysio fitness, hoeraa...
    Morgen is het zover meiden, dan gaat ze naar de gastouder, voel me nu al helemaal labiel, bah!

Deel Deze Pagina