Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    j2j, wij doen het ook op 1 salaris. WIj kochten dit huis in mijn zwangerschap en hielden toen alrekening met het feit dat ik evt zou stoppen met werken. Dus op die manier de hypotheek berekend. Het eerste jaar moesten we wel wennen aan de lagere inkomsten en gaven we soms wel teveel uit, oko omdat het een ander huis is dan de 3 kamer flat die we eerst hadden (nu huis ui 1900)

@elsie: zou best kunnen dat sam een sprongetje heeft natuurlijk. Veel huilen, veel aan mama hangen, zichelf niet kunnen vermaken en slecht slapen en eten. Dat is zo ongeveer wat je kunt verwachten toch? Nog een paar weken volhouden en dan wordt hij weer zijn gezellige ik die meer kan dan ervoor. Let maar op of hij bezig is met ontwikkelen, dat maakt het weer wat makkelijker.

@ eten vanavond: Snijbonen met frietjes en biefstuk en voor luca dan zalm vissticks.

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

het is de laatste week dat hij moeilijk slaapt overdag of moeilijk inslaapt. als ie om 19.00 naar bed gaat hoor je hem niet meer en slaapt ie lekker door.
    vandaag gewoon een jengel dagje helaas, maja die heb je er ook tussen zitten natuurlijk! verder is ie heel lief en en tevreden mannetje die zich goed kan vermaken in de box of speelkleed.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @elsie: tegelijk!
    ik had net wat geschreven over sprongetje. maar wie weet is het idd een dagje. kan ook gewoon.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sannaa kan idd ook wel een sprongetje zijn, maar er komt volgens mij ook een tandje door dus dat kan het ook zijn! maarja hopelijk was het alleen vandaag.

5. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    j2j, welkom! Wij hebben ook ons huis gekocht toen ik nog werkte. Had wel toen al ontslag genomen maar mijn baas was zo aardig om mijn salaris overzicht in te vullen voor de hypotheek:D
    Nu leven we ook van 1 salaris maar dat is prima te doen. Als er eventueel een 2e komt moeten we het rustiger aan gaan doen. Tot nu toe gaat het goed!!

duchess, maak je geen zorgen meid. Alles komt goed he;) Blijft zij de hele dag weg???

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier een appartement gekocht op 1 salaris. Het mijne destijds, mijn man mocht toen nog niet werken.
    Maar dat redden we nu makkelijk.

Sam een tandje dus! Dat kan ook het probleem zijn, arm joch!
    Hier nog steeds een tandloos bekkie haha!

Waterlelie, ja helaas wel. :( Tenminste, morgen is wennen, dus neem aan als ik het niet zolang trek ik haar gewoon op mag halen. Even vragen morgenochtend.
    Inprincipe doet ze geen halve dagen, zeg maar vanaf 15.30-16.00 ophalen... Moest ik wel ff aan wennen hoor, want zat in mijn hoofd met een half dagje zo van 9 tot 1 ofzo..
    Vind het echt spannend hoor... Weet zeker dat ik heel hard moet huilen in de auto..pffff.
    Nu heb ik echt zon gevoel van, ik wil het niet!!! Maar eerst wist ik weer zekr dat ik het wél wilde. Nouja het zal wel normaal zijn toch. De gastouder vertelde dat bijna geen 1 mama niet huilt bij de eerste paar x, dus daar houd ik me maar aan vast. ;) Gelukkig gaat mijn man mee haar wegbrengen.
    Vanavond nog even kolven maar vrees dat ik niet genoeg opbrengst heb voor een volledige voeding. Ik kolf nu ongeveer 5 cc per keer..... zucht. Moet er even aan wennen! Dus morgen denk ik 1 voeding kunstvoeding.. Heb wel voedingen in de vriezer, maar die drinkt ze niet! Grr :(

Ga nu snel naar de fitness, ff mn gedachten ergens anders op zetten!!

7. fafje

fafje Niet meer actief

duchess, heb het even gemist maar wat is de reden dat yasemin naar de gastouder gaat? kan me voorstellen dat je het moeilijk hebt..maar mss is het alleen het idee...en zie je morgen dat ze er dolle pret heeft ....lekker trainen...kan je veel in kwijt!!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

zo sam ligt lekker al in bed! hij was ook gewoon erg moe dus hij zal wel lekker slapen. nu wachten op mijn vriend, die belde dat ie in een file van 16 km stond:$:( dus ben benieuwd hoe lang het duurt.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Elsie
    Jeetje, 16 km!!:$ Ongeluk gebeurd?
    Tandje kan idd ook erg vervelend zijn voor die kleintjes.. Lenn heeft bij de 1e twee nergens last van gehad.. maar bij 3 en 4 (kwamen tegelijk) echt niet te genieten! en nu is nr 5 net door en ook daar geen last van gehad.. Sprongetje kan ook nog.. Even doorbijten, soms hebben ze het even nodig:)

Duchess
    Ach, jee.. Gaat ze morgen al? Had dat gemist joh.. Heel normaal hoor dat je het niet leuk vind:) Ik heb het nog steeds moeilijk als hij even bij mijn moeder moet blijven.. Moet ik naar de tandarts of even snel boodschappen doen als hij ziekjes is of gewoon chagrijnig..
    Lekker van je af sporten:)
    Hopelijk kom je morgen een beetje door, anders kom je hier je hart maar luchten:)

Lenn ligt lekker op bedje.. Zetpil gegeven, had nog steeds verhoging.. Zalf is gelukt vanavond, met moeite weliswaar, maar goed, het zit erin:) Vond ie niet zo leuk haha..
    Vanavond CSI en Bones kijken en dan lekker naar bedje..

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    even een vraagje,

Zijn hier ook thuisblijfmama's uit zuid holland met name regio 071?
    Ik zou het leuk vinden als bart eens kan spelen met andere kindjes van rond zijn leeftijd. En als het klikt af en toe eens een bakkie doen ofzo?
    Of wie heeft er nog tips om in contact te komen met andere thuisblijfmama's in de buurt?
    wie o wie:D

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Fafje, Yasemin had het daar vorige week toen we gingen kijken al erg leuk, dus dat komt wel goed denk ik!
    Yasemin gaat 1 dag in de week omdat ik het 1. belangrijk vind dat ze in contact komt met andere kindjes. 2. ik wat tijd voor mezelf nodig heb, ik heb namelijk niemand in mijn omgeving die ooit kan oppassen ofzo, iedereen werkt, dus ook met het oog op afspraken bij doktoren/ziekenhuis/fysio etc is dat wel handig. 3. omdat ik gevoelig ben voor depressies en het de laatste tijd niet al te lekker gaat doordat ik me veel eenzaam voel, het is dus de bedoeling dat ik op de dinsdag dingen ga doen waarmee ik wt meer in contact met anderen mensen kom.
    Zo even in het kort hihi.

Roeltje fijn dat de zalf wel gelukt is!

Minime ik wil ook graag tips. Mijn ervaring is dat het zo moeilijk is om in contact te komen met andere thuismama's..
    Misschien is er iets via het CB bij jullie? Ik lees hier op het forum wel eens over speelinloop en zulke dingen.

Zo weer gefitnessed. Gaat steeds beter gelukkig.
    Blijf er moeite mee hebben dat mijn lichaam zo 'kapot' is maarja. Kreeg een hoop complimenten dat ik echt vooruit ga dus dat is top.
    Nu lekker america's next top model kijken.

12. fafje

fafje Niet meer actief

Duchess, nou ik vind het dan ehct een hele goede keuze...ik bedoel een blije mama is een blij kind!...Tis dat je helemaal in Eindhoven woont!!! anders had ik gezegd, kom lekker hier een bakkie doen...
    Op zich heb ik 1 echt goede vriendin die een dochtertje heeft 3 mnd ouder dan Mirza...maar de rest van mn "vriendinnen" ....zijn nog zo jong/zelfde leeftijd...en niet aan de kids...:(...das ook echt irritant...voel me altijd zo bezwaard met mn leuke verhaaltje sover die kleine en de babyzorgen...

Sporten mis ik ook zeg, ik ben zumba en streetdance lerares...eigenlijk...maar gestopt door zwangerschap...maar bij mn dansschool is het toen ik stopte qua animo enorm gekelderd...dus ik weet niet wanneer er weer genoeg werk in is!...mss dat ik het dan weer oppak!

@Mirza...had geslapen van 18/1830 tot 20u....jengelig...papa ging nnog ff met em spelen..maar hij had al honger en slaap...dus ging ie em badderen....maar voor het eerst had hij daar geen zin in...zelfs in het bad gehuild ...Aankleden wa sook een drama...dus toen kwam mama even troosten en rustig op de bank pyama aangetrokken...nu issie in dromenland...!

ben benieuwd hoelaat ie vanacht komt....hoop dat de regeldagen/productiedip snel over is!

13. Ankje

Ankje Fanatiek lid

1 mrt 2009
    3.746
    0
    0
    magazijnmedewerker/reachtruckchauffeur
    Almere-Buiten
    [FONT=&quot]Ik heb de kerstboom op en nog wat kerst dingen in huis.[/FONT]
    [FONT=&quot]Tis me gelukt om een leuk plekje voor de boom te vinden. Hoefde gelukkig niet met de banken te schuiven. Alleen de box en de krabpaal van de kat.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Kon de kunstboom mooi in elkaar zetten toen Jonna lekker lag te slapen om iets voor 13:00.[/FONT]
    [FONT=&quot]Toen Jeroen thuis kwam, hebben we de versiersels naar beneden gehaald. Daarna werd Jonna wakker. Ze keek haar ogen uit en zat ook lekker in haar box te spelen. We konden dus lekker onze gang gaan.[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Jonna was vandaag wel erg schor. Ze schreeuwde gisteren heel erg omdat wij ook schreeuwden tijdens het spel.[/FONT]
    [FONT=&quot]Jonna heeft er niet veel last van, want ze blijft vrolijk en lachen. Het klinkt zielig, maar ook zo schattig.[/FONT]

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Fafje lief van je!! Ja als ik wat meer mensen in mijn omgeving had die niet werken/met kindjes dan had het waarschijnlijk niet nodig geweest.
    Maar iedereen werkt en ook mijn ouders, dus heb ook het probleem dat ik nooit oppas heb ofzo.
    Dus het is gewoon goed. Voor Yasemin is het ook niet slecht vind ik!
    Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Oeh Zumba en streetdance, lekker zeg. Dat zou ik graag willen doen, vooral zumba! Maar mag nog niet van mn therapeuten.. eerst sterk worden.

Hopelijk slaapt Mirza weer lekker vanavond!
    Vraagje, is jou man marokkaans of jijzelf?

Ankje fijn dat de kerstboom staat!

15. fafje

fafje Niet meer actief

@Duchess, Nou dat lijkt me idd super vervelend voor je...de optie voor oppas...of je dat nou wel of niet nodig hebt...toch fijn als je iets achter de hand hebt...en iedereen werkt ...ook zo lastig...wanneer zij vrij zijn, wil je juist qualitytime met gezin..omdat meetsal manlief dan ook vrij is...(denk ik?)

En als yasemin het zo leuk heeft, waaorm niet!
    En wat is er precies met je lichaam "aan de hand" ....ik lees in je banner na moeilijke zwangerschap...?? Ik zou idd lekker rustig aan doen...wnat zumba is behoorlijk intensief...!!

Ik ben trouwens net 25! en mijn mannetje is marokkaans!! ik zal even spammen met vader en zoon foto :p
    Die wordt trouwens maandagg 35! wat moet ik nou weer kopen :$...lastig als je geen inkomen hebt hahaha

Bekijk bijlage 113283

16. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    fafje,

tja...wat moet je geven....eff denken hoor...............:D

Ehmmm misschien een mooie sjaal, luchtje, after shave creme, een mooie zwart witte foto van jullie kindje en dat in een fotolijstje...
    Pfff moeilijk hoor:)

17. fafje

fafje Niet meer actief

hier zat ik ook aan te dneken...pff...heb nog zo weinig tijd voor en lijkt me nog best een hele opdracht haha...luchtje heb iktoevallig al vorige weke gegeven...maarja moet nog wel iets erbij!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Fafje ja inderdaad. Ik heb wel 1 vriendin die soms op woensdagmiddag vrij is. Dan ben ik daar ook vaak of zij komt hier heen.
    Maar zij kan al niet oppassen (geen auto ofzo) dus dat is ook niks.
    Achja ik denk dat het een goede beslissing is, maar heb het er wel heel moeilijk mee hoor.. voel me gewoon ergens schuldig van, ik hoef niet te werken maar breng haar toch weg... maarja het is voor haar ook goed vind ik.
    En waarschijnlijk ga ik wel een beetje 'werken', namelijk mijn man helpen in onze winkel, misschien daar wat schoonmaakwerkzaamheden, want daar is hij niet zo goed in. :p hihi.

Wbt mijn zwangerschap, ik had al zo goed als bedrust ivm extreme bekkeninstabiliteit en kreeg toen ook met 28 weken weeën. Heb dus 10 weken met weeën in het ziekenhuis gelegen, de bevalling zette 10 weken lang net niet door, en met 38 weken had ik het zo gehad dat ik ingeleid ben (was maar een beetje voor nodig natuurlijk haha)
    Maar door al het liggen + dat ik 35 kilo aangekomen ben, heb ik op t moment een heeeel zwak lichaam.. problemen met balans enzo, alles erg instabiel en los, spieren die niets meer gewend zijn enzo. Dus ga daarvoor naar bekkenfysio, fysio fitness en manuele therapie. Heb het er druk mee. ;)

Leuk dat je 25 bent, ik ben 23 dus nog jonger hihi.
    Kados, moeilijk he. Heb je geen gezamelijke rekening? Hier verdient papa de centen en mama maakt het op, hahahaha.
    Leuke foto trouwens!

19. fafje

fafje Niet meer actief

@Duchess, nou daar moet je je geen zorgen meer over maken..je doet er echt goed aan...!
    Maar goh zeker een zware zwangerschap zeg...en dat het ook zo lang duurt te herstellen maakt het ook nie makkelijker...
    Je hebt het idd druk mee haha...en helpen in de zaak is natuurlijk ook een fijne bezigheid!

hier idd gezamenlijke rekening, maar toch...of geld los pinnen of pinnend betalen...het verraadt zo veel hahaha...

in elk geval sterkte morgen, gata je vast lukken...en idd zodra je het niet trekt haal je dr eerder op...tis toch wennen...is dat wennen 1x? of meerdere xen?
    Ik dnek dat het mss even pittig is eerste xtjes...maar zodra je dingen te doen hebt, dat de dag snel voorbij gaat....!!!

@Roeltje, hoe is het nu met Lenn

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hahah gelukkig weet mijn man niet hoe hij kan kijken wat er gepint is enzo. Die snapt niks van de computer. :)
    Dus hij kan nooit kijken wat ik gekocht heb of waar. :D

Het wennen is zovaak als ik zelf wil, want dit gaat gewoon buiten het gastouderbureau om. (omdat ze een kennis is van mijn moeder) Als ik haar echt iedere week daar wil hebben, doen we het wel via het bureau. Maar eerst even een paar keer wennen.

Heb net een briefje gemaakt met onze telefoonnummers en de tijd dat ze meestal ongeveer moe wordt erop.
    Weet verder niet of ik nog wat op moet schrijven maar de rest zal wel loslopen denk ik.

Deel Deze Pagina