Thuisblijfmama's!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaMarije, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hallo!
    Lees dat er al sneeuw ligt overal, nou hier alleen maar regen ben kletsnat geregend van het fietsen naar vriendin en weer terug.
    Luca ligt lekker op bed te slapen en ik kan hier weer even bijlezen. Hij heeft echt superlief gespeeld met zijn vriendinnetje en wat worden ze dan groot! Samen verstoppertje spelen en elkaar dan roepen, samen de pop wassen. Elkaar helpen ergens op te klimmen en er dan vanaf springen! Ik dacht dat ze dat nog niet deden op deze leeftijd, maar goed..Ze doen het wel!

@eten: Je kunt een broodkorst proberen dat vinden ze erg lekker om op te knabbelen, die gaf ik vanaf een maand of 7 en twee weken later een boterham met boter. Ze hoeven geen beleg, want ze vinden het broodje zelf al heerlijk. Pas met een maand of 9-10 kun je dat toevoegen. Idd geen smeerkaas of smeerworst. Dat is zout en niet zo gezond. Iets betere smeerkaas is vache qui rit.
    @vlees: Ik hield ook stefan kleintjes aan en omdat ik ook nooit potjes heb gegeven heeft luca nooit voor 9 maanden iets van vlees gehad. Het is ook niet nodig, want je geeft BV of opvolgmelk en daar zit alles in, dus vlees is overbodig. Ik begon met stukjes gekookte kip en vis.
    Die kleine kinderen zijn echt alleseters! Luca at me ook de oren van mijn hoofd. ik kon na 1,5 maand bijvoeden al een voeding schrappen. Terwijl ik dat niet wilde, maar ja. Hij at zo goed! Erg leuk om dat te doen en ze dan te zien genieten van alle nieuwe smaken.
    Ik ben benieuwd hoe het met het sneeuwen zal gaan. Of het hier ook nog gaat vallen, of dat het meevalt. Wel lastig als je weg moet met al die sneeuw is niet zo fijn!

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@duchess dankje!

@sannaa de dochter van mijn vriend eet juist slecht en dat begon al als ik mijn vriend mag geloven zodra ze iets anders kreeg als de flessen toen.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @elsie: Ja helaas zijn die er ook bij. Maar veel kindjes beginnen vanaf de eerste dag bijvoeding te smullen en dat vind ik erg leuk om te zien. Ik heb geen idee of bij luca de methode van rapley invloed heeft gehad op zijn eetgedrag, maar soms krijg ik wel dat gevoel. Hij heeft altijd zelf gegeten (en niet gegeten) en Zelf bepaald wat hij wel en niet at van wat wij aanbieden en ik heb het idee dat hij daardoor wel makkelijk is met eten. HIj eet genoeg dingen niet, maar als ik soms hoor van kinderen die maandenlang niets eten, dat heb ik gelukkig nooit mee gemaakt. Soms denk ik dus dat dat door de methode van bijvoeden komt. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. In ieder geval maken wij er hier ook nooit een strijd van en daardoor is het wel gezellig aan tafel, of hij eet of niet!

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Yasemin is pas 8,5 maand en krijgt dus pas 2,5 maand bijvoeding, maar ik zie nu ook al verschil tussen haar (rapley) en haar vriendinnetje (potjes) in eetgedrag. Yasemin eet echt ontzettend goed en vooral met heel veel plezier!

Grappig Sannaa, volgens mij zijn wij wel een beetje hetzelfde wbt bijvoeding. :)

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam eet ook goed ondanks de potjes, hij geniet ervan! dat hoor je aan zijn tevreden geluidjes tijdens het eten haha.

6. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @elsie: Ja lekker he, smulgeluidjes!
    @Duchess: Het lijkt erop. Leuk hoor!
    En dan zeggen vriendinnen, als ze Luca zien smullen: maar jij werk ook niet! Huh? wat heeft dat ermee te maken; denk ik dan....Kennelijk denken ze dat kindjes slecht eten, omdat mama en papa geen tijd hebben om rustig met ze te eten of zo? Ik vind dat geen excuus, maar ja.
    Ik vind het niet erg als Luca 3 kwartier over zijn ontbijt doet, lekker gezellig met zijn tweeen aan tafel. Kopje thee erbij en dan koffie! Luca lekker boterham met pindakaas. Zo ook de lunch. Gezellig!!

7. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hej lieve thuisblijfmoeders....

Ik willllllll zooooooooo graag thuis blijven en er voor mijn meisjes zijn...maar financieel niet haalbaar :(:(:( ik heb het er erg moeilijk mee...helemaal nu ik vakantie heb (onderwijsassistent) en lekker bij ze thuis ben.

Ik werk 5 ochtenden in de wk van half 9 tot half 1.... s'middags ben ik weer thuis bij mijn meisjes...maar ga elke ochtend met brok in mn keel weg....:(

Tips om financieel wel te redden?!?? Mijn oudste gaat volgend jaar naar school dan is mijn jongste 2.....een 3de komt misschien, financieel nu niet....mmmm sorry voor mijn geklaag, maar ik wil eigenlijk thuisblijfmama zijn...

groetjes

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sannaa dat klinkt heel gezellig samen lekker aan tafel zitten om te onbijten en lunchen.

@warhoofd, jammer dat je geen thuisblijf mama kan zijn! hoop voor je dat het in de toekomst wel haalbaar is.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    aaah ik zit jullie echt vreselijk te verwaarlozen! Sorry!! heb al moeite om de decembermama's nu bij te houden..

Lenn is eindelijk weer beter, maar slaapt overdag wat minder.. nog wat hangerig, maar verder weer in orde.. Nu druk bezig met de voorbereidingen voor zijn verjaardag.. wilde vandaag het huis poetsen, want morgen doe ik alle boodschappen.. Mn moeder gaat dan mee en komt hier op Lenn passen zodat ik alles rustig kan opruimen en de koelkast kan leegruimen.. ergens in de middag of avond mn man dan nog ophalen.. zaterdag de taart ophalen en beginnen met wat hapjes maken..
    zondag is het dan zover, rond 10 uur de eerste mensen al op visite en 's middags de andere helft (anders past het niet)..

maar gisteravond ineens kiespijn dus vanmorgen bij de tandarts geweest.. laatste verstandskies is getrokken.. Verdoving is eindelijk net uitgewerkt dus kan nog even wat doen in huis..

komende twee weken is mn man vrij.. moet nog wel paar dagen naar de zaak maar is iedere avond gewoon thuis gelukkig.. hopelijk kan ik jullie dan beter bij houden..

Shoot, Lenn wordt wakker.. Tot vanavond (probeer ik!)

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@roeltje fijn dat lenn weer beter is! succes met de voorbereidingen voor zijn verjaardag!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sannaa, ja zo ben ik ook! Wij zitten regelmatig een uur aan tafel, gezellig toch. Wij maken van eten echt iets leuks en gezelligs.
    Dat je thuis bent heeft daar niets mee te maken lijkt me. Al zie ik wel om me heen dat werkende mama's (hoop dat ik niemand voor t hoofd stoot want zo bedoel ik het niet, heb t echt over mijn omgeving) minder tijd nemen maar dat is toch echt hun eigen fout.
    Zie bijv langer papflessen 'sochtends ipv een boterham enzo..

Warhoofd, van half 9 tot half 1 is wel te doen, toch?
    En tips tja... kan je man niet meer gaan verdienen? Hahah nee onzin natuurlijk...
    Tja niet iedereen heeft het geluk thuis te kunnen blijven. :(

Roeltje, fijn dat Lenn weer beter is!
    Rot van je verstandkies zeg, brrr.
    En Lenn bijna jarig, jeeej! Geniet van de voorbereidingen, fijn dat je man lekker thuis is!

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

lijkt me zo gezellig om lekker aan tafel te zitten en samen te eten met sam! hij lag net te spelen op zijn speelkleed op de grond, maar is nu weer in slaap gevallen haha laat hem maar lekker liggen

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

meiden, moet ff me hart luchten hoor! ik baal er zo van dan ik nog niet helemaal de oude ben, dat ik bang word in een winkel en dat ik geen mensen dichtbij heb die ook een kindje hebben zodat we leuke dingen kunnen doen.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Elsie ken het gevoel meis. :( Lekker hier je hart luchten hoor!!
    Misschien vinden sommige meiden het leuk om eens een keer wat af te spreken ofzo? Wonen er hier geen meiden dichtbij?

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@duchess voor de zwangerschap en in de zwangerschap deed ik gewoon alles zelf en was ik nergens bang voor. wat ik ook moeilijk vind is dat mijn vriend niet begrijpt dat ik bang ben in de winkel en dus ook niet helpt daarmee, ook denkt ie dat het niet zoveel werk is een baby, vind het niet zwaar hoor maar het is wel een dagtaak. lijkt me trouwens leuk om af te spreken maar volgens mij wonen we best ver uit elkaar allemaal.

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zo, heb weer globaal bijgelezen, maar is me iets teveel werk om overal op te reageren, solly!

Elsie
    Jeetje, lijkt me echt rot meid.. Kun je niet eens naar de ha daarvoor? Durf je überhaupt niet naar de winkel of voel je die angst pas als je in de winkel staat? Bij dat laatste kan het zijn dat je last hebt van paniekaanvallen.. Je ha kan je daar verder mee helpen..

Duchess/Sannaa
    hier zitten we ook regelmatig 3 kwartier aan tafel:) Momenteel even niet, want meneer eet echt slecht de laatste dagen.. Vind het echt gezellig, hij heeft praatjes en brabbelt als een grote tussen de happen door:)
    Als papa thuis is zitten we NOG langer aan tafel.. Dan is papa net iets interessanter dan het eten haha..

Ik heb een internetvrije avond:) Verdoving is uitgewerkt, alleen de plek waar de verdoving is gezet (twee plekken) doet nog wel vreselijk pijn.. heb het altijd na een verdoving, dus doe lekker rustig aan vanavond.. Komt een mooie film op rtl4..

Fijne avond!

17. fafje

fafje Niet meer actief

hey meiden, ik spring hier even in...

bedahct me net...duchess hoe was je forummeeting..?? of had je dat al in geur en kleur verteld...??

elsie, wat ontzettend rot dat je je zo voelt...is ook lastig...mss als je bij een speeltuintje gaat zitten 9 ja nu wel erg kut natuurlijk met dit weer)...maa ik bedoel als j daar een boekje gaat lezen ofzo...wie weet ontmoet je daar leuke moeders...ik zeg maar wat hoor...
    Ik heb geregeld dat mensen tegen me praten..maar k ben niet zo dat ik dna echt heeel terug praat of echt echt contact leg...maargeod zo ben ik haha

warhoofd, super vervelend, kan me voorstellen hoe je je voelt...tips...tja...ik heb een instellign dat zodra ik merk dat we op iets moeten letten, ja dan ga ik bezuinigen op personlijke verzorging...bijv ik gebruik make up van chanel...tja dan schrap ik dat maar...nu kunnen we nog pampers betalen...als dit niet meer haalbaar is, gebruik ik wel kruidvat merk.....nou boodschappen goedkoop ben ik heel goed in...tis dat het nu nog niet nodig is...maargoed kan het radicaal omslaan en B merken kopen...
    En heb een tip van mn nichtje Huishoudelijke hulp 10 euro per uur...mag zelf een wijk uitkiezen heir in dne haag dan...en dat is van 9 tot 12 of 12 tot 15....nou eventueel kan ik zoiets erbij doen....3 uurtjes van huis moet wel lukken ...

@onze dag....lekker geshopt IN DE REGEN....oh my....helemaal kleddernat...maargoed winkel in winkel uit...kids van ons ( mn ncihtje en ik)...waren voorbeeeeldig...kwam mn schoonmoeder tegen...en had heell wat kleertjes aan de wagen hangen om te kopen...waren ineens weg...ja hoor had ze ze al betaald...ehct lief!
    Veel geslaagd bij h&m blousejes, rompers, broekjes...
    even geluncht en kunenn voeden bij Bijenkorf...was een leuke dag! OH en eindelijk wat voor manlief kunnen kopen tshirt met bijpassende blouse en pet....vind ie helemaal geweldig...

Mirza heeft de hele tijd in de wagen op zn zij gelegen, als ie in slaap wilde, irriteerde ie zich wel dat ie niet naar links kon met zn gezicht...af en toe jammeren...maar het speentje werkte...en is dus zo in slaap gevallen...tis wel zielig..maar het moet!

@bijvoeding...ik wil ook rapley doen...hoe gaat dat trouwens in het openbaar...ik bedoel stel ik wil bij de v&d eten...wordt het dan geen rotzooi...of stel ik me er iets raars bij voor haha...
    en geef je echt helemaal niets aan je kindje...??? Nooit iets bijv heel grof geprakt maar toch van een lepel? wanneer leren kindjes uberhaupt van een lepel eten?

LANG VERHAAL SORRY veeeel liefs :d

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vervelend van je vriend. :( MIsschien eens goed met hem praten?

En ach, Nederland is niet groot! ;) Dus dat valt wel mee.
    Maar weet eigenlijk ook niet waar iedereen woont?! Als iemand interesse heeft in een meeting.. :)

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@roeltje ik ga al naar een psycholoog ervoor, het ging een hele tijd heel goed weer en ging ik gewoon weer boodschappen doen. alleen nu was ik de laatste keer duizelig in de winkel en dan komt het weer opzetten, maar ik geloof dat mijn schoonmoeder aankomende week vakantie heeft en dan hoop ik dat ze even met mij mee wil gaan en anders iemand anders zodat ik weer wat zelfvertrouwen krijg.

hoop dat je niet al te veel pijn meer zult hebben!

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@duschess ik probeer idd weleens het aan hem uit te leggen, maar hij begrijpt gewoon niet hoe je ineens zo bang voor iets kan zijn. het is ook lastig uit leggen.

ik woon in noord-holland.

Deel Deze Pagina