goedemorgennnn!! hier sneeuwt het ook ! ligt echt een hele dikke laag...noiu ik ga de deur niet, komt een vriendin lgs...die 6mnd in spanje heeft gewoond! iemand schreeft over de HA hihihi, dat was ik niet eindhoven en friesland is voor mij echt verrrrrrrrrrrr!!! ik heb geen auto *schaam schaam* niet eens een rijbewijs! Nou mirza heeft wel heerlijk geslapen..om 7 uur ging zn papa werken en lag ie te brabbelen...pakte ik em bij me in bed...dacht mss wilt ie drinken...maar nee hoor hij wilde gewoon verder pitten...en met mn hand spelen...en 10(!!!) schrok ik een btj wakker...haha echt zo'n slaapkop.. heeft nog steeds krampen tijdens t drinken...nog steeds geen poepluier...meer als een week niet...das toch net goed??
Nou hier sneeuwt het ook mega hard Ik ga straks een rondje sleeën met Emma...enne foto's maken natuurlijk. Moet wel vastgelegd worden!! Elsie anders spreken we toch een keer af samen met Sannaa!! We wonen zo dicht bij elkaar!! Hadden jullie al ondertussen iets gepland? Nou, ik ga me klaarmaken voor de grote fun Toedels
Fafje, bij BV mag dat hoor. Hier bij ons CB houden ze een maximum van 9 dagen aan. Yasemin heeft 1 x 2,5 week geen poepluier gehad. Maar wel oppassen, weet niet of je iets van Infacol gebruikt? Want dat heeft hier toen ook de darmpjes stilgelegd waardoor ze 22 dagen geloof ik geen ontlasting had. Toen naar de huisarts en bleek dat haar darmen compleet stil lagen. Yasemin lag toen altiojd heel veel te persen enzo. Was heel sneu. Wat een heerlijk slaapkopje die Mirza zeg. Om jaloers van te worden. Yasemin was vannacht weer wakker van 03.45 tot 05.30. Toen geslapen tot 08.30
Goede morgen! Gisteren geen tijd gehad om online te komen. Dus ik haak hier even in. Gisteren ochtend hebben we een afscheid gehad bij de gastouder. Jonna was weer lief aan het spelen met de andere kindjes. Later kreeg Jonna een canvas doek met allemaal afdrukken van handjes. Van ieder kindje een afdruk. Ook kreeg Jonna 2 tekeningen die gemaakt zijn door wat oudere kinderen. De gastouders woont bij mij om de hoek, en zei ook dat ik best een keertje op donderdag langs mag komen zodat Jonna lekker kan spelen met de kinderen. Er is ook 1 gehandicapt kindje bij (hij is 2, maar een gedrag van 10 maanden). Hij is helemaal weg van Jonna, hij vond het ook helemaal niet leuk dat Jonna weg ging. Pfffff, vond het toen wel heel moeilijk om weg te gaan. Ga gauw maar weer een keertje terug om te spelen. Ook gisteren contact gehad met het uitzendbureau. Ze gaan me vandaag pas voorstellen. Haar mannelijke collega heeft met het bedrijf afgesproken dat ze 2 a 3 kandidaten voorstellen vandaag. Maar ze hadden mijn naam al eerder laten vallen, en dat ze vonden dat ik er het best bij paste. Hopelijk vind het bedrijf dat hetzelfde. Nog even afwachten dus. Gisteren middag met Jonna naar de Makro geweest met mijn vader en stiefmoeder en mijn stiefbroer. Wat een lol. Was erg gezellig en Jonna heeft zich goed gedragen. Wilde wel vaak bij opa op de arm, maar dat vond opa alleen maar leuk. Gisteren avond laat (22:00) gingen mijn vader en ik de honden uitlaten. Ik had toen het idee om rondje om het meer te lopen (7,5 km). Dat deden we. We hebben heerlijk gebabbeld en 1,5 uur later waren we weer terug. Heb dat best gemist met mijn vader. Wat heel gezellig. Vandaag heeft Jeroen een kerstfeest van zijn werk. Het begint om 18:00, maar werkt vanaf 15:00. Nu hebben ze gezegd dat hij vandaag niet hoeft te werken!! Dus dat is heerlijk! Jonna was om half 8 wakker en ik ben lekker met haar naar beneden gegaan. Jeroen ligt nog lekker te slapen. Gisteren mocht ik lekker blijven liggen. Ga er straks ook lekker bij kruipen. O ja! Mijn vader gaat vandaag een slee kopen (in de aanbieding bij de intratuin) voor Jonna!!! Helemaal happy. Jonna had ik om 9 uur op bed gelegd en heeft nog een uurtje geslapen. Jeroen is er toen uit gegaan, ik mocht nog even lekker blijven liggen. Nou ja .even .ik heb geslapen tot half 12! Dat is wel heeeel lang geleden dat ik tot zo lang heb uitgeslapen. Zelf toen Jonna uit logeren was is het me niet gelukt.
Zo he! Kijk net op Sneeuwradar - Sneeuw buienradar - Waar valt er momenteel sneeuw in Nederland - BuienRadar.NL en er komt me een sneeuwbui aan! (woon in Almere)
@duchess, ja ik geef het ook niet de hele dag door infacol...maar hij krijgt wel veel lucht...ik weet dat het een week mag duren..maar mag dat met krampjes gepaard gaan..ik ben bang dat het al langer is...ik ga even opzoeken waneer hij voor het laatst gepoept heeft...heb t in een topic gezet... ik heb nu infacol 2dgn niet meer gebruikt...gebruik het meetsal bij de 1 na laatste en laatste voeding...maar was Yasemin's buikej dan hard of zacht...mirza's buikje is gewoon soepel...maar heeft wel ehct pijn ...perst niet...alleen die steken vangt ie op van de kramp en dna meestal daarna wat scheetjes... wanneer moet ik aan de bel trekken dnek je?
Yasemin's buikje was ook gewoon soepel. Ik kon er echt niets aan ontdekken. De huisarts ook niet tot 'ie luisterde en echt geen enkele activiteit kon waarnemen en dat voor 5 a 10 minuten lang. Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen Fafje. Als je je druk maakt ga je gewoon naar de huisarts en dan luisterd hij eventjes. Inprincipe mag het met borstvoeding lang wegblijven, is alleen maar een teken dat je voeding goed afgesteld is op de vraag van Mirza en dat zo goed als alles opgenomen wordt door het lichaampje. Maar als jij je er niet prettig bij voelt kun je altijd even de huisarts een belletje geven toch? Ik had al snel t gevoel dat t neit goed was maar iedereen (ook hier op t forum) zei dat t normaal was. Maar dat was nu dus niet zo. Daarom zeg ik altijd volg je gevoel erin. Wij kunnen wel zeggen hoe het in de boekjes enzo staat maa rmijn ervaring is dat het mamagevoel het meestal wel goed weet.
Duchess, ik heb net gelijk de HA gebeld..idd geen goed gevoel...en ik mag 16u even komen..k zocht het net op..had in Borstvoeidng en trots geschreven op 5 dec laatste poepluier...nou das bijna 2 weken geleden... maar geen activiteit??...tijdens het drinken hoor en voel ik wel borrelen en lucht knappen enz....of is dat het niet? Is dat bekend over infacol en stilleggen van darmen????
Dan liggen zijn darmpjes niet stil. Hier was echt neits te horen! Ja schijnt wel vaak voor te komen met Infacol. Mijn huisarts was het ook bekend. Maar fijn dat je straks even langs mag komen!!
ohh oke...nou ik ben benieuwd...gata altijd zo moeizaam bij hem...ben steeds zo bang dat het door de medicatie komt..maar kinderarts zei vorige x dat dat niet kan...heeft hij dan zulke onderontwikkelde darmen...pff...zo zielig...
Vergeet niet dat krampjes er wel een beetje bijhoren he. Meestal is t rond de 3 maanden over of flink verminderd. Maar bij alle beebjes moeten de darmen tot 6 maanden doorrijpen en kunnen ze daar goed last van hebben. Komt vast goed meis! Ben benieuwd wat je huisarts strakjes zegt.
ja das waar...in principe heb ik ook zoiets van het hoort erbij..maar 2 weken niet poepen...en krampjes op zich zijn heel zielig en moet ie huilen..maar dan is mn borst een goede troost..maar sinds 4 dgn laat zelfs los tijden het drinken...en dan gillen...dat heeft ie nog nooit gedaan...vandara dat ik nu wat meer ongerust ben...in elk geval geen goe dgevoel,...k laat straks weten thanks heh
@fafje: goed dat je even gaat checken bij de HA. Niet leuk om zo het weekend in te gaan. Ik ben ook benieuwd. Dat van niet poepen deed Luca niet erg aan mee. Hij had om de dag wel een poepluier, dus ik ben er al helemaal niet mee bekend. Er ligt hier veel sneeuw!! wel 30 cm en het sneeuwt nog steeds....... We zijn bij de basisschool gaan kijken en was een goede ervaring. Ze vertelde veel, kwam met interessante dingen van wat zij belangrijk vinden en zo. School was wel een wat oud gebouw, moest daar wel even doorheen kijken. Het lijkt me wel gezellig. Ze hebben geen wachtlijst, dus daarover hoeven we ons ook niet druk te maken. Nu binnenkort een andere school bekijken en vergelijken. Heb de kerstkaarten ook geschreven, maar heb geen zin om de sneeuw in te gaan, erg nat. Als het zo door gaat krijgen we nog een witte kerst.
Leuk dat de school goed beviel. Ook fijn dat er geen wachtlijst is. Ik weet nog wel, toen mijn zus haar dochter geboren was moest ze haar meteen inschrijven toen ze een paar maanden oud was, want er was een wachtlijst van 3,5 jaar op die basisschool. In onze buurt schijnt het gelukkig niet zo te zijn. Er zitten hier ook veel scholen in de buurt dus dat zal wel schelen. Yasemin is zo lief zelf aan het spelen, kan ik zo van genieten! Soms komt ze ff aangekropen en lacht een keer, of komt ff een slokkie halen.
Thaks duchess, sannaa, ohh wat leuk zeg...echt super spannend hoor...hier idd ook wachtlijst van 4 jaar...k denk dat ik me nu ook maar alvast moet gaan orienteren...wat gek heh hahaha
mijn vriend belde net en die stond al een uur stil bij amsterdam omdat het glad is en door de sneeuw en hij zou zijn dochter op halen want ze is dit weekend bij ons. ben echt benieuwd hoe laat ie thuis is.
Hoi! Ik kom ook weer even spieken. Ik ben hier op het moment weinig te vinden. Vol goede moed begonnen in dit topic en nu kom ik hier super weinig. Maar heb het zo druk ineens... We zijn grote opruiming aan het houden thuis en dat en twee kids nemen veel tijd in beslag! Ik lees hier wel zo nu en dan mee hoor, dus ik vergeet jullie niet! x
Dames ik ben er nog hoor, gister en vandaag geen internet gehad, we hadden een virus in de compu:x Heb globaal bijgelezen maar heb weinig tijd nu dus kom snel terug Ik las wel iets over een meeting, gezellieieieieieieie