Eind augustus hebben wij bij mediamarkt (online want er is geen winkel in de buurt) een nieuwe stofzuiger gekocht. Na een paar weken maakte hij herrie en zoog minder krachtig, nu zijn we op het punt dat we graag een nieuwe willen oid... in ieder geval een goed werkende stofzuiger. Nadat ik contact heb gezocht met de mediamarkt kreeg ik te horen dat ik maar met de stofzuiger naar een winkel moest komen, waarop ik aangaf geen winkel in de buurt te hebben. Nu kan ik hem ergens naartoe sturen ter reparatie, maar eigenlijk zie ik dit niet zo zitten... zit ik ook weer een paar weken zonder stofzuiger. Iemand iets soortgelijks meegemaakt? Hoelang was je de srofzuiger kwijt?
Ik snap je, maar helaas werkt t zo. Wij hebben in mei een wasmachine gekocht en dat poep ding is al drie keer gerepareerd.. daar moest ik t ook maar gewoon mee doen.. waardeloos.. Persoonlijk zou ik een nieuwe kopen. En deze opsturen voor repair. Heb je dr straks twee maar dus altijd een reserve. Oh en edit; het duurde hier steeds ruim 2 weken vanaf begin aanmelding (bol.com) tot de repair.
Hier ook gehad, maar dan met Wehkamp, het is niet anders als je het gemaakt wil hebben. Hebben 3 weken geen stofzuiger gehad.
ja, snap je , maar eerlijk? Had je verwacht dat ze die thuis zouden komen repareren of zo? Ik denk inderdaad dat je hem een aantal weken zal kwijt zijn. Ik denk dat ik hetzelfde zou doen als @Bubblez. Dat is nou trouwens één van de redenen dat ik nooit online koop. Ik geef liever iets meer bij een plaatselijke handelaar. Ik steun de plaatselijke economie en ik kan er steeds terecht als er iets is. Toen vorige maand mijn microgolf van 6 jaar stuk ging, kreeg ik er één in bruikleen voor de tijd van de reparatie.
Dat is dus de reden dat ik alleen online koop als ik er ook mee terug kan bij een winkel in de buurt. Je kunt als je dus niet weken je stofzuiger kwijt wil zijn toch in de auto stappen en het ter plekke regelen, alhoewel ik denk dat het enigste verschil gaat zijn dat mediamarkt hem zelf opstuurt ipv jij zelf. En idd ik zou dus een andere kopen en kijken of deze heb waard is (merk /aanschafwaarde) Ben je er 100%zeker van dat er geen water in is gekomen of vocht?
ja zo werkt het (helaas) De verkopende partij moet een kans krijgen het probleem te verhelpen (repareren) en pas als daaruit blijkt dat het niet verholpen kan worden kunnen er andere optie's worden aangeboden. De ene doet dat slecht, horloge van mijn dochter die na een week al achter ging lopen, die uiteindelijk 4 keer gerepareerd werd in 2 maanden tijd en waarvan de juwelier daarna nog moeilijk deed toen wij het geld terug eisten (uiteindelijk wel gekregen maar oh wat ging dat moeilijk) En de andere doet het goed, vol automaat koffiezet apparaat dat na het eerste kopje bedacht dat het veel leuker was om overal de koffie uit te laten lopen behalve in het kopje, terug gestuurd en binnen 3 dagen het geld alweer terug op de rekening. (ook hier de mededeling dat ze eerst gingen testen om te zien of onze klacht gegrond was en pas daarna gingen ze tot actie over, schijnbaar kon die niet gerepareerd worden omdat we meteen geld terug kregen)
Dat is helaas een probleem als je het niet in de winkel in de buurt koopt. Zelf doe ik dat liever ook niet met huishoudelijke apparaten. Denk ook dat je je stofzuiger wel een week of 3 kwijt bent. En dan kan het zo zijn dat als ie dan nog niet naar behoren werkt dat ie nog een keer opgestuurd moet worden voor ze andere opties gaan bekijken. Zo ging het iig met de tablet van mijn dochter. In de tussentijd zou ik een nieuwe kopen en die dan boven zetten als je je "oude" weer terug ebt
Dat is niet alleen een probleem als je hem online koopt hoor. Als hij gerepareerd moet worden, doen ze dat ook niet in de winkel (uitzonderingen daargelaten) En dan wordt hij toch naar een andere locatie opgestuurd. Is vervelend, maar het is niet anders. Of je moet even googlen of je zelf een monteur van elektrische apparaten kan vinden.
Maar bij mediamarkt zijn de voorwaarden als ze binnen bepaalde tijd niet kunnen repareren best ok. Wij hadden het met een dyson van ruim 1,5 jr oud. Na 4 (of2??) weken hadden ze hem niet gerepareerd en kregen we het volledige aankoop bedrag terug
Klopt, dit is na 21 werkdagen.. 4 weken dus meestal. Mits er feestdagen tussen zitten dan nog net iets langer aangezien dat ook officieel ook geen werkdagen zijn.