Thuisblijfmoeder icm thuiswerkende man

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door love22, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.578
    4.623
    113
    Wat is er wel leuk aan hem? Hij heeft geen respect voor jou. Behandeld je als een voetveeg die er is voor zijn huis en kinderen (waar hij verder niet naar omkijkt).

    Waar is je eigenwaarde en waarom laat jij hem hiermee wegkomen? Je komt behoorlijk onderdanig over (een gesprek heeft geen zin dus laat ik alles maar toe). Jij bent een persoon en verdient het toch niet om te afgekraakt te worden.

    En daarnaast heb jij wel eigen tijd voor hobby's, je vriendinnen of sport?

    Ik vind het behoorlijk zorgelijk als je schrijft dat je man niet naar zijn eigen kinderen omkijkt en er nooit iets mee onderneemt.
     
    NiekeKris en Liekje81 vinden dit leuk.
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.213
    18.955
    113
    Mijn man werkt vanuit huis. Niet zozeer corona gerelateerd overigens. Ik ben tbm, doe het meeste qua huishouden.

    Mijn man is zeer betrokken en doet meer met de kinderen dan ik zowat. Hij heeft verder geen werkgever oid, dus dat scheelt natuurlijk ook wel.
    Vind het wel fijn zo, eigen tijd indelen en als we willen wandelden bv dan doen we dat samen, net zoals de kinderen naar school brengen.
     
  3. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Het komt op mij niet echt gezellig over. Jullie leven je eigen leven, maar dan onder één dak.
    Jij en jullie kinderen en hij (met zijn werk).
    Dit lijkt mij voor de kinderen ook niet erg prettig of een goed voorbeeld.
    Jij doet je best om voor de kinderen en het huishouden te zorgen, iets wat je altijd al doet.
    Hij klaagt, doet zijn werk en geeft nog meer commentaar op jou als moeder en als echtgenote.
    Dat je dit opschrijft hier is al een eerste grote stap. Je weet dat jij het anders zou willen.
    Ga een gesprek aan met hem wanneer de kinderen op bed liggen (of niet thuis zijn).
    Jullie zullen als team moeten samenwerken.
    Ik hoop dat hij naar je wil luisteren en ook echt actief luistert en mee wil denken.
    Veel succes! Jij bent (ook) belangrijk!! Jij doet er (ook) toe!!
    It's time for a change!
     
  4. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ik zou zeggen dat ik zijn werk dan wel doe en dat hij het mijne mag doen als het meneertje niet bevalt.
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik zit in hetzelfde schuitje, maar mijn man werkt op zolder, zie ik overdag amper en hij bemoeit zich ook niet met de was, stofzuigen, vaatwasser etc. Zou hij dat wel doen, dan zou ik zeggen ‘doe het maar lekker allemaal zelf’.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina