thuisblijfmoeder...waar overal recht op qua inkomsten?

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik sta dr ook niet van te kijken, maar ik reageerde gewoon op iemand

En wat betreft het afbouwen...Nederland pikt alles maar gewoon.
    En niemand haalt het in zijn hoofd om het land plat te gooien, want ze zitten financieel tot aan dr nek.

2. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Roozjuh.. Aha oke bedankt voor je reactie. Anders bel ik eens de belastingtelefoon en ga eens vragen hoe of wat,hoe dat zit.. vind het soms zo onduidelijk..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Allemaal leuk en aardig, maar die algemene heffingskorting is dus wel afhankelijk van de hoeveelheid belasting die je man betaald... betaald hij minder dan 1998,= dan zul je ook nooit méér heffingskorting krijgen dan het bedrag wat hijmoet betalen.

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb de rest nog niet gelezen, maar wilde toch reageren.
    Als je een voorlopige teruggaaf 2013 invult dan krijg je de heffingskorting verspreid over het jaar. (Maandelijks)

Ik heb wel wat inkomsten en krijg per maand 140 euro heffingskorting. Dan is de jaarlijkse belastingteruggave 0 euro bij ons.

5. Renske19

Renske19 Fanatiek lid

14 jun 2011
    2.954
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man betaalt veel meer aan belasting als die 1998,00 euro...

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    je kan aangeven hoe je t wilt hebben, per maand of in 1x. ik wil t liever in 1x anders gaat t echt op aan nutteloze dingen. en nu we het in 1x krijgen is t mooi opgespaard bij elkaar en kunnen we beter plannen met t geld maken. komend jaar dus de slaapkamers aanpakken

7. Niekje84

Niekje84 Lid

29 mei 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het risicovol. Indien je partner een wel heel zekere baan heeft zou ik het pas een optie vinden. Stel je s voor dat die terugvalt naar 70% ( WW, en daarna nog eens geen werk weer zou vinden, en gaat zakken naar bijstandsniveau) daar ga je met je vaste lasten. Indien je daadwerkelijk zo weinig verdiend dat het niet uitkan om te werken, kun je ervoor kiezen om thuis te blijven, of andere optie's te overwegen indien mogelijk ( thuis werken, weekend en avonddiensten) Echter vind ik dat indien je wel een betaalde baan hebt een eigen keuze, en moet je daardoor niet ineens op allerlei toeslagen gaan rekenen. Indien je de keus maakt je inkomen in te ruilen voor een op de staat terend bestaan, moet je voor jezelf kunnen zorgen, en niet op financiële hulp rekenen, ten kosten van de echt (chronisch )zorgbehoevenden en uitzichtloze gevallen. Je hebt zelf toch ook gekozen om ouders te worden, daar hoort ook een ander financieël plaatje bij, maar vind niet dat dit gesponsord moet worden door de staat.

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nee hoor ik laat mijn formulieren invullen door een kennis(heeft bij belasting gewerkt) en ik krijg het 1x per jaar dus het volledige bedrag.
    Niet maandelijks.
    Ik krijg zeker mijn reiskosten naar zkh enzo terug.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je geen aangifte gedaan, daar geef je het gewoon aan he. Loon man €x,- loon vrouw dus €0.- kinderen 1/2/3/4/5.. Dan berekenen ze 't vanzelf.

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Hier ben ik het helemaal mee eens!

11. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Ben je voor 1963 geboren dan? Dat bedrag is sowieso al ieder jaar anders en door de afbouw zal het ook voor jou alleen maar minder worden. Daar heeft het inkomen van je man niets mee te maken.

Deel Deze Pagina