Nog geen plek...

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Lindangel, Jan 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje wordt morgen vier weken en ik heb nog geen plek op een kdv. Ik woon in Alkmaar en heb me bij alles hier opgegeven (al in mei vorig jaar), maar tot nu toe dus niks. Wij willen vanaf maart 3 dagen per week opvang. Mijn vriend en ik zijn allebei een dag thuis.
    Nu zou ik zelf wel nog een dag thuis kunnen werken (of twee, maar dan krijg ik waarschijnlijk te weinig gedaan) en misschien tijdelijk mijn vader een dag in kunnen schakelen, maar daar redden we het dus niet mee en het is ook niet ideaal.
    Nou zit ik te denken om een gastouder in te schakelen, maar ik vraag me af of ik dat wel kan maken. Het is namelijk dan alleen een tijdelijke oplossing en als ik wel een plek kan krijgen, houdt het dus op. Ik vind het nogal lullig om helemaal die procedure in te gaan en met iemand in zee te gaan en het dan misschien op het laatst af te moeten zeggen. Dus misschien is het dan toch beter om nog een familielid of een vriendin ofzo tijdelijk te vragen voor een dagje. (Maar ja, wat nou als het nog heel lang duurt voordat ik wel een plek krijg? Dan moet ik die mensen heel lang lastigvallen...)

Ik ben vast niet de enige met dit probleem. Hoe hebben anderen dit opgelost? Ik wil nu wel snel actie ondernemen, want ik krijg er nogal de zenuwen van...

Lindangel

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Kan de afdeling planning en plaatsing nog geen indicatie geven wanneer je ongeveer aan de beurt bent?
    Wat lastig zeg!
    Ik zou toch voor de gastouder gaan, het lijkt me heel onprettig om geen vaste opvang te hebben.

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Dat duurd wel heel erg lang dan bij jullie....
    vrienden van ons woond ook in Alkmaar en zij hadden per 1 jan 2 dagen opvang en per 1 maart nog 1 dag ( ze hadden er ook 3 nodig). Maar toch per 1 jan meteen voor 3 dagen opvang gekregen.

Ze hebben in maart/april ( vriendin is in oktober bevallen) in geschreven.

Bel je zo nu en dan met het KDV.?

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Volgens mij ligt het ook aan waar wij wonen. Wij wonen namelijk in het centrum. Mijn vriend werkt in het centrum en ik in Amsterdam (ik ga met de trein tegenover ons huis). Het is voor ons dus erg onhandig om naar een buitenwijk te gaan om daar ons kind naar een kdv te brengen om vervolgens weer terug naar het centrum te gaan. Dat kost ons elke ochtend (afhankelijk van welk kdv) een half uur of meer. Bovendien heb ik al een eeuwigheid niet meer gereden, dus dan moet ik op de fiets. Dat kost helemaal een hoop tijd.

Er is een particulier kdv in het centrum dat erg populair is. Ik heb vandaag weer gebeld en ze geeft me geen kans dat het per maart gaat lukken, maar ze belt me wel deze week terug met een indicatie. Eigenlijk is dat het kdv dat ik wil, dus ik ben benieuwd. Ik weet dan gelukkig wel waar ik aan toe ben.

Ik heb me ook opgegeven bij een overkoepelende organisatie met meerdere kdv's in de buurt. Zij overleggen vooral per mail. Ik heb ook al een paar keer gebeld, maar ik krijg het idee dat ze daar niet zo blij mee zijn. Bovendien geven ze gewoon geen indicatie. Ze doen nogal vaag en zeggen dat ik me dan bij hun gastouderbureau op moet geven. Volgens mij gewoon zodat hun wachtlijst voor de kdv's korter wordt. Het is ook nogal een grote organisatie (met tso en bso en peuterspeelzalen enzo), dus zij hebben natuurlijk ook geen zin om voor iedereen op de wachtlijst uit te gaan zoeken hoe lang het ongeveer duurt. Ik snap het ook wel, maar het is wel heel erg irritant.

Een derde organisatie met alleen maar kdv's in de buitenwijken heeft me in de zomer een aanbod gedaan dat heel nadelig was (een dag per april, een per juni, en een per oktober ofzo). Ik heb dat toen afgewezen, omdat ik dacht dat ik bij de anderen wel een kans had op iets beters. Nou, niet dus...

Ik wacht nu eerst maar eens de indicatie van dat ene kdv af en dan ga ik inderdaad maar eens op zoek naar een gastouderbureau. Anders weet ik het ook niet...

5. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou ik woon in denhelder en had al ingeschreven met 7 weken zwangerschap en ook nog niet volledige kdv opvang en ook nog eens niet op juiste dagen.
    en ik bel bijna zo vaak dat ze er gek van worden hihihih
    dus begrijp je probleem.
    ik heb tijdelijk mijn vader 1 middag per week maar zodra ik die dag opvang heb ook niet meer hoor!

succes mirell

6. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    mijn dochter gaat ook naar een kdv van een overkoepelende organisatie met heeeeel veel locaties en ook bso, maar daar doen ze nooit moeilijk als ik bel en krijg ik altijd heel snel een indicatie.

7. treintje1

treintje1 Fanatiek lid

Dec 10, 2007
    1,362
    0
    0
    Alkmaar
    Hoi

Ik woon ook in Alkmaar
    In een buitenwijk.
    Voor de maandag, woensdag en vrijdag had ik indertijd direct plaats. Voor de dinsdag en de donderdag is een hele lange wachtlijst (1 jaar)

Bij Ton vd Kolk (sportschool) in Alkmaar Noord start een nieuw KDV waar ze volgens mij nog plaats hebben.

En anders misschien bij het Kiddies filiaal langs de ringweg?

Groetjes v Treintje

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hoi Treintje,

Bedankt voor de tip van die sportschool. Dat kan wel interessant zijn, in ieder geval tijdelijk.

Bij Kiddies kreeg ik van de zomer dat slechte aanbod. Ik weet niet eens meer voor welke afdeling, maar dat was toen in ieder geval geen goed aanbod.

Als ik maandag, woensdag en vrijdag kan krijgen ben ik blij. Maar tot nu toe niet een dag dus, nergens. Ik blijf hopen!

Groetjes,

Linda

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    en tijdelijk in een kinderopvang in amsterdam vlak bij je werk?
    waar werk je in a'dam?

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mmm... Ja, eigenlijk heb ik dat niet eens geprobeerd, vanwege de wachttijden in adam. Ik werk namelijk middenin het centrum, op de Kloveniersburgwal. We hebben wel een kdv op mijn werk (andere locatie), maar daar zijn de wachttijden verschrikkelijk lang.

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    misschien toch even rondbellen. probeer catalpa anders. dat si een grote in heel amsterdam.. zelf zit ik op duivendrecht, daar was tot mijn verbazing een paar maanden geleden nog plek. hangt wel van de de dagen af.. vaak woensdag en vrijdag is er wel plek..

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Nou, net een telefoontje gehad van mijn eerste keus: er is dit jaar geen plek...!

Ik baal even als een stekker hier.

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier net zo, en dan wonen wij ver weg in groningen. sta sinds december vorig jaar ingeschreven bij het kdv van onze keuze, sinds de eerste dag dat ik wist dat ik weer zwanger was meteen de tweede ook ingeschreven, maar nog geen plek, ook geen tijdindicatie. wij hebben gelukkig een hele lieve oma die altijd wel wil oppassen, dus we kunnen het prima redden, maar vervelend zijn die wachttijden wel.

14. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar ben gewoon open en eerlijk geweest naar de gastouder (over dat zodra er plek vrij komt bij het kinderdagverblijf naar keuze ik mijn kindje toch ga overplaatsen). Die kon dat waarderen en heeft alleen aangegeven dat ze wel met een opzegtermijn van 2 maanden zitten, maar dat is niet meer dan logisch. Ik zou dus voor de tussentijd toch een gastouder benaderen en de situatie uitleggen.

Succes!

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Hoi Nadia,

Bedankt voor de reactie! We hebben intussen een plek op een kdv in een dorp in de buurt, voor twee dagen... Vandaag gehoord, dus ik ben behoorlijk opgelucht!

Jij ook succes!

Lindangel

16. Nadia77

Nadia77 Actief lid

Dec 24, 2007
    286
    0
    0
    Goed nieuws zeg! Sterkte alvast met de eerste opvangdag (ik zie daar nog meer tegenop dan de bevalling ;)).

17. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Haha! Ik begrijp wat je bedoelt hoor!

Jij ook sterkte!

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier hadden wij hetzelfde probleem maar gelukkig kregen ook wij onverwachts toch ergens plek! Het was dan wel de kdv die op plek nummer 3 stond van onze voorkeur (we hadden ons ingeschreven bij een stuk of 10 :rolleyes: ) maar ik was zo ontzettend opgelucht! We kregen eerst de woensdag en vrijdag aangeboden maar 2 weken later belde ze al op dat ze de dinsdag ook kon aanbieden :)

Share This Page