bijna 1 jaar en een sterke eigen wil in ene...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door annetske, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje wordt over 2 weken 1 jaar, en volgens mij zit hij in een sprong. In ene is hij erg dwars, terwijl hij altijd makkelijk is. Als hij iets wil en krijgt het niet zoals de afstandsbediening dan is het huilen... als ik hem op bedje breng als hij heel moe is, dan is het huilen en schoppen en tegenwerken. En dan is hij enorm moe maar slapen ho maar... met als resultaat dat die door beentjes zakt tijdens het spelen en dan valt hij. Nu ligt hij ook op bedje, maar ligt gewoon kwaad te zijn hoor ik over de babyfoon. Mijn vraag is dit de leeftijd of een sprong? hebben meer dit meegemaakt rond deze leeftijd? ik hoop dat dit een fase is want je wordt er wel moe van ;)

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Heel herkenbaar jammergenoeg....Iris heeft dit ook sinds een week of 2 (wordt bijna 1). Ze zeurt, huilt en dreint. Ken ik echt niet van haar. Ik vind haar ook erg moe, terwijl ze overdag en snachts echt wel veel slaapt.
    Ik word er soms ook erg moe van....hoop idd dat t snel overgaatl.

3. mama van 2 meiden

Heel herkenbaar jammergenoeg....Iris heeft dit ook sinds een week of 2 (wordt bijna 1). Ze zeurt, huilt en dreint. Ken ik echt niet van haar. Ik vind haar ook erg moe, terwijl ze overdag en snachts echt wel veel slaapt.
    Ik word er soms ook erg moe van....hoop idd dat t snel overgaatl. :(

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Haha, herkenbaar hoor, :) Hier hadden we destijds zulke taferelen met mijn stiefzoon... Wat hielp is om vooral wat meer rust in te bouwen dan normaal. Je geeft al aan dat je kleintje vermoeider oogt en als ik het zo lees, zie ik ook de signalen daarvan: boos worden en daar helemaal niet meer uitkomen... :(
    Wij deden J gewoon op bed als we dachten dat hij moe was en gaven hem dan een speeltje mee. Hij wilde dan wel niet op bed, maar met een speeltje erbij kon hij toch even spelen, terwijl hij dan ook lekker rustig in slaap kon vallen. Sowieso deed de rust van even alleen op zijn eigen kamer spelen met weinig speelgoed (en dus prikkels) in de buurt hem erg goed.
    Maar 't gaat weer over hoor, :) Wij horen altijd hoe goed de kids toch wel niet luisteren, dus.. ;)

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Heb mijn zoon vanmiddag idd op bed gelegd met een paar knuffels, heeft niet geslapen maar liggen spelen, ik denk dan is het toch rustiger voor hem dan steeds beneden de boel op stelten zetten. Maar hij was nu zo moe, dat heb hem in badje gedaan en snel op bedje gedaan... en meteen in slaap gevallen. gelukkig gaan de nachten wel prima. dat vind ik belangrijker dan overdag ;) ik hoop dat deze fase snel weer over is hoor, ik pakte hem uit bad en toen was het weer mis, huilen en boos... had een complete schuimparty hier haha zo was meneer aan het schoppen ;)

6. mama van 2 meiden

Ze komen nu ook wel in de fase dat je ze op dingen moet 'voorbereiden' met Iris hadden we tot voor kort ook scenes als ze uit bad moest. Nu doen we eerst een ritueel; stop uit het bad, badbeestjes wegzetten en zwaaien naar t water (ja je bedenkt maar wat..), voor haar is t dan duidelijk dat ze eruit gaat. Vindt ze nog niet heel leuk, maar t is in ieder geval geen brulpartij meer.

Deel Deze Pagina