Timo vindt het heerlijk om iets in zijn handjes te hebben en ik heb dan ook een heleboel knuffeldoekjes liggen die ik hem zou willen geven. Is het echter wel veilig als hij daarmee gaat slapen? Ik ben zo bang dat er zo'n doek op zijn gezichtje komt en hij stikt of zo... vanaf welke leeftijd is dit verantwoord?
hij kan er best wel mee gaan slapen , als het op zijn hoofdje komt krijgt hij vast nog voldoende lucht door het doekje. mijn dochter had vaak een doekje toen op haar hoofd en nu als ze slaapt ligt vaak haar hondje op dr hoofd.
Haha, nee, hij kan er nog niet naar grijpen, alleen als ik het in zijn handje stop dan doet je zijn handjes dicht. Dus vastpakken is niet het juiste woord volgens mij hij vindt het wel heel fijn om iets in zijn handjes te hebben. In de maxicosi grijpt ie gelijk de gordeltjes vast en laat ie ze niet meer los
Ik zou me niet te veel zorgen maken hoor: al hij zo graag iets vastheeft, dan kan het ook niet zomaar los zn hele gezichtje bedekken (ik denk overigens dat dat niet eens zomaar gebeurt of kan, zo groot zijn die doekjes niet). Geef hem de kleinste die je hebt, met het lichtste/dunste materiaal, voor je eigen gemoedsrust. Onze uk kon op mn schoot zo slapen, dat ze haar gezichtje onder mn arm duwde. Je zou toch denken dat ze haar eigen uitgeademde lucht weer inademt, maar mevrouw sliep zo gewoon heeeeerlijk. Lekker warm, bedekt etc. Ze heeft overigens al vanaf heel jong zo'n knuffeldoekje in dr bed, aan de staart knoop ik een speen. De andere speen is los. Maar zodra ze in bed ligt, gaat hup de speen met knuffel in haar mondje. Nooit (bijna-)problemen gehad hoor.
ZO'n doekje daar stik je echt niet in hoor. Heb je hem wel eens op je eigen gezicht gelegd? Kun je echt nog wel ademen.