Thuisblijfmoeders schaam u!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    nee bij mijn man kan het echt niet. Alle mannen werken daar fulltime.
    Gelukkig is mijn man tegenwoordig wel eerder thuis, maar daar staat tegenover dat hij 's avonds als kk op bed ligt wel weer gaat werken ( vanuit huis)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ach...ik kan van alles typen maar bij ons is gewoon alles anders

Mijn man werkt hele andere tijden dan de meeste mannen

Hij is eigenlijk 7 maanden volledig thuis en 5 maanden weg. ( verspreid) dus hij is meer thuis dan de meeste mannen die 40 uur werken.

Wat ik trouwens raar en misschien zelfs stuitend vind is dat mensen hier vrijwilligerswerk minderwaardig vinden. Dit is juist werk waardoor onze samenleving zo goed loopt zoals het nu loopt.
    Ik vind dat er een kleine vergoeding moet komen voor vrijwilligers ( zo klein dat het natuurlijk niet betaald wordt) via de overheid. Net als onze Koning betaald krijgt voor zijn inzet voor kleine handelingen. 2000 euro per jaar rond de kerstdagen vind ik wel een leuk idee.
    Via de belasting bij voorkeur zodat alle werkenden hieraan mee kunnen betalen zodat zij niet direct zelf mee hoeven te helpen. ( hun ouders worden verzorgd...kinderen op de basisschool krijgen hulp van vrijwilligers)

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Het draait in mijn ogen erom dat een ieder blij is met zijn eigen keuze.

Ik zeg altijd maar: ik heb mijn carriere top al gehad. Ik heb jaren en jaren 70 uur per week gewerkt.

Ik was de kostwinner toen we samen waren. Nu is mijn man dat en willen we kk de rustige achterban geven waar wij als kind ook zo van hebben genoten.

En hier voelen wij ons goed bij en een ander bij nu 70 uur werken ( bij wijze van), daar draait het om.

4. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bosi, dan zou het niet meer vrijwillig zijn ;) Denk dat er dan opeens heel wat meer "vrijwilligers"komen.

Nee ik hoef niet betaald te krijgen voor de "diensten"die ik verleen op school.
    Ik vind het leuk om met kinderen te werken, ik vind het leuk om te zien welke kinderen er bij kk in de klas zitten, hoe de school werkt enz enz enz.
    Ik doe het met al mijn liefde.

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Dit heb ik ook. Ik wil heel graag helpen op mijn vrije dag, maar kan mijn jongste echt niet meenemen...

Daarbij komt dat veel mensen niet weten dat het collegegeld dat je betaalt maar een fractie is van wat een opleiding de overheid kost. Dus ook als je je collegegeld vier jaar lang zelf betaald hebt, heb je niet je opleiding zelf betaald. Daarvoor mag je dan nog wel een 25.000 euro inleveren bij de overheid: http://www.nrcnext.nl/blog/2012/08/02/‘een-jaar-studeren-op-de-universiteit-kost-15-000-euro’/.
    Dit is alleen anders bij particuliere opleidingen, maar daarvoor ligt het collegegeld ook een stuk hoger.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja stufie terug betalen...dat hoeft pas zoveel jaar na het behalen van je diploma of stoppen en pas als je meer verdient dat het minimumloon.

Dus als je na je studie niet hebt, of gaat werken en je hebt een studieschuld, hoef je die niet terug te betalen.

Maar mij persoonlijk maakt het geen moer uit wat iemand doet, als ie het maar doet om er gelukkig(er) van te worden.
    Of dat nou 60 uur werken is, of helemaal niet, of alleen vrijwilligerswerk.

Dit hele gebeuren komt omdat er zoveel armoede is onder alleenstaande vrouwen en dat voor een groot gedeelte komt omdat ze altijd financieel afhankelijk zijn geweest van hun man.
    En als dat inkomen wegvalt, door wat voor reden dan ook, is het heel moeilijk om het financieel te redden.

7. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dus mag ik heerlijk op mijn gat zitten, want het was particulier, joepie!!!!

Ik ga ff bakkie koffie nemen en bankhangen. Doei tot zo!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik zit nu ook heerlijk op mijn gat hoor :D De jongste is de tafel aan het poetsen, dus goed geregeld hier :p
    (beetje jammer dat ik zelf koffie moet pakken)

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar wanneer zou je dan stufie terug moeten betalen? na hoeveel jaar na het behalen van je diploma? Is dat alleen als je stopt met werken of juist als je niet stopt. Mijn man heeft nl nooit iets terug hoeven te betalen. En die werkt al heel veel jaar en ook niet voor het minimum zeg maar

10. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Foeifoei kinderarbeid en dat mag dan ook weer niet:D
    Glaasje water mss nemen is veiliger dan koffie pakken voor zo'n kleintje.

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn man mag ook alles voor mij betalen.... ik kan geen werk vinden!!!
    Ik vind het echt belachelijk wat ze roept. Zorg eerst maar eens dat er voldoende werkgelegenheid is voor iedereen die wil werken en dat de kinderopvang eens fatsoenlijk geregeld is.

Ben overigens net begonnen met vrijwilligerswerk om wat werkervaring op te doen én om maar niet nutteloos thuis te zitten.

Enige waar ik me aan erger zijn de vrouwen die een studie volgen (en dus ook stufi ontvangen) en die niet van plan zijn om ooit te gaan werken. Ik ken dus een vrouw die dat doet. Dan denk ik: waarvoor doe je dat dan? Om straks een mooi lijstje voor een diploma te gaan kopen waar je nooit wat mee gaat doen? Zonde...

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hangt van je studieschuld af natuurlijk. Als je geen lening hebt gehad en je diploma, dan hoef je niks terug te betalen.
    Ik had er een lening bij en moest 2 jaar later beginnen met terugbetalen. Ik had toen net een vaste aanstelling gekregen en kreeg daarna een brief met het maandelijks terug te betalen bedrag.

13. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar je wordt er nooit dommer van om iets te leren. Alleen vind ik dan wel dat ze ook geen stufi dient te ontvangen. je kan ook heel veel via de loi of ... uh hoe heet die ander ook alweer, leren.

14. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Aha oke, nee wij hadden geen studieschuld ( kon bij mij ook niet denk ik)

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Maar dan nog is het een keus, toch? Dat geef je zelf ook aan: jullie willen graag deze rolverdeling, jullie willen graag dit voorbeeld aan je kinderen geven.
    Als dat namelijk niet zo was, ging je man wel op zoek naar een andere baan, waar het wel mogelijk is om parttime te werken. Je kiest de baan (voor zover je de keuze hebt natuurlijk!) ook uit op de mogelijkheden. Dat is ook de reden dat ik het werk doe wat ik doe: er wordt veel van mij verwacht, maar een flexibelere baan bestaat niet.

16. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Klopt als we het echt zo zouden willen zou er een mogelijkheid zijn tot zoeken. Hoewel ik voor 99,9% zeker weet dat die niet te vinden is. Hij zit goed op zijn plek, ze zijn heel coulance richting ons qua zh-bezoeken ed, vind maar eens zo'n baas.

Maar het zegt al genoeg dat we niet eens zoeken natuurlijk. Als je echt zou willen kijk je verder.
    maar hij wil bij dit bedrijf blijven, waar hij al zijn hele leven werkt en daar is die mogelijkheid gewoon niet. Voor hem niet en voor niemand niet.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja mijn man had al een eigen zaak toen ik hem leerde kennen. Tja ik had hem kunnen dumpen onder het mom van 'straks ben je te weinig thuis voor de kinderen mochten we die ooit krijgen' of gewoon nooit aan kinderen moeten beginnen. Maar goed, hij werkt nu enorm veel om onze droom te verwezenlijken (emigreren), en dat is grotendeels voor het geluk van onze kinderen.

18. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Mwa, ik heb het puur rationeel neergezet. De wereld draait nog altijd rond geld en olie helaas, niet rond vrijwilligers en mantelzorgers.

De kans dat een herintredende thuisblijfmoeder met een cv-gat van pakweg 4 jaar of langer nog aan de slag kan, is toch wel een stuk kleiner. De kans dat zij aan de slag kan in de baan waarvoor ze gestudeerd heeft, lijkt mij nog kleiner, omdat de opgedane kennis tijdens de studie grotendeels verouderd is en voor sommige beroepen het noodzakelijk is om regelmatig bepaalde skills in de praktijk te brengen.

Het beste is natuurlijk als je het beroep kan uitoefenen waarvoor je gestudeerd hebt, maar werk is uiteindelijk werk, ander werk is ook goed. Het houdt je in het werkproces, al is het parttime werk.

Je haalt ook mensen aan die graag willen werken, maar die geen werk kunnen vinden, passend of niet passend. Ik denk niet dat Bussemaker hierop doelde met haar nota. Zij doelde op de groep die geen intentie hebben om te werken en financieel afhankelijk blijven. De groep die jij bedoelt heeft wel die intentie om te werken, en hebben geen reden om zich aangesproken te voelen.

De kans is inderdaad klein om een baan te vinden waarin het aanbod werknemers groter is dan de vraag. Je zou je tijd nu misschien kunnen gebruiken om jezelf om te scholen in iets wat je leuk vindt, maar je ook opleidt voor een beroep waar veel vraag naar is.

Natuurlijk dragen vrijwilliger bij aan de leefbaarheid, zoals ik al had geschreven. Echter, als puntje bij paaltje komt, draait het land op geld, kennis, handel, en grondstoffen.

19. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Dat schreef ik ook niet, lees mijn post eens door.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat kan mij dat ballen? :)

Deel Deze Pagina