Thuisblijfmoeders schaam u!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

:p
    Ik hoop toch echt dat deze mensen naast hun vrijwillige werk als boekhouder/penningmeester ook ergens een studie/baan ernaast hebben in bedrijfseconomische sector. Want een administratie runnen met opgedane kennis van jaren geleden is vaak een regelrechte drama. Ik heb het zovaak meegemaakt dat stichtingen achteraf meer geld kwijt zijn aan het oplappen van hun financien dan wat ze hebben bespaard op een vrijwillige penningmeester.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hmmm...ik denk dat heel veel mensen op een ochtend wakker worden...85 jaar oud en denken...waar is de tijd toch gebleven...wat heb ik altijd gedaan...

Dan er achter komen dat ze altijd aan de "norm" van de samenleving wilden voldoen en daarmee volledig voorbij zijn gegaan aan het leven zelf....

:(

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zo denken wij.... maar je gaat vast een hele stortvloed over je heen krijgen.

Ik zie kk nu ook. Groot, heel groot en denk: waar blijft de tijd.
    Maar ik heb elke minuut van haar genoten die kan niemand mij meer afpakken. Had ik meer tijd met kk kunnen besteden?
    Nee, dan heb ik het goed gedaan.
    Wil hiermee wel zeggen dat het is hoe IK het zie. Dus dit is MIJN gevoel, dus kritiek heeft weinig nut denk ik.

4. adi

adi Niet meer actief

helemaal mee eens: als je terugkijkt op je leven en bedenkt dat je alles eruit hebt gehaald wat jij eruit wilde halen is dat een prachtig gevoel op je 85ste :)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

[QUOTE=blossom85;
    Het gaat ook altijd over de thuisblijfmama's. De mannen moeten de kostwinner zijn en wat de moeders doen is altijd 'erbij'.

Dit is ook gewoon waar, nog steeds, wat ik al jaren roep, wanneer ik naar boven loop zeg ik tegen mijn man: let jij even op? Gaat mijn man naar boven, zegt hij niks. En dit geldt in vele gezinnen.

En idd: kind is ziek,, wie regelt dat? Moeder, die meld zich vaak af van haar werk.

School belt: moeder....

Ik bedoel, WAAROM?
    De vaders zijn toch net zo verantwoordelijk voor de kinderen als de moeders?

En idd wat Dirksmama zegt, vind ik de vrouwen tegenwoordig een stuk minder geemancipeerd als 20/25 jaar terug.

6. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    + 1

7. danip

danip Niet meer actief

Inderdaad! Vind ik ook altijd zo raar! Mijn man is net als ik minder gaan werken. En elke keer als hij thuis is, krijg ik wel van iemand de vraag of hij "oppast" of een "papadag" heeft. Uuuuh nee hij is haar vader, en vandaag neemt hij de zorg op zich, morgen ik en overmorgen hij weer. Maar als ik thuis ben dan is dat normaal, en vraagt niemand of ik oppas of een mamadag heb. Apart! Gelukkig is het hier wel echt volledig verdeelt en hoef ik echt niet te vragen of hij op wil letten als ik naar boven of buiten loop. Kan ook zo weg gaan als ik wil gelukkig, hij doet evenveel en is overal net zo handig mee.

8. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    +2!

9. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo willen wij het ook doen, allebei 32 uur werken en misschien zelfs allebei 28 als dat financieel lukt. Ik krijg vaak de reactie van: 4 dagen blijven werken , is dat niet veel met een baby? Ik werk 3 dagen en dat vind ik al veel. Dan denk ik: ja en je man 5...dat is dus precies hetzelfde als allebei 4...

En dat ook nog eens met zo'n 'macho ongeemancipeerde latino'

10. adi

adi Niet meer actief

Dus als de moeder fulltime werkt zal haar dochter haar laten verwijten dat ze er niet was voor haar?
    Kinderen van alle full time werkende vaders voelen datzelfde?? En gaan later ook met verwijten lopen naar hun vader toe??

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0

Hear hear.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Jullie praten in rondjes en zeggen niks

Ik snap echt helemaal niks van deze discussie

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Helemaal mee eens hoor. Ik heb dat argument in het verleden ook al zo vaak aangedragen, maar daar wordt niet op gereageerd. Lekker makkelijk.
    Vaders zijn net zo belangrijk als moeders. Als ik lees dat pa 60/70 uur in de week maakt zodat ma thuis bij de kinderen kan blijven, dan krijg ik daar echt de kriebels van.

14. danip

danip Niet meer actief

Ooh ja daar krijg ik ook erge jeuk van! Ik lees dat hier ook vaker, de man werkt absurd veel want het is zo belangrijk dat mama altijd thuis is.... en papa dan?

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Volgens mij (tenminste hier en bij velen hier zoals ik het meekrijg) werkt die man niet zoveel zodat moeder thuis kan blijven, maar is het andersom en blijft zij thuis omdat hij zoveel werkt.

Hier is het inderdaad dat ze papa erg weinig zien maar dit is niet iets eeuwigs in ons geval.

16. danip

danip Niet meer actief

Een aantal leden hier geeft keer op keer aan dat dat voor hun wel zo werkt. Dat ze het zo belangrijk vinden dat mama thuis is dat papa daarom zo veel werkt. ;) Gaat (bij mij) niet om iedereen waarvan de man veel werkt, alleen om deze gevallen. Die snap ik namelijk niet.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wat Danip zegt. Ik heb het hier ook al meerdere keren voorbij zien komen ( niet zozeer in dit topic trouwens ).

Maar goed, ik vind een vader net zo belangrijk als een moeder. Helemaal bij jongetjes. Een same sex parent is gewoon als rolmodel erg bepalend.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb het nog zelden voorbij zien komen hoor. Wel zoals Umm omschrijft: papa werkt veel (en kan niet minder uren werken in huidige baan) dus blijft mama thuis.

Maar misschien mis ik de andere posts dan wel hoor ;)

Ik hoop in de toekomst ervoor te kunnen zorgen dat man en ik beiden deels thuis zijn en deels werken, maar voor nu is dat helaas niet haalbaar dus ben ik het merendeel van de tijd alleen de verzorgende. (Man werkt 3x van 11-21 en een kortere dag, dus hij is wel verder veel thuis, maar een baan vinden in de resterende dagen/uren blijkt erg lastig)

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man werkt ook geregeld 60/70 uur in de week.
    Helaas kan hij niet anders.
    Hij werkt in de nacht en is op dat moment de enige die aanwezig is en als het druk is moet hij dus blijven tot de ochtendploeg aanwezig is hij begint om 18 uur en is vaak pas om 6 uur klaar en soms zelfs pas om 7 uur.

Nu is dit niet zodat ik minder kan werken maar omdat het bij hem gewoon niet anders is.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Zou het niet kunnen zijn dat pa zoveel werkt omdat dat bij zijn functie hoort. Omdat pa die functie gewoon leuk vindt?

Of zou pa werken omdat ma geen 20/30 uur wilt werken?

Zou pa ook betaald krijgen voor die 20/30 uur extra?

Deel Deze Pagina