Thuisblijfmoeders schaam u!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door limmeke, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.207
    1.263
    113
    Centrum België
    40 jaar is ook veel te jong :(

Mmm, m'n moeder heeft meermaals instanties geraadpleegd en daaruit bleek toen dat ze er geen recht op had omdat haar eigen inkomen te hoog was, ook al is ze ondertussen gepensioneerd. (ik spreek wel over Belgie). Lijkt me ook sterk, maar dat was toch de conclusie.... Zal haar nog eens pushen om ergens anders aan te kloppen...

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Pffff, dan zal ik nooit meer klagen met mijn 5 kinderen.....;)

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Maar waar is je man dan?

4. Delta

Delta Niet meer actief

Haha! Ik klaag ook wel eens. Soms, maar dat zou ik ook doen zonder kind :D Ik zou het echt nieeeet leuk vinden, zo druk! Maar als jij dat aan kunt, prima toch ;)

5. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ieder zijn ding gelukkig... :) Je went er ook aan hè....
    Ik ben vrij makkelijk, ik ben vandaag met mijn 5 eigen kids en een vriendinnetje naar een speeltuin geweest, daar draai ik mijn hand niet voor om.
    Ik moet dan stiekum lachen om moeders met 1 of 2 kindjes die, helemaal rood aangelopen, gestresst rondrennen. ;)
    Toen ik er 1 had moest ik er ook niet aan denken om er 5 te hebben.
    Het is ook een weloverwogen besluit, je moet niet zomaar denken,'ik neem er even 5' (van nemen kan je eigenlijk niet eens spreken)
    5 kids vragen aanpassingen en 'offers' maar dat heb ik er wel voor over. :)

6. Daandaan1973

24 mei 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Respect!

7. Delta

Delta Niet meer actief

Je went er misschien aan, maar ik heb ocs, in erge mate, dus dat gaat sowieso niet lukken.
    Ik kan het niet aan, ben ik gewoon eerlijk in.
    Maar hoezo vrij makkelijk? Je kan toch gewoon naar de speeltuin met je kinderen, net zoals je dat inderdaad met 1 of 2 kinderen doet.
    En kinderen krijg je idd, die neem je niet, heb ik ook niet gezegd.
    Maar mijn keus zou het niet zijn.

8. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Niemand is verplicht om 5 kinderen te krijgen hoor, dat is een keuze.
    Jij hebt niet gezegd dat je ze neemt, die woordkeuze maakt ik zelf in mijn post, maar verbeterde dat later.
    Als je met 6 kinderen naar een speeltuin gaat moet je toch wel wat meer ogen en oren hebben als met 1 of 2 hoor. Je hebt het er zelf over dat je 5 kinderen te druk vindt. Ik zelf gelukkig niet en maakte daarom de opmerking dat ik gewoon met 6 kinderen naar een speeltuin ga.
    Er zijn genoeg moeders die het al in de stress schieten als ze met 2 of 3 kinderen gaan.
    Maar goed, laten we maar weer offtopic gaan....

9. Alf

Alf Niet meer actief

Niet als ze na 1953 geboren is. Daar ligt geloof ik de grens. Daarvoor kreeg je wel, daarna niet automatisch het opgebouwde pensioen.
    Mijn moeder kreeg ook niets toen mijn vader op 56 jarige leeftijd overleed.

10. Delta

Delta Niet meer actief

Daarom, lees daarom mijn eerste post waar je op reageerde, ik had het overigens niet op jou gedoeld.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    #671 bosi333, 25 mei 2013
    Laatst bewerkt: 25 mei 2013
    Bedoel je nu niet gewoon weduwe uitkering?

Verder ligt het aan nog andere voorwaarden

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #672 dirksmama, 26 mei 2013
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
    Je vergist je.
    Dit onderwerp gaat over een minister die vindt dat huisvrouwen zonder betaalde bezigheden buitenshuis zich moeten schamen.
    De meeste reacties hier gaan juist uit van je niet schamen. Al zijn er wel een paar die zichzelf graag heilig verklaard zien, terwijl een aantal anderen er op wijzen dat volledig financieel afhankelijk zijn van een partner heden ten dage minder verstandig zou kunnen zijn.

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    toen ik alleenstaand moeder was... en werkte... heb ik meerdere malen geprobeerd om calamiteitenverlof te krijgen als 1 van mijn kinderen de hele toko onderstond te kotsen met hoge koorts op moment dat ik naar mijn werk wilde vertrekken.. helaas..nooit gekregen ookal had ik er recht op..

14. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Minister doet nu een intervieuw op radio 1. Wat een vreselijk mens! Bah. Denkt ff te kunnen gaan denken wat wij moeders moeten doen.

15. captain

captain Niet meer actief

Wat de minister wil is haaar probleem, dus werk je en breng je je kinderen weg is niet goed, en blijf je thuis is ook weer niet goed...

Kom op zeg, tegen thuisblijfmoeders en moeders die heel de week of parttime werken, respect! ieder heeft zijn eigen kunnen, bewust of niet bewust gekozen, moeten of niet moeten, laat ieder in hun waarde, we hebben hier vrije keuze!

maar als ik de minister hoor zou die dat laatste, vrije keuze, het liefst weg hebben, bahbah, al heb je een dure opleiding achter de rug, je hebt dan toch ook recht om je kinderwens uit te laten komen?! En als je dan (verwacht of onverwacht) toch thuisblijf moeder wil en kan blijven, DOEN!!!

Met andere woorden wat ik wil zeggen, JE lEEFT MAAR 1X moet je dan spijt hebben en schamen voor wat je gedaan hebt of welke keuze je genomen of neemt in het leven? zoals de minister zegt... NEE, leef je leven zoals JIJ of JULLIE willen, krijg geen spijt van wat je wel of niet gedaan hebt, het leven is al zo kort, geniet er van op jouw manier!

16. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Dit dus! Ik was veeeel ste geirriteerd om zo goed te kunnen verwoorden. Had jij ook radio 1 aan?

17. captain

captain Niet meer actief

Nee beter van niet, als ik van te voren al weet dat iets me heel erg gaat irritiren en vervelen... dan luister ik er al niet naar :D;) Dank je wel voor het compliment!

Maarre doet deze mevrouw nu eigenlijk niet een deel van de vrouwelijke bevolking discrimineren?;) maar dat is een ander verhaal en topic :)

Deel Deze Pagina