Oa nav het topic over moeders die fulltime thuis zijn; daar schreven zoveel moeders over wat ze op n dag met de kinderen deden. Veel genieten van de dag en zijn veel met hun kinderen bezig. Nu geniet ik ook absoluut van mijn kids, maar ik merk dat ik soms zo weinig energie heb. Op de dagen dat ik met hen thuis ben; de woensdag en de weekenden , vind ik ook dat ik lekker veel met ze moet doen maar soms heb ik zo weinig energie om te knutselen, te lezen, spelen, enz. Ik werk 4 dagen en dat bevalt me prima maar ik zou de quality time met mijn meiden wat energieker willen ervaren. Is dit herkenbaar? Sommigen komen hier zo energiek over en soms ben ik daar best n beetje jaloers op
Misschien zou je ( indien mogelijk ) een dagje minder kunnen gaan werken zodat je dan wat meer quality time kan hebben met je kids. De dingen die je dan normaal de woensdag middag en de weekenden doet kan je dan nu een beetje verspreiden.
bij mij is het schijn denk ik dat je denkt dat ik veel energie heb. ik ben al 25 jaar chronisch vermoeid en weet niet eens meer wat het is om niet vermoeid te zijn. je leert ermee leven en naar handelen. het is een kwestie van prioriteiten stellen en 1 van de hoogste is mijn kleine man. ik laat er ook veel dingen voor mezelf voor zeg maar bijv. ik ga vroeg naar bed (nooit na 10 uur), zeker als mijn vriend de nacht heeft (wat nogal eens voorkomt) dan blijf ik niet zitten als hij om 9 uur weggaat, maar ga me klaarmaken voor te gaan slapen. klussen in huis doe ik in de vroege ochtend of net voordat ik naar bed ga en goed verdeeld over de week. behalve natuurlijk, koken en wassen en de afwas enzo natuurlijk. de meer drukkere spelletjes zijn voor papa en die doet hem ook in bad,dat is hun uurtje op de dag samen. daarna neem ik het over en kleed hem aan en maak hem klaar voor bed en breng hem naar bed. daar hebben we nog even rustig de tijd voor ons samen om de dag af te sluiten. niemand komt aan deze indeling en komt geen afspraak tussen die tijd. ( alles ná 4 uur tot 7 uur is gezinstijd ) zoals gezegd een kwestie van prioriteiten stellen.
Heb je de mogelijkheid om ouderschapsverlof op te nemen? Dan zou je een dagje extra in de week met je meiden hebben..
Ik werk ook 4 dagen en ben daarnaast enorm met mijn gezondheid aan het klooien. Maar je hoeft niet veel met ze te doen als je maar van ze geniet. Als mijn dochter lekker zelf aan het spelen is in de kamer dan kan ik daar enorm van genieten. Ik doe dan zelf niks maar zij vermaakt zich prima. Als ik minder zou gaan werken zou ik doodongelukkig worden. Ik kan niet hele dagen thuiszitten en alleen voor de kinderen zorgen. Respect voor de mensen die dat wel willen en kunnen, dit is absoluut geen kritiek op die mensen. Maar ik kan het gewoon niet.
Ik denk dat het vaak maar zo lijkt alsof anderen meer energie hebben. Het gras is aan de overkant niet altijd groener..
Grappig dat wordt geopperd een dag minder te werken. Dat is iets wat ik niet wil; ik vind t prima om 4 dgn te werken, de functie die ik heb is ook t beste te doen in die dagen en bovendien is t financieel ook gewoon beter. Man werkt ook 4 dgnom n dag thuis te zijn met de meiden. Misschien moet ik gewoon ook niet zoveel van mezelf verwachten als ik thuis met ze ben...
Het was ook maar een idee Kan natuurlijk niet ruiken aan je begin post dat je niet een dag minder wilt werken
ik denk dat je laatste zin zeker klopt. verkrampt doen en teveel van jezelf verwachten kosten bergen energie. zeker als ze ook nog eens tegen je eigen ik ingaan.wees gewoon wie je bent. het gras lijkt vaak alleen maar groener bij de buren ( zoals iemand al zei hierboven)