Hier ook een thuisblijf mama. Maar ik ben eigenlijk de hele dag bezig. Ik ga pas samen met manlief bankhangen als de kleine om 19u op bed ligt. Ik doe het hele huishouden en koken, spelen met onze kleine, energieke mannetje, bezoekjes aan ouders/s ouders of vriendinnetjes en gewoon de dagelijkse dingetjes.
Ja hoor ik verveel mij ook wel eens Ik heb een kleine van 6,5 maanden en ja spelen doen we ook maar ze heeft niet lang haar aandacht ergens bij (logisch) en veel kan ze nog niet (logisch) ik ben afgekeurd, heb geen werk, mag geen werk, alleen aangepast en dat is niet te krijgen lijkt wel....... ik run gewoon het huishouden, ben een echte schoonmaakfreak, niet dat ik het huishouden zo leuk vind maar ik kan niet tegen vlekjes en spettertjes enz ben een adhd'er die altijd heel druk is maar het huishouden komt mij ook wel eens mijn neus uit en als ik de wc al 6 dagen in de week gepoetst heb, denk ik de 7e dag wel eens, ja doei! ik wil graag leuke dingen doen!! maarja wat he. zoals vandaag miezeren en geen auto (man was werken en auto mee) en niks in de buurt hier (woon aan het einde van de stad dus alles is minimaal 20 min lopen) ja dan verveel ik mij wel eens.....dus ga ik hangen op de pc, wat ook niet zo bevordelijk voor mij is.....(langverhaal)
Ik herken het wel. Ik ben dan geen thuisblijmoeder, maar toch een aantal dagen thuis.... en kan soms de klok wel naar 18 uur kijken. Moet er ook niet aan denken om fulltime thuis te moeten zijn. Niet dat ik niks te doen heb, maar bijv. spelen met mijn kinderen is hoogstens 10 minuten leuk en dan zijn ze er al weer klaar mee. Nee, ik vind het soms eindeloze dagen.
ik verveel me ook niet echt omdat ik niks te doen heb... kan wel vanalles gaan schoonmaken enzo maar merk dat ik dat steeds meer uitstel... Ik wil gewoon wat leuks... maar ja wat is leuk?
nou nee , ik heb het echt drukker dan toen ik werkte..wat ik doe de hele dag? nou opstaan zoontje voeden verzorgen , de boel een beetje in orde maken ff boodschappen halen met zoontje koken afwassen etc etc
wij vinden het ook heerlijk om te shoppen samen, dat vraagt ze ook regelmatig, gaan we shoppen mama?? Dan wil ze haar wanstaltige roze glittertasje meenemen wat ze van oma gehad heeft en dan gaan..
pff ik vind het knap hoor meiden, dat sommigen van jullie je zo goed vermaken als je 7 dagen per weer thuis bent, ik zou het niet kunnen. Ik heb 1 zoon ( zwanger van de 2e) en vind het heerlijk om thuis te zijn met hem maar schoonmaken, koffie drinken en met hem spelen, nee geen dagen achter elkaar, dan krijg ik echt het idee dat ik afstomp, dat ik nergens over na hoef te denken. Dat is uiteraard voor iedereen persoonlijk maar ik heb liever de afwisseling van werken & thuis zijn. Lijkt me vreselijk om alle dagen thuis te zijn, dus respect voor degene die dat wel kunnen!
Ik verveel me soms wel maar dat is maar van korte duur . Overdag ben ik bezig, ´s ochtends na het ontbijt ga ik altijd eerst even aan de slag in huis, dan speelt mijn dochtertje zelf, daarna mag ze even babytv kijken, dan eten we fruit en over het algemeen gaan we daarna op stap / boodschappen doen (aan de hand lopend, met de auto, met de kinderwagen), bij mijn moeder koffie drinken, rondje wandelen, wat dan ook. Daarna lunchen, zij naar bed/ik even rust, ´s middags weer even spelen, fruit eten, eten voorbereiden, soms nog weg met mijn man....en dan is het alweer etenstijd en naar bed. De momenten dat ik me verveel zijn meestal niet langer dan 10 minuten, haha. Ik vind het ook niet altijd even ´leuk´ om thuis te zijn maar probeer juist ook nieuwe dingen te verzinnen waar ik nu tijd voor heb, ik ben nu bijvoorbeeld begonnen met zelf brood bakken, echt heel leuk, dat kost tijd, maar dat kan nu ook. Voor het eten nieuwe recepten uitproberen, dat soort dingen. Net wat je zelf leuk vindt.
maar hoe doen moeders het zonder vervoer en slecht weer? want ik wil bijv wel naar de dierentuin of het zwembad maar ik zie mijzelf niet met kleine een half uur in de regen lopen ervoor
o ja, spam nog even door hoor wat hier ook favoriet is: naar het bos, spullen zoeken en dan knutselen of een stukje ervan maken.
regenkap op de kinderwagen, regenjas aan, paraplu en lopen. En anders dat doen op de droge dagen en op de andere dagen binnen wat doen. Het regent toch geen 7 dagen per week.
hebbie het weerbericht van aankomende week gezien? maar binnen is dus niet veel te doen......ja huishouden en op een kleed met mijn dochter spelen maar ze is snel dingen beu
Ik ben sinds augustus thuis vanwege geestelijke problemen. Daarbij kreeg ik ook nog een hernia.. Nu kom ik langer thuis te zitten want mijn baas wil niet meer verder met mij.. Maargoed het is wel weer de bedoeling dat ik ooit weer ga werken wanneer is alleen even de vraag Ik heb een aantal vervelende trekjes... Schoonmaken bijvoorbeeld ik ben echt een beetje hoe moet ik het zeggen neurotisch gedrag aan het vertonen dus kom de dag wel door ook ga ik niet heel hard door die hernia dus ben de hele dag wel bezig.. Speel tussendoor lekker met Jay... iPad een beetje tussendoor moet wel zeggen als Jay op bed ligt en het huis al spik en span is ik me wel eens verveel.. Soms haal ik dan nog maar eff een doekje over de tafel Hahahaha Ga ook vaak lekker wandelen met Jay eendjes voeren naar de kinderboerderij Nou dat is het zon beetje...
Vervelend genoeg herken ik het probleem wel. Ik verveel me echt he-le-maal kapot sinds ik fulltime thuis zit. Ik vind het een verschrikking en dat heeft niets, maar dan ook niets met mijn dochter te maken. Maar wel alles met mij. Ik vind het heerlijk om moeder te zijn. Maar de hele dag blokjes bouwen, tv, andere blokjes, boekjes, dom boodschappen doen. Dat is niets voor mij. En dan vooral niet omdat ik alles alleen doe. Want inderdaad, de rest om mij heen werkt of heeft andere dingen te doen. Geen vriendinnen om koffie te drinken, geen auto meer ter beschikking en de speeltuin is erg leuk, maar niet als je dat dus steeds alleen met je kind moet doen. Je bent de godganse dag aan het focussen op je kind en dat is logisch. Maar er zit geen seconde bij voor een stukje eigen uitdaging. En dan kan je wel zeggen "zoek een hobby", maar ik wil mijn hobby graag uitvoeren met mijn volle aandacht en niet halverwege een benauwde positie moeten stoppen omdat kind van bank kukelt zeg maar. En nogmaals, dit neem ik mijn kind niet kwalijk. Nooit. Ik heb het enorm nodig om ook te werken. Die uitdaging heb ik nodig. En gelukkig heb ik straks weer werk voor 3 dagen per week. Ik vind dat een mooie balans. 3 dagen voor mij en mijn werk en vier dagen voor het gezin en alles. Ik vind vooral de eenzaamheid heel vervelend. Ik denk dat als ik meer aanspraak had gehad, meer mogelijkheden om gezellig even een bakkie te doen, wat te kletsen en alles, dat het veel beter was gegaan. Maar nu voelde ik me enorm eenzaam. En nu de laatste twee weken heb ik geen andere keus en is Esmae bij haar gastouder, omdat ik ziek ben. Die tijd voor mezelf is goed en niet zo goed. Nog meer denken. Maar wel fijn dat ik even op mezelf kan focussen. Ik vond het trouwens ook makkelijker toen ze nog met het grootste gemak een uur in de kinderwagen wilde zitten. Ik liep toen veel buiten. Lekker doorstappen, eendjes kijken, dat soort dingen. Nu doe ik al een half uur over tien meter. Dat is ook heel bijzonder; zien hoe die guppies elk steentje en blubbertje ontdekken. Naar slakjes kijken en alles. Ik vind het fantastisch. Maar even doorstappen zonder na te denken waar peuterlief blijft, is ook wel fijn. Het is niets om je voor te schamen, maar wel een signaal om heel serieus op te pakken. Het heeft mij een depressie opgeleverd omdat ik zelf geen meter verder kwam. Is de peuterspeelzaal een idee? Of toch sneller een baan zoeken? Zo heb je ook even tijd voor jezelf en dat is belangrijk; even bezig zijn me jezelf alleen. Sterkte en succes!
een baan zoeken kan wel... maar ja in deze tijden is het niet zo makkelijk he... en psz gaat mijn dochter 2 keer per week. Op maandag breng ik haar en heb ik even 2 uurtjes alleen met mijn zoontje. Op donderdag zwem ik met mijn zoontje terwijl zij daar zit.