thuisblijfmoeders... vervelen jullie je niet af en toe te pletter...?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    haha heel herkenbaar hier namelijk ook.
    we beginnen leuk op een kleed en na 5 minuten kruipt ze naar de tafel en gaat daar staan en boekjes onder de tafel vandaan halen en verscheuren.....zit ik daar op het kleed met een draaitol en allerlei geluidjes en muziekjes maar mijn dochter vindt de tafel en bank toch veel leuker om tegenaan te staan dan met mama spelen met de draaitol.

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik ben na mijn zwangerschapsverlof weer gaan werken maar na 3 weken ging het mis en zat ik dus thuis tot 3 weken geleden toen ben ik weer gaan beginnen met werken. ik werk 4 dagen in de week maar momenteel nog in een reintegratieplan voor 4 halve dagen.

Ik vindt het heerlijk om weer te werken, mijn volledige tijd met mijn dochter vondt ik heerlijk maar nu ik weer werk en mijn collega´s zie.....heerlijk kletsen over onze kleintjes vindt ik het toch ook wel weer erg leuk.
    Ze gaat 2 dagen naar een kinderdagverblijf en als ik zie hoe leuk zij het vindt met de andere kindjes kan ik alleen maar blij zijn. 1 dag bij mama, 1 dag bij papa en 1 dag bij oma.

Als ik vrij ben dan gaan we vaak ff naar het winkelcentrum of naar de kinderboerderij....verder is er hier niet zoveel te doen helaas en ik heb geen auto.

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Dat probleem van een auto hebben heb ik ook.. Heel vervelend je bent erg weer gebonden.. En met openbaar vervoer met kinderwagen is ook een drama :(

Gelukkig heb ik wel alles in de buurt alleen kan ik niet naar een aantal vriendinnen toe wat weer leid tot ruzies..

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik verveel me nooit! heb altijd wel wat te doen en kan ook niet echt uren stilzitten savonds dus ben of tv aan het kijken en ondertussen op internet rondneuzen, of wat in het huis aan het doen.... lekker in bad, een boek lezen, uitzending gemist kijken, de was doen :p, strijken, bellen met vriendinnen :p ach ik heb genoeg te doen dat er gewoon te weinig uren in een dag zitten........ en natuurlijk mijn webwinkel onderhouden en alles wat daarbij hoort! ben ik elke avond wel zeker 1,5 uur zoet mee en als er nieuwe collecties komen wel weken de hele avond! maar hartstikke leuk!

overdag gaan we er vaak wel lekker op uit met zn drietjes.... ffe boodschapjes doen, of op visite bij oma, vriendinnen, zus e.d. naar de kinderboerderij, speeltuintjes, intratuin dieren kijken :p (heel handig op een koude regenachtige dag!) zwemmen dat lukt me nog niet met 2 kleintjes die niet kunnen zwemmen dus dat doen we altijd samen met mijn man erbij zo af en toe in het weekend....

en als we geen zin hebben de deur uit te gaan dan houden we een pyama dag :p meestal vermaken de dames zich wel met elkaar en anders zet ik ze aan het kleuren, verven of dat soort dingen.....
    :D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik zou het ook niet kunnen hoor...hele dag opruimen, spelen, boodschappen, eten maken...en dat 7 dagen per week. Ik vind het heerlijk de afwisseling van drie dagen werken. Heb ik het nog eens over iets anders dan bumba..hihi. Maar niks negatiefs over degenen die het wel heerlijk vinden. Lekker ieder voor zich van z'n eigen dingen genieten. :D

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Typfout tot 15.00 :) en ze slaapt veel. Rond 17.00 wordt ze alweer moe en slaapt dan en half uurtje in de wagen of op de bank. Ze gaat om 21.00 slapen want pappa is pas 19.30 thuis en kunnen ze nog even spelen. Die 1,5 uur wil ik ze zolang ze niet naar school gaat niet ontnemen.

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Babybergen en debby, ik ben vanaf januari ook een thuisblijfmama, zullen we een keer naar ballorig zaandam gaan? Babybergen, jij woont toch ook in purmerend?(als ik t goed begrepen had in t c1000 topic haha)

Ik kan dus niet zoals ik bij zovelen lees, de heeeeleee dag bezig zijn met t huishouden, vreselijk! Dus ik onderneem wel veel, ga in weer en wind wandelen, heerlijk, vind die kleine van ons ook!

8. Anice

Anice Niet meer actief

Hier ook nooit een moment van verveling. Kan me haast niet voorstellen want er is altijd toch wel wat te doen in of om het huis?

Activiteiten hier zijn o.a:
    spelen/knutselen
    Buiten wandelen
    skieen
    lunch afspraakjes
    koffie ochtendjes
    Afternoon thea's
    shoppen
    peutergym
    playcafe's
    huishouden
    pc en
    taalcursus
    fotograferen

9. Oh ik herken het wel, vind het vreselijk!
    Zit nu al 10 maanden thuis en in het begin na de geboorte vond ik het wel fijn omdat je toch een nieuw ritme moet vinden, maar nu ze eenmaal 5 maanden is wil ik zo graag weer aan het werk!
    Moet er wel bij zeggen dat even koffie leuten met vriendinnen/moeder er niet in zit want ik woon in het buitenland dus mijn moeder zie ik nooit en ik heb maar 1 vriendin die ook niet zo vaak tijd heeft dus die zie ik 1x per week. En dan mijn vriend die werkt en als hij thuiskomt dan is het 2 uurtjes gezellig en daarna valt hij op de bank in slaap. Sociaal leven heb ik hier niet, ons huis staat in de middle of nowhere en ik zou niet weten waar ik heen moest om mensen te leren kennen (kinderboerderij etc hebben ze hier niet)

Maar wat ik het ergst vind is gewoon dat je er helemaal simpel van word. Er gebeurt helemaal niks, de dagen zijn zo ontzettend voorspelbaar en ik word suf van het niets doen (in de zin van dat je als een soort robot je dagelijkse routine doorloopt en dan maar weer moet zien wat je verder nog tussendoor kunt doen om de dag door te komen zonder enige intellectuele inspanning). Waardoor ik weer geirriteerd raak naar mijn vriend toe en van een mug een olifant kan maken. Dan zou je zeggen verzin dan iets om te doen maar nee dat kan weer niet want ik kan die kleine niet alleen laten en met haar erbij is het na 10 min al gillen van verveling, mevrouw wil graag geamuseerd worden :p nee thuis blijven is echt niet voor mij weggelegd. Ideaal zou zijn om een paar dagen te werken en een paar dagen thuis te zijn. Dan zou ik veel meer kunnen genieten van de vrije tijd die ik dan wel heb.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja hoor gezellig!
    Ik heb een abbonement dus das helemaal lekker ;)
    zeg maar wanneer!

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    is dat raar dan ?????
    ik ga ook wel 2 keer per week naar het tuincentrum:D

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @mirell haha... ik heb niet eens planten in mijn huis! Das wel erg... als die kerstboom er uit is zal ik eens wat halen...

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    hoi,
    ik ga wel met de bus ergens heen
    maar als het regent verzin ik toch liever iets in huis te doen

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0

:):):)ik heb ook geen planten....
    maar vind het leuk vanwege al die kandelaars hebbendingen enz.
    en er zijn diertjes....en aangezien artis beetje ver weg is
    is dat onze dierentuin:D

15. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    18.861 berichtjes
    mijn man vraagt zich af hoe wij ons kunnen vervelen met zoveel berichtjes

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    moet eerlijk zijn dat ik ook wel eens lui ben hoor!!

normaal ga ik donderdags altijd naar mijn vriendin of zei naar mij toe maar soms wil ik gewoon lekker met Amy-lynn gewoon lekker tot 9 uur tv in bed kijken met koffie en een beker melk voor haar
    9 uur eruit dan zijn we pas rond 10 klaar met ontbijt
    als ik naar mijn vriendin ga neem ik om9 de bus al

en net zoals nu die harde wind om het huis dan wilik gewoon lekker lui doen morgen ochtend
    goed voornemen voor 2012
    meer ondernemen...agh straks weer richting voorjaar dan doie je toch meer buiten
    vanavond heb ik haar beloofd morgen bellen blazen buiten
    brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr denk ik nu

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    @mirell haha ja daarvoor ga ik naar de xenos... maar daar zit jij al de hele dag tussen ;)

Ja veel berichtjes... binnenkort mijn 20.000 berichten jubileum :D Hoezo geen leven ;)

18. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik wil ook wel een keer met je gaan hoor :)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik doe mn hele huishouden, kleine man gaat 2 ochtenden naar de peuterzaal. Werk 2 middag per week. Doe eens een bakkie hier en daar, de boodschappen, lopen met de hond. Minstens een half uur per dag wii fitten...Oh en domme spelletjes op facebook:D

20. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    We kunnen ook met een groepje plannen?

Deel Deze Pagina