thuisblijfmoeders... vervelen jullie je niet af en toe te pletter...?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ja klopt! Woon in de purmer
    Alleen mijn dochter is nog wel wat jong voor ballorig maar zodra ze dat kan wil ik wel
    Met mazzel beschikken we overe enkele maanden weer over een 2e auto en heb ik meer vrijheid

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    gezellig zo een clubje ;)

bonkie ken ik al... tenminste ik heb haar 2 keer gezien want ze heeft mijn bruidsmake up gedaan...

vind het wel een leuk idee desert!

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Nou sinds wij een nieuwe maatschappij hier hebben rijden is het een ramp:(

4. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0

Mmh heb ook in de purmer gewoond.....nu in purmer zuid!

Zal ik een topic openen? Of er meer mee willen?

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Ja gezellig
    Tis wel een. Grote drempel voor mij maar daar moet ik mij dan maar eens overheen zetten :cool:

6. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0

Valt wel mee joh! Als de bussen komen opdagen rijden ze hard hahahahaha dus dan ben je uiteindelijk snel op plek van bestemming haha

7. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Topic geopend!

8. Kleine Muis

Kleine Muis Actief lid

20 dec 2011
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook thuisblijfmoeder zoals dat heet en ik verveel me eigenlijk nooit. er zitten zelfs te weinig uren in de dag voor wat ik allemaal zou willen doen. ik ben niet hele dagen in het huishouden bezig, maar heb het wel graag redelijk op orde. en ik ben veel met de kleinde man bezig juist ook omdat hij problemen heeft met zijn spraak. we zijn heel veel samen bezig met spelen en praten en naar logo gaan enzo. we hebben dus een sterke band waar ik intens van geniet. we gaan elke dag naar buiten en de tijd vliegt voorbij. voor je het weet is de tijd aangebroken dat de schooltijd begint en ze hele dagen op school zitten. ik probeer echt bewust van elke minuut te genieten. ik zie het als een voorrecht dat ik thuisblijfmama ben.

busverbindingen zijn hier tegenwoordig trouwens ook naadje. maar ik loop heel veel met hem. ik loop liever 20 min naar de stad dan, ik weet niet hoelang op de bus te wachten.zeker nu met die kaarten, kost een bus stiekem toch behoorlijk veel.zeker als je ook nog een keer moet overstappen.

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb nu werk, maar ben ook een lange periode thuis geweest.
    En ik verveelde me eigenlijk nooit. Zelfs als ik helemaal niets te doen had (geen huishouden, afspraken oid) kon/kan ik me prima vermaken met een boekje, de laptop etc. ;)

10. tulip

tulip Niet meer actief

Kleine muis, precies. Ik zie het ook aks een voorrecht.

Mirell, haha ik ben niet de enige tuincentrum verslaafde. En ik ga ook niet voor de planten hoor, das hier binnen een week dood.

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Hier ook een thuisblijf mama!
    aan de ene kant omdat ik het zelf wel wil, maar aan de andere kant door ziekte is het ook niet mijn keus geweest om fulltime thuisblijf mama te zijn, want soms mis ik het werken echt enorm!

Maar goed door mijn ziekte heb ik veel hoofdpijn ben ik veel moe, maar als het even kan probeer ik zoveel mogenlijk in het huishouden te doen, en voor de rest lekker met de kindjes bezig zijn, lekker knuffelen spelen verhaaltje voorlezen, met de oudste smiddags een dvdtje kijken op de bank als de jongste 2 in bed liggen :) kleine,verfen soms samen een keer cupcakes oid bakken, en als het mooi weer is ga ik graag met ze een blokje om...maar met het slechte weer eigenlijk wel meer binnen.

Mijn man werkt 4 dagen achter elkaar 6-18 en dan 2 dagen vrij en werkt dan 4 nachten van 18-6 en is dan 1,5 dag vrij en dan de dag weer in....Dus is ook veel van huis, maar ik verveel me eigenlijk niet...En als hij nacht heeft dan lig ik of vroeg in mn bed, of ik kijk een serie die we op de mediaplayer hebben staan.

12. Bastet

Bastet Niet meer actief

Vaak wel, daarom ben ik aan het bakken geslagen!
    Cupcakes, koekjes, en taarten.
    Voor mijn dochters verjaardag in maart wil ik een Dora taart maken voor haar, en dan moet ik nog wel even oefenen met fondant.
    Mijn dochter kan met de koekjes de vormpjes uitsteken, en de cupcakes versieren we samen.
    Ook samen appelmoes maken was een succes, ze snoepte meer van de appel dan dat ze in de pan deed :)
    Ook gaan ze om en om naar opa en oma toe, dan is het 1 dag in de week iets rustiger in huis ;)

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier ook thuisblijfmama...
    en heb een "strak rooster" anders kom ik tijd te kort...
    (nu wat minder strak.. ivm zw.schap...)....

Nu heb ik ook wel een "full-house" natuurlijk....
    maar al zit het meeste werk met het "halen, brengen" naar school van oudste...

hier vliegen de dagen...

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ben een jaar thuisblijfmoeder geweest en ik overweeg het over een maand of drie weer te worden of nog hoogstens 1 dag in de week te blijven werken.
    Ik heb me in dat jaar ook nooit verveeld, dus daar maak ik me totaal geen zorgen om.
    Heb een auto, het openbaar vervoer gebruik ik echt zelden, verder ga ik als het weer een beetje aardig is, op de fiets wat dingen doen.
    Moet wel zeggen dat mijn kinderen het wel prima vinden om bijv. mee te gaan winkelen, halverwege zoek ik gewoon een leuk koffietentje met een speelhoek en ga ik even lekker zitten en zij spelen, dat soort dingen. Het meeste doe ik gewoon op mijn gemak.
    De oudste zit op school, dus overdag rijd ik nog 4 x op en neer met halen en brengen, speelafspraakjes, zwemles, noem maar op.

15. fafje

fafje Niet meer actief

hier een man die amper iets kan doen in het huishouden, dus hier is mn dag altijd lekker druk bezet

heb me tot nu toe ehct serieus nog geen moment verveelt(werk vanaf 30 wkn eigenlijk al niet meer dus laat zeggen ruim 1,5 jaar thuis nu), maar ben sowieso geen persoon dat zich"ooit verveelt...ben nogal een bezig bijtje, en zoek altijd wat om te doen

ochtend ziet er standaard zo uit: ontbijten met kleine, stofzuigen, afwas, kamers luchten, was wegwerken, badkamer opruimen etc ( ik doe savonds nadat de kleine op bed ligt, zo weinig mogelijk ;))

kleintje eet zn fruitje, ik maak mezelf klaar, hij slaapt rond 12/13u OF ik ga weg, of ik ben al weg geweest of ik ga pas NA zn dutje weg...

stel dat laatste, dan doe ik of zelf ene dutje, of ik ga die 2 uurtjes relaxen voor mezelf, laptopje, boekje lezen, eten

stel dat ik al weg ben geweest, heb grote familie die niet allemaal elke dag werken, dus kan overal bakkie doen, of playdates voor mn zoontje bij vriendinnen..Komen ook vaak familieleden hier op de koffie ;)

stel dat ik na zn dutje weg ga, dan is dat vaak om een boodschapje te doen, en hem lekker te laten rennen/lopen soms speeltuintje etcetc...en om 16u is mn dag al voorbij....meestal nog even lekker spelen met hem of relaxen..dan koken...man thuis, eten..kleien naar bed...en hup lekker op de bank :D

16. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Ik herken het ook wel.
    Ik 'mag' volgende week ook weer aan de slag voor 3 dagen en ik heb er zo'n zin in.
    Wel begin ik met halve dagen in overleg met de psych (die zag volgens mij het liefste dat ik nog even zou wachten, maar het er zo'n zin in).
    Heb op dit moment veel aan mijn hoofd en zie het werk dan ook als een welkome afleiding.

17. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik ben inmiddels ook een thuisblijfmama en vervelen doe ik absoluut niet, ik kom af en toe zelfs tijd te kort. Ik heb geen eens tijd om een baan te hebben hahahahah

18. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik verveel me eigenlijk nooit. Kom eigenlijk tijd tekort...:)
    Wat doe ik zoal: voor de kindjes zorgen natuurlijk, met ze spelen, knutselen en elke dag lekker even naar buiten. Als ik zin heb om naar het centrum of naar de bieb te gaan, dan ga ik lopend met de kinderen (heb wel een duowagen), is een wandeling van flink 30 minuten. Ga 1x in de week met ze naar het bos. Doe veel voor onze geloofsgemeenschap, vrijwilligerswerk maar ook vaak anderen helpen door een luisterend oor te bieden. Verder studeer ik psychologie aan de open universiteit maar daar kom ik eigenlijk tijd voor tekort. En dan nog het huishouden, hahaha dat lukt me al niet eens om dat altijd goed bij te houden, vooral de was niet.
    1x in de week volg ik dansconditie bij de balletschool ('s avonds) en 1x in de week zwem ik. De kinderen zijn dan 1 ochtend bij mijn moeder zodat ik in huis even snel wat grote dingen kan doen en zodat ik kan zwemmen.

Het komt heel weinig voor, maar àls ik me verveel dan spreek ik gezellig met iemand af. Mijn (schoon)moeder of een vriendin. Of ik zet de kinderen in de duowagen en wandel naar iemand in de buurt voor een bakkie koffie. Genoeg familie en vrienden vanuit onze gemeente die in de buurt wonen.

Maar het ligt er denk ik een beetje aan wat voor type je bent. Ik houd erg van lezen, mezelf ontwikkelen en nieuwe dingen leren. Dus als ik tijd 'over' heb, pak ik al snel mijn studieboeken erbij.
    Mijn zusje is een heel ander type en die heeft wel vaak dat ze zich verveelt. Zij is dus begonnen met het maken van taarten, voor de hobby en ze verkoopt ze ook regelmatig.

19. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik was ook noodgedwongen thuis en ik verveelde me nooit. was druk genoeg met het huishouden en 2 honden, kat en 2 aquariums. Manlief maakt lange dagen van 7 tot 19, dus ik vind het niet meer dan normaal dat ik (bijna) alles in het huishouden deed.

Nu heb ik bankrust voorgeschreven gekregen en mag absoluut niks in het huishouden doen. Nu verveel ik me te pletter....

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Pff ik heb nu een week vakantie en kan bijna niks doordat ik na vijf stappen bijna flauwval en na een wandelingetje met de kinderwagen twee dagen enorme bekkenpijn heb :(.
    En ik verveel me te pletter!! Haha, ben blij als ik straks weer drie dagen de draak mag gaan steken met mijn collega's :)

Wanneer ik van bovenstaande geen last heb en ik ben thuis vind ik het geweldig om het huis op orde te houden (dat lukt anders namelijk NOOIT) en lekker te wandelen met de kleine, winkelen, als hij wat groter is diertjes kijken..
    Ik kan me echt vermaken met een weekschema te maken en zo alles op orde te hebben :p

Deel Deze Pagina