Ik ben ook een thuisblijfmoeder (op een gegeven moment ging mijn volledige salaris op aan kinderopvang en onderhoud van de 2e auto, dus dan heeft het werken van mij geen meerwaarde meer) en heb geen tijd om me te vervelen. Heb hier 3 kids rondlopen (waarvan er 1 al naar school gaat) en heb vaak nog tijd te kort. En met 2 kleine spruiten fulltime in huis heb ik echt geen tijd om me te vervelen .
vanaf 9 januari, gaat de jongste ook naar school. ben benieuwd hoe dat zal zijn, ik ben inmiddels 9 jaar thuis en me geen moment verveeld. tuurlijk zijn er wel eens dagen bij dat ik denk...weer strijken weer afwassen, maar als ik dan hoor dat de oudste zegt, mama vind het zo fijn dat jij altijd thuis bent...en dat ik nooit over hoef te blijven...dan denk ik, wat mopper ik toch. Maar vanmiddag lekker naar het bos...... regenlaarzen aan, thermoskan chocomel mee, en heerlijk genieten van de buitenlucht daarna weer puinruimen hier in huis
ben nu ook thuis, werk alleen de vrijdagnacht, maar sta zaterdagmorgen alweer tegen half 11 op, dus dat telt niet echt vind ik... het gaat er bij mij niet om dat ik me verveel, we knuffelen, zingen, gaan wandelen, fietsen, bakkie doen, winkelen, boodschappen, mn huishouden. ben ook blij als ik zit s avonds. maar........ ik ben niet tevreden, meer werken zou ik niet willen, daar ben ik achter, ik wil bij mn dochter zijn, alleen ik voel me een soort van schuldig als ik lekker winkel/wandel, en mn man verdient t geld. t voelt als een eeuwige vakantie, waar ik niet goed tegen kan, hebben jullie dat niet?
heb ik echt totaal niet, dit is onze "visie" ...wij wilden graag kinderen, en op dez emanier vinden wij het beide het beste, mijn man heeft zelfs een 2e baan genomen, omdat hij het zonde zou vinden als ik zou moeten werken en dan allemaal geregel met oppas ed of dat het meeste geld dan naar opvang zou moeten...ipv dat hij het gewoon doet ... Plus hij wilt (en ik ook) dat ik onze kids opvoed ( met hem) ipv oma of creche.. in elk geval in de jongste jaren, ik wil en ga wel werken zodra ze naar school gaan...heel mss al eerder..maar dat ligt er aan, mss willen we nog een derde ...maarja dat is allemaal vor de toekomst. We hebben geld noig om alles te kunnen betalen, komt op een gezamelijke rekening, wie dat erop brengt is totaal niet belangrijk. ik zou eigenlijk geen kinderen willen met iemand die dat dus wel erg zou vinden..
ik heb trouwens wel een auto dus vervoer is bij ons geen probleem.... iemand vroeg wat doe je nou 1x per week bij een tuincentrum? nou je hebt er dieren he en dat vinden ze helemaal geweldig... en ze hebben er een speelplaats met daarnaast een koffie en broodjes tentje... dus dan drink ik een kop koffie, de dames een fristie en wat lekkers en daarna gaan ze daar even spelen..... maare 1x per week is ook wel wat vaak...... zo af en toe doen we dat.... en dan kijk ik nog even rond voor leuke spulletjes voor in huis..... mijn dochters hebben nu vakantie tot 9 januari van de psz en dan gaan ze ook nog eens 3 ochtenden in de week daarheen.....
zo denken wij er ook over.... hebben we het ook over gehad voordat we een kindje kregen.... ik zou bij ze thuis zijn totdat ze naar de basisschool gaan.... en mijn man blijft gewoon werken in zn eigen zaak... daar gaan veel uren inzitten hij werkt minimaal 60 uur per week.... ik had vorig jaar toch een gevoel dat ik iets wilde gaan doen maar buitenshuis werken is geen optie... dus heb ik zelf iets heel moois bedacht en ben dat gaan uitvoeren... resultaat is een prachtige webwinkel met kinder merkkleding.... en daar komt veel bij kijken! en het is ontzettend leuk om te doen.... voor nu red ik het met een paar uur savonds en 3 ochtenden in de week als de meiden naar de psz gaan.... zodra ze naar de basisschool gaan kan ik alles uitbreiden, heb nog veel ideeen die ik ga uitwerken tegen die tijd.... maar voor nu loopt alles lekker en zijn de meiden blij en gelukkig en ik ook omdat ze lekker thuis kunnen blijven en niet van hot naar her worden gesleept..... geen aanval op andere gezinnen hoor! dit was mijn keuze en die kan gemaakt worden omdat er genoeg binnen komt bij ons om van te leven.... was dat niet het geval dan had ik wel moeten gaan werken.... dan was het gewoon niet anders....
Ik verveel me eigenlijk nooit hoor! Tuurlijk zijn niet alle dagen even spannend, de meeste tijd gaat op aan gekeutel tussen de luiers en slaapjes door. Maar 's avonds tegen de tijd dat moppie op bed gaat ben ik altijd weer moe. En het huishouden lijkt nooit klaar te zijn. Laat staan binnenkort met twee kids! Af en toe lijkt het me best lekker om te werken, simpelweg omdat je er dan even uit bent en je taken wat meer afgebakend zijn. Maar ik vind het gewoon ontzettend belangrijk om er deze eerste jaren thuis te zijn. Persoonlijke ontwikkeling buitenshuis komt later wel weer. Dat is een offer dat ik nu heel graag breng!
Nee ik verveel me nooit. Maar ik neem aan dat sommige banen zoals op kantoor ook niet altijd even spannend en afwisselend zijn.
ik had ook zo'n idee om te doen, maar idd tegen de tijd dat ze niet elke dag fultime thuis zijn, dus idd wnaneer er psz bij komt kijken ofzo...in elk geval niet in de babytijd...ik weet dat ik dan het werk eerder laat zitten.. hier ook een man die minstens 60 uur werkt...en ja hij is idd moe en werkt super hard...maar hij doet het voor ons, WIJ doen dit voor ons gezin...maar we zijn er beide happy mee, en dat telt... ik zou het erg naar vinden om te moeten werken en dan te bednekend at ik het doe, omdat mijn man nou eenmaal vindt dat hij niet de enige is die moet werken...maarja als ik zou werken, zou de zorg en opvoeding ook anders verdeeld zijn...dan ga ik niet ALLES doen.. Snap wel dat er ook thuisblijmoeders zijn, die al de huishouding verdelen, zich kunnen vervelen...maar ik vind niet dat man echt wat hoeft te doen ( ben redelijk ouderwets wat dat betreft).. hij doet het wel in het weekend, een afwasje of btj opruimen...maar ik heb dan toch het liefst dat hijd an lekker met ons zoontje aan de gang gaat en ik mn gang in het huishouden kan gaan...
Ik ben niet helemaal thuisblijfmama, werk maar 2 halve dagen per week dus wel bijna, en ben de afgelopen 6 maanden thuis geweest. Ik spreek veel af met andere mama's op dagen dat zij thuis zijn, wandel veel met de kinderen, doe het huishouden en ga naar de bibliotheek want ik ben gek op lezen. Ik verveel me nooit!
ik heb dat ook niet, net als fafje ookal zegt. we hebben samen een zeer bewuste keuze gemaakt toen er over kindjes nagedacht werd dat wij wilden dat er een constante factor thuis was. en dat de kost verdiend werd door de ander. wij vinden die constante factor erg belangrijk en waren het er 100 procent over eens. natuurlijk vind mijn vriend het weleens jammer dat hij volle weken moet werken, maar dat heeft hij opgelost door meer nachtdienstweken aan te nemen. daarin ben je relatief meer thuis bij je kleine kind overdag. je slaapt tot een uur of 3 en daarna heb je tot 9 uur de tijd voordat je weer moet gaan werken. relatief gezien ziet hij hem dus veel meer nu. van half 4 tot half 7 zegt maar. plus nog een stukje van de avond met mij thuis. ik voel me niet schuldig dat ik "zijn" geld uitgeef, want zo zien wij het niet. hij werkt buitenshuis en ik werk binnenshuis. ik regel alle papperassen en banktoestanden en de verzorging van het huis, de tuin, de was, ons kind ik ga en s'nachts uit en verzorg het eten en de boodschappen. deze manier hebben we zo bedacht en die werkt voor ons. ons kind heeft altijd 1 iemand waar hij ten alle tijden op terug kan vallen, ookal is hij elders. als zich iets opdoet ben ik er vrij wel direct en er hoeft niet overgebleven te worden,ik heb straks tijd zat om te helpen met school.bij ziekte is er geen paniek, zelfs en eventuele ziekenhuisopnames zou geen probleem zijn omdat ik niet in een spagaat terrecht kom, ik kan bij hem blijven, geen probleem. ik ga naar alle afspraken die vanwege zijn problemen met spraak zijn en hoef daarvoor nooit vrij te nemen. dit is de keuze die wij samen zeer bewust hebben gemaakt en we staan daar nog steeds achter.ook dat we het nu dus met wat minder moeten doen is een bewuste keuze daarin. geen ruimte of reden voor schuldgevoelens dus.
@ts: ik ben nu 4 jaar thuis en ja ik verveel me zo vaak, ik heb genoeg te doen hoor maar alles is zo hetzelfde. Wat we vaak doen; knutselen, naar de bieb met de bus( ik heb een auto maar ze vinden de bus zo leuk), met hond wandelen, cakejes bakken, bij opa en oma langsgaan. Zoon gaat naar school en op maandagochtend ga ik met dochter naar de peuterochtend en op vrijdagochtend gaan we zwemmen. 's avonds loop ik om de dag hard, ik lees veel en kijk tv. Hier en daar het huishouden en op tijd naar bed. Oja en ik zit vaak achter m'n laptop 's avonds!
Vind het heerlijk om hele dagen bij mn meissie te zijn! Zo af en toe wel eens verveel dagje maar over het algemeen vermaak ik me prima. Hier doet vriend buiten zn werk om ook nog veel in het huishouden, maar ondanks dat is er altijd wel iets wat schoon gemaakt moet worden. En die eeuwige was, tjah de wasmachine draait hier nog steeds overuren dus daar ben ik ook wel zoet mee! Verder houdt mijn meisje me natuurlijk ook wel bezig, die vind het heerlijk om samen te spelen. En anders vermaak ik me wel met mn laptopje . Vriendlief werkt van 06.00 tot 14.15, hij is dan vaak om 14.45 thuis en dan hebben we nog vrijwel de hele middag om samen leuke dingen te doen! Dus neee, ik verveel me eigenlijk niet.
Ik ben ook thuisblijfmoeder en ik verveel me eigenlijk nooit. Wassen, aankleden, samen eten, spelen met mijn zoon, samen knutselen, bij droog weer naar buiten wandelen of fietsen, samen mijn paard voeren, op de koffie bij een vriendin of bij Opa en Oma, de was, eten koken, mijn huishouden, boodschappen doen, naar de markt. Als het slecht weer is en ik heb de auto ga ik ook wel eens naar Intratuin of naar het overdekt winkelcentrum hier in de buurt. Zodat we er toch even uit zijn en mijn zoon zijn energie kwijt kan. Als hij zelf aan het spelen is heb ik tijd om iets voor mezelf te doen zoals een boek lezen, computeren of fröbelen.
ik ben degene die niet echt tevreden is, niet mijn man hoor, die werkt zich echt liever een slag in de rondte zodat ik bij ons meisje (en hopelijk nog meer kindjes in de toekomst) kan zijn. we hebben dit ook al 5 jaar besproken, en zijn er over eens, dat dit voor ons de beste keus is, ik wil thuis zijn, en niet op mn werk terwijl ik me zorgen maak over een verkouden kindje, of moet googelen met vakanties en oma's die niet op kunnen passen. we hebben zelf een groot bedrag bij elkaar gespaard zodat we ons geen financiele zorgen hoeven te maken wat betreft de auto/wasmachine/koelkast. en ik snap t ook niet echt dat ik me zo voel, want heb altijd gezegd dat ik t belangrijk vind om er voor mn kindjes te zijn.maar toch sluipt dat gevoel er af en toe in, en dat terwijl t hier in duitsland heel normaal is om thuis te blijven. wel vind ik dat ik alles moet doen in en om t huis, mn man werkt veel uren en is moe, als hij vrij is moet hij kunnen spelen met ons meisje en niet nog stofzuigen of verzekeringen regelen. dat is ook geen punt.
Ik ben de 1e maanden van 2012 een thuisblijfmoeder. Morgen heb ik mijn laatste werkdag en volgend jaar ga ik weer naar school. school begint eind januari en is de 1e 10 weken 1 dag in de week naar school en daarna 2 dagen stage er bij. dus al met al is het mei 2012 tot ik weer 3 dagen van huis ben aan de ene kant heb ik er zin maar even lekker rustig, maar aan de andere kant ben ik geen thuiszitter en ben bang dat ik mij ga vervelen. nou ja laat het op mij afkomen allemaal en we zien wel
loesje, maar toch heb jij het gevoel dat het niet Jullie geld is maar Zijn geld... ik zie het zo dat hij Nu de financienen geheel regelt, en mijn tijd komt straks, kan hij ook rustiger aan doen.. Plus de jaren voor kinderen, werkte ik ook keihard en hebben we gewerkt voor een leuk huisje met mooie spulletjes...tja daar geniet hij dan toch ook van ....ik vind het altijd zoiets vreemds om te gaan wijzen wie wat betaald ofz...niet om je aan te vallen..maar ik bedoel...dnek dat je dat gewoon los moet zien...en het moet zien als Jullie plan voor Jullie toekomst...en die stappen zijn nou eenmaal zo het beste...(althans zo zien julle dat ook samen)
heb je het al besproken met je man dan loesje. misschien kan hij je schuldgevoel wegnemen als je hoort dat hij er echt niet meezit, dat jij het geld opmaakt. ( want zo te horen is het een bewuste keuze geweest dus ik denk dat hij het inderdaad geen probleem zal vinden) ergens snap ik je ook wel hoor. ik zeg ook altijd wel wat ik gehaald heb als ik bijv kleding heb gehaald.( ten eerste vind ik dat gewoon leuk, maar ergens wil het dan misschien ook wel verantwoorden ofzo) dan zegt hij ook steeds van , je hoeft je niet te verantwoorden hoor. ik weet heus wel dat je het niet zomaar wegsmijt. dan denk ik ook weleens, oeps...blijkbaar ben ik me toch onbewust aan het verdedigen.
ik heb altijd 40-50uur gewerkt, en we hebben samen geknokt om een vrijstaand huis te kunnen kopen met een flinke tuin waar onze kindjes later konden spelen, dat hebben we nu allemaal. en toch voelt t alsof ik vakantie vier, stom ik weet t, we praten er ook veel over, en ik verdien ook nog wat mee, en toch voel ik t zo.
Hier ook bewust gekozen om thuisblijfmoeder te zijn tot de jongste naar school gaat. Vervelen doe ik me nooit, heb altijd tijd te kort En schuldig voelen doe ik me ook niet, we hebben er samen voor gekozen. Eeuwige vakantie zou ik het niet noemen (zeker niet met ons handenbindertje haha) Manlief zegt dat hij het zwaarder vindt om een dagje voor ons meisje te zorgen dan een dag werk en hij doet best zwaar werk! Dus ook daar voel ik me niet (meer) schuldig om. Waarmee ik druk ben? Wandelen, voeden, boodschappen doen, huishouden, spelen, met de foto's/filmpjes, zp enz.