Thuisblijfmoeders, wat doen jullie de hele dag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Ik werk maar 9 uur per week dus ben ook veel thuis en verveel me al zo vaak.
    Om 7:30 ben ik uit bed, om 9:00 is t huis compleet schoon. Rondje supermarkt duurt max 1 uurtje en dat is t dan wel weer... Van 10:00 tot 16:00 heb ik in principe niets te doen. (Dan begin ik maar aan t eten)
    In juni verlies ik mijn baan en krijg t nou al stikbenauwd dat ik helemaal thuis kom te zitten. Ik ben blij als dochter wat groter is, dan zijn er toch meer opties om iets leuks te doen

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik was jong moeder, ben nu 39 en de 2 Oudsten van 18 en 13 zitten op school. De jongste van 5 breng ik s' ochtends om 830 naar school en 1415 haal ik hem op. Boodschappen bestel ik bijna altijd bij de Jumbo zodat ik het alleen op hoef te halen en dan nog verse dingen op de markt.
    We hebben een groot vrijstaand huis, waar ik zorg dat het altijd netjes schoon, opgeruimd en aan kant is, heerlijk om te doen. Ook kook ik graag elke dag lekker.
    Als ik s' ochtends uit school kom vd jongste wegbrengen, ga ik eerst thuis een uur lekker sporten.
    Ook doe ik al het schilderwerk thuis qua onderhoud, omdat ik dat erg leuk vind om te doen, lekker verstand op 0 en heerlijk schilderen.
    Ook restyle ik zo nu en dan eens meubels als ik zin en tijd heb.
    Mijn man zegt heel vaak dat ik wat meer moet genieten, dus zo nu en dan als ik me er echt aan over kan geven ga ik de hele dag een boek lezen.
    Ik ben niet zo dat ik bij iedereen op de koffie ga, totaal geen behoefte aan:)
    Af en toe komt er een vriendin gezellig een bakkie doen maar echt niet elke week.
    Als mijn dochter af en toe een hele dag vrij is van haar studie gaan we lekker winkelen.
    Ik vind het iig heerlijk om thuis te zijn en verveel me nooit.
    Mijn man laat mij ook volledig vrij met wat ik Doe. Ik vind het een luxe dat ik thuis kan zijn, ook als de kids uit school komen of ineens eerder thuis zijn. Heerlijk.
    Over een week wordt het weer mooi weer volgens mij, dan ga ik lekker het terras groen vrij maken, bloemen kopen voor in de bakken, het gezellig maken. Er is altijd wel iets te doen.
    Als ik weer aan het werk zou willen is dat ook geen probleem hoor, het is niet zo dat ik thuis moet blijven:D
    Maar vooralsnog, nee blijft het lekker zo, en ik geniet er ook echt van:D

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Wij houden meer over nu ik thuis ben.mijn partime salaris ging op aan de opvang.Ik hield 50euro ove r..maar ik verveel mij wel eens ook niet veel vrienden.gelukkig wel ren zus.en de vrienden die ik heb wonen vrder weg.maar de dagen zijn xo om met 4 kids een huishouden.en vriendjes die komen spelen

4. Veera

Veera Niet meer actief

Maar het is tegenwoordig toch wel zo dat werk loont? T kan toch niet (meer) zo zijn dat je salaris opgaat aan de kinderopvang? :(
    Ik verdien slechts 280 euro per maand, kinderopvang kost mij 350 euro waar ik 320 euro van terugkrijg

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kind naar school brengen

Huis schoonmaken
    Ergens ontbijten met mijn man
    Even naar het centrum
    Kind ophalen van school
    Langs de Albert Heijn boodschappen halen voor het avond eten
    Thuis tv aan voor de kinderen en zelf koken
    Eten
    Kids wassen en naar bed brengen

Chillen op de bank!

Bovenstaande is bijna dagelijks routine hier haha... Centrum kan ook de intratuin/speeltuin etc zijn..

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wat mij een beetje opvalt (correct me if i'm wrong) is dat de moeder die zich vervelen niet benoemen wat ze met de kids doen wbt spelen ed.
    Ik ben gastouder maar heb het nu een dip in aanvragen na mn verlof maar ik verveel me niet echt.
    De oudste 2 breng ik om 8.20 naar school, dan boodschappen doen. Als we weer thuis zijn is de was aan de beurt en daarna eten we fruit. Na het fruit speel ik meestal een poosje met mn zoontje en dan is het al snel weer tijd om de tafel te gaan dekken voor de lunch. Om 11.45 komen de kids uit school en gaan we eten. Om 12.45 gaan ze weer naar school. Smiddags ga ik meestal aan de poets. Om 15.15 zijn de kids weer thuis en gaan we wat drinken met wat lekkers. De jongste gaat dan nog even naar bed en de oudsten gaan spelen. Rond 17.00 ga ik aan het eten beginnen en om 18.00 komt mn man thuis en gaan we eten. Na het eten douchen de kids en hebben de oudste 2 mama en papa tijd (om de beurt met iemand). Rond 20.00 zitten we lekker op de bank (tenzij ik moet strijken)
    Dit zijn de dagen dat ik geen gastkinderen heb, anders ziet het er natuurlijk wel anders uit. Als de jongste op bed ligt speel ik ook regelmatig met de oudsten mee als ze dat willen.

7. MotherPrincess

MotherPrincess Actief lid

19 okt 2014
    276
    170
    43
    Ooohhh heerlijk Siriel! Lekker genieten!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nee, snap ik ook niet. Hier kost de kinderopvang 1400 euro wat precies mijn salaris is, maar krijgen we ook nog 800 terug.
    En ik lees hier met name positieve reacties van de moeders waarvan de kids al naar school gaan. Dat lijkt me ook wel lekker dan, maar met kleine kindjes thuis vind ik het heel fijn om soms aan het werk te gaan.

9. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Idd suus, met kleintjes onder de 4 thuis is echt pittig. Ik ben verhuisd en moest dus mn baan ( parttime) opzeggen. Toen ik parttime werkte vond ik het een stuk makkelijker. En had ik voor mn gevoel ook genoeg tijd met de kinderen.
    omdat je met ze thuis bent heb je ook de heeeele dag rommel en viezigheid (kruimels etc). Ik had het voor ik thuisblijfmoeder werd wat idylischer voorgesteld😉. Persoonlijk zou ik dus iedereen aanraden te blijven werken.

10. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik praat voor mijzelf over 5 jaar geleden toen kregen wij ongeveer 30 % terug van de 900 euro die wij moesten betalen aan het kdv. als je dan maar 750 -850 euro verdient is het een behoorlijk smak geld zeker als je speciaal voor je werk een 2e auto moet blijven rijden, hoe het nu zit geen idee , ik heb het voorrecht om nu thuis te zijn bij de kinderen wat ik enrom leuk en fijn vind, als de jongste naar school gaat of wat zelfstandiger is komt mijn tijd wel weer.

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wat een lieve reactie, daar kan ik echt een blij gevoel van krijgen (stom he:)) In mijn omgeving krijg ik nml vaak juist negatieve reacties dat ik thuis ben, juist omdat de kinderen nu allemaal op school zitten. Het lijkt dan, alsof ik mezelf moet verantwoorden voor wat ik doe thuis elke dag... Belachelijk natuurlijk! Misschien is dat ook een deel jaloezie.. geen idee. Maar ik merk dat er maar heel weinig mensen zijn, die een oprecht leuke reactie geven zoals jij dat doet. Hoe vaak ik wel niet gebombardeerd wordt met vragen als "goh, en je persoonlijke ontwikkeling dan? en stomp je niet af van de buitenwereld":(:(
    Alsof je dom(mer) wordt van thuisblijf moeder zijn;) Ik heb ook een afgeronde opleiding, ik volg ook het nieuws en ben geïnteresseerd in in veel dingen. Ik ben echt heel gelukkig met mijn (ons) leven op deze manier. 2 jaar geleden zag ik een aflevering van over mijn lijk, een zakenmama die samen met haar man keihard werkte. Puur voor alle luxe die ze hier aan overhielden. Zij werd ongeneeslijk ziek, en had zo'n spijt van dat ze zoveel van haar kind gemist had, van de paar jaar dat hij er nog maar was. En zij ging heel snel dood.
    Niet dat je altijd maar zo moet denken, maar ik vind het oprecht heerlijk dat ik zoveel van mijn gezin, mag en kan genieten. Voor ons een bewuste keuze. Daar ben ik gewoon heel blij mee. De vakanties genieten we ook altijd door met het gezin weg te gaan. Wij proberen elke dag te genieten, en doordat thuis alles lekkere op rolletjes loopt, lukt dat ook goed. Mijn man komt s'avond thuis en dan hebben we lekker de hele avond voor ons gezin. Een van onze ouders is zo in 3 maanden tijd weggerukt uit ons leven, dus zo kan het gaan, dat is ook het leven.
    Soms krijg ik er echt een verdrietig gevoel van, dat mijn bloedeigen familie (broers/ouders etc.) daar soms zo gemeen op kunnen reageren. Terwijl het toch juist heel fijn en mooi is, als iemand tegen je zegt "Ooooh heerlijk genieten!"
    Echt leuk zo'n reactie hier te lezen, van iemand die je niet eens kent:)

12. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Precies zo siriel

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tuurlijk loont werken! Bij mij wel in elk geval. Nu bv ook recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting. Toch bijna 2100 euro in ons geval. Maar ja, als je als instelling hebt dat je wel allerlei toeslagen krijgt als je niet werkt... Zo zit ik niet in elkaar.

14. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bij mij zou 200 euro echt niet genoeg zijn om me 3/4 dagen van huis te laten zijn ....
    Voor die 200 euro mis ik dan de helft van mn kind zn/dr kindertijd.....

15. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Want jij maakt geen gebruik van je toeslagen?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik werk 3 dagen en houd wel iets meer over dan 200 gelukkig.

17. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Ik ben een thuisblijfmoeder van 3 kids, omdat ieder kind een ander ritme heeft ben ik eigenlijk heel de dag met de kinderen bezig. Tussendoor doe ik het huishouden.

18. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Ik ben tbm geweest totdat mijn kinderen naar school gingen.

Ik deed natuurlijk het huishouden maar vond het ook erg leuk om te spelen met de kinderen. Knutselen, puzzelen en spelletjes doen, deden wij toen veel.
    Buiten dat om sprak ik 1x per week iets af met moeder, zus of een vriendin.
    Boodschappen doe ik altijd 1x per week.
    Verder had ik tijd om iets voor mijzelf te doen. Creatieve hobby, koken/bakken en lezen.

Vanaf het moment dat de jongste ook naar school ging, heeft de directrice van mijn oude werkplek mij benaderd of ik weer terug wil komen te werken.
    Vanaf die tijd ga ik 3x in de week als ik de kinderen naar school heb gebracht naar mijn werk en om 3 uur sta ik weer bij school.

Ik heb mij niet verveeld toen ik thuis was in de tijd dat mijn kinderen nog niet naar school gingen. Heb er erg van genoten. Maar ik ben nu wel blij dat ik weer aan het werk ben.

19. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik ben ook thuisblijfmoeder. de oudste gaat nu sinds een jaar naar school en de jongste zit op de peuterspeelzaal (vanaf mei gaat hij ook naar school).

ik ben de hele dag bezig met de kinderen, speelvriendjes van de kinderen, schoonmaken, studeren en daarnaast help ik elke dag 3 uurtjes mijn moeder. zij is herstellende van slokdarmkanker en heeft net een zware operatie ondergaan. ik help haar nu met haar huishouden en boodschappen en neem haar soms ook mee naar buiten als ze niet te moe is.

mijn dagen zijn best druk en ik kom vaak zelfs tijd te kort.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ken moeders die werken en er uiteindelijk 100 euro aan overhouden, als ze niet zouden werken zouden ze dus maar iets minder te besteden hebben. En ja, dat is incl toeslagen, want tja, die tellen toch mee... Zij blijven werken omdat ze het leuk vinden en hun werk ook willen behouden als de kinderen naar school gaan, maar voor het geld hoeven ze 't niet echt te doen...

Wij ontvangen die toeslagen overigens niet, mijn man verdient daar teveel voor. Dus als ik zou werken, zou dat wel lonen. De losse opdrachten die ik doe leveren ook iets leuks op, mooi meegenomen. Ik heb er heel bewust voor gekozen tbm te zijn, mijn moeder werkte fulltime en ik vond het altijd zo jammer dat bv de moeder van een vriendinnetje fijn thuis was en mijn moeder niet...

Deel Deze Pagina