Thuisblijfmoeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveischocola, 5 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw

Hier heel wisselend. Kleuter slaapt weer slecht dus ik vrees weer voor een oorontsteking. Elke nacht huilen en dan in de ochtend niet uit bed willen komen. De 28e krijgt hij buisjes gelukkig. Normaalgesproken is hij wel altijd vroeg.

Dochter (9) gaat te laat slapen. Ze gaat op tijd naar bed maar ligt dan te lezen tot ze in slaap valt. Dan is het weer drama in de ochtend. Gelukkig is ze er nu bewust van aan het worden. Ik wijs haar er elke ochtend op waarom ze een boze bui heeft. Vanmorgen vond ik haar boeken weer in bed en ze had moeite met beneden komen. Om 7:45 aan de ontbijttafel terwijl we om 8:00 weg moeten. In de auto vroeg ze of ze vanmorgen wel 'normaal' had gedaan :roflmao:
    Afspraak gemaakt dat ze op vrijdag en zaterdag zo lang mag lezen als ze wil, de andere dagen samen met kleine broer naar bed als ze nog wil lezen. Gaat ze later, dan meteen slapen. Hopelijk valt het kwartje.

Oudste vanmorgen gebeld toen ik de andere twee op school had afgezet, dat hij toch eens zijn jas aan moest gaan trekken en naar school. "Ja maar....". Hij was net op tijd :rolleyes: als ik niet had gebeld zat hij nu nog te gamen aan de keukentafel.

Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Oh voorkeur voor een kleur? dat heb ik ze heel jong afgeleerd. :mad:
    Om weet ik wat voor reden was hier vroeger de oranje beker favoriet. Ik keek nooit naar kleur, maar de kinderen zaten echt te piepen om de oranje te mogen. Dat heb ik direct afgekapt: als je er om vraagt krijg je hem sowieso niet! En toen ze toch bleven zeuren heb ik een keer gezegd: als er nog een keer om de oranje wordt gevraagd gooi ik hem weg. Hij is idd de kliko ingegaan:roflmao:

Dat hielp wel moet ik zeggen. De jongens vroegrn op den duur niet meer om een bepaalde kleur. Alleen vriendjes deden dat nog wel eens. Die hadden dan ook gewoon pech:oops:

Inmiddels staan de plastic bekers achterin de kast en worden ze nooit meer gebruikt.
    Maar nu heb ik mokken in verschillende kleuren en beginnen ze over dat ene rode mokje....

Baileyy, Shalom en Nummer4 vinden dit leuk.
  3. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Niet vanwege de kleuren, maar ik heb er 24 staan.... Genoeg van elke kleur dus:D

Baileyy, Nummer4 en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Sterkte, jeetje zo jong nog..

Zxcvb vindt dit leuk.
  5. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Welkom! :)

Baileyy vindt dit leuk.
  6. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Hier ook vroege vogels hoor! Ooit wordt het vast beter.. ooit :roflmao:

Waar die ukkies zich wel niet druk over kunnen maken hè. Hilarisch. Dan denk ik wel eens, wacht maar tot het echte leven begint :roflmao:

Zxcvb en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Hier idd wel 4 setjes :roflmao: maar hoe ik ook probeer om dezelfde kleur op tafel te zetten, ze wisselen ze zelf weer om. Ik daarna ook weer trouwens want ik accepteer dat niet!

Shalom en Zxcvb vinden dit leuk.
  8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Waarom?

9. Shalom

Shalom Niet meer actief

Heel herkenbaar. En inderdaad wij kappen het ook meteen af en accepteren ook niet als ze terugwisselen wat wij neergezet hebben. De kinderen gaan niet voor ons bepalen, no way.

Nummer4 vindt dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.670
    113
    Vrouw
    Omdat dat geheid ruzie geeft.
    'de blauwe beker stond bij mij, maar nu heeft pietje hem gepakt'

Nummer4 en Shalom vinden dit leuk.
  11. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    H lag gisteren laat en normaal is hij dan alsnog vroeg wakker.. maar vandaag 8:30 :eek:
    Normaal tussen 6 en 6:30 soms wat later, maar ook wel vroeger hij is dan ook gelijk aan.
    A ligt momenteel elke dag rond 5:30 in mijn armen verder te slapen… iets met een sprong:confused:

Mammavantwee en Nummer4 vinden dit leuk.
  12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw

Omdat ik dat gedoe over bepaalde kleuren bordjes of bekers (of een bepaalde lepel in het geval van mijn kleuter) een beetje beu ben. Het zorgt voor geschreeuw, driftbuien etc. Dus dan bepaal ik welke kleur er op tafel komt, ieder dezelfde kleur en geen gezeur :p
    Gaan ze het dan alsnog stiekem omwisselen, dan zet ik terug wat er in eerste instantie op tafel stond. Houdt vanzelf een keer op.

Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.669
    6.564
    113
    Vrouw
    Daarnaast, als ik mijn kinderen hun zin geef, krijg ik overal discussie om. Kleuter begint nu ook al te zeuren dat hij net zo laat naar bed wil als zijn 8 jaar oudere broer omdat het "niet eerlijk" is. Heb ik geen boodschap aan. Ik zeg steevast dat hij over 8 jaar ook zo laat naar bed mag :roflmao: Dan zegt hij daarop dat hij dan op dezelfde tijd als 4 jaar oudere dochter wil. "uiteraard schat, over 4 jaar. punt... nu naar bed!" :cool:

14. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier mogen ze van mij wel de bordjes wisselen vanuit de kast, niet met wat er al op tafel stond. Maar de laatste tijd vragen ze er niet eens meer om dus het lost zich ook vanzelf op.

15. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Heerljk zeg 8.30. 5.30 is dan flink vroeg hè..
    Hopelijk is de sprong snel voorbij!

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ik heb al die aparte bedtijden eigenlijk nooit zo begrepen :oops: Is vast iets typisch Nederlands? Mijn kinderen gaan gewoon om dezelfde tijd naar bed en doordeweeks als ze naar school gaan is dat vroeg genoeg.
    Ik denk dat juist het niet forceren van bepaalde tijden veel strijd voorkomt, want dan is het niet per se interessant om heel laat naar bed te willen.

Shalom vindt dit leuk.
  17. Shalom

Shalom Niet meer actief

Hier ook. Wel in twee fasen. Jongsten tegelijk en oudsten tegelijk. En inderdaad doordeweeks gewoon bijtijds. Geen lezen in bed.

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Eerste punt over steeds ruzie snap ik. Maar dat heeft toch niks met de naar bed discussie te maken?
    Mijn kinderen weten heel goed wanneer ik toegeeflijk wil zijn en wanneer niet. Over kleuren bekers is hier nooit ruzie geweest, dus dat zoeken ze maar lekker zelf uit.
    Over bedtijd (of andere dingen) is soms ruimte voor onderhandelen. Soms niet. Hij probeert het vaak. Maar weet ook dat nee gewoon nee betekent en niet ja wordt. En hij weet precies wanneer het een twijfel-nee was. Dan gaat het gezeur wel door :roflmao:

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Tja.. t leeftijdsverschil is hier 5 jaar. Oudste zit vaak tot na 10 uur aan zijn huiswerk, en wil daarna nog even relaxen. Zeker als hij het eerste uur vrij is.
    Voor jongste is dat veel te laat.

Baileyy en Zxcvb vinden dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Veel te jong :(

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina